Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:35

Ailill schreef:
Relaxed schreef:
Gatver, vis in een bus meenemen/opeten :n Zo zat ik eens bij de kapper waar mensen kibbeling zaten te eten (kind werd geknipt) De kapsters waren ook not amused.. Maar goed, dit is offtopic :')
Ik zat me d'r ook over te verbazen, echt té ranzig die lucht :P

Wat betreft gierig en bioscoop, ik heb er ook nog eentje: Iemand zat echt helemaal achterin de bioscoopzaal, in het midden met daaronder enkele rijen leeg. Tot 4 maal toe laat diegene een zak M&M's naar beneden rollen, ik betwijfel het ernstig of die 4 zaken in de bioscoop zijn gekocht.

Offtopic, ,maar...
ik ben als kind eens met twee vriendinnen samen naar de bioscoop geweest, zij hadden een grote zak snoep bij de jamin gekocht... en vermaakte zich de hele film met het gooien van die snoepjes, dwars door de zaal heen, en ook richten op mensen... :roll: Die mensen steeds achterom kijken natuurlijk, maar in het donker konden ze niet zien waar het vandaan kwam. En die meiden lachen... Ik schaamde mij dood en ben nooit maar dan ook nooit meer met hun ergens naar toe geweest. Zo zonde van de film, van het geld, en het verzieken van de lol van een ander bah!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:43

Vjestagirl schreef:
Ailill schreef:
Zo zat ik laatst in de bus met naast me een dame die net vis had gekocht, ze heeft er een uur lekker van zitten smikkelen. Die lucht is alleen niet te harden, op de markt loop ik al met een grote boog om zo'n kraam heen.

De eerste die vis meeneemt de bios in laat ik er persoonlijk weer uit zetten :').
Maar dat geldt ook voor MacDonalds en andere ernstig stinkende dingen.

Ja, maar het gekke is dat je die nacho’s wel bij pathe kunt kopen en mee mag nemen. Incl de zweetvoetengeur- kaas saus! Die is zooooo lekker, maar stinkt echt veeeeel erger dan een menuutje van de mac!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:45

Ja maar die nacho's komen bij hunzelf vandaan, de rest niet en om te voorkomen dat iedereen zelf eten en drinken meeneemt verbieden ze het.
Zo komen ze ook mooi weg met die asociaal hoge prijzen want mensen kopen het toch wel omdat ze geen eten van huis mee mogen nemen.
Laatst bijgewerkt door lor1_1984 op 13-05-18 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:45

Hier mag je gelukkig wel je eigen eten meenemen naar de bioscoop, anders zou ik dr uberhaupt niet komen. Met 5 kinderen die oud genoeg zijn om naar de bios te gaan en 1 volwassene ben ik sowieso al een vermogen kwijt aan entree (zelfs al gaan we op de speciale dagen voor autistische kinderen/volwassenen) laat staan als ik ze allemaal nog een snoepje moet geven ook. Nee hoor, wij stoppen voor we naar de bios gaan even bij tesco, en ze mogen allemaal een klein zakje snoep uitkiezen, kost me totaal £2 en iedereen is gelukkig.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:49

Ging vrijdag bowlen, en bestelde een cola. Kreeg mijn cola en klokte het in 1x achterover. Toen besefte ik ineens dat mijn vriend waarmee ik was de drankjes zou betalen... Oeps!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:50

Kan iemand mij uitleggen waarom het gierig is als je je eigen eten meeneemt naar de bios terwijl dat toegestaan is? :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:51

oomens schreef:
Ik vind het sowieso storend als mensen krakend eten mee de zaal in nemen. Maakt mij niet uit of dat van thuis of van de bar beneden komt. Snap ook niet goed wat men in die grote, massale bioscopen ziet waar juist alles draait om zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen zo vol mogelijk te proppen met zo duur mogelijk junkfood, en waar je vervolgens de film nauwelijks hoort door het geritsel en gekraak. Niets mis met een glas bier of een kop koffie mee naar binnen nemen, maar waarom al die kraak- en kruimelzooi toestaan?

