Day Zero project

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:45

Dat doet bijna iedereen EskeGirl, is mijn ervaring in elk geval :)
In twee jaar tijd kan je gewoon ontzettend veranderen en het is ook niet motiverend om door te gaan als je doelen je niet meer liggen.

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:50

Ik heb ook bijna 2,5 week de tijd genomen om mijn lijst te maken. Maar ik sta er nu ook wel écht achter. Ik heb geen enkel doel als lijstopvulling, maar juist echt over alle categorieën en doelen goed nagedacht. Ik denk dat je er op die manier meer motivatie voor kunt houden, ook met een tijdsverloop van meer dan twee jaar :j . Ik denk op dit moment dan ook niet dat ik mijn lijst hoef te gaan veranderen. Ik heb doelen die ik bedacht heb voor het komende half jaar, maar ook doelen die voor over een jaartje bedoeld zijn om te gaan doen. Zo hoop ik uiteindelijk toch mijn hele (huidige) lijst te kunnen afwerken...

@ Erin_xx: Succes met het bedenken van je nieuwe lijst!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:27

Erin, het is beter dat je er nu achter komt dan als je al halverwege de 1001 dagen zit! :j Dus goed dat je het je nu beseft. Bij mijn eerste DZP heb ik er twee weken over gedaan om die lijst te verzinnen en zelfs toen stond er nog 'lijstvulling' op. Of in ieder geval genoeg onzinnige doelen. Deze keer heb ik ervoor gezorgd dat ik bij al mijn doelen mezelf heb gevraagd waarom ik dat doel wil halen, welk 'nut' het heeft (en dat mag ook gewoon 'voor de lol' zijn), of het - enigszins - haalbaar is en of ik het goed geformuleerd heb zodat het duidelijk is wat ik er precies mee wil :j

Mijn DZP gaat uiteindelijk vandaag in. Ik ben gisteravond (of eigenlijk vannacht, na 0.00 dus 'vandaag') begonnen met één doel :j Dat ik vandaag af ga maken als het goed is.

Erin

Re: Day Zero project

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:31

Idd :) Ben nu op een zorgvuldige manier bezig, heb alle 'nuttige' doelen uit mijn oude lijst geplukt: het waren er maar 49 :') en ben er nu dingen bij aan het bedenken.

Veel succes met het afmaken van dat ene doel :j

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:57

Stond net bij de blokker, te denken waar ik ook alweer zo'n grote glazen pot voor nodig had... naar buiten gelopen zonder en nu ik dit topic lees denk ik: oja! Memory jar! _O-
Notititieboekje heb ik wel gehaald.

Erin, ben benieuwd naar je nieuwe lijst. Goed dat je er toch nog kritisch naar gekeken hebt, doelen die je echt wilt halen zijn makkelijker vol te houden dan lijstvulling.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:03

Haha, slim! _O- Ik ga ook een memory jar bijhouden, lijkt me een erg leuk doel. Dus dat wordt ook voor mij even een pot halen :)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:28

Ik heb ook een paar doelen geschrapt en vervangen door iets wat beter past bij mij, zoals bijvoorbeeld koop een kraslot. Dat past mij eigenlijk helemaal niet, dan zou ik eerder postcode loterij doen omdat je dan nog een beetje iets voor goede doelen doet.

En maak een memory jar heb ik er ook afgehaald, kaartjes van concerten bewaar ik sowieso al in een mooie grote blond Amsterdampot, en met 100 happy days houd ik leuke dingen op Facebook bij.

De vervangende doelen moet ik alleen nog bedenken, maar dat komt wel goed!

Vandaag heb ik heel de dag ziek op de bank gelegen, maar gisteren ben ik mijn online cursus begonnen.
Ik ben begonnen met het versieren van mijn spaarpot en heb er ook vast centjes in gedaan.
Daarnaast ben ik bezig met de lijst mooi maken en ophangen in de woonkamer.
Ik heb een dun houten plaatje en de doelen ga ik per categorie op een andere kleur papier printen en daarop plakken, met afvinkvakjes zodat ik ook daarop kan vinken. En verder de plank versieren met lintjes, spreuken, glitters en dat soort blije troepjes!
Verder heb ik al 2 keer direct de vaatwasser uitgepakt als hij klaar was en ben ik een kg afgevallen dus we zijn goed bezig!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:41

