Wie spaart er?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DebGizmo

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:22

Ik heb ook goede hoop dat ik dit jaar mijn spaarrekening weer kan gaan spekken. Pin nu wekelijks een bedrag voor de boodschappen welke zo'n 50 euro lager ligt dan ik normaal boodschappen deed. Het is wat passen en meten, maar het gaat de goede kant op en ik heb zeker goede hoop dat ik daardoor elke maand een leuk bedrag nog opzij kan zetten. Eerst moet ik mijn auto laten maken á 880 euro, maar daarna gaat alles opzij wat overblijft.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:49

Ik heb een aparte rekening voor mijn boodschappen, daar maak ik elke maand een vast bedrag naar over en daar moet ik het mee doen :) dat werkt voor mij heel goed moet ik zeggen :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:50

Eleionomae schreef:
Ik heb een aparte rekening voor mijn boodschappen, daar maak ik elke maand een vast bedrag naar over en daar moet ik het mee doen :) dat werkt voor mij heel goed moet ik zeggen :)

Is ook een oplossing, ik vind het alleen zo zonde dat je dan wel 5 euro per kwartaal weggooit (gemiddeld) aan bank kosten

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:57

Ik moest een rekening openen bij deze bank omdat ik er werkzaam ben zodat ik weet waar de klant het over heeft bij vragen over internet bankieren. Voor mij maakt het dus niet zoveel uit hahaha. Daarnaast is bij deze bank de fee voor beleggen lager dan bij mijn eigen bank, dus mijn beleggingen zullen ook aan die rekening gekoppeld gaan worden :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:54

Ik heb nog eens een uitgave extra van 450 euro dit jaar. Baal er wel van.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:45

Ik baal elk jaar weer als ik de gemeentelijke heffing binnen krijg :') ookal weet ik het, toch blijf ik 700 euro een hoop geld vinden. Ik betaal het wel altijd in 1x dan ben ik er maar weer van af

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:47

Ja wij sparen voor onverwachte uitgaven. Hebben altijd rond de 5000 a 6000 op de spaarrekening staan. Vind ik een prettig idee, mocht de auto stukgaan oud

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:53

Vorig jaar er hier zo'n 30000 doorheen gegaan. 1 grote hap omdat ik weiland kocht, de andere rest omdat mijn transport de geest gaf. Dat werd een 2e hands jeep/4x4 aanschaffen, een nieuwe ifor 2-paards en mijn BE halen. Rijbewijs alleen was al 1200... Auw.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:03

moonsparkle schreef:
Ik baal elk jaar weer als ik de gemeentelijke heffing binnen krijg :') ookal weet ik het, toch blijf ik 700 euro een hoop geld vinden. Ik betaal het wel altijd in 1x dan ben ik er maar weer van af

Dit inderdaad... Januari komen zowat al die toeslagen en rekeningen binnen. Is het maar gedaan, maar toch :P

Zelfde met zorgverzekering... Die betaal ik ook in 1 keer. In de hoop het bedrag daarna te kunnen gaan sparen :=

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:35

Winged schreef:
moonsparkle schreef:

Dit inderdaad... Januari komen zowat al die toeslagen en rekeningen binnen. Is het maar gedaan, maar toch :P

Zelfde met zorgverzekering... Die betaal ik ook in 1 keer. In de hoop het bedrag daarna te kunnen gaan sparen :=

Ik ben ook van alles in 1x betalen, al geeft maandbetaling wel meer inzicht hoeveel je per maand kwijt bent. Sinds dit jaar betaal ik mijn zorgverzekering dan ook per maand, omdat ik toch ook geen korting kreeg als ik koos voor jaarbetaling.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:49

Ik snap die hele belastingdienst niet meer.... Vorig jaar bericht gehad dat ik over 2015 teveel toeslagen had ontvangen en dus moet betalen. Krijg ik net een mailtje dat ik toch te weinig heb gehad. En dus een nabetaling krijg. Kan ik het mooi bij de 450 euro leggen

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:23

Ik woon samen met mijn vriend, en we sparen samen.
Hij betaald de vaste lasten (verdient ook meer) ik de boodschappen en alle extra dingen (zoals etentjes)
Mijn paarden betaal ik volledig zelf, af en toe krijg ik een cadeautje.