Tja zo zit ik er dan weer niet op te wachten om vlak bij iemand te gaan zitten die zo nodig bier, of nog erger koffie mee moet nemen de zaal in; heb je de hele film die smerige stinklucht van bier of koffie bij je hangen. Ieder zo zn ding zeg maar.
Bovendien staat in de meeste bioscopen het geluid zo hard dat je gesmak en gekraak niet tot nauwelijks hoort. Dat is dan alleen bij een hele stille scene

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:53

Captain schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom het gierig is als je je eigen eten meeneemt naar de bios terwijl dat toegestaan is? :')

Ik denk dat het vooral als gierig gezien wordt omdat het bij heel veel bioscopen niet mag en mensen het wel alsnog doen..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:54

Captain schreef:
Omdat het in de meeste gevallen niet mag :P

Ailill

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:55

Fenomeen voornamelijk in het buitenland: Afd(w)ingen, wat zegt Bokt?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:03

afdingen doe ik nooit....voel me daar zo genant bij. Als ik een prijs te hoog vind dan kijk ik verder naar iets wat wel in mn budget past...maar afdingen: nee

Heeft mijn vader wel eens gedaan tot mijn grote schaamte; in een kledingwinkel nog wel, dus niet eens tweedehandsspul. Kregen mn zus en ik een nieuwe winterjas en op die van mij zat een vlek (wat er gewoon in de wasmachine er weer af ging, wat ook duidelijk te zien was dat het wel uitwasbaar was). Ging mn vader afdingen want die ene jas had een vlek.
Toen ben ik uit schaamte toch wel ff naar een rek 4 meter verderop gelopen met een rode kop. Ben daarna ook nooit meer in die winkel geweest...ook niet toen ik al lang en breed niet meer thuis woonde, want de dame achter de kassa was overduidelijk not amused van mijn vaders poging tot afdingen dat ik uit schaamte er geen voet meer over de drempel heb gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:22

Uitspraak van een aangetrouwde oom tegen een andere oom.......ohhh als ik wist dat jij deed trakteren dan had ik wel slagroom op mijn chocomel besteld |o

Tante krijgt ook de goedkoopste wasmachine....want hé.....hij hoeft de was niet te doen _-:(

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:28

Ailill schreef:
Fenomeen voornamelijk in het buitenland: Afd(w)ingen, wat zegt Bokt?

Conform het gebruik van het land.
In sommige landen is de prijs drie keer zo hoog als hij moet zijn omdat de verkoper rekening houdt met afdingen.
Dan zou ik dus afdingen. Anders niet.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:28

Nou de M&M's in de bios zit ook gewoon in zakken.. Maar zelf meenemen vind ik wel een beetje gierig, het hoort toch gewoon bij een avondje uit? Je neemt toch ook niet je eigen drinken mee naar de kroeg :?
[/quote]
Nou als een zakje m&m bij de appie 1 nog Wat kost en bij de bios 3 euro weet ik het wel.

Dief van je eigen portemonnee[/quote]

Dat geldt ook voor de kroeg.. Wat je daar per glas betaalt heb je ook een hele fles voor bij de Appie.. Doe je toch ook niet?[/quote]

Nou dat doe ik dus wel. Ga geen eigen drank meenemen naar de kroeg, hallo zeg. Zelf eten meenemen naar de bioscoop vind ik ronduit asociaal. Dat hoort er toch gewoon bij? Nou moet ik zeggen dat wij een bioscoop in het dorp hebben met fatsoenlijke prijzen en ik niet naar een Pathé ofzo moet, maar dan nog. Dat reken je er toch gewoon bij? Voor mij is dat hetzelfde als op een terras gaan zitten met je eigen eten. :n

Ik eet in de bioscoop altijd lekker een kaasplank, is ook lastig meenemen moet ik zeggen :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:29

Gloa schreef:
Tante krijgt ook de goedkoopste wasmachine....want hé.....hij hoeft de was niet te doen _-:(

Maar zijn kleren worden er toch ook in gewassen? Die snap ik dus even niet...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:32

