In twee jaar tijd kan je gewoon ontzettend veranderen en het is ook niet motiverend om door te gaan als je doelen je niet meer liggen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Ik denk op dit moment dan ook niet dat ik mijn lijst hoef te gaan veranderen. Ik heb doelen die ik bedacht heb voor het komende half jaar, maar ook doelen die voor over een jaartje bedoeld zijn om te gaan doen. Zo hoop ik uiteindelijk toch mijn hele (huidige) lijst te kunnen afwerken...
Dus goed dat je het je nu beseft. Bij mijn eerste DZP heb ik er twee weken over gedaan om die lijst te verzinnen en zelfs toen stond er nog 'lijstvulling' op. Of in ieder geval genoeg onzinnige doelen. Deze keer heb ik ervoor gezorgd dat ik bij al mijn doelen mezelf heb gevraagd waarom ik dat doel wil halen, welk 'nut' het heeft (en dat mag ook gewoon 'voor de lol' zijn), of het - enigszins - haalbaar is en of ik het goed geformuleerd heb zodat het duidelijk is wat ik er precies mee wil 
Dat ik vandaag af ga maken als het goed is.
Ben nu op een zorgvuldige manier bezig, heb alle 'nuttige' doelen uit mijn oude lijst geplukt: het waren er maar 49
en ben er nu dingen bij aan het bedenken.

Ik ga ook een memory jar bijhouden, lijkt me een erg leuk doel. Dus dat wordt ook voor mij even een pot halen
ziek zijn is niet leuk 
willen we wel een foto 

moet goed komen! 
(Haha, I wish
) 

15 mensen denk 

heb er al 2 euro in zitten
Dus...
Ja, best verslavend, hè?
Tenminste, wel een leuke manier om een taal te leren
Ik ben toen begonnen met level 1 van Italiaans en het leuke is dat ik dat nu ook nog echt weet, dus dat is wel bijzonder. Maar ik denk dat ik misschien nog even ga wachten met echt beginnen aan dat doel, tot de cursus Russisch ook 'open' is. Ik vind dat altijd zo'n mooie taal dat ik die misschien ook wel wil leren
Geen idee waar het ooit bij van pas zou komen, maar daar ging dit doel ook niet om 
Die is ook super tof geworden!
Ik ben ook net begonnen met een lijstje te maken
Ja het is best wel verslavend. Ik begon met Engels, eigenlijk per ongeluk. Maar dat heb ik een heel deel overgeslagen. En ben ook maar in het Spaans begonnen. Ik hoop dat er straks het Zweeds of Deens er klaar voor is
En anders doe ik eerst nog wel een verfrissing van mijn Frans 

dus ook een week over een chocoladereep gedaan
(1/4)
ging groomen met wedstrijd
we zijn 3x eerste geworden
(4x gestart, 2x dressuur en 2x vaardigheid mennen) Paardje heeft het dus voor de verandering goed gedaan 
renskep schreef:Haha danku voor de tipJa het is best wel verslavend. Ik begon met Engels, eigenlijk per ongeluk. Maar dat heb ik een heel deel overgeslagen. En ben ook maar in het Spaans begonnen. Ik hoop dat er straks het Zweeds of Deens er klaar voor is
En anders doe ik eerst nog wel een verfrissing van mijn Frans
Dadelijk loopt heel mijn DZP in de soep omdat ik alleen maar Duolingo aan het doen ben![]()
![]()

morgen toch maar ff naar de xenos lopen, kan er toch bijna naartoe rollen
Dat wordt zo nog wat met dat doel..