Beschuldigd door buren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:49

Dat de instanties zo reageren is ook wel te verklaren. Twee buren klagen over de honden. TS klaagt over de buurman, maar de politie treft steeds een vriendelijke man aan de deur. Dan is het makkelijk om te concluderen dat het probleem vooral bij TS ligt. En de woningbouw zal net zo denken. Dat zegt verder weinig over de situatie, behalve dat TS (voor hen) de schijn tegen heeft en zij de buurman nog niet op overlast hebben betrapt.

Wat ik me wel afvraag, TS: als hij zo schreeuwt en op de deur ramt zijn er vast meer buren die dat horen? Heb je al eens gesproken met 'neutrale' buren om je heen, of zij het ook horen? Als zij in het vervolg ook melding doen bij de politie wegens overlast sta jij al veel sterker.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:53

Ik snap niet dat de hele omgeving zijn herrie accepteren want niet alleen jij heb last van zijn gezeik

cursebreaker

Berichten: 11587
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:57

ik snap inderdaad ook niet dat niet meer buren klagen over hem. Als het allemaal zo gehorig zou zijn, moeten andere buren - die niet samenspannen met hem - toch ook last hebben? misschien inderdaad eens polshoogte proberen te nemen hierin en dan sta je alweer wat sterker tegenover de woningbouw ook enz.

luuntje

Berichten: 14013
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:08

Misschien zijn andere buren wel bang.

Wij hebben ook luidrichtige buren gehad. Buurman aan de andere kant van hun had er ook last van maar durfde niks te zeggen.
Uiteindelijk heeft buurtbemiddeling geholpen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 11:33

Misschien heb ik dat nog niet helemaal goed uitgelegd. We wonen in blokjes van vier. Vier duren naast elkaar en dan zo'n 50 meter ertussen.

De buren in ons blokje van vier zijn de onderbuurman die dus een beetje gek is, de zijburen die klagen over plas en de oude mevrouw die zich er niet mee wil bemoeien.

Kennelijk reikt het schreeuwen en slaan van de buurman niet ver genoeg dat de andere buren er last van hebben. Van hen hoor ik zelf ook nooit wat dus zou best kunnen. Maar zij horen onze honden wel want we delen muren met hen.

Ik snap de politie hier ergens ook wel in. En wat ik hen ook al heel vaak heb verteld is dat het mij niet zo zeer gaat om de overlast die hij ons veroorzaakt want ik snap dus wel dat ze daar niet zomaar iets aan kunnen doen. Dan heb je inderdaad dat ik zeg hij zegt verhaal. Maar wat wij wel duidelijk kunnen laten zien is dat hij een gevaar is en ziek in zijn hoofd is. En dáár wordt imo niks mee gedaan.

Shadow0

Berichten: 43543
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:46

Dani schreef:
Dat de instanties zo reageren is ook wel te verklaren. Twee buren klagen over de honden. TS klaagt over de buurman, maar de politie treft steeds een vriendelijke man aan de deur. Dan is het makkelijk om te concluderen dat het probleem vooral bij TS ligt.


Ik vind dat niet makkelijk te verklaren eigenlijk? De politie heeft toch wel vaker met dit soort dingen te maken? Die weten toch (hoop ik!) dat iemands voorkomen niet altijd perfect aangeeft wat er aan de hand is?

En zelfs dan nog - dat is dus in een situatie waarin de politie al eens de deur heeft opengebroken omdat het gas nog brandde en de buurman het probleem niet zag, en de politie recent op de stoep heeft gestaan omdat de buurman allerlei rotzooi had uitgestald. Als dat geen aanleiding is voor de politie om te denken, 'hmmm, misschien zitten hier wel meerdere kanten aan de situatie, laten we niet te snel zijn met conclusies' dan wanneer wel?

Daarom rusten we politie toch uit met mogelijkheden om onderzoek te doen, zou ik zeggen? En de woningbouw idem dito: dat ze gemakzuchtig af gaan op wat halve verhalen en eerste indrukken ipv systematisch uit te zoeken wat er aan de hand is en hoe ze het kunnen oplossen is hun eigen keuze, en een die ik helemaal niet zomaar te verklaren vind: het vergroot alleen maar de kans op escalatie.

Als het al te verklaren is, dan is de verklaring dat we blijkbaar flink tekort schieten in het fatsoenlijk opleiden van politiemensen en woningbouwmedewerkers over het omgaan met dergelijke situaties.

