vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:58

zonnebloem18 schreef:
Als de hypotheek op beide namen staat maakt het de verstrekken niet uit wie betaald, maar als het bij de 1 niet te halen is gaan ze wel naar de ander, ongeacht of je wel of niet jou deel hebt betaald.

Oh dan is onze adviseur hier niet duidelijk in geweest :)

zonnebloem18

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:14

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:18

Ik heb het hele topic doorgelezen en ik wil je toch zeggen dat ik je een hele sterke vrouw vind, TS! Ik hoop dat de zon steeds vaker voor jou mag gaan stralen want dat heb je dubbel en dik verdiend na al die ellende.. Succes!

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 14:52

Dank jullie.

Wauw, sommige figuren die ik ben tegen gekomen op tinder :wow: Is het normaal dat ze meteen echt alles vertellen? Zelfs dingen waarvan ik denk: die zou ik pas vertellen als ik er echt niet meer onderuit kan.
Ook een paar dates gehad en dan merk ik zelf pas hoe veel ik vooruit ben gegaan.
Eerst zou ik me voegen naar wat een ander wil, nu blijf ik bij mezelf en zeg ik wat ik wel en niet wil.
en als er niet geluisterd wordt stuur ik ze vanzelf weg. Dat mag nog wel iets eerder worden, maar goed, het is al een hele verbetering :j
Ben er best trots op.

Wat betreft de hypotheek zijn we inderdaad samen verantwoordelijk. Ik heb de bank gebeld dat ik een baan kwijt ben en dat ik het simpelweg gewoon niet meer kan betalen en daar kreeg ik als reactie op dat ik moet betalen naar kunnen. Dan krijgen we wel een achterstand maar dan loopt het tenminste niet te hard op.
We hebben toendertijd wel de hypotheek met NHG afgesloten, maar die gaat naderhand kijken of we er wel of geen recht op hebben. Dus dat is nog even afwachten.

Verder gaat het wel lekker nu. Huisje gaat steeds meer eigen voelen :j
T houd zich rustig en ik ben de makelaar achter z'n vodden aan het zitten omdat hij de vraagprijs van het huis nog steeds aan moet passen.

We blijven bezig :P

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:20

Klinkt nog steeds goed TS. Wat ups en downs maar je gaat er duidelijk wel komen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:15

Hoe gaat het ermee TS?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:37

Ik ben ook benieuwd TS, je doet het goed!

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:41

Ik ook, als stille lezeres!

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 14:11

Het gaat met ups en downs.
Financieel gaat het niet erg lekker en dat brengt wel wat stress mee.
Ik krijg een aanvullende uitkering omdat ik een baan kwijt ben geraakt, maar dat is geen vetpot.
Gelukkig kan ik nog steeds bij mijn ouders terecht als dat nodig is :j
Deze week heb ik wel ineens een volle werkweek :wow: Stond eigenlijk maar 12 uur ingepland, maar door een collega die oma is geworden en 2 collega's die een dienst kwijt wilde maak ik deze week 30 en een half uur. Enige nadeel is dat al die extra uren ingehouden worden op mijn uitkering. Dus heel veel zin heeft het niet, maar gelukkig ben ik liever aan het werk dan dat ik thuis zit.

Van T hoor ik weinig gelukkig. Zo nu en dan een app of via via. Vind het ook meer dan prima zo. Zou fijn zijn als het huis eens verkocht zou worden en het hoofdstuk echt afgesloten zou kunnen worden.

Het sporten ben ik weer bezig met oppakken, heb ik een beetje laten verslonzen. Maar ik wil volgend jaar aan een obstakel run mee gaan doen dus ik moet nu wel hard aan de slag :j

Op gebied van daten en jongens is het nou redelijk rustig. Vind het allemaal wel even prima zo, even rust :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:05

Mooi lekker rustig aan doen lekker eerst zelf een beetej gaan verwerken wat er allemaal is gebeurd dat is zeker niet niks.!
Hopelijk is het huis een keer verkocht en kun je het gaan afsluiten en je eigen ding gaan doen.

Er komen gezellige dagen aan dus hopelijk kun je een beetje gaan ontspannen!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:51

Jammer dat er nog steeds geen schot in de zaak zit, maar probeer wel gewoon door te
gaan met je eigen leven hoe lastig dat soms kan zijn.
Fijn dat je ouders je bij staan en hopelijk komt er binnenkort eens een oplossing.
Wens je in ieder geval fijne feestdagen en hopelijk een fantastisch 2015!!

