Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sgr1972 schreef:Waarom zou ik en slotje vragen trouwens ??? Het eerdere slotje kwam niet van mij af.... en het weer opengooien ook niet.
Discussieer lekker verder.....
Iemand er wel eens aan gedacht dat de vrouw in kwestie geen seks meer wil.....ook eerder al aangegeven. Maar wel getrouwd wil blijven en niet wil dat de man haar nog aanraakt....dus ms wil zij wel de lusten van het huwelijk...het geld... lekker thuis zitten en niet werken.... en hij mag niks...
Iedereen gaat ervan uit dat HIJ fout zit.... draai het om , misschien wil hij gewoon verantwoording nemen voor het gezin, b edrijf en kids...
Tja, en nu gaat iedereen roepen dat ie dat liegt, dat ie me het bed in banketstaaf.... nou, misschien wilde ik dat zelf wel......... hij heeft geen reden om erover te liegen... ik vind hem evengoed leuk....
Stel nou...dat ie nou eens NIET liegt ( niet dat het uitmaakt maar zie het eens van een andere kant dan van het zielige vrouwtje) En nee, de kids zijn evengoed de dupe , dat weet ik
Sgr1972 schreef:en ja hoor, ik kan mezelf pima aankijken.... ngmaals.... wellicht blijft er juist wél een huwelijk in stand hierdoor.... 1 vaste vriendin ( of neukmaatje of hoe jullie het noemen) en dan thuis gewoon man/vrouw of broer/zus... apart slapen, de zaak een huis de kids.... alles hetzelfde.... wellicht geeft een scheiding nog grotere oliebol.... of grotere ??? er nu geen oliebol...
En een Hk topic over dit ? doe effe normaal... alles wordt hier uit proportie getrokken....
Mcootje schreef:ik las het verhaal en als mijn zijnde kijk ik er toch anders naar dan de gemiddelde vrouwen hier...
naast dat ik het er wel mee eens ben dat je dit niet kan maken.. Heb ik eerlijk gezegd bijna medelijden met je... Ik begrijp dat het zwaar is als je al een aantal mislukte relaties achter de rug hebt...
Maar dan is mijn vraag toch hoe laag jou eigenwaarde ligt dat je je laat gebruiken door een man om spanning in zijn relatie te brengen... want tenzij hij nu al bereid is om om zijn huwelijks leven op te zeggen voor jou (wat al vreselijk genoeg is...) dien jij nergens anders voor dan spanning te brengen... en dan kan een vent nog zoveel slijmen en lief zijn als wat dan ook... uiteindelijk zijn dit soort figuren niks meer dan pure manipulators...
Want stuk voor stuk heb jij bij elke vent gezegd/gedacht: ''Hij is anders'' maar dit is gewoon puur geen zelfrespect hebben en geen respect van hem ontvangen...
Huertecilla schreef:Seks is een primaire welzijnsbehoefte.
Het recht van een partner om geen zin te hebben is niet de plicht van de ander om gefrustreerd te zijn.
Als er er sexclusiviteit wordt afgesproken, dan houdt dat logischerwijze ook een leveringsverplichting in. Zonder bevredigende sex is er geen sexclusiviteit maar onthouding.
gr_roos schreef:Ik ben verbaasd door de felheid in de reacties. Er is onderzoek geweest dat er heel veel wordt vreemdgegaan, zoveel dat bij iedereen minimaal 1 vreemdganger in de vriendenkring, familie of op het werk zit.
Saar4 schreef:Ik was niet van plan om te reageren maar moest wel keihard lachen om het plaatje dat je gekozen hebt om je verhaal te ondersteunen. De andere 8 queens van deze mannetjesleeuw liggen ongetwijfeld tevreden toe te kijken op de achtergrond.![]()
Als het een subtiele steun is voor vrije liefde dan zeg ik 'Knap gedaan!' Maar uitgaande van je tekst gok ik dat dat niet het geval is. Ach, de ironie.
gr_roos schreef:Ik ben verbaasd door de felheid in de reacties. Er is onderzoek geweest dat er heel veel wordt vreemdgegaan, zoveel dat bij iedereen minimaal 1 vreemdganger in de vriendenkring, familie of op het werk zit.
Suzanne F. schreef:Huertecilla schreef:Seks is een primaire welzijnsbehoefte.
Het recht van een partner om geen zin te hebben is niet de plicht van de ander om gefrustreerd te zijn.
Als er er sexclusiviteit wordt afgesproken, dan houdt dat logischerwijze ook een leveringsverplichting in. Zonder bevredigende sex is er geen sexclusiviteit maar onthouding.
