Relatie met een getrouwde man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: Relatie met een getrouwde man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:59

Ik sta er nog steeds een beetje dubbel in.

Aan de ene kant ben ik het ermee eens dat je vóór het gevoel al aan moet geven aan je partner dat er iets speelt. Aan de andere kant ken ik de verhalen dat mensen een bepaalde energie hebben, vervolgens in bed belanden en dat het daarna totaaaaal over is. Ja, er waren gevoelens. Ja, je hebt de kluit belazerd, maar dan?? Dan ben je door één zo'n stap alles kwijt. En misschien heb je het daarvoor allemaal wel overwogen maar MOEST je uitvinden of dit gevoel echt was. En dat doe je mijns inziens ook op deze manier denk ik.

Vreemdgaan zou ik niet kunnen. Past niet in mijn straatje en ik kan niet liegen, dus ik zou doodongelukkig raken. Mocht het mij ooit overkomen dat ik wat ga voelen voor een ander (zeg nooit nooit) dan hoop ik dat ik van te voren tegen mijn eventuele partner kan zeggen wat er speelt. En niet achteraf.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:21

Sgr1972 schreef:
Waarom zou ik en slotje vragen trouwens ??? Het eerdere slotje kwam niet van mij af.... en het weer opengooien ook niet.
Discussieer lekker verder.....

Iemand er wel eens aan gedacht dat de vrouw in kwestie geen seks meer wil.....ook eerder al aangegeven. Maar wel getrouwd wil blijven en niet wil dat de man haar nog aanraakt....dus ms wil zij wel de lusten van het huwelijk...het geld... lekker thuis zitten en niet werken.... en hij mag niks...
Iedereen gaat ervan uit dat HIJ fout zit.... draai het om , misschien wil hij gewoon verantwoording nemen voor het gezin, b edrijf en kids...

Tja, en nu gaat iedereen roepen dat ie dat liegt, dat ie me het bed in banketstaaf.... nou, misschien wilde ik dat zelf wel......... hij heeft geen reden om erover te liegen... ik vind hem evengoed leuk....
Stel nou...dat ie nou eens NIET liegt ( niet dat het uitmaakt maar zie het eens van een andere kant dan van het zielige vrouwtje) En nee, de kids zijn evengoed de dupe , dat weet ik

Als dat inderdaad zo is hoeft het toch niet stiekum dan kan hij het gewoon zeggen.zij wil enkel bij hem zijn.nou dat is dan prima maar weet ze er welvanaf

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:24

Ts, heb je er tussen gelegen/ een blauwe lamp op z'n willie gehouden/ een camera in de slaapkamer geplaatst dat ze geen sex meer hebben?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:24

Sgr1972 schreef:
en ja hoor, ik kan mezelf pima aankijken.... ngmaals.... wellicht blijft er juist wél een huwelijk in stand hierdoor.... 1 vaste vriendin ( of neukmaatje of hoe jullie het noemen) en dan thuis gewoon man/vrouw of broer/zus... apart slapen, de zaak een huis de kids.... alles hetzelfde.... wellicht geeft een scheiding nog grotere oliebol.... of grotere ??? er nu geen oliebol...

En een Hk topic over dit ? doe effe normaal... alles wordt hier uit proportie getrokken....

Ben het met je eens dat mensen hier in dit topic je niet persoonlijk hoeven aan te vallen. De toon kan hier en daar wel iets minder. En een HK zie ik ook niet snel een succes worden :')

Wel moet ik zeggen dat je me wel wat blind lijkt voor zijn "smoesje" naar jou toe.

Geen sex en apart slapen. Ik denk dat hij zijn relatie met jou, zijn redenen legitiem wil maken.

Wat ik wil zeggen,..hij bedriegt zijn vrouw,...verwacht niet dat hij eerlijk is naar jou toe over de thuissituatie.
Uit onderzoek blijkt namelijk dat mannen in een buitenechtelijke relatie juist thuis ook seksueel actief zijn.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:27

Mcootje schreef:
ik las het verhaal en als mijn zijnde kijk ik er toch anders naar dan de gemiddelde vrouwen hier...
naast dat ik het er wel mee eens ben dat je dit niet kan maken.. Heb ik eerlijk gezegd bijna medelijden met je... Ik begrijp dat het zwaar is als je al een aantal mislukte relaties achter de rug hebt...

