Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:16

Ik ben vandaag lekker op behangjacht geweest, voor de muur achter m'n bed. Super mooi behang gevonden, wel wat prijzig.
En bij de karwij ook een leuk behang voor mijn bibliotheek gevonden. Weer iets van m'n lijstje af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:57

Pffff

Die man.. Morgen sleutel overdracht. Mijn mams had geld naar mij overgemaakt hoewel ik duidelijk zei dat ze naar die verhuurder moest doen.. Ik heb limiet van €1000 en met borg..

Die man boze aanvallende mail dat het er nog steeds niet opstaat en het er voor morgen op moet staan.. Ja uhh vraag gewoon even hoe of wat ipv zo aanvallend..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:26

Dat is idd wel jammer dat soort dingen..
Bij mij ging het ook niet zo soepel, ook wat onprofessionele mails gehad terwijl zij zelf de zaken niet op orde had.

Ik heb ondertussen drie nachtjes in m'n huis geslapen. Nog 1,5 week wachten op internet en tv dus kan nog niet heel goed hier mee reageren.

Donderdag komt m'n bank! :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:34

Leuk Vjesta :D

Lekker dan Beloven!

Mandy dat is zo kak daar op wachten ><

Ik zal morgen met mam verder opruimen , zaterdag oude huis opruimen en sleutel vast inleveren. Afsluiten van een tijdperk, afsluiten van verleden en beginnen met nieuw begin in nieuw huis.

Nu nog werk vinden..

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:03

Ons huis is onder voorbehoud verkocht, als het met financiën rond is. Morgen tekent mijn vader het voorlopig koopcontract.. En dan is de overdracht op 1 oktober

Het huis waar ik eigenlijk mijn hele leven in heb gewoond, van ongeveer mijn 3e tot nu, 16.
Gaat nog wel wennen worden denk ik, van een grote boerderij naar waarschijnlijk een veel kleiner huurhuis.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:23

Leuke dingen hoor en zie je hier voorbij komen!
Ik kan melden dat het afgelopen maandag helemaal rond is gekomen en het huis dus definitief van ons is! WIj zijn zó blij!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 17:25

Iemand ervaring van overdracht van koophuis naar koophuis? Onze verhuizers staan 31 augustus op de stoep. We moeten die dag dus ook bij de notaris zitten voor de overdracht van het nieuwe huis. Het oude huis wordt 1 september over gedragen maar we hebben dan 31 augustus dus nog niet het geld ontvangen van ons oude huis? Hoe werkt dat? Je koopt toch altijd het nieuwe huis voor je de oude weg doet maar hoe werkt dat dan met de hypotheek? Het nieuwe huis wordt gefinancieerd uit overwaarde oude woning in combinatie met hypotheek en eigen geld.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:23

Je hebt dan paar dagen dubbele hypotheek en denk heel kort overbrugging nodig voor de overwaarde. Overleg met je hypotheekadviseur. Wij hebben 1,5 mnd 2 huizen en 2 hypotheken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:29

Ik heb vandaag de sleutels gekregen :D :D :D

Vanmorgen eerst een fornuis opgehaald, daarna naar de carpetright voor de vloeren voor boven en de keuken (slik, wat een geld!). Lunchen bij Ikea daar gekeken naar matrassen, maar het was moeilijk druk, dus maar uitgesteld. Op de weg naar buiten een rondje door de koopjeshoek gedaan en daar een showroommodel hoekbank gevonden met 50% korting waardoor hij ineens binnen budget viel. Dus die maar gekocht, morgen ophalen.

En toen door naar het huis. De verhuur makelaar van de woningbouw deed nogal laconiek over vanalles. Het feit dat de vorige bewoner gaten in de kunststof kozijnen had geboord bijvoorbeeld (lijkt wel gatenkaas). Er is eigenlijk niets aan het huis waar niets aan gedaan moet worden. Maar toch een stapel handtekeningen gezet, 15 (!!!) verschillende sleutels ontvangen en nu ben ik officieel de huurder!