BigOne
Berichten: 38553
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:49

Och, zolang er geen strafbare feiten worden gepleegd in de ogen van de politie kun je niets, je kunt aangifte doen en dan krijg je na een half jaar een berichtje dat het niet verder word behandelt. Meer dan 60% aangiftes beland onder in de la. Alleen georganiseerde criminaliteit, daar komen ze hun bed nog voor uit. Er is gewoon geen geld en capaciteit. Maar wel trots vermelden dat de criminaliteit naar beneden gaat en er veel minder aangiftes zijn, tja, mensen weten inmiddels dat het toch niets uithaalt dus waarom nog aangifte doen.

Thenexttry

Berichten: 1285
Geregistreerd: 24-08-08

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:55

Ik denk dat er ook gewoon teveel "zeik"mensen zijn die steeds de politie bellen voor onzinnige dingen en ze inderdaad daardoor lakser met zulke situaties omgaan. Zolang de buurman mooi weer speelt en doet alsof er niets aan de hand is vanuit hem behalve de overlast die hij ondervind, wordt het gewoon een welles nietes spelletje en daar is lastig doorheen te prikken.

TS als je het aandurft zou ik het juist nu eens anders op gaan lossen.

Als ik in jou positie had gestaan zou ik naar iedereen persoonlijk gaan in eerste instantie.
Ik zou ze nogmaals vragen wat de dingen zijn waar hun zich aan ergeren/ last van hebben ( dit allemaal apart )
Vervolgens "samen" een oplossing voor bedenken en verder naar de volgende.

Op het moment dat ze dan "samenspannen" gewoon het gesprek herhalen wat je gehad hebt en waar de ander bij is ( desnoods een spraakopname maken en dit dan afspelen )

Wil dit niet werken dan zou ik toch gewoon aanbellen en even flink uit mn stekker gaan.

Otti1977

Berichten: 3052
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:33

Hoe gaat het vandaag?

Hannanas
Berichten: 13039
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:49

Er lijkt mij toch echt 1 ding nu belangrijk: camera en microfoon 24/7.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 00:59

Als het gehorige woningen zijn moet je je niet verkijken op het geluid wat botten etc maken als een hond er mee speelt, soms hoor je het zelf niet zo erg maar de buren wel. Wij hebben ook wel eens aan de buren gevraagd wat ze in godsnaam aan het doen waren, maar dat was iets heel normaals wat bij ons echt heel luid klonk. Nu wil ik je niet besculdigen dat je inderdaad te luid bent hoor, en alsnog moeten die buren gewoon hun fatsoen houden en anders zelf de politie laten komen om te laten horen hoe veel lawaai je maakt, ipv de boel kort en klein te slaan zo ongeveer. :(:)

Hopelijk lost het zich nog op of hebben jullie snel een nieuwe woning !

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 09:15

Miss. moet je alles gaan negéren,als je dat lang genoeg doet houd je buurman er miss. mee op. Want politie en woningbouw lossen het niet op.Negeer hem in alles en leef je leven,doe of hij er niet is.Wedden dat hij op gegeven moment ermee ophoud? Ik denk n.l. ook dat het een vorm van aandacht vragen is.
Het zal moeilijk zijn,maar heel miss. is dit wel dé oplossing.
Succes!

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 06:16

Hoe is het dit weekend gegaan TS?

xxCYNNxx

Berichten: 5664
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 11:09

hele topic doorgelezen en wat een ellende ts.

Is het niet een optie om een verzoek tot handhaving van die nieuwe wet in te dienen bij de gemeente? Die wet betreffende woonoverlast die eerder in het topic is genoemd.
Dan is een gemeente, meen ik, verplicht om daar naar te handelen als een verzoek tot handhaving is ingediend. En laat dan gelijk al die opnames en eventuele beelden zien + wat je al in je logboek hebt staan.

Want als je het van de woningbouw en politie gaat af laten hangen dan kan ik je nu wel al op een briefje geven dat de enige oplossing verhuizen is. Zo'n logboek moet maanden en maanden worden bijgehouden. En bovendien ken ik bij die methode ook alleen maar verhalen waarbij de slachtoffers uit pure ellende na een paar jaar maar zelf gaan verhuizen.
Vrienden van mij hebben jaren geleden ook zo'n leuke buurman gehad. Daar kwam het uiteindelijk zelfs tot een handgemeen tussen de politie en die aso buurman, maar hij werd er niet uitgezet door de woningstichting. Hij is zelfs niet eens mee geweest naar het bureau bij dat handgemeen.
Na ong 4 jaar klagen en melden en politie zijn zij zelf maar verhuisd.