Maar dan is mijn vraag toch hoe laag jou eigenwaarde ligt dat je je laat gebruiken door een man om spanning in zijn relatie te brengen... want tenzij hij nu al bereid is om om zijn huwelijks leven op te zeggen voor jou (wat al vreselijk genoeg is...) dien jij nergens anders voor dan spanning te brengen... en dan kan een vent nog zoveel slijmen en lief zijn als wat dan ook... uiteindelijk zijn dit soort figuren niks meer dan pure manipulators...

Want stuk voor stuk heb jij bij elke vent gezegd/gedacht: ''Hij is anders'' maar dit is gewoon puur geen zelfrespect hebben en geen respect van hem ontvangen...

Tot aan het plaatje met de leeuw, was ik het roerend met deze tekst eens.
Je bevind je in een lastig parket. Ik snap je liefde voor deze man, maar daardoor overzie je waarschijnlijk niet het leed dat je zijn vrouw en kinderen aandoet.

In dit 'spel' zijn er uiteindelijk alleen maar verliezers.....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:41

Huertecilla schreef:
Seks is een primaire welzijnsbehoefte.

Het recht van een partner om geen zin te hebben is niet de plicht van de ander om gefrustreerd te zijn.

Als er er sexclusiviteit wordt afgesproken, dan houdt dat logischerwijze ook een leveringsverplichting in. Zonder bevredigende sex is er geen sexclusiviteit maar onthouding.

Alleen daarom wil ik al geen relatie meer. Al is het alleen maar de verplichting tot.
Ik wil niet de angst dat mijn man het ergens anders gaat halen omdat ik niet aan zijn verwachtingen voldoe.
Ik lees hier meerdere keren dat het logisch is dat de man het ergens anders gaat halen als de vrouw het niet wil/onvoldoende aan zijn trekken komt. Ik snap niet dat mensen zo kunnen denken. Alsof seks het belangrijkste is? Waar blijft de communicatie en vriendschap in deze? Wie weet zijn er wel redenen dat de vrouw het niet meer wil. Maar nee, dan moet het maar ergens anders gehaald worden. Vreselijk, zo'n gebrek aan normen en waarden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:43

gr_roos schreef:
Ik ben verbaasd door de felheid in de reacties. Er is onderzoek geweest dat er heel veel wordt vreemdgegaan, zoveel dat bij iedereen minimaal 1 vreemdganger in de vriendenkring, familie of op het werk zit.

Dit inderdaad.
Ik vermeldde al eerder dat ik in mijn nabije omgeving (vrienden/ kennissen/ collega's(!)) zo al een stuk of 5 mensen (zowel man als vrouw!) kan noemen die naast hun huwelijk of relatie nog een partner hebben ( in de meeste gevallen langdurig).

Ik vind het nogal naief om te denken dat dit niet zo is en dat de mens op de wereld is gezet voor (zoals HC het zo mooi noemt en waar ik het helemaal mee eens ben) Disney-huwelijken/ Disney-sprookjes.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:45

Het is echt bijna te gek voor woorden dat dit topic zo hard loopt, dat het schijnbaar zo'n pittig onderwerp is, dat het nooit gezegd mag worden.

Ik snap wel dat TS zich niet meer gaat melden, dat ze zich gaat richten op de PB's.

Er zijn ongetwijfeld zoveel mensen hier bedrogen, maar er zullen er waarschijnlijk net zoveel zijn die zelf bedrogen hebben.
Is dat goed of fout?!

Wat is tegenwoordig goed of fout? Alles heeft een reden. En of je het eens bent met die reden of niet, mensen doen al eeuwen lang dingen die niet altijd goedgekeurd worden door andere mensen.

Laten we met zijn alle op bokt nou eens een keer het principe leef en laten leven toepassen. En niet zo keihard op de man spelen dat mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt niet eens durven reageren in dit topic omdat iedereen zo "woest" wordt.

Ik heb toch altijd gedacht dat dit een mooi forum was, waar mensen samen kwamen, waar mensen steun konden zoeken, waar mensen gewoon hun verhaal kwijt konden, zonder direct 35 pagina's lang aan de schandpaal genageld te worden!