We hebben aparte spaarrekeningen maar zorgen ervoor dat op beide ongeveer evenveel staat.
We hebben niet te klagen en proberen iedere maand toch wel 200 op de spaarrekening te zetten.
Extra dingen zoals belastingteruggave gaan ook op de spaarrekening, vakantiegeld maken we meestal wel daadwerkelijk op aan vakantie.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:53

Wij sparen voor bouwgrond dus we kunnen nog wel even! Maar het gaat de goede kant al op gelukkig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:42

Hoe gaat het nog met de spaarders?

Hier zijn de paarden alweer 24/7 in het land gegaan. Alle weide is tegen eind van de week voorzien van kalk. Mijn zadel is met wat geluk verkocht = spul halen om het onkruid aan te pakken.
Had plannen om de weide om te bouwen tot paddock paradise maar dat idee laat ik nog even varen. Is een kost die niet noodzakelijk is. Geeft me de komende maanden iig toch budget om aan de spaar te gaan :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:47

Ik probeer te sparen! Veel zooi aan het verkopen.
Maar heb een zieke pony die me bij elkaar al ontzettend veel gekost heeft en (hopelijk al klinkt dit stom) nog wel wat meer gaat kosten.

Dat wat ik kan spaar ik, maar ponylief gaat uiteraard voor.

Ben eigenlijk aan het sparen voor een stukje grond maar dat lijkt een onmogelijke opgave -O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:07

Ik heb een tijd zonder inkomen gezeten, maar sinds een dikke maand ben ik weer volop aan het sparen :D
Wij sparen ook voor een stukje extra grond, maar ook voor een grotere zeilboot en een wereldreis <3 En van alles wat over blijft kunnen we hopelijk vroeger met pensioen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:10

Vriend heeft gespaard voor een dressing, die is intussen een goede maand geleden geplaatst. Ik spaar voor niks bijzonder. Gewoon spaarboekje aanvullen vooral.
In september wil ik mijn weiland volledig laten herzaaien en dat zal wel wat kosten, maar daar ben ik op voorzien.

Eind deze maand Komt er iig al 1000 mijn kant op die ik terug krijg van de belastingen. Dan nog vakantiegeld in mei, ook voor de spaarboek.
Normaal moet ik nu maandelijks toch 200-250 kunnen sparen. Meer lukt voorlopig niet aangezien ik deeltijds werk.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:53

Ja, wij zijn hard aan de spaar geslagen, mijn moeder en stiefvader zijn volgend jaar 12.5 jaar getrouwd en hebben besloten om met zn allen op vakantie te gaan. Zij betalen de accomodatie en 5 van de 10 van onze vluchten, maar de andere 5 (hoewel 1 baby gratis) moeten wij zelf betalen. Wel zo eerlijk, want voor mijn zusje betalen ze ook voor 5 personen. We gaan naar Florida dus dat wordt een vrij duur grapje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 11:40

Wel een hele mooie trip Nadia! Maar inderdaad kostelijk grapje. Welke periode gaan jullie? In 2007 ben ik ook 3 weken naar de U.S.A geweest, begin juni. Wij vlogen heen en terug net voor het hoogseizoen van start ging. Ik geloof dat ik voor de hele trip iets van een 2000 heb betaald, incl. overnachtingen (enkel ontbijt), mijn deel van de huurauto en dan de vluchten. Wij hebben een rondreis gedaan in Utah, Nevada, Arizona en Californië.
2 dagen na onze thuiskomst waren de tickets plots dubbel zo duur...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 11:53

@Nadia, vind je dat leuk? Ik hou niet van feestjes in het buitenland die mij een fortuin kosten, ik betaal liever voor een vakantie die ik zelf uitkies. Ik zou bedanken voor Florida dus.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:24

Bij mij gaat het sparen ook goed! Spaar nu nog 100 euro extra per maand. Zit nu tussen de 200 en 250 per maand, dus heel fijn! Kijk nu al uit naar juli en augustus, wanneer er geen 200 euro aan collegegeld af gaat, kan ik dat mooi extra sparen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:34

