Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zijn er alvast mensen die konijnen houden voor de slacht en mij even willen laten zien hoe die zitten?
Maar effectief het doden lukt mij helemaal niet. Op termijn willen wij ook schaap houden om te slachten
Zo lang je het masker en de ladingen apart van elkaar opslaat mag je dat gewoon in huis hebben.
) afgelopen zondag aan de poort. Of hij niet onze ramlammeren op kon kopen
We hebben 4 rammen en 4 ooien die weg gaan, wilde er eigenlijk gewoon een paar op MP zetten en de rest slachten (50/50 of net hoe 't uit zou komen). Moonfight schreef:Ben je bang dat het niet in 1x lukt?
Leuk! Korte termijn? of lange termijn?
Lieke, wat doe jij eigenlijk met jullie rammetjes? Brengen jullie ook wat weg naar de slager?

Enkel nog een slager vinden die ook wil slachten. Alhoewel vriend al bezig is dat ook zelf te doen.

) dan volgt de klap en daarna breek ik de nek nog een keer voor de zekerheid. stuiptrekken krijg je vaak toch wel, heb zelfs weleens gehad dat de rugspieren nog bewogen terwijl alles er al vanaf was (kop, poten, ingewanden).
DeMolenhoek schreef:Zo hadden wij vorig jaar een kip die zo hard en lang na trok dat die nog een stuk van haar eigen vleugel heeft geklopt. Als mijn vriend leest dat de ingewanden naar de kippen gaan, nou, die doet jou wat. Die zou een moord doen voor konijnenlever. Hoe groot houden jullie jullie konijnen dan? En gingen jullie voor 1 of 2 nestjes per jaar per voedster? En hoe lang hielden jullie de ram en voedster?