Alleen daarom wil ik al geen relatie meer. Al is het alleen maar de verplichting tot.
Ik wil niet de angst dat mijn man het ergens anders gaat halen omdat ik niet aan zijn verwachtingen voldoe.
Ik lees hier meerdere keren dat het logisch is dat de man het ergens anders gaat halen als de vrouw het niet wil/onvoldoende aan zijn trekken komt. Ik snap niet dat mensen zo kunnen denken. Alsof seks het belangrijkste is? Waar blijft de communicatie en vriendschap in deze? Wie weet zijn er wel redenen dat de vrouw het niet meer wil. Maar nee, dan moet het maar ergens anders gehaald worden. Vreselijk, zo'n gebrek aan normen en waarden.
Misschien inderdaad eens op zoek naar de oorzaak er achter, want als het goed is is seks ook lekker voor een vrouw, en als ze helemaal niet meer wil zal daar wel wat mis gaan. Goof schreef:Ik ben het hierin weer met HC eens; seks is een primaire behoefte.
Ik zou niks kunnen met een relatie waarin ik geen seks zou hebben. Ik zou OF mijn partner ervoor verlaten, OF ik zou het ergens anders zoeken als mijn relatie verder gewoon echt goed zou zijn (en het mijn partner meedelen)
Suzanne F. schreef:gr_roos schreef:Ik ben verbaasd door de felheid in de reacties. Er is onderzoek geweest dat er heel veel wordt vreemdgegaan, zoveel dat bij iedereen minimaal 1 vreemdganger in de vriendenkring, familie of op het werk zit.
Klopt, ik ken er ook genoeg. Zeker 3. Vreselijk eigenlijk. Waarom verbinden mensen zich dan zo aan elkaar? Om elkaar te kwetsen en te bedriegen. Ik vind het huwelijk zo achterhaald eigenlijk.
. Ik mag seks met een ander, zolang daarover eerlijk- en openheid is. Ik kies er echter voor om monogaam te blijven.Suzanne F. schreef:Goof schreef:Vanuit biologisch oogpunt gezien is de mens op aarde om voort te planten, seks is wel degelijk een primaire behoefte anders is er geen voortplanting.
Je gaat er niet dood van als je het niet doet. Dus het is geen primaire levensbehoefte zoals eten en drinken.
Huertecilla schreef:Seks is een primaire welzijnsbehoefte.
Geryon schreef:Gelukkig doe ik dat door een simpele reactie op een forum te zetten en niet door iemand anders' leven te vernielen
Mcootje schreef:ik las het verhaal en als mijn zijnde kijk ik er toch anders naar dan de gemiddelde vrouwen hier...
naast dat ik het er wel mee eens ben dat je dit niet kan maken.. Heb ik eerlijk gezegd bijna medelijden met je... Ik begrijp dat het zwaar is als je al een aantal mislukte relaties achter de rug hebt...
Maar dan is mijn vraag toch hoe laag jou eigenwaarde ligt dat je je laat gebruiken door een man om spanning in zijn relatie te brengen... want tenzij hij nu al bereid is om om zijn huwelijks leven op te zeggen voor jou (wat al vreselijk genoeg is...) dien jij nergens anders voor dan spanning te brengen... en dan kan een vent nog zoveel slijmen en lief zijn als wat dan ook... uiteindelijk zijn dit soort figuren niks meer dan pure manipulators...
Want stuk voor stuk heb jij bij elke vent gezegd/gedacht: ''Hij is anders'' maar dit is gewoon puur geen zelfrespect hebben en geen respect van hem ontvangen...
een ware man leeft in mijn ogen naar deze woorden:
[ Afbeelding ]

Suzanne F. schreef:Goof schreef:Vanuit biologisch oogpunt gezien is de mens op aarde om voort te planten, seks is wel degelijk een primaire behoefte anders is er geen voortplanting.
Je gaat er niet dood van als je het niet doet. Dus het is geen primaire levensbehoefte zoals eten en drinken.
Suzanne F. schreef:Goof schreef:Ik ben het hierin weer met HC eens; seks is een primaire behoefte.
Ik zou niks kunnen met een relatie waarin ik geen seks zou hebben. Ik zou OF mijn partner ervoor verlaten, OF ik zou het ergens anders zoeken als mijn relatie verder gewoon echt goed zou zijn (en het mijn partner meedelen)
Dat is dan puur jouw mening want seks is geen primaire behoefte. Jij vindt seks een primaire behoefte. Maar dat is het niet.
voor overlevingskansen van de betrokkenen.