In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:36

hannico09 schreef:
Het lag niet aan ons sexleven, maar de kick en de spanning en het avontuur. Het staat op zijn bucketlist

Iedereen heeft behoefte aan kick en spanning in zijn leven, maar boek dan een ritje in de Goliath ofzo :roll: :roll:

TS; als je nu al zegt dat je het niet lang gaat volhouden, ga dan weg. Bespaar je de ellende, je gaat niet meer gelukkig worden zo. Kies voor jezelf, ga jezelf gelukkig maken.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:41

Huertecilla schreef:
Voor je besluit of je in hoeken laat drijven door buitenstaanders die de consequenties niet hoeven dragen; práát, luister.

Zoals ik begrijp liggen wensen van TS en vriend niet op een lijn, na praten, overdenken en weer praten.
Kies dan voor jezelf, hij drijft zijn zin door, dan mag zij ook op haar strepen gaan staan.

Ik hoop dat TS een besluit maakt wat dicht bij haarzelf blijft :)
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 31-08-15 21:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:41

En wat ik me nu bedenk door het bericht van Goof: hij wil dus die spanning,de kick van het stiekeme. Dat stiekeme kan alleen als hij in een relatie met jou zit, want als hij single is geeft het niet die kick, want hij heeft het specifiek over vreemdgaan. Eigenlijk heeft hij dus jouw pijn nodig om zijn kick te bereiken. Nou daar zou ik al helemaal voor passen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:44

Sunrise_ schreef:
En wat ik me nu bedenk door het bericht van Goof: hij wil dus die spanning,de kick van het stiekeme. Dat stiekeme kan alleen als hij in een relatie met jou zit, want als hij single is geeft het niet die kick, want hij heeft het specifiek over vreemdgaan. Eigenlijk heeft hij dus jouw pijn nodig om zijn kick te bereiken. Nou daar zou ik al helemaal voor passen.

Precies.

He feeds off her pain.
En ik gok dat hij dat nu al doet om hoe ze reageert.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 31-08-15 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:44

Sunrise_ schreef:
En wat ik me nu bedenk door het bericht van Goof: hij wil dus die spanning,de kick van het stiekeme. Dat stiekeme kan alleen als hij in een relatie met jou zit, want als hij single is geeft het niet die kick, want hij heeft het specifiek over vreemdgaan..

Exact.

En dat geld ook voor een open relatie. Ook dan is de spanning van het stiekeme er niet. Want het mag.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:46

Och meid/vrouw.
Wat een nare situatie. Snap best dat het lastig is. Jij bent gek op hem.
Maar vreemdgaan op je afstreeplijstje oei dat is wel ernstig.

Ik ben ook echt geen vrouw voor een open relatie. Als mijn man zou meedelen dat zijn grote wens vreemdgaan is zou ik kapot ģaan. Leven mrt een man die vreemdgaat is voor mij geen optie.

Ik wil je heel veel sterkte wensen.
Denk goed aan jezelf!

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:09

hannico09 schreef:
Het liefst zou ik ook gewoon hard wegrennen, maar ik ben nog ' gewoon' stapelgek op hem.

Dat snap ik heel erg goed.

Maar als dit niet jouw ding is en bij hem een groot verlangen is gaat dit erg veel pijn brengen. Bij jou als hij dit toch doet, bij hem als hij dit niet doet voor jou.
Hoe moeilijk het ook is, eindig dit nu, jullie hebben een te groot verschil van hoe een relatie ingevuld zou moeten worden. Ja, het zal pijnlijk zijn, ja je zal hem missen de eerste tijd, maar het is beter nu te erkennen dat jullie ideeën over een relatie te ver uiteen liggen. Nogmaals, hoe moeilijk het ook is, ga uit elkaar. Dan maken jullie nog de kans om met elkaar door 1 deur te kunnen, misschien zelfs vrienden te zijn op ten duur. In ieder geval om zonder wrok en ellende uit elkaar te gaan.
Dat verdien jij zeker, hij was namelijk niet geheel en al eerlijk, maar als je om hem geeft verdient ook hij dit.

Dit kan niet anders uitlopen dan in drama. Jij hebt een grote "nee" op dit gebied, hij heeft dit grote verlangen. Een van jullie gaat heel erg gekwetst worden als jullie bij elkaar blijven.
Neem dus dit verlies, rouw, wees verdrietig, hell, wees zelfs boos als dat je helpt. Maar trek niet door aan een dood paard. Jullie verlangens liggen teveel uit elkaar om samen door te kunnen gaan.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:13

xMayo schreef:
Meid dit verdien je niet. Dit verdient niemand. Tenzij diegene ook 'keihard vreemdgaan' op de bucketlist heeft staan. Het is misschien niet helemaal netjes om te zeggen, maar als je dit op je bucketlist hebt staan zit er wel een steekje los. En misschien wel heel erg veel steekjes los. Dan ben je gewoon niet goed. :n

Dit vind ik niet netjes. Er zitten niet teveel steekjes los bij hem, hij heeft gewoon een andere "smaak" op relatiegebied, dat gaat niet over niet goed zijn. Dat gaat gewoon over anders denken over zaken die essentieel zijn voor een ander.
Dat is een probleem in deze, maar gaat niet over een steekje los hebben, gaat over niet bij elkaar passen.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:19

Huertecilla schreef:
´Meid´ het is joúw leven.
Dat is een complex aan zaken welke je met jouw partner deelt en ook een groot aantal omstandigheden er omheen.