Ik hoop om aan het einde van de zomer, augustus-september ongeveer, zo'n €2750 bij elkaar gespaard te hebben. Dat is dan inclusief vakantiegeld van mijn werkgever, terugbetaling van de belastingen en maandelijks sparen. Daarnaast heb ik af en toe weer korte opdrachtjes in bijverdienste als onthaalhostess, is ook elke keer €50 erbij. Die gaat ook altijd rechtstreeks richting spaarboekje.
En dan mag stilaan mijn overtollige paardenzooi ook verkocht raken, dat alles bij elkaar hoop ik toch ook iets van een €300 voor te krijgen. Is inclusief de verkoop van een zadel.

Om te besparen ga ik zo snel mogelijk weer met de fiets naar het werk. Scheelt me toch wel wat aan diesel op maandbasis. Moet alleen de moed nog terugvinden om die draad weer op te pikken.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:15

Varekaj schreef:
Wel een hele mooie trip Nadia! Maar inderdaad kostelijk grapje. Welke periode gaan jullie? In 2007 ben ik ook 3 weken naar de U.S.A geweest, begin juni. Wij vlogen heen en terug net voor het hoogseizoen van start ging. Ik geloof dat ik voor de hele trip iets van een 2000 heb betaald, incl. overnachtingen (enkel ontbijt), mijn deel van de huurauto en dan de vluchten. Wij hebben een rondreis gedaan in Utah, Nevada, Arizona en Californië.
2 dagen na onze thuiskomst waren de tickets plots dubbel zo duur...

We gaan eind October, begin november. Vliegen vanuit Engeland daarheen is gelukkig niet zo heel duur (en wij hoeven alleen voor 3 kinderen en baby te betalen, hoewel we waarschijnlijk wel een stoel voor baby boeken)
De laatste keer dat we naar de US geweest zijn was toen we 3 kinderen hadden en toen zijn we ruim 1,5 maand geweest, rondreis door Florida, Georgia en Tennessee.

@dammie, ja ik vind het juist hartstikke leuk, doordat wij straks 8 kinderen hebben is gewoon op vakantie gaan vrij lastig (en zeer kostbaar), 2 volwassenen op 8 kleintjes waarvan er 5 niet of nauwelijks kunnen zwemmen is niet aan te raden. De kinderen van mijn zusje kunnen, op baby na, allemaal zwemmen, en dus zijn er 3 extra volwassenen om ze in het oog te houden. Normaal gesproken komen we met vakanties niet verder dan familie bezoek in Nederland, of ergens een caravan hier in Engeland. Ik ben wel weer eens toe aan een verre reis.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:30

@Nadia, in dat geval, veel plezier in Florida :)

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:00

Hier ook weer flink aan het sparen, nadat ik veel nieuwe spullen voor in het huis heb gekocht.

Tegenwoordig spaar ik wel wat minder, omdat mijn inkomen nu een heel stuk lager ligt. Maar op andere dingen bespaar ik wat meer, zodat het toch niet zoveel uitmaakt.

Zelf verdeel ik het over veel potjes. Waaronder buffer, vakantie etc. Helaas nu voor een wat minder leuk doel aan het sparen, namelijk een hele lading Toeslagen terugbetalen :')

Over 2 maandjes ben ik hiermee klaar en kan ik dus rustig de rekening afwachten. Dan kan ik ook weer verder sparen voor mezelf. :+ het geeft namelijk weinig motivatie om heel veel geld op de spaarrekening te hebben wat niet voor jezelf is.

Een leuke tip Is misschien nog wel om 1 van je spaarrekeningen op onzichtbaar te zetten en daar wekelijks een aantal bedragen pp te zetten. Bijv: maandag 1,50 wo 2,20 en za 1,75. Dat valt dan niet op tussen je transacties en loopt toch heel lekker op. Dit doe ik met 1 rekening die ik pas over een jaar of 3 wil plunderen (en waar ik over een jaar pas actief voor kan sparen) ;)