Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:23

Damned schreef:
Waarom zou je de naam van je partner overnemen nadat je getrouwd bent?

Oorspronkelijk omdat je dan overgaat vanuit het 'eigendom' van je vaders familie naar dat van je mans familie.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:32

Damned schreef:

Stel mijn man heet de Vries en ik heet Dijkstra.
Ik neem de naam van mijn man niet aan. Dan heten mijn man en kinderen de Vries en alleen ik heet Dijkstra. Dat zou ik niet leuk vinden, we zijn een gezin!

Ik zie het zo:
Als je gaat trouwen dan ga je samen verder door het leven, je hebt een verbinding met je partner. Het hebben van dezelfde naam benadrukt dat. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:34

Damned schreef:

Omdat ik niks met mijn eigen achternaam heb, omdat ik haar naam mooier vind, omdat ik graag wil dat we dezelfde naam hebben als ons kindje...

Farome

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:38

Wat is het beste om te doen met een blaar?
Openprikken? met rust laten?

:Y) mesten is super leuk....

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:41

Met rust laten! Openprikken kan zeer pijnlijk zijn achterna.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:42

Farome schreef:
Wat is het beste om te doen met een blaar?
Openprikken? met rust laten?

:Y) mesten is super leuk....

Als je er niet te veel last van hebt dicht laten, je mag prikken als het geen bloedblaar is maar dan heb je wel iets meer kans op ontsteking en het indrogen is ook niet prettig.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:44

Een blaar open prikken pijnlijk? :? Ik prik blaren altijd open en nog nooit last van gehad. :n Gewoon met een speldje een klein gaatje zodat het vocht eruit kan, niet het velletje eraf trekken.

Overigens prik ik bloedbaren ook gewoon hoor, eenmaal geprikt is de pijn gelijk een stuk minder omdat de druk eraf is.

Alleen brandblaren mag je nooit prikken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:47

Met rust laten en er zo'n pleister op plakken. Die pleisters zijn geweldig! *\o/*

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:49

Blaren prikken is leuk *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:51

_Mar3 schreef:
Damned schreef:

Ik neem de naam van mijn man niet aan. Dan heten mijn man en kinderen de Vries en alleen ik heet Dijkstra. Dat zou ik niet leuk vinden, we zijn een gezin!

Ik zie het zo:
Als je gaat trouwen dan ga je samen verder door het leven, je hebt een verbinding met je partner. Het hebben van dezelfde naam benadrukt dat. :)

Je kan ook de kinderen de achternaam van jou/ de moeder meegeven. En de man/ vader kan dan bij trouwen ook jullie achternaam aannemen of een dubbele achternaam gebruiken ;)

Ik woon overigens al 7,5 jaar ongetrouwd samen met de vader van mn kindje (5), kindlief heeft mijn achternaam en inderdaad een andere achternaam als dat haar vader heeft. Vind ze heel normaal, ze weet niet beter,

Maar ik zou dan ook nooit de naam van mijn partner aannemen. Ik blijf trouw aan mijn eigen naam.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:58

Het doorprikken is niet pijnlijk (er zit geen gevoel in de bovenkant van een blaar), maar als het open is wel ;( en dan het helen wat lang duurt... heel naar.
Dus proberen te laten zitten.. de binnenkant van een blaar is steriel. Openprikken maakt ruimte voor infecties.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:02

Maar met een klein gaatje waar het vocht doorkomt is de blaar toch niet gelijk open?
Je moet het velletje er ook niet aftrekken natuurlijk, want dan doet het idd zeer.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:02

Ik prik ze altijd open, anders heb ik er veel meer last van. Het geneest daarna ook altijd gewoon bij mij...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:05

Ik laat de blaar 24 uur dicht en verwijder daarna het velletje. Ik heb er zo het minste last van en de beste eeltvorming. In het verleden het velletje ook wel eens laten zitten met als gevolg dat bij een volgende blaar de huid van de eerste blaar er mee af kwam. Daardoor verloor ik veel eelt die ik eigenlijk wel nodig had.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:10

Ik prik ze altijd open. Vervolgens druk ik ze leeg en knip ik het losse vel er na een paar uurtjes af. Daarna een pleister er op en met 2/3 dagen is het als nieuw. Zonder eelt of bulten.
Ik krijg altijd overal blaren. Heb een dunne gladde huid. Als er maar iets niet goed zit is het al gebeurd.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:51

Als er erg veel druk op zit of als ie op een heel irritante plaats zit, prik ik ze bij voorkeur onder de douche open. Velletje is dan zachter en het lijkt veel sneller in te drogen. Geen last, dan lekker laten zitten.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:31

Waar komt: "van Lotje getikt" vandaan? Als in je bent van Lotje getikt.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 00:22

SavannahNx schreef:
Waar komt: "van Lotje getikt" vandaan? Als in je bent van Lotje getikt.

Dat staat niet vast. Het kan zijn dat je door de papegaai gepikt werd (op je hoofd, en dat daarmee het bijbehorende gebaar ook verklaard wordt).

Vroeger bestond de uitdrukking 'van lorretje gepikt' (door papegaai gepikt en dus niet goed bij je hoofd).

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:15

Ik krijg elke keer met uitmesten een blaar op mijn handen.
Daar trek ik altijd het velletje van af, omdat het toch eelt is en daarom geen pijn doet

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:24

_Mar3 schreef:
Damned schreef:

Ik zie het zo:

Daarbij komt ook nog dat het een hele hoop gedoe scheelt als je bijvoorbeeld op vakantie gaat met je kind(eren) en er is maar 1 ouder mee en je verschillende achternamen hebt. Dat is dan ook de reden waarom veel mensen, wanneer ze gaan scheiden, in het paspoort de naam van de partner laten staan. Dan staat er in plaats van e/v (echtgenote van) g/v (gescheiden van).

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:59

Serieus? :+ Dat is toch niet meer echt van deze tijd... Met al die samengestelde gezinnen enzo.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:05

In Amerika e.d. kunnen ze daar zeker nog moeilijk over doen.
Moet je alle papieren en geboorteaktes bij je hebben als de namen verschillen.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:23

Damned schreef:
Serieus? :+ Dat is toch niet meer echt van deze tijd... Met al die samengestelde gezinnen enzo.

Kindersmokkel is wel degelijk nog van deze tijd. Gewoon bij de gemeente een gestempeld geboortecertificaat ophalen en brief met toestemming 2e ouder en klaar is kees. Hoeft natuurlijk niet voor alle bestemmingen maar is een fijne oplossibg voor als je niet in je paspoort geconfronteerd wil worden met de naam van je ex.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:15

c_alsemgeest schreef:

Daar hebben ijslanders in het buiteland nogal eens problemen mee; in een "gewoon" (dus niet "samengesteld") gezin, als de kinderen van verschillend geslacht zijn, hebben ze vier verschillende achternamen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:20

Kuggur schreef:
c_alsemgeest schreef:

Daar hebben ijslanders in het buiteland nogal eens problemen mee; in een "gewoon" (dus niet "samengesteld") gezin, als de kinderen van verschillend geslacht zijn, hebben ze vier verschillende achternamen.

Klopt, is dat bij de Sami/Samen ook niet zo?
Kennis van mij is Sami van Noorse komaf en in die familie loopt het ook allemaal door elkaar qua achternamen met haar broertjes en ouders.