Maar.. I guess i'm wrong..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:46

Saar4 schreef:
Ik was niet van plan om te reageren maar moest wel keihard lachen om het plaatje dat je gekozen hebt om je verhaal te ondersteunen. De andere 8 queens van deze mannetjesleeuw liggen ongetwijfeld tevreden toe te kijken op de achtergrond. :D

Als het een subtiele steun is voor vrije liefde dan zeg ik 'Knap gedaan!' Maar uitgaande van je tekst gok ik dat dat niet het geval is. Ach, de ironie. ;-)

Elegant verwoorde reactie Saar4 +:)+

Daarbij is het 'buigen voor de koningin' ook nog puur verkeerd in het perspectief van gelijkwaardigheid.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:46

gr_roos schreef:
Ik ben verbaasd door de felheid in de reacties. Er is onderzoek geweest dat er heel veel wordt vreemdgegaan, zoveel dat bij iedereen minimaal 1 vreemdganger in de vriendenkring, familie of op het werk zit.

Klopt, ik ken er ook genoeg. Zeker 3. Vreselijk eigenlijk. Waarom verbinden mensen zich dan zo aan elkaar? Om elkaar te kwetsen en te bedriegen. Ik vind het huwelijk zo achterhaald eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:54

Er zit natuurlijk wel een verschil tussen Disney-huwelijken of systematisch vreemdgaan.

Tuurlijk, het zal voor sommige mensen werken maar ik denk dat TS zelf ook verdomd goed weet dat het hier om een huwelijk gaat waar de vrouw hier nou niet bepaald van op de hoogte is. Om TS dan op een voetstuk te plaatsen dat 'zij wel eens degene kan zijn die het huwelijk/gezin bij elkaar houdt' gaat er bij mij niet in.

En het zal me aan m'n reet roesten hoeveel procent er wel of niet vreemd gaat en wat daar de redenen voor zijn, maar moet een gezin daarvan de dupe zijn? Ik ben niet van mening dat de TS degene is die dat moet vertellen aan de vrouw, dat absoluut niet. Maar ook hier vind ik ook weer gelden; er zit een verschil tussen de onschuldige, verdrietige maitresse uithangen of 'dapper' zijn en er een punt achter zetten.

En ja, mijn vorige reacties zijn ongetwijfeld heel fel geweest maar ik vind het op dit moment echt belachelijk om te zeggen dat zij misschien wel het huwelijk red op deze manier en dat scheiden traumatischer zou zijn of dat de moeder het heus wel door heeft. Dan kan ik je bij deze namelijk vertellen dat ALS de moeder al wat door zou hebben, dat kinderen dus ook absoluut niet achterlijk zijn. Als die man thuiswonende kinderen heeft van puber tot volwassen, en ik een snel rekensommetje maak (TS is nu anderhalf jaar met die vent bezig, daarvoor had ie ook al een snoepje van 3 jaar) betekent dat dus dat die kinderen al iets jonger waren voordat het gezin inderdaad al stuk was. En nee, daar kan de TS niets aan doen dat dat zo gebeurd is maar TS kan hier in ieder geval wel voor d'r eigen geweten een halt toeroepen. Tenzij het je dus inderdaad geen fluit uitmaakt dat ie nog even z'n kinderen en vrouw moet bellen met een of ander banketstaaf.

En ja, misschien is scheiden ook heel zwaar, maar misschien wordt die vent thuis wel op een voetstuk gezet dat ie, ondanks dat ie nooit thuis is, gelukkig wel iedere dag z'n kinderen belt. Maar dat kan ook als je gescheiden bent, daar hoef je als vent zijnde niet je leuter voor uit je broek en uit je huwelijk te blijven hangen en als vrouw zijnde hoef je niet de toegang te blijven geven tot je toverdoos.

Maar goed, alles wat je op een normale manier kan en wil zeggen aan TS wordt toch afgedaan als een 'dat hoef ik niet via pb allemaal van jou te horen' dus ik wil bij deze alleen maar zeggen dat TS een lintje verdient voor d'r mooie oogkleppen. Chapeau.

Ik ontstip.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:06

Suzanne F. schreef:
Huertecilla schreef:

Het recht van een partner om geen zin te hebben is niet de plicht van de ander om gefrustreerd te zijn.