Andere optie dan dat verzoek tot handhaving zou nog kunnen zijn: ik begrijp uit 1 van je berichten dat je onderbuurman onder controle staat van een wijkteam? Misschien daar eens een gesprek mee aangaan en de opnames laten horen etc? Misschien dat zijn behandelaar nog wat invloed op hem uit kan oefenen?

Uiteraard is er nog een optie, maar een mod heeft al gewaarschuwd bepaalde tips niet te geven, dus daar mag je je eigen fantasie op los laten.

Svadilfari1

Berichten: 699
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:02

Ik zou echt binnenlopen bij het juridisch loket. Die zijn er thuis in https://www.juridischloket.nl/wonen-en- ... soverlast/ en kunnen je adviseren mbt toepassing / handhaving vd Asowet Daarnaast is een rechtsbijstand verzekering zinvol na afsluiten mag je er na 3 mnd gebruik van maken wat handig is in diverse situaties

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 12:34

Het is heerlijk rustig de afgelopen dagen :D De buurman draait nu wel 24/7 keiharde muziek maar denk dat vooral hijzelf en andere buren daar last van hebben. Dis daar maak ik me niet druk om.

We blijven nog even vriendelijk naar de woningbouw in de hoop dat zij ons een nieuwe woning kunnen geven. Dat scheen eventueel wel een optie te zijn. Maar dan willen we natuurlijk wel een woning waar wij ook tevreden mee zijn en niet een studio midden in het centrum oid. Dus dat is nog even afwachten.

Maar anders is het ook wel klaar met deze woningbouw :n Die hebben wat dat betreft niks goeds voor ons gedaan.

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:48

Wat fijn dat jullie 'rustig' het weekend zijn doorgekomen!

Svadilfari1

Berichten: 699
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:51

Dat is fijn !

Linnie050

Berichten: 11821
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:55

En misschien geen appartement ivm de honden.
Maar ja dat maakt het ook moeilijker natuurlijk

Billy

Berichten: 20724
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:56

Als het nu rustig is gaat de woningbouw sowieso niks doen denk ik...

xxCYNNxx

Berichten: 5664
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:52

met urgentie zal je de woningen niet tot het uitkiezen hebben; het eerste de beste wat vrijkomt zal je dan moeten nemen of anders weg urgentie en kun je gewoon 4 tot 6 jaar op een andere woning wachten.
Je prioriteit voor nu is gewoon weg daar naar een plek waar 2 honden zijn te houden...en van daaruit zoeken naar iets wat je echt wil.

Woningstichting gaat jullie in elk geval echt niet voor elke woning urgentie verlenen net zo lang tot zij iets aanbieden wat wel aan je eisen voldoet. Dat zal 1 maal zijn en dan volgt gewoon de procedure die voor iedereen geldt....houd dat wel in je achterhoofd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110897
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:59

TS heeft geen urgentie geloof ik?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 15:03

Nee we hebben geen urgentie inderdaad. Maar de wijkconsulent wilde schappelijk zijn door ons eventueel dus wel een andere woning aan te bieden. Maar dan moet dat voor ons dus wel een woning zijn waar wij rustig in kunnen leven. Dus inderdaad bij voorkeur geen appartement.

Ik verwacht inderdaad ook dat we één woning aangeboden krijgen als we die afslaan dat het dan klaar is. Maar dan gaan we rustig op zoek vanuit onze huidige woning. Er komt gelukkig regelmatig wat voorbij wat we wel zien zitten maar eerst even de woningbouw afwachten.

xxCYNNxx

Berichten: 5664
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:03

nee oke, zo te lezen niet langs de offciele weg, maar ze zegt wel dat er ruimte is om hun snel een andere woning aan te bieden. Wat ongetwijfeld neerkomt op een woninghouw die hun onofficieel tegemoet wil komen door te kijken voor een soort spoed toewijzing........en dat zal toch echt eenmalig zijn; dus het eerste wat ze aanbieden zal ts moeten aannemen of anders trekken zij de handen er van af wat betreft ts willen helpen met een andere woning binnen afzienbare tijd


edit; ts beantwoord het zelf al...zat aardig goed met mijn aanname dus.

BigOne
Berichten: 38553
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:11

En op deze manier kan de woningbouw een hoop gedonder voorkomen want wanneer ts hier werk van gaat maken dan kunnen ze nog wel eens flink in de buidel moeten tasten. Wanneer ze nu een andere woning aanbieden op verzoek van ts dan zijn de kosten van inrichting/sauzen enz ook voor ts.