Als dromen uitkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 12:04

Ik heb nog geen foto’s gevonden van Nikki bij de schapen. Ze moeten ergens zijn maar waar?

Gisteren hebben Liselotte en ik samen een echte buitenrit gemaakt. Liselotte heeft los gereden en we hebben een heel stuk gedraafd. Was echt super leuk om dat samen te doen.

Morgen hebben Noah en ik onze 6 weken controle bij de dokter. Noah krijgt zijn vaccinaties ook en hopelijk krijg ik een implanon maar denk zomaar dat ik daar een aparte afspraak voor moet maken.

Ook Riley heeft een update. De rescue bestaat uit meerdere personen en nu heeft toch iemand aangeboden Riley te nemen. Zaterdag komt de tandarts hier voor hem. Een dierenarts die kan verdoven. In de week erop wordt hij dan opgehaald.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:32

wat een leuk topic, ik heb al je berichten gelezen. Wat een avontuur zeg. Nog gefeliciteerd met de geboorte van Noah!
Wat heerlijk om zo met je grote dochter op buitenrit te kunnen gaan.

Tijd geleden had je het volgens mij over Nikki laten dekken door een appaloosa hengst. Is dat nog gebeurt?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 13:06

Dank je Juval een avontuur is het zeker!
Nee helaas niet de hengst is ingeslapen na een paddock ongeluk voor Nikki gedekt kon worden. Heel jammer want het was een leuke. Voor nu hebben we het idee even laten varen. Liselotte heeft veel plezier met rijden dus mag ze dat fijn blijven doen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:06

Mooi hè om zo een eerste buiten rit te kunnen maken met je kind....bijzondere ervaring lijkt mij...

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:04

Ah wat tof dat jullie samen op buitenrit waren. Hoe vond Liselotte het?

Fijn te lezen dat er toch nog een planB is voor Riley! Dat geeft misschien wat rust?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 00:45

Ja echt een fijn gevoel zo samen op pad met Liselotte!

Weetje Ievie. Ik vind het fijn voor Riley voor mij is het nu gewoon belangrijk dat hij opgehaald wordt. Dat zal rust geven in de wei en dus ook voor ons.

Noah is gisteren bij de dokter geweest. Duurde lang en hij was het zat na een uur wachten. Ik ook eigenlijk. Maar goed hij heeft zijn vaccinaties gehad en doet het goed. Wel was er iets verschil gezien in zn beentjes. Ze zijn even lang en hebben een goede stand maar de vetrolletjes waren ongelijk. Dus volgende week een echo van zn heupjes. Ik vind het fijn dat ze er goed naar kijken mocht er toch iets mis zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:05

Ongelijke beentjes en een extra beenplooi heeft vaak een spreidbroek tot gevolg, hier ook. Lijkt heftig maar valt erg mee. Succes

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 12:07

Is weer al een paar dagen geleden. Het gaat goed met ons wel is het koud. Of naja voor onze begrippen hier. Snachts rond het vriespunt en overdag rond 14 graden.

Morgen gaan we voor Noah zijn echo. Ben benieuwd wat eruit gaat komen.

Gisteren is de dierenarts geweest voor Riley zijn tanden. Hij is duidelijk eerder verdoofd want het koste best wat tijd voor de naald erin zat. De dierenarts zei dat de ader een harde plek had van eerdere injecties. Na een driedubbele dosis was hij nog steeds gewoon alert. Electrisch vijlen ging dan ook niet lukken maar met de hand is een toch een grote haak en wat scherpe randjes weg gehaald. Eigenaar/rescue verzorgt ook paarden transport de eerst volgende keer dat hij in de buurt komt neemt hij Riley mee naar huis. Ik vind het jammer dat ik niet meer voor hem heb kunnen doen maar in mijn paddock werkt het gewoon niet en het is niet veilig.

Liselotte is super blij na een telefoontje vorige week. Ze mag vanaf dinsdag weer naar de zwemles!

Verder weinig te melden. Alles gaat zn gangetje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:54

Fijn dat de tandarts iets heeft kunnen doen en bizar dat Riley nog steeds niet duf was na 3 x de dosis :=

Spannend morgen met Noah, maar het het komt wel goed hoor, desnoods een spreidbroekje, maar dat is niet zo heel erg.

Heerlijke foto's weer van je kroost <3 waren de koekjes lekker?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:18

Leuke foto’s van de kids! Succes morgen met de echo.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 09:19

Mer de dierenarts denkt dat hij zo vaak verdoofd is dat hij eigenlijk een verslaafde is.
Koekjes waren/zijn heerlijk. Niet perfect van vorm en sommige zijn gebroken maar lekker. En het was leuk om even samen met Liselotte iets te doen.

Super trots trouwens op Liselotte. Heeft een award gekregen op school.

Noah heeft vandaag zijn echo gehad. Ondanks de ongelijke plooi in zn beentjes zien zn heupjes er prima uit. Helemaal goed dus!

Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:43

Oh wat fijn dat Noah gewoon in orde is, scheelt toch een beetje zorgen.

Wat goed van Loselotte <3 die kids pakken zo'n taal zo snel op heerlijk.

