Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 00:26

Pas trein van Amsterdam CS naar Zwolle, wij stonden op Dronten. Ja hoor, treinen van beide richtingen kwamen niet. Dus wij lopen weg, komt die trein gewoon aanrijden. Gaan ook net de deuren dicht als wij helemaal buiten adem weer bij de deur staan, bedankt OV *\o/*

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 00:36

heb al meerdere keren gehad dat de trein waar ik in zat 2 minuutjes vertraging had (net zolang als mijn overstaptijd is) waardoor ik mijn aansluitende trein miste :')
dus dan maar een kwartier wachten op de volgende

Ghostattack

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 00:42

Je realiseert je ook pas hoe belangrijk minuten zijn en hoeveel 1 minuut kan uitmaken als je met de trein reist :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 00:43

LiannePuthzy schreef:
heb al meerdere keren gehad dat de trein waar ik in zat 2 minuutjes vertraging had (net zolang als mijn overstaptijd is) waardoor ik mijn aansluitende trein miste :')

Ik ben jaloers. Ik moet sowieso 20 minuten op mijn overstap wachten. Vaak heeft die nog vertraging en wacht ik. 30/40 minuten...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 00:46

Ghostattack schreef:
Je realiseert je ook pas hoe belangrijk minuten zijn en hoeveel 1 minuut kan uitmaken als je met de trein reist :')

idd :')
en dat je door 1a2 minuutjes vertraging daarom ook te laat op school kan komen

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 01:09

Zoe_97 schreef:
LiannePuthzy schreef:

Ik ben jaloers. Ik moet sowieso 20 minuten op mijn overstap wachten. Vaak heeft die nog vertraging en wacht ik. 30/40 minuten...

ik wacht liever 20 minuten op een overstap dan dat ik een heel breed perron meot overrennen om de oversap te halen :p

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 01:47

LiannePuthzy schreef:

Troost je, er zijn nog steeds stations in Nederland waar, buiten de spits, maar 1 keer per uur een trein stopt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 01:50

Foaly schreef:
puppy1128 schreef:
Laatst niet mijn trein maar richting hoorn.. Voorste stuk had de perron verlaten. En de rest nog niet :+

Hoe dan :+

Was weer lekkere chaos vandaag... ik had om half 7 een bruiloft in Rotterdam, en zou om 6 u iemand ontmoeten op Blaak om samen verder te reizen. Ik was er om kwart voor 6, en echt óm de twee minuten:

*bing-bong* Dames en heren...

Volgens mij was er in dat halfuur dat ik er stond (want vriendin had uiteraard ook vertraging) niet één trein die op tijd reed _O-

Ik was om kwart voor op rotterdam cs en daar werd ook heel veel omgeroepen ja :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 01:50

Inoterry schreef:
LiannePuthzy schreef:

Troost je, er zijn nog steeds stations in Nederland waar, buiten de spits, maar 1 keer per uur een trein stopt :+

In friesland ook een station waar de trein maar 2 of 3x per dag stopt :))

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 01:58

Inoterry schreef:
LiannePuthzy schreef:

Maar te zijn 2 verschillende eindpunten. 1x in t half uur richting Roosendaal en 1x int half uur Breda :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 09:48

Hier gaat ie na 19 uur en op zondag maar 1 keer per uur :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 16:11

Mijn bus gaat buiten de spits om maar 1x per uur. In de spits 2x.
De bus die ik eigenlijk het liefst neem gaat zelfs maar 6x per dag -O-
Zou echt blij zijn als die de hele dag gaat rijden. Maar helaas pindakaas.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:29

De enige bus hier rijd in de spits elk half uur, na de spits 1x per uur en maar tot 19:30.
Op zondag en feestdagen rijd ie helemaal niet. _O-

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:33

Ach, wij hebben meestal 8-persoonsbusjes, op zaterdag is het op bepaalde tijden een belbus en op zondag rijdt hij gewoon helemaal niet :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:34

In welk gat woon jij :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:42

Ik woon op het platteland van Groningen :')
De trein gaat doordeweeks 1x per half uur, 's avonds 1x per uur en op zondag ook maar 1x per uur.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:53

afgelopen week komt een vrouw een bijna lege bus in, mijn tas stond naast mij op de stoel en ze gaat zo op mijn tas zitten. als de bus vol was had ik het begrepen maar mevrouw vond dat ze het recht had om daar te zitten geloof ik. heb haar heel boos aangekeken, toen ik vervolgens de bus uit mpest was ze te lui om op te staan (ik zat aan de raam kant) en ben zo voor haar langs, half op haar schoot gaan zitten.. ik moest er uit en als mevrouw zo arrogant en vervelend is word ik ook vervelend.. heb me er vreselijk aan geiriteerd.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:55

Ghostattack schreef:

precies, door die 2 rotminuten vertraging ben ik te laat op school of mis ik mijn aansluitingen.. vreselijk irritant!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:59

Oh een trein op de minuut missen is altijd zo jammer :').

Ik erger mij altijd suf aan lijn 51 in Amsterdam:
http://www.parool.nl/parool/nl/124/VERK ... -toe.dhtml

Ik moet regelmatig in Amstelveen zijn, dus ik zit dan altijd in deze metro, nog sterker, ik fiets nu vaak vanuit Amsterdam naar Amstelveen om niet in deze metro te hoeven zitten :=. Puur omdat hij veel te vaak gewoon niet komt opdagen, vertraagd is, problemen aan het spoor heeft, of inderdaad in de spits maar uit 2 coupes bestaat. Wat ook zuur is, tegenwoordig mag je niet meer met je fiets in deze metro tussen 16:00 en 19:00 omdat het dan gewoon te vol is, denk dat dat wel genoeg zegt :=.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:43

Oh TammyVN, metro 51 is echt hopeloos. Gelukkig hoef ik die eigenlijk nooit te hebben, maar ik zie hem bij RAI altijd voorbij komen. Net een blik sardientjes :=

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:08

Die metro is gewoon een hel op wieltjes 8)7. En nu willen ze er een tramlijn van gaan maken, goed idee, not.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:12

Ik studeer aan de VU dus gebruik de 51 regelmatig (als hij toevallig aan komt rijden en het regent). Laatst ook weer in de spits maar 1 metrostel, iedereen helemaal opgepropt, ik ga wel lopen :roll:

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:57

Ja dat is toch bizar? Ik snap ook niet hoe dat kan? Het is toch logisch dat 1 metro stel in de spits veel te weinig is? := Er is vaak ook storing waardoor hij niet verder kan rijden dan Amstelveen centrum.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:02

De metro's in Amsterdam is de laatste tijd sowieso chaos. Ik reis altijd tussen RAI en Holendrecht, maar vaak zat gewoon geen metro's of 20 minuten vertraging := En dan komt er eindelijk een metro, is het ook zo'n sardientjesblik. Maar die M51 is ook gewoon een rot metro, de nieuwe metro's op alle andere lijnen zijn zoveel fijner :))

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:21

Ik doe alles in de stad gewoon op de fiets, dus dat scheelt een hoop. Mijn ouders wonen vlakbij Amsterdam (woonde eerder wel in Amsterdam, maar verhuist), en dan is het soms wel lastig, vanaf daar met het OV is echt een drama, altijd super veel vertraging.

Ik zat van de week in de M50, daarmee moest ik vroeger altijd naar school, en die metro stonk altijd zo heel typisch.. En nu, ruim 6 jaar na dato ruikt hij nog steeds hetzelfde :'). Heel naar.