Nee ik zal nooit om korting vragen tenzij er een knoop af is ofzo. Maarrrr als ik ergens voor meer dan 300 euro kleding koop verwacht ik stiekem wel een beetje korting of een kleine attentie. Maar ik zou er nooit om vragen (tenzij stuk dus)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:44

Ik vind afdingen echt asociaal. Wij verkochten laatst iets via Marktplaats. De berichten die je dan krijgt echt schandalig. Ja voor 10 euro kom ik het nu halen. Ja maar wij willen er minstens 15 euro voor. Ja maar voor 10 euro kom ik er nu aan. Nou nee dan blijft het nog wel even staan. Waren al een eind gezakt in de prijs en dan is het gewoon een principe kwestie.

Eigen eten naar de bios snap ik wel. Bij de Cinemec betaal je er grof geld voor en ze hebben vrijwel alleen snoep of pindas. En laat ik nu niet tegen suiker kunnen en niet dol zijn op pindas. Maar ik neem eigenlijk alleen wat drinken in de pauze eten kan ik wel uitstellen tot ik weer thuis ben :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:45

Foaly schreef:
Gloa schreef:

Maar zijn kleren worden er toch ook in gewassen? Die snap ik dus even niet...

Yep maar dat boeit hem niet. Moet gewoon zo goedkoop mogelijk

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:59

ikwilvanmijnmotoraf.nl is gierig haha.
Had mijn motor te koop staan, zo goed als nieuw ding met maar 6000km op de teller.
Zag die reclame van hun dus dacht laat ik hem is aanbieden, krijg ik de dag daarna zo'n melding: We hebben een super prijs voor jou motor!! 900 nog wat euro, wat een prachtig bod! Klik hier om je motor te verkopen!
Hij is nieuw 6500 euro.. _O-
Heb hem 2 weken later mooi op marktplaats verkocht voor 2800. Zijn ze helemaal mal.. 900, moest gewoon lachen om dat bedrag, dat ze het durven te bieden :=

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:03

Captain schreef:

Ik vind het zeker niet gierig. Ik zit bijvoorbeeld met een waslijst aan allergieën. Ik neem dus lekker mijn eigen snacks mee. Zo kan ik toch iets lekkers tijdens de film. Medewerkers hebben er overigens nog nooit wat van gezegd, dus ik denk dat dat allemaal wel mee valt.

Buiten dat om, als je het zelf meeneemt is het een stuk goedkoper. Bij een bios betaal je echt een fortuin voor een snackje :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:15

Fitzroy schreef:
Ik heb werkelijk nog nooit overwogen om zelf consumpties mee te nemen. Ik wist niet eens dat dat mocht. Persoonlijk vind ik dat wel verkeerde zuinigheid, idd zie ik net als Relaxed het als een avondje uit, waar je ook niet je eigen drankjes meeneemt. Wat mensen al niet verzinnen, bizar :=

Als je zo redeneert kunnen veel mensen nooit meer een avondje uit. Dat is net zo goed bizar.

Urbanus

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:18

Ik ga geen 6 euro betalen voor een zak mm's. Ik koop drankjes en popcorn in de bios maar snoep bij Appie Heijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:31

Als iemand graag woekerprijzen wilt betalen is dat natuurlijk prima. Ik weiger het :+
Bij cinemec betaal je onderhand 6€ voor een minizakje m&ms.

En een kroeg vind ik niet te vergelijken met een bioscoop. Hoewel wij als arme student vroeger ook een petflesje Malibu meenamen en daar mixdrankjes mee maakten in de kroeg :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:32

6 euro? Waar ga jij naar de biosscoop? Ik heb nog nooit 6 euro voor een zakje m&ms betaald. Sterker nog... Nog niet eens de helft :n

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:32

Ik vind het eerder gierig dat een groot massa bedrijf 4 euro voor een zak chips of een glas cola durft te vragen van een particulier. Vooral aangezien het voor hun zelfs nog goedkoper is om in te kopen in bulk. Ze kunnen gewoon net als ieder ander 2,20 voor een colaatje en 1 euro voor een zak chips vragen. Zo niet dan breng ik het lekker zelf mee :Y) Ik heb het geld harder nodig dan zij :+