[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:11

Nee, dat niet eens, alhoewel er voor dat berichtje van net er vast nog eentje komt.

Ik vind het alleen vrij bijzonder en eigenlijk redelijk ergerlijk dat er telkens een en dezelfde mod als de kippen bij is om (al dan niet als mosterd na de maaltijd) bij te sturen in dit topic. Of we hebben naast en vaste kudde meelezers ook een vaste kudde TeM'ers, dat kan ook.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:12

Grote kans :j

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:14

quera schreef:
Omdat ik met die melk ( mijn eigen melk) mijn kindje heb laten opgroeien.

En er is een speciaal proces voor om dat te doen. Dus je ruikt niets. En ook zie je niets.

[ [url=m/9X2Xa8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze sieraden zijn allemaal met borstvoeding/plukje haar/as/placenta enz enz.

Dus niemand ziet dat er melk in zit.

Ja, jouw eigen melk waarmee jouw kind is grootgebracht. Dat is het bewaren waard.
Dan wachten we nu op de eerste vent die zijn kwakje tot sieraad laat verwerken. Want laten we eerlijk zijn: verwekken is veel knapper dan voeren. ;)

En verder: met of zonder lichaamssappen, die sieraden zien eruit als lelijke kerstversiering. :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:16

Hoeft het ook niet mooi te vinden palmera ;)

En als een man dat wil dan moet hij dat zeker doen ;) ik heb er geen last van.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:18

Ondanks dat ik geen sieraad heb laten maken van borstvoeding of andere zaken heb gedaan in die richting, vind ik dat er vrij respectloos gereageerd word. Dat is imo niet nodig.

Over zaken bewaren oid, voor mij totaal onzinnig. Ik heb 2 kinderen, een gehavend lijf en instant een lege bankrekening en zorgen. Herinneringen zat :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:18

@hilli grote kans :j en dat laatste denk ik ja. Mensen van de mama brigade.

@Palmera mn vriend ziet mij al aankomen :') ‘zeg schat ik heb jouw even nodig om een ketting te maken’
_O-

@benangelique soms gaat het er hard aan toe in dit topic.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:19

sanso schreef:
@hilli grote kans :j en dat laatste denk ik ja. Mensen van de mama brigade.

@Palmera mn vriend ziet mij al aankomen :') ‘zeg schat ik heb jouw even nodig om een ketting te maken’
_O-

@benangelique soms gaat het er hard aan toe in dit topic.

Maar er hard aan toe gaan en respectloos is 2 aparte dingen ;)

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:19

:Y)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:21

Ik vind die sieraden best mooi. :j
Mijn ding is het verder niet, maar dat ligt niet aan de moedermelk of placenta. Ik vind sieraden met as of haar van een familielid of huisdier ook niks.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:33

Sill_Monster schreef:
:Y)
[ [url=m/SeCMxj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/D0a6kR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7KHZRr.jpg]Afbeelding[/url] ]

HAHAHAHAH _O- O wauw de Sims is echt episch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:34

Hahahahaha m’n koffie gaat alle kanten op bij het lezen van de laatste pagina

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:50

Sieraden van moedermelk?
Vind ik wel ver gaan hoor. Zo kun je van alles wel een sieraad maken.
Placenta bewaren? Echt juk.
Je hebt dan toch al een "mooi" aandenken, je kind... toch??
Mij echt niet gezien hoor. Of nou ja, dan zou er eerst een kinderwens moeten zijn.

Soms denk ik wel eens: och best mooi, een kindje. En dan denk ik aan alles wat erbij komt. Nee toch niet mooi :')

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:52

Ik kan begrijpen dat als je kindje overleden is dat je nog wat tastbaars wilt.
Dat er dan een sieraad gemaakt word van bijvoorbeeld de navelstreng, ja kan ik me voorstellen.
Maar toch niet als je gewoon een gezond kindje om je heen hebt? Ik snap echt de toegevoegde waarde dan niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:56

Je kunt de placenta ook bij de buurvrouw in de diepvries bewaren.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:01

Kreeg gister de vraag:

bij jullie nog geen kleine op komst??

:7

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:02

Ik had eigenlijk gedacht om alle afgeknipte stukjes nagel te bewaren van het kind en als deze dan ooit gaat trouwen dan dat te gebruiken om te strooien ipv rijst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:04

Sizzle schreef:
Ik had eigenlijk gedacht om alle afgeknipte stukjes nagel te bewaren van het kind en als deze dan ooit gaat trouwen dan dat te gebruiken om te strooien ipv rijst.