Als er er sexclusiviteit wordt afgesproken, dan houdt dat logischerwijze ook een leveringsverplichting in. Zonder bevredigende sex is er geen sexclusiviteit maar onthouding.

Alleen daarom wil ik al geen relatie meer. Al is het alleen maar de verplichting tot.
Ik wil niet de angst dat mijn man het ergens anders gaat halen omdat ik niet aan zijn verwachtingen voldoe.
Ik lees hier meerdere keren dat het logisch is dat de man het ergens anders gaat halen als de vrouw het niet wil/onvoldoende aan zijn trekken komt. Ik snap niet dat mensen zo kunnen denken. Alsof seks het belangrijkste is? Waar blijft de communicatie en vriendschap in deze? Wie weet zijn er wel redenen dat de vrouw het niet meer wil. Maar nee, dan moet het maar ergens anders gehaald worden. Vreselijk, zo'n gebrek aan normen en waarden.

Nou, inderdaad.

Mannen zijn altijd zo zielig als ze niet aan hun trekken kunnen komen 8)7 Misschien inderdaad eens op zoek naar de oorzaak er achter, want als het goed is is seks ook lekker voor een vrouw, en als ze helemaal niet meer wil zal daar wel wat mis gaan.

Goof

Re: Relatie met een getrouwde man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:08

Ik ben het hierin weer met HC eens; seks is een primaire behoefte.
Ik zou niks kunnen met een relatie waarin ik geen seks zou hebben. Ik zou OF mijn partner ervoor verlaten, OF ik zou het ergens anders zoeken als mijn relatie verder gewoon echt goed zou zijn (en het mijn partner meedelen)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:10

Goof schreef:
Ik zou niks kunnen met een relatie waarin ik geen seks zou hebben. Ik zou OF mijn partner ervoor verlaten, OF ik zou het ergens anders zoeken als mijn relatie verder gewoon echt goed zou zijn (en het mijn partner meedelen)

Dat is dan puur jouw mening want seks is geen primaire behoefte. Jij vindt seks een primaire behoefte. Maar dat is het niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:13

Suzanne F. schreef:
gr_roos schreef:

Klopt, ik ken er ook genoeg. Zeker 3. Vreselijk eigenlijk. Waarom verbinden mensen zich dan zo aan elkaar? Om elkaar te kwetsen en te bedriegen. Ik vind het huwelijk zo achterhaald eigenlijk.

Het huwelijk 'voor altijd' is mbt LIEFDE nooit opportuun geweest voor de betrokken individuen.
Het is door/voor kerk en staat bedacht in het Midden Oosten.
Voor liefde heb je geen contract nodig; sterker nog, een contract staat lijnrecht tegenover liefde.

Het is heel triest zoals we ons laten misleiden tot het verwarren van zakelijke aspecten met liefde.
Door de evolutie is he allemaal ZO mooi chemisch in elkaar gegroeid dat duurzame iefde(s) lichamelijk ondersteund wordt.

Echt een fascinerend onderwerp hoe onze hypofyse ons dmv verliefdheidshormonen en soort van verslavende voelgoed hormonen door liefde/goede sex helpt om VOOR onze partner(s) te zijn.

We doen met onze ratio op grond van allerlei EXTERNE invloeden/belangen echt iets heel vreemds opdat we dan toch nog de boel verzieken.

Goof

Vanuit biologisch oogpunt gezien is de mens op aarde om voort te planten, seks is wel degelijk een primaire behoefte anders is er geen voortplanting.

Jannepauli

Citaat:
.... seks is een primaire behoefte
Ja..? Die primaire behoefte kun je ook in eigen hand nemen, letterlijk }> :+ .. en het feit dat men er kennelijk toch een ander voor nodig heeft duidt wel op andere primaire behoeftes.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:15

Hier idem, seks is voor mij ook een primaire behoefte. Dat is het voor velen en dat is logisch. Zo zit de mens in elkaar.
Ik zou niet een relatie kunnen hebben waarin weinig seks is. Dan gaat er simpelweg iets niet goed binnen de relatie.