dit is mijn lijst:
1. Koop een spaarpot
2. Doe voor elk behaald doel 1 euro in de spaarpot
3. Ga iets leuks doen met vrienden of koop iets leuks voor het eindbedrag
4. Haal de EG met Kenny
5. Ga beginnen met behendigheid met Kenny
6. Loop een workshop Hoopers met Kenny
7. Doe een workshop Impuls Control met Kenny
8. Loop minimaal 1x per week lang met Kenny
9. Laat foto's afdrukken
10. Vul alle fotolijstjes die je in huis hebt met zelfgemaakte foto's
11. Vind weer plezier met rijden op Moussa
12. Rij buiten op Moussa
13. Rij nog een buitenrit bij Monique in Egmond op ijslanders
14. Koop een leren setje voor kenny
15. Verf dit setje voor Kenny kobaltblauw
16. Ga met Polly langs huis
17. Ga met Polly langs opa en oma's
18. Doe mee met een fotomeeting met Polly (of een fotoshoot)
19. Rij een buitenrit op t strand of in het bos op een manege
20. Ga kijken bij het NK ijslanders
21. Maak een foto van alles met de letters van het alfabet (0/26)
22. Doe een fotografiecursus-basis bij leer en beleef
23. Doe een fotografiecursus-vervolg bij leer en beleef
24. Fotografeer in een dierentuin in Nederland
25. Ruim je kamer helemaal op
26. Richt je kamer opnieuw in
27. Hou je kamer bij(1x per week opruimen)
28. Koop een mooi tuig voor Kenny
29. Doe fotoshootjes van honden uit de buurt
30. Ga naar een concert
31. Ga naar een festival
32. Ga minimaal 2 schooldagen per week op tijd naar bed
33. Sta op tijd op als je naar school moet
34. Ontbijt elke ochtend
35. Eet minder chips
36. Eet minder chocola
37. Ga actief op zoek naar werk
38. Vind werk
39. Doe je huiswerk en opdrachten netjes op tijd
40. Neem een menles
41. Ga in een achtbaan die over de kop gaat
42. Ga regelmatiger eten
43. Blijf van je spaargeld af
44. Kijk en maak foto's van zonsondergang op het strand
45. Overwin je belangst
46. Maak je mandalaboekje vol
47. Houd je bokt profiel up-to-date
48. Werk aan je hoofdrekenen
49. Bedenk 101 doelen voor dit project
50. Krijg meer vertrouwen in Kenny dat ie wel luistert
51. val 5 kilo af
52. Verkoop oude spullen die je nooit gebruikt en doe dit geld in je DZP spaarpot
53. Vloek/scheld een week niet, doe dit 10x
54. Maak een fotoshootje van Polly en Moussa
55. Ga naar een pretpark met vrienden
56. Spreek meer af met vrienden
57. Beantwoord 'the 50 questions that will free your mind'
58. Schrijf 50 dingen op waar je blij van word
59. Krijg meer zelfvertrouwen
60. Leer Polly de jambette
61. Leer Polly flemen
62. Leer polly liggen op commando
63. Maak vaak fotos van je dieren
64. Koop een nieuwe bureaustoel die lekker zit
65. Koop een wit nachtkastje
66. Hang de hoofdstelhaken op in je kast
67. Koop een nieuwe touwhalsterset bij Horse Charms
68. Leer Kenny 10 nieuwe oefeningen/kunstjes
69. Koop een nieuw kussen voor Kenny
70. Zonder jezelf niet teveel af in je nieuwe klas
71. Hou een blog bij over je day zero project
72. Vingerverf Polly als indianenpaard
73. Kijk een film met iedere letter van het alfabet
74. Vind leuke stageplaatsen
75. Haal je eerste jaar onderwijsassistent
76. Haal je tweede jaar onderwijsassistent
77. Stel niet alles uit tot het laatste moment
78. Verdiep je in het zelf instellen van je camera
79. Organiseer deze 101 doelen en print ze uit
80. Lak je nagels vaker
81. Koop nagelolie om je nagels en nagelriemen te verzorgen
82. Eet een week per maand elke dag fruit
83. Koop alleen voor speciale gelegenheden iets op school of bij de jumbo naast school, ipv als je honger hebt
84. Ga naar Parijs
85. Koop een mp3 of mp4
86. Zoek een goed en veilig downloadprogramma voor muziek
87. Houd je oortjes langer dan 1 a 2 weken heel
88. Minimaal een keer in de maand iets anders doen met mijn haar dan in een staart
89. Maak elk seizoen een foto van buiten
90. Lees 5 fotografieboeken
91. Neem een abonnement op een tijdschrift
92. Koop iets om je dekjes aan op te hangen in je paardenkast
93. Leer haken
94. Koop een nieuwe telefoon
95. Maak minimaal 5 haakdiertjes
96. Rij een dressuurles met Moussa
97. Ga in jaar 3 mbo extra doen
98. Hang de doelen op in je kamer
99. Ga naar london
100. Koop een boekje hoe je haakfiguurtjes moet maken
101. Loop mee met de strandwandeling van kvvp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:06