Voor je besluit of je in hoeken laat drijven door buitenstaanders die de consequenties niet hoeven dragen; práát, luister.

Echt, mijn tenen krommen van je!

Dit gaat niet over buitenstaanders, dit gaat over wat zij zelf aangeeft vanaf het begin afaan.
Heb al gezegd dat ik zelf een open relatie heb, ik sta daar dus niet negatief tegenover. Maar deze TS zit vanaf het eerste ogenblik al met een knoop in haar maag, het idee dat haar partner dit deelt met een ander doet haar pijn tot in het diepste van haar ziel. Ze is zeer duidelijk geen persoon voor een open relatie, er is geen misschien zou dit kunnen werken, er is alleen maar pijn bij de gedachte alleen al.

Als het gaat om deze 2 mensen staan hun ideeen gewoon te ver van elkaar. Hij zou het best vinden de relatie (semi) open te gooien, zij is van de (serieel) monogame relatie's. Dat is onverenigbaar, als ze samen willen blijven zal 1 van de 2 zichzelf geweld aan moeten doen, iets op moeten geven wat voor hun belangrijk is.
Voor beide zou het beter zijn deze relatie op te geven naar mijn mening, voordat het zo erg wordt dat er ellende van komt, 1 van de 2 zo ongelukkig is dat er wrok of zelfs haat ontstaat naar de ander toe.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:22

Bowen schreef:
Dit vind ik niet netjes. Er zitten niet teveel steekjes los bij hem, hij heeft gewoon een andere "smaak" op relatiegebied, dat gaat niet over niet goed zijn. Dat gaat gewoon over anders denken over zaken die essentieel zijn voor een ander.
Dat is een probleem in deze, maar gaat niet over een steekje los hebben, gaat over niet bij elkaar passen.

Nou de wens om vreemd te gaan en dus de wens om iemand te bedriegen vind ik ook geen gezonde relatievorm.

Ik lees zijn wens echt wel anders dan een open relatie. Hij wil het stiekem, zonder dat zijn partner er iets van weet. Dat geeft de kick en de spanning.
Als TS weet waar hij uithangt en de schouders er over ophaalt is de spanning weg.

Ik denk niet dat hij haar bewust wil pijn doen,...maar hij denkt niet erg na over de consequenties van zijn bucketlist nadenkt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:24

Alleen wil hij geen open relatie, maar wil hij vreemd gaan. Das toch wat anders nog.
Resultaat is hetzelfde.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:28

NatasjavE schreef:
Bowen schreef:

Nou de wens om vreemd te gaan en dus de wens om iemand te bedriegen vind ik ook geen gezonde relatievorm.

Ik lees zijn wens echt wel anders dan een open relatie. Hij wil het stiekem, zonder dat zijn partner er iets van weet. Dat geeft de kick en de spanning.
Als TS weet waar hij uithangt en de schouders er over ophaalt is de spanning weg.

Ik denk niet dat hij haar bewust wil pijn doen,...maar hij denkt niet erg na over de consequenties van zijn bucketlist nadenkt.

Hij vraagt haar niets voor niets of zij ook niet de behoefte voelt om een keer met iemand anders seks te hebben. Als zij ok is met zijn "buiten de deur eten" en hij ok is met haar "buiten de deur eten" is dat een open relatie, 1 van de vele vormen die dat aan kan nemen iig.
De kick en de spanning van een "nieuw" iemand aan de haak slaan wordt in dit geval vertaald met vreemdgaan. Zover ik het kan lezen zou hij dat ook erg fijn vinden als het wel mag, dus geen vreemgaan meer is volgens de defintie. Denk niet dat dat de "spanning" wegneemt voor hem dus als zij er ok mee zou zijn. Meer dat het een eerste opzetje is, een beperking in definitie's. Zover ik lees wil hij liever niet bedriegen, maar een relatie hebben waarin dit mogelijk is aan beide kanten.

Dat hij niet heeft nagedacht over haar gevoelens is wel duidelijk, of beter gezegd, niet na heeft willen denken, dat heeft ontweken, want als hij dat wel had gedaan had hij wel het op tafel gelegd ipv het stiekem te doen en nu pas open te zijn terwijl zij het al heeft ontdekt.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:30

anneliesdj schreef:
Alleen wil hij geen open relatie, maar wil hij vreemd gaan. Das toch wat anders nog.
Resultaat is hetzelfde.