Sterker nog, het is hier zelfs gewoon besproken. Ik ben namelijk degene met meestal een hoger libido dan mijn vent :Y). Ik mag seks met een ander, zolang daarover eerlijk- en openheid is. Ik kies er echter voor om monogaam te blijven.
Maar het is hier een bespreekbaar onderwerp. En ik denk (weet bijna zeker) dat dat in heel veel relaties niet zo is. Zo zonde want dat kan frustratie opwekken en dan krijg je bijv dit soort situaties.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:15

Goof schreef:
Vanuit biologisch oogpunt gezien is de mens op aarde om voort te planten, seks is wel degelijk een primaire behoefte anders is er geen voortplanting.

Je gaat er niet dood van als je het niet doet. Dus het is geen primaire levensbehoefte zoals eten en drinken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:18

Suzanne F. schreef:
Goof schreef:

Je gaat er niet dood van als je het niet doet. Dus het is geen primaire levensbehoefte zoals eten en drinken.

In dusverre dat de mensheid uit zou sterven zonder seks en voortplanting, dus we gaan er wel degelijk dood aan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:19

Huertecilla schreef:

Leveringsverplichting???????

En dan ook nog bevredigende sex...

:') :')

Jammer dat het gros van de mannen op het gebied van bevredigende sex hun leveringsverplichting ook niet nakomen. En het voor die vrouwen dan inderdaad een verplicht nummertje word.

:')

Nee, zonder dolle.

Mannen die stelselmatig vreemdgaan komen doorgaans thuis niets te kort. En die mannen willen ook helemaal geen open relatie.

Een open relatie heeft naast veel voordelen(voor een man die niet monogaam wenst te zijn) ook een belangrijk nadeel:

Je vrouw mag ook met een ander het bed delen....en mannen die stelselmatig vreemd gaan willen zelf wel een andere vrouw,...maar willen hun eigen vrouw zeker NIET met een of meerdere andere mannen delen.

Maar leveringsverplichting...wahaha... Weet je zeker dat je geen Asperger hebt HC? :') :')

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:20

Geryon schreef:
Gelukkig doe ik dat door een simpele reactie op een forum te zetten en niet door iemand anders' leven te vernielen ;)

_/-\o_ _O-

Mcootje schreef:
ik las het verhaal en als mijn zijnde kijk ik er toch anders naar dan de gemiddelde vrouwen hier...
naast dat ik het er wel mee eens ben dat je dit niet kan maken.. Heb ik eerlijk gezegd bijna medelijden met je... Ik begrijp dat het zwaar is als je al een aantal mislukte relaties achter de rug hebt...

Maar dan is mijn vraag toch hoe laag jou eigenwaarde ligt dat je je laat gebruiken door een man om spanning in zijn relatie te brengen... want tenzij hij nu al bereid is om om zijn huwelijks leven op te zeggen voor jou (wat al vreselijk genoeg is...) dien jij nergens anders voor dan spanning te brengen... en dan kan een vent nog zoveel slijmen en lief zijn als wat dan ook... uiteindelijk zijn dit soort figuren niks meer dan pure manipulators...

Want stuk voor stuk heb jij bij elke vent gezegd/gedacht: ''Hij is anders'' maar dit is gewoon puur geen zelfrespect hebben en geen respect van hem ontvangen...

een ware man leeft in mijn ogen naar deze woorden:

[ Afbeelding ]

_/-\o_

Voor het eerste stukje dan. Het plaatje kan ik me niet helemaal in vinden. Ik vind dat je toch gelijk staat en dat er geen spraken is van (al is het figuurlijk) 'buigen' voor je vriend of vriendin. Als ik dit verkeerd opvat moet je het even zeggen. :D

Mijn vriend en ik hebben een hele fijne relatie. Voor onze relatie was mijn vriend ook een frequent vreemdganger. Reden was dat ie thuis niet genoeg kreeg, hij ging altijd vreemd met z'n vorige ex en verklaarde dat hij iets van zijn ex in zijn nieuwe vriendin mistte. Ohja, zijn laatste vriendin verdiende way more dan hij deed, dus hij ging niet vreemd om de macht. (Wát een onzin zeg)

Mijn vriend en ik zijn 1,5 jaar samen, en heeft hij mij al bedrogen? Dacht het niet. En ik zit ook wel eens zonder make-up met vettige haren en een trainingsbroek op de bank.