Hopelijk is het nu wat beter met je sannanasje :) ziek zijn is niet leuk :P

Hele leuke lijst Jessica!
72 'vingerverf polly als indianenpaard' is wel een erg leuk doel :P willen we wel een foto :))

ripstick weer gemaakt. Hij is niet zoals eerst, maar hij doet het weer!
Net naar de paardjes geripstickt. Heen een kwartier en terug een kwartier. En ik ben op :')
Gaat nog leuk worden 10x een halfuur, haha!
Maar goed voor mijn evenwicht&balans, dus ik ga ervoor! Heb bijna 3 jaar :P moet goed komen!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:24

Beterschap! :)

En ik heb niet de hele lijst doorgelezen, heb daar nu eventjes geen tijd voor, maar ik wilde wél nog even melden hier dat ik op mijn eerste dag meteen twee doelen heb volbracht:
1. Schrijf op dag 1 een brief aan mijzelf over o.a. wat ik hoop het DZP mij zal brengen, om aan het eind te openen.
73. Schrijf een kaart naar Postsecret.

Als ik zo doorga ben ik met nog 50 dagen klaar :+ (Haha, I wish ;))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 00:12

Vandaag weer iemand geholpen :)
Meneer zoch het treinstatiin :=
Volgensmij wist ie amper waar hij was _O-

mijn doel 'help 5 onbekende personen' zal omhoog gaan :P 15 mensen denk :)
Als ik in een weekje al 2 heb :')

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:15

Ik wil me ook graag melden :)

Ik heb een lijst gemaakt en ik ben klaar om te gaan!
Ik heb wel besloten dat ik geen blog ga bij houden, maar ik bij via dayzeroproject.com wel een online lijst aan het maken en daar kan ik ook afvinken.

http://dayzeroproject.com/user/Pikkepor/list/94511
Dat is mijn lijstje, voor de liefhebbers!

Ik heb ook bij jullie lijstjes her en der gespiekt, want na ongeveer 10 doelen waren mijn wensen op. Dat waren wel zo'n beetje de dingen die ik echt wilde :')
Het eerste doel heb ik al meteen voltooid, namelijk een spaarpot voor mijn beloningen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:14

Mooie lijst renskep! Waar heb jij je spaarpot gekocht? Ik vind maar geen leuke...

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:25

ik kan ook maar geen leuke spaarpot vinden

ik zat te denken ik begin morgen, maar ik wilde vorige week maandag al beginnen, en merk dat ik toch al wat dingetjes doe die op de lijst staan dus ben gewoon vorige week al begonnen

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:32

Ik heb een oude spaarpot gevonden die ik nu maar gebruik :) heb er al 2 euro in zitten :')

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:43

Ik heb mijn spaarpot bij de blokker gehaald! Een zwart hondje (ze hadden ook witte) met een roze strikje!
Bij Xenos hadden ze een hele grote roze varken met een zilveren kroontje. Ook leuk!
Een vriendin van me heeft een varken met een hekje erom (ik geloof van de Expo), en daar zit onderin geen gat. Dus die moet je echt kapotslaan als ie vol is! Ook heel cool...

Ik wilde eigenlijk een echt varken. Een witte, maar die kon ik ook niet zo snel vinden en ik vond dat een spaarpot toch wel het eerste moest zijn van mijn lijst :P Dus...

Ik zal bij iemand erop staan dat ze via Duolingo een taal ging leren. Dus ik gegoogled... en nu zit ik dat dus al de hele avond te doen... dus :')

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:11

Haha, dat ben ik :)) Ja, best verslavend, hè? :) Tenminste, wel een leuke manier om een taal te leren :j Ik ben toen begonnen met level 1 van Italiaans en het leuke is dat ik dat nu ook nog echt weet, dus dat is wel bijzonder. Maar ik denk dat ik misschien nog even ga wachten met echt beginnen aan dat doel, tot de cursus Russisch ook 'open' is. Ik vind dat altijd zo'n mooie taal dat ik die misschien ook wel wil leren :j Geen idee waar het ooit bij van pas zou komen, maar daar ging dit doel ook niet om :+

Enneh, een leuke spaarpot vinden zou toch niet zo moeilijk moeten zijn inderdaad? Genoeg leuke te vinden bij de Blokker/Xenos/Marskramer e.d. Tenminste, tenzij je op zoek bent naar iets heel specifieks natuurlijk… En anders kan je er nog altijd zelf een maken, dat heeft Blijheid destijds met haar 1e DZP ook gedaan :j Die is ook super tof geworden!