Die Riley, zo vaak verdoofd.... Tsja verklaart wel een beetje waarom hij zo is.... Of zo is geworden.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:34

Wat fijn dat Noah helemaal in orde is en er geen verdere actie meer nodig is. Scheelt weer zorgen!

Knap van Liselotte, dat ze zich zo inzet dat het school opvalt!

Arme Riley.....helaas kun je ze niet allemaal helpen....

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:02

Wat goed van Liselotte!

En fijn dat er geen zorgen zijn om de heupjes van Noah.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 12:25

Inderdaad fijn dat we ons geen zorgen hoeven te maken om Noah zijn heupjes. Hij groeit lekker snel op het moment en morgen alweer 8 weken! Zo leuk om ook zn ontwikkeling te zien. Behalve het lachen is hij erg bezig met zn handjes. Die zien er leuk uit en ze kunnen bewegen, hij vind het geweldig. Ook is hij zn knuffel en washandjes aan het vasthouden.

Liselotte heeft nu 2 weken vakantie. Ze wil graag koekjes en cupcakes bakken, naar de kapper, naar de pedicure en Nikki rijden. Als verrassing gaan we in de tweede week naar een dierenpark. Lekker buiten en niet groot.

Ik ben weer twee dagen per week in de pub aan het werk en begonnen met 1 dag bij de ouders van de oppas. Dat is erg leuk. Ik hoef eigenlijk niet veel te doen als de was doen, ze naar afspraken rijden, koffie drinken en wat kleine klusjes rond het huis.

Oja vandaag met Liselotte op buitenrit geweest. Ging erg goed en Liselotte vind het geweldig. We waren in de grote paddock en op de terugweg wilde ze naar papa en Noah draven die op de heuvel stonden te wachten. Liselotte riep daddy I am gonna get you! Dus papa ging zachtjes rennen met de buggy en Nikki dacht yihaa het is een race! Nikki heeft de race gewonnen en Liselotte kon net op tijd remmen want ze verloor bijna haar evenwicht. Was maar een stukje van nog een 50 meter maar Nikki had er zin in! Gelukkig kon Lotje erom lachen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 11:34

Ik kan mijn laatste bericht niet meer editen maar toch nog een foto gevonden van Nikki bij de schapen.
Afbeelding

En ja ze heeft hier alleen een halster aan. Nikki is bitloos net zo braaf als met.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:47

Heerlijke fotos van de kids! Je ziet zo duidelijk dat jullie lekker genieten van alles. :j

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 13:08

Genieten doen we zeker van alles. Ook al zijn de tijden moeilijk. (De staatsgrens gaat morgen dicht) We genieten van de kleine dingen. En door de rust en ruimte hier kan ik ook van alles genieten.

Dat de grens dicht gaat betekend waarschijnlijk dat ik niet in de pub kan werken en Liselotte na de vakantie niet naar school kan. Maar het grote probleem is Melbourne hier zijn we nagenoeg virus vrij. En morgen horen we vast meer hoe het gaat en of er uitzonderingen zijn. Want er zijn ook mensen die voor medische noodzaak de rivier over moeten.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:28

Nooit gerealiseerd dat jullie zo dicht op de grens zaten zeg! Sterkte de komende tijd.
Is al bekend of je iets van een exemption permit kunt krijgen? Ik begreep dat veel mensen die net over de grens in NSW wonen, ook zoiets konden krijgen om in QLD te komen werken toen hier alles dicht zat.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 13:58

Wij zitten inderdaad niet ver van de grens. Ik weet niet of mijn beroep als essentieel word gezien. Hopelijk morgen meer duidelijk. Maar inderdaad er word wel gesproken over permits. Onder andere voor vrachtwagen chauffeurs en mensen met essentiële beroepen.
Ik werk sinds kort ook 1 dag in de week in Vic dus we redden het wel als ik niet naar de pub kan.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:19

Jemig wat een ellende brengt het allemaal met zich mee zucht....

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:34

Spannende tijden dus. Hopelijk krijg je de permit.
Heeft dit ook gevolgen voor het geval dat iemand van jullie naar het ziekenhuis moet.
Dankjewel voor de foto van de Shepherd-pony :)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:46

Stoere foto met die schapen!

Heb je al meer duidelijkheid over de maatregelen? Ik zag idd ook op het nieuws dat het in Melbourne mis is..

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 03:44

In Melbourne gaat het inderdaad niet goed. Een deel van Melbourne is in lockdown en de staatsgrenzen zijn dicht. Omdat wij in het noordwesten van Victoria corona vrij zijn en dicht op de grens zitten kunnen we met een permit toch de grens over voor werk en school. Dat was even lastig want er waren 2 bruggen helemaal dicht de omleiding was over de brug in de stad. Dat zou betekenen dat ik 2 uur zou moeten rijden naar mijn werk. Gelukkig gaat er 1 brug vandaag open. Mijn werk is lettelijk recht achter de brug.
Afbeelding
Kun je je voorstellen dat deze smalle brug dagelijks veel vrachtverkeer heeft tussen Adelaide en Sydney? Vrachtwagens passen net. Er mogen trouwens alleen heavy vehicles over geen road trains met 3 opleggers.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 07:41

Wel fijn dat jullie een permit krijgen, zou wat zijn zeg 2 uur omrijden :=