windows 10

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:06

HorseyDude schreef:
Wil niet zeiken hoor maar XP wordt totaal niet meer ondersteund en is bij tijd en wijle net een virtuele gatenkaas. Ik zou maar updaten als ik jou was voordat je hackers op bezoek krijgt...

Nou en? Welke hacker is er nou geïnteresseerd in een simpele burger? En hackers richten zich liever op de meerderheid, en de meerderheid gebruikt toch echt Windows 7, dus hackers zullen dus ook sneller bv. banken of bedrijven etc. hacken omdat daar gewoon meer aan te verdienen aan valt dan aan mij.
En ik kan niet begrijpen waarom ze mij uberhaubt zullen willen hacken, mijn pc staat echt niet vol met waardevolle gegevens, dus dat maakt me ook geen biet uit.
Tevens type ik er alleen maar documenten op en een beetje internetten met een browser die gewoon goed ondersteund wordt, en ik bezoek gewoon veilige websites met een Adblock.
Als ze dan toch op bezoek willen komen, dan kunnen ze maar beter zeggen welke koffie ze lusten, anders wordt het geen zuivere koffie! -:)

Dammie

Re: windows 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:35

@FabianHorse
Luie hackers. Als je pc's van simpele burgers hackt en van elk van hen EUR 200 vraagt, dan loop je aardig binnen. Gewoon 1000 slecht beveiligde pc's hacken, de helft betaald, en dan doe je dat nog een keertje.
Je kunt er ook een dienst voor inhuren; Ransom as a Service.
Het is het McDonald verdienmodel: bij veel mensen een beetje geld halen ipv bij een paar mensen/bedrijven weinig.

xHaithi

Re: windows 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:24

Fabianhorse: Wij zijn ook ooit gehackt op XP hoor en wij zijn ook 'maar simpele burgers'. Wat die kerel (of vrouw) wilde weet ik zelfs niet want wij zijn nooit geld of documenten o.i.d. kwijtgeraakt. Vermoedelijk wachtwoorden van accounts ofzo? Op zoek naar naaktfoto's? Onze internetverbinding hijacken? Identiteiten stelen? Gewoon voor de gein/de oefening? Ik spreek wel van gemakkelijk 10 jaar geleden. XP was toen zelfs nog ondersteund door Microsoft. Gelukkig hielp ZoneAlarm tegen dergelijke praktijken en konden we op die manier nog veilig met XP werken op ons IP-adres. Nu zou ik het hoegenaamd niet meer aandurven om op een XP met internet te werken.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:21

Nou, onze Dell Windows XP laptopje heeft het 12 jaar lang gedaan, totdat hij van de binnenkant verbrand was, maar dat was onze eigen schuld. Zelf heb ik nog een klein Windows 95 laptopje, nooit problemen mee gehad, de technologie gaat misschien wel "vooruit", maar de kwaliteit gaat zwaar achteruit. Waarom zou ik tevens oude dingen wegdoen, die tevens een stuk makkelijker te repareren zijn dan de huidige apparaten van tegenwoordig, terwijl ze het nog gewoon goed doen? Tevens zelfs nog gewoon beter. Mijn Windows 95 laptopje met Norton Security start ook nog eens tevens sneller op dan mijn moeders Windows 10 pc.
Als hij op een begeven moment echt de geest gegeven heeft, en er ook geen repareermogelijkheden meer zijn, dan moet hij inderdaad helaas weg.
Waarom zit iedereen aan de Whatsapp terwijl SMS en bellen ook gewoon goed is? Omdat iedereen blind de massa volgt, en steeds meer als een robot gaat leven, die niet meer nadenkt over dingen, maar gewoon doet zonder reden.