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:25

Hallo allemaal :)
Ik meld mij ook hier :D Ik ben ook net begonnen met een lijstje te maken :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:27

Haha danku voor de tip :+ Ja het is best wel verslavend. Ik begon met Engels, eigenlijk per ongeluk. Maar dat heb ik een heel deel overgeslagen. En ben ook maar in het Spaans begonnen. Ik hoop dat er straks het Zweeds of Deens er klaar voor is :) En anders doe ik eerst nog wel een verfrissing van mijn Frans :+

Dadelijk loopt heel mijn DZP in de soep omdat ik alleen maar Duolingo aan het doen ben :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:13

Vandaag een halfuur geripsticked! (1/50) :))

En mijn laatste blokje chocola gegeten :) dus ook een week over een chocoladereep gedaan :) (1/4)

Voorderest niets aan DZP gedaan vandaag :) ging groomen met wedstrijd :P we zijn 3x eerste geworden :oo (4x gestart, 2x dressuur en 2x vaardigheid mennen) Paardje heeft het dus voor de verandering goed gedaan :P
Heb nu 1 envelop met prijzengeld gekregen, superaardig! Zit nog te denken om het geld in de spaarpot te dorn. Heb namelijk een doel om 4x 10 euro in de spaarpot te doen. Maar ben bang dat briefjes de spaarpot niet uit willen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:15

renskep schreef:
Haha danku voor de tip :+ Ja het is best wel verslavend. Ik begon met Engels, eigenlijk per ongeluk. Maar dat heb ik een heel deel overgeslagen. En ben ook maar in het Spaans begonnen. Ik hoop dat er straks het Zweeds of Deens er klaar voor is :) En anders doe ik eerst nog wel een verfrissing van mijn Frans :+

Dadelijk loopt heel mijn DZP in de soep omdat ik alleen maar Duolingo aan het doen ben :') :')

_O-

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:51

Ik heb ook duolingo! Dus ik mag legaal verslaafd zijn voor mijn DZP :')
Hmm ja. Ik ben altijd lastig als ik dan een spaarpot wil, heb eens een keer hele leuke gezien, vrij bont gekleurde kikker en varken, en nu wil ik die natuurlijk graag _O- morgen toch maar ff naar de xenos lopen, kan er toch bijna naartoe rollen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:57

Ik ben ook duolingo aan het doen. Ik gebruik het om 300 woorden Frans te leren. Ik zit nu op 98 woorden, dus dat schiet al aardig op. Hoewel ik de cursus wel verder wil doen, er zitten namelijk ook een hoop woorden bij die ik normaal niet zou tellen (zoals de vervoegingen van être, dingen als il/elle/un/une). En ik het gewoon leuk vind om Frans te leren. Dat is namelijk echt een taal waar ik de ballen van snap, 7 jaar gehad en nog steeds een ramp. En Russisch heb ik me voor aangemeld, dat lijkt me echt ontzettend cool en een grote hulp bij mijn doel: lees een russisch boek.

Voor de rest ben ik bezig met een kleurplaat en heb ik vandaag snijbiet (1 v.d. 5 nieuwe groenten) in de smoothie gedaan. Smaakt niet opvallend, dus ik vind hem niet terug in de smoothie. En ik ben begonnen met doel #38: neem een week lang alleen de trap. Dus al 2x vandaag 7 verdiepingen omhoog (en naar beneden) gelopen.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:18

Hihi, iedereen aan het duolingo-en behalve ik :') Dat wordt zo nog wat met dat doel.. :+

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:42

Mizora, als je wilt traplopen mag je bij mij komen verhuizen, 3 hoog zonder lift :D
Russisch ga ik me ook voor aanmelden, vindt het gewoon een interessante taal. En mijn frans moet beter vind ik, alhoewel ik nu al vaak complimenten krijg van franssprekende klanten.

Ach TE5, je hebt nog 2,5 jaar _O-