Super goed idee :j Wellicht kun je ook nog wat poep uit luiers schrapen en deze drogen. Leuk ter decoratie, lijkt gedroogd vast wel een beetje op een tak. Doe je er nog wat melktandjes aan als bloemen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:05

Recycling is helemaal hip :j

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:05

Sizzle schreef:

Gadver :r :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:07

joyce_eddy schreef:
Kreeg gister de vraag:

bij jullie nog geen kleine op komst??

:7

Dan moet je beginnen over een dier dat op komst is, liefst zo lang mogelijk op in gaan. Dan leren ze het hopelijk af. :Y)

Edit: dat kan hier echt perfect..
"Ja we zitten er al een tijdje aan te denken hoor, maar het is wel vol in een tweekamerappartement. Dat gaat nu prima maar je weet niet hoe het met die derde zal gaan. Ik ga er wel vanuit dat de oudste twee de nieuweling accepteren verder, die kunnen ook een beetje oppassen, dat heeft de oudste ook met de - nu - jongste gedaan. Heeft super gewerkt! Ze hebben heel veel aan elkaar, doen alles samen. Erg fijn, dan ga je toch met een gerust hart van huis."

(Dit gaat dus over mijn moeder- en kinderkat waar we er heel misschien eentje bij willen, ooit, wanneer we meer plek hebben _O- )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:11

Ik heb wel een hangertje met daarin een miniem klein beetje as van mijn overleden vader. Er is eigenlijk niemand die het ziet omdat het erg goed is weggewerkt.
Het is een mat metalen boomblaadje, en het houdertje zit aan de achterkant. Voor de onwetende toeschouwer is het een hangertje zoals elk ander.

Ik draag het ook niet dagelijks, maar het heeft wel een speciale waarde voor mij.

Ik vind het echter niet respectloos wat er hier oa over gezegd wordt. Ieder zijn ding. Ik kan er echt niet voor op mijn tenen getrapt zijn.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:15

Tsja een sieraad met daarin iets verwerkt, ik heb zelf een sieraad met een plukje haar van Blacky ( pony waar ik lang voor gezorgd heb maar die verkocht werd door de eigenaar, en ik hem nooit meer heb kunnen vinden ).
Heeft een speciale waarde voor mij, dus wat een ander om zijn of haar nek draagt zal me een worst wezen.

Trouwens, ik heb vannacht een hele akelige droom gehad.
Of ja akelig, bizar denk ik :')
Ik had het bed gedeeld met een soort monster/dinosaurus achtig ding, en daar was ik dus zwanger van, en het is nog geboren ook.
Ik wilde er niet voor zorgen en toen werd ik wakker :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:17

Sizzle schreef:
benangelique schreef:
Of oververmoeid en een auto van rechts niet zien dus eigen auto totaal aan puin rijden...

Tja, ik dus. Nog meer kosten die je hebt door je kinderen!

:oo
In Zwitserland staan hele hoge boetes op vermoeid autorijden. Als het aannemelijkis dat je vermoeid achter het stuur zat ben je echt flink de sjaak, staat ongeveer gelijk aan boetes op dronken bestuurders.

Terecht ook! Katja Schuurman heeft het voor een tv-programma ooit getest, hoe je rijdt met slaaptekort en dat was best schokkend (overigens was dat wel in een veilige setting, ik dacht met een instructeur/dubbele bediening).

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:22

Palmera schreef:
quera schreef:
Omdat ik met die melk ( mijn eigen melk) mijn kindje heb laten opgroeien.

En er is een speciaal proces voor om dat te doen. Dus je ruikt niets. En ook zie je niets.

[ [url=m/9X2Xa8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze sieraden zijn allemaal met borstvoeding/plukje haar/as/placenta enz enz.

Dus niemand ziet dat er melk in zit.

Ja, jouw eigen melk waarmee jouw kind is grootgebracht. Dat is het bewaren waard.
Dan wachten we nu op de eerste vent die zijn kwakje tot sieraad laat verwerken. Want laten we eerlijk zijn: verwekken is veel knapper dan voeren. ;)

En verder: met of zonder lichaamssappen, die sieraden zien eruit als lelijke kerstversiering. :+

Ik ben beelddenker en zie een ketting met daaraan een gevuld condoom voor me -O-

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:34

Sizzle schreef:

:') :')

Vanaf welke leeftijd is het legaal trouwen in Zwitserland? 4 toch? #kannietwachten