Denk dit echt niet, zeker niet aangezien hij haar vraagt of zij ook geen behoefte heeft aan seks met anderen.
Hij is vooral erg fout geweest in dit niet aangeven voordat hij betrapt werd. Dat is echt een hele grote fout, maar wat hij verder zegt geeft mij het idee dat hij een voorkeur heeft voor een soort van open relatie, een wederkerige.

slimmerik

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:44

Lijkt me vreselijk dubbel dat je op zo'n figuur verliefd bent. Maar als je besluit met hem verder te gaan zul je een wrak worden. Je altijd afvragen wie hem appt, bij wie hij is als hij niet thuis is, met wie hij belt..... etc. etc.

De ellende is dat hij weet dat hij je volledig in zijn macht heeft.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:52

Wat een nare situatie voor jullie Ts. Mag ik vragen hoe oud jullie zijn, en of jullie elkaars eerste (bed)partners zijn..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:57

anneliesdj schreef:

Klopt.
Als zij ervan weet is het geen vreemdgaan.

Citaat:
Resultaat is hetzelfde.

Bepaald niet en het komt erop neer dat we uit tweede hand dus per definite een subjectieve onheldere situatie doorkrijgen.
Elke mening daarover staat op aannames.
Daar heeft de ts niets aan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 23:05

Huertecilla schreef:
anneliesdj schreef:

Klopt.
Als zij ervan weet is het geen vreemdgaan.

Want?
Ik zou eerder zeggen dat het vreemd gaan is zolang zij het er niet mee eens is, of ze er nu wel of niet vanaf weet maakt niet uit. Het is tegen haar zin, dus vreemdgaan.

En de uitkomst (resultaat) veranderd er niet van, ts heeft al gezegd niet open te staan voor een open relatie, polygame relatie of het (eenmalig) vreemd gaan.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 23:06

Goof schreef:
hannico09 schreef:
Het lag niet aan ons sexleven, maar de kick en de spanning en het avontuur. Het staat op zijn bucketlist

Iedereen heeft behoefte aan kick en spanning in zijn leven, maar boek dan een ritje in de Goliath ofzo :roll: :roll:

TS; als je nu al zegt dat je het niet lang gaat volhouden, ga dan weg. Bespaar je de ellende, je gaat niet meer gelukkig worden zo. Kies voor jezelf, ga jezelf gelukkig maken.

Amen to that

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 23:24

Ik had goede hoop voor jullie ts maar hier kan ik ook weinig positiefs uit halen voor een toekomst. Sterkte met je beslissing

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:22

hannico09 schreef:

Op z'n bucketlist?? _O- _O- Kies alsjeblieft voor jezelf, en laat hem die bucketlist lekker afwerken zonder jou. Ik begrijp serieus niet hoe je nog gek op hem kunt zijn :x

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:25

Wat vind hij ervan dat hij jou kwijt kan raken als hij zijn bucketlist wens gaat vervullen?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:27

ALS hij het gaat vervullen?? Ik weet zeker dat zo'n iemand het gaat vervullen als die de kans krijgt... als hij er al overnadenkt :=
Ik zou hard wegrennen TS, hou de eer aan jezelf en laat je niet verdriet doen door zijn bucketlist.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:27

Ik vind het wel klinken alsof er nog een dialoog mogelijk is. Anders zou hij niet vragen of jij die behoefte niet voelt. Als je hem nog niet kan laten gaan, blijf praten met elkaar en kijk of er uberhaupt nog een relatie mogelijk is, zonder dat 1 van de partijen zichzelf aan de kant moet zetten. Ik vrees van niet, maar we horen hier natuurlijk maar een klein deel van het hele verhaal.
Voor mij zou het heel erg relevant zijn wat zijn behoefte nou werkelijk is. Behoefte aan nieuwe contacten en de spanning van dat opbouwen? Of is het echt de behoefte aan vreemdgaan? Dat eerste zou bij mij bespreekbaar zijn, dat tweede niet. Echt vreemdgaan, dus stiekem doen, heeft de kick van iets uithalen wat je partner niet weet en dat trekt de verhouding scheef imo. Het is eigenlijk een soort machtsspelletje. Ik zou niet kunnen leven met iemand die de behoefte heeft aan zoiets. Ten koste van een ander jezelf goed voelen, dat vind ik gewoon niet acceptabel. Ik wil mn partner vrij laten om zn behoefes te vervullen, maar trek de grens bij mij kwetsen in dat proces.
Maar het is imo dus nog best mogelijk dat hij het vreemdgaan noemt, terwijl dus misschien open en eerlijk de kansen met een ander verkennen ook tot de mogelijkheden behoort. Imo dus totaaaaaal verschillende invullingen van het begrip 'vreemdgaan'. Maar voor beide telt: jij moet dat ok vinden. Niet accepteren omdat je hem niet kwijt wil! Alleen in mee gaan als jij je er ook goed bij voelt. En zo te horen is dat niet het geval...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:44

Zou je hem ooit nog kunnen vertrouwen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:41

hannico09 schreef:
Het liefst zou ik ook gewoon hard wegrennen, maar ik ben nog ' gewoon' stapelgek op hem.

Je geeft hier zelf het antwoord eigenlijk al TS. De keuze is aan jou.