Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bonjoy schreef:Klopt, maar zou het 'gewicht' ook nog meer invloed hebben in ons universum? En zouden er op andere planeten ook laagjes zijn?
En zou het wetenschappelijk aantoonbaar zijn dat de aarde ooit kleiner is geweest?
Lizzle schreef:Waarom vertelt een weerman welk weer het die dag GEWEEST is drie kwart van de tijd? Wie zit er nu op te wachten? Als je het hebt beleefd weet je het, als je het niet hebt beleefd wil je dan weten wat je gemist hebt?
Waarom zeggen mensen "Mijn persoonlijke mening?" Kan dat ook van iemand anders zijn als je al mijn zegt?
Magrathea schreef:Nee het gewicht (van zand enzo) verplaatst alleen maar.Dat is ook de reden dat er soms "spontaan" een fossiel wordt gevonden, dan zijn er daar weer laagjes vanaf gekomen. Natuurlijk was de aarde niet kleiner, waar moet dat materiaal dan allemaal vandaan komen?
EskeGirl schreef:Bonjoy schreef:Maar hier hebben we geen vulkanen toch? Meestal op de grenzen van tektonische platen naar mijn weten? (Hotspots daargelaten)
Nu niet nee, maar de aarde zag er vroeger qua vorm van continenten heel anders uit. Een deel van NL was vroeger zee, maar NL heeft ook rond de evenaar gelegen.
Kuggur schreef:Magrathea schreef:Nee het gewicht (van zand enzo) verplaatst alleen maar.Dat is ook de reden dat er soms "spontaan" een fossiel wordt gevonden, dan zijn er daar weer laagjes vanaf gekomen. Natuurlijk was de aarde niet kleiner, waar moet dat materiaal dan allemaal vandaan komen?
Er vallen nogal wat tonnen materiaal jaarlijks op de aarde. En dat komt uiteraard uit de ruimte, daar zweeft nogal wat aan stof en stenen rond. Zwaartekracht van de aarde vangt het in.
http://www.universetoday.com/443/consta ... t-adds-up/