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 22:13

Als ik het goed heb begrepen is er de 10de voor het eerst een bezichtiging ingepland *\o/*
Hopelijk loopt dat uit op iets, maar daar ga ik niet van uit.

Verder heb ik morgenochtend een sollicitatiegesrek :j Niet helemaal wat ik wil: schoonmaken in een kroeg voor 15 uur. Maar het is beter dan thuis zitten. En van daaruit kan ik wel weer verder kijken naar iets wat mij leuker lijkt.

Gisteren sinterklaas gevierd met mijn familie. Was erg gezellig :j Had nog speciaal een gedicht voor hun allemaal geschreven om ze te bedanken voor de steun het afgelopen jaar.
Bijna niet te geloven, bijna een jaar geleden alweer :oo

Jullie wil ik ook graag bedanken voor de steun die ik heb gehad :j Het heeft me zeker ontzettend veel geholpen :j

Ik heb ontzettend veel zin in het nieuwe jaar en ben benieuwd wat me dat gaat brengen :))

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:19

Een eerste bezichtiging, een sollicitatiegesprek en een leuke sinterklaasviering. Klinkt toch helemaal niet verkeerd. Lief dat gedicht voor je familie.

Het nieuwe jaar gaat waarschijnlijk beter worden dan dit jaar, dat kan bijna niet anders.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 01:09

Succes met de sollicitatie en duimen voor de bezichtiging......

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 01:14

Klinkt goed TS! Je geniet van de 'kleine' dingen en dat is al een super goede vordering! :j

Voorlopig blijven we je steunen en ik hoop dat je vooruit blijft kijken. Super lief van je gedicht voor familie, dat soort dingen zijn echt belangrijk. ik heb ook zulke lieve gedichten gehad, die je later nog met veel plezier doorleest en het je warm maakt van binnen.

Kop op, je bent echt op de goede weg! +:)+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 10:10

Klinkt goed TS! Hopelijk gaat het wat worden met de bezichtiging, maar het is sowieso al fijn dat de kop er straks af is.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 07:03

Hoe is je gesprek gegaan?
Hoop dat de bezichtiging ook positief is!
Succes

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 13:33

Gesprek ging goed. Vanochtend een ochtendje meegedraaid om te kijken of ik het iets vind en of hun het ook iets vinden. Vanmiddag komt er nog een sollicitante en volgende week hoor ik meer als het goed is :)
Ik hoop echt dat het iets wordt... Financieel is het op dit moment echt niet te doen :n

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:24

We duimen verder voor het volgende gesprek....

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:02

Mooi dat het gesprek goed ging, hoop echt voor je dat je de baan hebt.

Weet je al iets van de bezichtiging?

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 14:19

Ik heb de baan niet :n. Baal er echt zo ontzettend erg van!
Had echt gehoopt dat dit iets zou worden, het zou voor mij al zoveel schelen.
Maar goed, gewoon maar door solliciteren.

De bezichtiging was goed gegaan. En dinsdag hebben we weer een bezichtiging :j Het begint ergens op te lijken :j
Het zou lekker zijn als ik in het nieuwe jaar zonder huis en met nieuwe baan zou kunnen starten... Maar daar reken ik niet op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 16:13

Wat balen dat de baan niet is doorgegaan. Het zag er zo positief uit. Heb je ook nog nuttige feedback gehad over de reden waarom je het niet bent geworden?

Werkt je ex ondertussen al wat meer mee? Zou fijn zijn wanneer je het jaar toch nog positief kunt afsluiten!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:26

Duimen dan maar dat het huis wel in de smaak valt en verkocht wordt....
Succes met de job hunting en we gaan voor een positieve afsluiting van 2014....

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:06

Jammer dat de baan niets geworden is maar misschien komt er iets veel leukers op je pad.

Nou maar hopen dat het huis gauw verkocht wordt, dan ben je daar maar van af en dat 2015 een mooi jaar wordt met leuke dingen (en misschien een nieuwe leukerd :P).

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:09

Soort van stille meelezer/bijlezer. Meid wat heb jij het zwaar gehad! Wat ben ik ontzettend blij dat je hier op deze manier uitgekomen bent, je verdient ieder moment van geluk wat je toekomt en ik hoop dat je snel compleet van die hufter af bent!
Ik hoop dat je een mooi kerstcadeau daarin zou krijgen en dat 2015 eindelijk jouw jaar mag zijn! ;)