Direct de baan prinsessenbehang van de muur af getrokken, begonnen met lambrisering slopen en het spachteputz van de muur af meppen. Heerlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:51

Wij hebben vandaag ook de sleutels gehad. Kunnen alles morgen erin zetten. Nog een vriezer zien te scoren, en heb lampen gehaald (waren allemaal weg). Een duurdere voor in de woonkamer en de rest allemaal bolletjes haha.

Verder hoeft er eigk niet veel meer te gebeuren kwa groot onderhoud en de gordijnen hingen er nog.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:17

Beloven schreef:
Wij hebben vandaag ook de sleutels gehad. Kunnen alles morgen erin zetten. Nog een vriezer zien te scoren, en heb lampen gehaald (waren allemaal weg). Een duurdere voor in de woonkamer en de rest allemaal bolletjes haha.

Verder hoeft er eigk niet veel meer te gebeuren kwa groot onderhoud en de gordijnen hingen er nog.

Gefeliciteerd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:18

Jij ook natuurlijk! wij moeten ook nog een nieuwe bank, maar nergens budget voor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:30

Heeerlijk Vjesta :D , ik had ook 16 dezelfde sleutels en boven nog 3 in de deur :') . Ben nu de helft al kwijt , wat tof een showroom bank? Wel naais korting :P

Mijn bankie zit trouwens heerlijk <3 , over paar weken eettaffel halen en dan raakt huis meer af en af

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:54

Ja, een showroombank. Maar hij ziet er nog perfect uit, zit ook erg lekker! En met deze prijs kon ik tenminste een hoekbank betalen. Hij is n slagje kleiner dan ik wilde, maar goed, iets met water bij de wijn...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:24

Veel sleutels opgehaald vandaag, gefeliciteerd!

Goede deal van de bank!
Mijne komt morgen! :):)

Sleutels heb ik 6 verschillende voor hele appartement nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:25

Wij hebben er 3 van de voordeur gehad, 3 van de achterdeur, 1 van het schuurtje en 1 van het restaurant. Hun hebben er ook 1 van ons, mocht er wat zijn..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:30

Ik heb er 1 voor de tuinpoort, 1 voor de schuur, 1 voor de keukendeur (denk ik want tot nu toe wil hij niet open), 1 voor de kamerdeur, 2 van de voordeur en 2 van de pen-sloten van de voordeur. Dan heeft iedere kast in huis een sleutel. Daarvan zitten er sommigen gewoon in, de andere hangen aan de bos. Ook hebben een aantal ramen sloten, die hangen (hoop ik) ook aan de bos.

Ik krijg van mijn ouders de oude cilinders van hun huis, en dan gaat mijn hele huis op 1 sleutel.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:58

Heerlijk al die positie berichten ik ben wel benieuwd naar foto's van jullie nieuwe stekkies hier zijn we al aardig gewent ookal moet er nog genoeg gebeuren. Vandaag zijn ook de katten weer bij ons komen wonen <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:00

Hoe vinden de katten het?

Ik zal foto's plaatsen als ik internet op laptop heb, nu gaat zo lastig via telefoon.
Morgen even bij m'n ouders internetten om een nieuwe mobiele telefoon uit te kiezen. :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 01:19

Ohhh wat een leuke berichten allemaal.
krijg nu oook helemaal verhuis zin. Maar moet nog ff wachten..mm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 08:17

Today is the day :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:04

2 vinden het spannend die zijn wat ouder en de 2 jongere heren hebben ons duidelijk gemist en lagen binnen 15 min op schoot te slapen <3

Jeej beloven spannend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:08

Wij moeten de poezels ook meeverhuizen, wordt nog wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:42

Heerlijk Seven de poezen weer thuis :D

Mij viel het mee de verhuizing van de dames , maar had dan ook wat feliway gehaald :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:38

Ik wordt soms gek van mezelf, elke dag kijk ik of het huis wat ik op het oog heb nog niet verkocht is.
Maar eerst moet dit huis verkocht. Volgende week gesprek met de makelaar .