meggiemeg schreef:Het kadaster kan je toch niet in het ongelijk stellen? Dat je je buren iets niet gunt is tot daar aan toe maar als zij (jullie dus) er recht op hebben houdt het toch op. Verjaring is pas na 10 jaar bij mijn weten. Gecompliceerd maken ze er zelf van op deze manier, inkomstenderving van buxus? Kweken ze er mee en verkopen ze ze daarna dan? Een rechter is heel wat gewend dus die kijken alleen naar dat wat er toe doet, als ze alles mee moeten gaan nemen kom je nooit ergens uit. Hoe de zaak verder gaat zal denk ik grotendeels afhangen van jullie tegenreactie, inderdaad alleen reageren op dat wat er toe doet, tijdens de zitting krijg je van de rechter echt wel even de tijd om je eigen zegje te doen en dan kan je altijd nog aangeven dat je het vervelend vindt dat het zo gelopen is en dat je dat wilt wat je toekomt.
Een akte van de notaris weegt zwaarder dan wat het kadaster zegt. Meestel komen die twee overheen. In dit geval volgens ons wel en volgens de buren niet. Het is dan aan de rechter om de akte en het kadaster te bestuderen om de conclusie te trekken of de akte nog afwijkt.
Verjaring heb je ter goede en kwade getrouw. De ene is 10 jaar de andere 20. Beide zijn dan al verlopen. Maar omdat niks omheind was valt het niet onder verjaring. Gewoon je spullen ergens opzetten is daarvoor niet voldoende. De verjaring is pas gaan lopen in 2016 toen het hek is geplaatst op de verkeerde plek. Er was hier ook een interessante rijdende rechter aflevering over die iemand hier ook gepost heeft.
Het feit dat ze nu pas verjaring weer aandragen en in alle andere brieven niet komt denk ik omdat hun advocaat ook aangegeven heeft dat er van verjaring geen sprake is.