Ik vind het dus onzin dat mensen zeggen dat een vrouw ervoor zorgt dat de man vreemd gaat. Ik kan gerust mijn vriend een keer afwijzen. Ik kan gerust mijn vriend een aantal keren afwijzen. Heeft ie geen problemen mee, en zowel, doet ie het even zelf. Nee, ik weet niet wat hij zou doen als hij hier nooit meer iets zou krijgen, maar ik vertrouw erop dat hij dan aan de bel trekt, niet dat hij vreemd gaat. Want mijn vriend houdt te veel van me en krijgt genoeg terug van mij (en dan heb ik het niet alleen over het fysieke). En als juist dat fysieke gedeelte een keertje wat minder is, is hij eerlijk genoeg om te denken aan de dingen die ik dan wél voor hem doe. Zo kan het ook. Dus ja, ik vind de vent van TS een zwijn. En nee, ik heb geen Disney-relatie of wat dan ook. Ook wij hebben onze ruzies en miscommunicaties, wij zijn het vaak zat oneens of hebben verschillende meningen. 'Volwassen' als wij zijn (vriend 29, ik 20) PRATEN wij daar over. Ik hoop oprecht dat dat ook altijd zo zal blijven, maar vreemdgaan, nee, daar is geen enkel excuus voor. :n

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:22

Ts:

Er zitten wat contradicties in je verhaal en posts. Ik probeer er mijn vinger op te leggen:

Hij:
Goed huwelijk zonder seks.
Zoekt bewust iemand om mee te neuken.
Natuurlijk klets en lach je dan een beetje, het is geen ongevoelige seks-robot.

Jij:
Wilt geen relatie.
Vind de aandacht, seks en gezelligheid wel fijn.

Toch open je dit topic, omdat je het wel lastig vind soms.. Om toch graag eens heerlijk een weekendje samen te kunnen hebben.

Dan zeg je niet verliefd te zijn, niet van hem te houden.

Waar gaat het mis?
- Verlang jij liever naar een partner die voor jou gaat? (Dat kan ook met een lage frequentie.. Of hoe jij dat ook wilt. Zijn meer mensen met dezelfde behoeften als jou)
- Komt er toch meer gevoel bij kijken?

Enkel een neuk-maatje verlang je niet perse eens naar een weekendje.

Dat weekendje wat jij omschrijft in je begin post.
Is dat verlangen algemeen? Of is dat verlangen gelinkt aan deze man?

Jammer dat jij je verhaal niet in je omgeving kwijt kunt, zo mis je een hoop (zelf)reflectie en verdieping.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:25

Suzanne F. schreef:
Goof schreef:

Eten en drinken komt voor sex. Maar sex is een primaire levensbehoefte

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:25

Suzanne F. schreef:
Goof schreef:

Dat is dan puur jouw mening want seks is geen primaire behoefte. Jij vindt seks een primaire behoefte. Maar dat is het niet.

Jij VINDT van niet ;)

Gedragsdeskundigen, psychologen, psychiaters identificeren sex als een welzijnsbehoefte.
Het is fysiek MEETBAAR en onze hyposfyse speelt hier een grote rol in.
Dat is evolutionair een groot voordeel want het bevordert de partnerbinding dus verhoogt de kans voor het grut.

Door de chemie is het welke partner(s) en van wie het grut is ondergeschikt, wat _/-\o_ voor overlevingskansen van de betrokkenen.
De mensheid is daardoor in staat geweest om altijd en overal de bij de omstandigheden meest succesvolle samenlevingsvorm in welzijn te ervaren.

Zie bijvoorbeeld de veelmannerij welke in verschillende delen van de wereld nog steeds bestaat.
Realiseer je dat monogamie, los van wel/niet sexclusieve, een MINDERHEIDSstrategie blijkt te zijn volgens de etnografische atlas.

NogNOGmaals: kies in vrijheid voor om het even welke relatievorm.
Wanneer voor 'jou' sex geen welzijnsverhogend factor is, dan is dat zo. Het IS echter voor de mens als soort wel degelijk een biologisch vastgelegde welzijnsvoorwaarde. Een slimme meid is daarop voorbereid.
(een man ook, maar dat rijmt niet)
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 14-01-15 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt