Damned schreef:Waarom zou je de naam van je partner overnemen nadat je getrouwd bent?
Oorspronkelijk omdat je dan overgaat vanuit het 'eigendom' van je vaders familie naar dat van je mans familie.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Damned schreef:Waarom zou je de naam van je partner overnemen nadat je getrouwd bent?
_Mar3 schreef:Damned schreef:Waarom zou je de naam van je partner overnemen nadat je getrouwd bent?
Stel mijn man heet de Vries en ik heet Dijkstra.
Ik neem de naam van mijn man niet aan. Dan heten mijn man en kinderen de Vries en alleen ik heet Dijkstra. Dat zou ik niet leuk vinden, we zijn een gezin!
Ik zie het zo:
Als je gaat trouwen dan ga je samen verder door het leven, je hebt een verbinding met je partner. Het hebben van dezelfde naam benadrukt dat.
SavannahNx schreef:Waar komt: "van Lotje getikt" vandaan? Als in je bent van Lotje getikt.
_Mar3 schreef:Damned schreef:Waarom zou je de naam van je partner overnemen nadat je getrouwd bent?
Stel mijn man heet de Vries en ik heet Dijkstra.
Ik neem de naam van mijn man niet aan. Dan heten mijn man en kinderen de Vries en alleen ik heet Dijkstra. Dat zou ik niet leuk vinden, we zijn een gezin!
Ik zie het zo:
Als je gaat trouwen dan ga je samen verder door het leven, je hebt een verbinding met je partner. Het hebben van dezelfde naam benadrukt dat.
Damned schreef:Serieus?Dat is toch niet meer echt van deze tijd... Met al die samengestelde gezinnen enzo.
c_alsemgeest schreef:In Amerika e.d. kunnen ze daar zeker nog moeilijk over doen.
Moet je alle papieren en geboorteaktes bij je hebben als de namen verschillen.
Kuggur schreef:c_alsemgeest schreef:In Amerika e.d. kunnen ze daar zeker nog moeilijk over doen.
Moet je alle papieren en geboorteaktes bij je hebben als de namen verschillen.
Daar hebben ijslanders in het buiteland nogal eens problemen mee; in een "gewoon" (dus niet "samengesteld") gezin, als de kinderen van verschillend geslacht zijn, hebben ze vier verschillende achternamen.