Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DromenLies

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:24

Welkom allemaal, the more souls the merrier!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:31

Welkom allemaal!

Zijn Engels praten is wel goed gelukkig! Maar dat schrijven, jeetje, hij schrijft sowieso alles op de manier waarop je het zegt. En dan nóg slechter zeg maar haha.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:16

niet zo heel veel gepland. We gaan morgen naar de ardennen met wat vrienden, zij vinden het ook altijd leuk als het vriendje komt. voor de rest heb ik gewoon nog wat schoolwerk en zien we wel. vaak naar de paardjes want dat vind hij Geweldig!

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 03:51

Helaas moet ik me hier ook melden. Heb nu bijna een jaartje een relatie met een Nederlandse man die woont sinds 8 maanden in Turkije voor zijn werk.
Gemiddeld zien we elkaar 1 x pm 3 dagen. Dit omdat bij mij het financieel niet lukt (wij doen elke x helft helft tickets betalen) en we beide onregelmatig werken.
We kregen een relatie toen hij nog in NL woonde en ik 'wist' van te voren dat het een tijdelijke lange afstand relatie zou zijn maar helaas door zijn werk gaat het helaas nog veel langer duren.
Voor mij is het heel moeilijk om naar hem toe te verhuizen ik heb hier mijn moeder en mijn 4 paarden die ik niet kan meenemen. en alle 5 kan ik ze echt niet missen...
De 1s te maanden ging het nog wel maar merk wel dat , ookal ben je so gek op elkaar, je toch een beetje uit elkaar groeit en een leven samen echt gaat missen.

Hoe hebben jullie dat gedaan als jullie hier 1 of meerdere dieren zouden hebben en hey land waar je partner woont echt totaal niet het land iswaar je zou willen wonen? En de kans dat jullie in NL samen kunnen wonen heel klein is, ja als partner een andere baan neemt wel maar dat is erg lastig..

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 03:56

Voor valentijn pak ik wat cadeautjes in en verstop die in zijn app net als met kerst. Heb m op 1ste kerstdag laten zoeken!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:12

Dankjewel allemaal!
Ik zit nu op Schiphol op mijn vlucht te wachten. Was een heel drama om er te komen (er reden geen bussen voor 8 uur, en fietsen was geen optie, dus heb in 40 minuten met al mijn bagage in een noodtempo naar het station gerend), maar ik zit er nu.
Afscheid was heel snel, aangezien we samen met de trein gingen, maar ik moest overstappen en hij niet. Heb flink tegen mijn tranen moeten vechten! Denk dat ik nu pas begin te beseffen wat ik allemaal ga missen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:07

Mag ik mij hier ook melden? Mijn vriend woont niet in een ander land, maar wel in een andere stad. Ik heb het er zelf moeilijk mee als ik hem wat langer niet kan zien.
Ik vind het onwijs knap dat sommige van jullie een echte lange afstandsrelatie hebben!
Ik hoop dat ik hier af en toe mijzelf kan uiten. Ik zie hem bijvoorbeeld nu een hele week niet en dat doet pijn.. (misschien komt dat ook omdat ik zelf niet echt lekker in mijn vel zit..)

Swanheart: is het een vaste baan in Berlijn of tijdelijk? Het is inderdaad moeilijk en je weet gelijk wat je mist! Ik vind het knap dat je je zo sterk kan houden!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:18

Weer wat nieuwe mensen erbij! Welkom!

@Marjolein, vervelend dat je vandaag afscheid hebt moeten nemen. Is echt een lastig moment. De eerste paar dagen waren voor mij echt het zwaarst. Sterkte :(:)

@ lightmorebh, mijn vriend zou ook nooit hierheen kunnen verhuizen. Nu het allemaal nog zo pril is blijft mijn paard gewoon in Nederland. Hij wordt hier super goed verzorgd. Ik weet natuurlijk niet precies hoe de toekomst eruit ziet, maar mocht het ooit zo zijn dat ik er écht voor vast blijf, dan wil ik mijn paard daar heen halen. Kost wel heel erg veel, maar dat is het dan zeker waard. Ik moet daarvoor wel echt genoeg zekerheid hebben, want ik wil mijn paard maar 1 x die reis aandoen. En mijn portemonnee ook :')

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:20

pfft wat ver allemaal!!

mijn vriend woont in groningen voor zn studie... dat vind ik al ver!!
Ik zie hem allen 's weekends, dan komt ie hier heen, zn ouders wonen bij mij in het dorp.
Als hij toetsweek of veel huiswerk heeft kom ik het weekend naar hem toe.

Gelukkig kan het nog zo bij ons!!

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:27

@_Mel ja dat zou bij mij al niet kunnen. Vind nooit iemand die mijn 4 paarden zou willen en kunnen verzorgen. Ikzelf zou dat ook niet kunnen. Ik vind het al erg als ik ze 3 dagen ' uit handen' moet geven. Nou heb ik er 1 met pensioen staan ivm hoefkatrol. 1 gevoelig voor koliek en 1 erg moeilijk in de omgang. En ik ken ze ook al zolang merk het precies wanneer er iets niet goed is.
We hebben nog niet heel lang een relatie maar weet wel dat het blijvend is.
Vriend zou hier in een andere baan zo aan de slag kunnen maar hij heeft zolang gestudeerd en een hoge studieschuld dat hij ook wel moet. Plus hij wil ook geen andere baan.
Hoop maar dat het voor een paar jaar is of dat hij, hij heeft daar nu al last van, NL zo erg gaat missen dat hij toch besluit terug te komen...

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 21:47

baszo17 schreef:
pfft wat ver allemaal!!

Ik zie hem allen 's weekends, dan komt ie hier heen, zn ouders wonen bij mij in het dorp.

En waar woon jij als ik vragen mag?
Ik woon ook in groningen en mijn vriend in zuid holland:)

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:52

Sunshinee schreef:
baszo17 schreef:
pfft wat ver allemaal!!

En waar woon jij als ik vragen mag?
Ik woon ook in groningen en mijn vriend in zuid holland:)

Wierden :), ongeveer een uurtje met de auto en 1,5 met de trein... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:15

Ik heb weer een heel fijn weekend gehad met mijn vrouw. Vrijdag haar uberromantisch verrast, gisteren samen twee kinderfeestjes gedaan en vandaag in een indoor speeltuin geweest met mijn kinderen.

Nu is ze weer thuis, voor ons 150km verderop, en mis ik haar best wel. De afgelopen tijd hebben we elkaar vaak nooit meer dan 72 uur hoeven missen. Eerst vakanties, toen weinig colleges voor mij, daarna toetsweken en zo... Vrije tijd zat dus. Maar nu begint voor mij een nieuw blok en heb ik om het weekend stage. Zij werkt precies de andere twee weekenden :\

Komende dinsdag ga ik misschien toch even naar haar toe. Zal maar voor 2 uur zijn (en 5 uur reizen in totaal) maar dat vind ik het toch waard. En dan heel misschien zondag dat ze hierheen komt, maar zo niet dan 'pas' Valentijnsdag weer.

Ik besef me overigens dat dat voor een aantal in dit topic mega vaak is. Ik zou het echt maar half overleven als mijn lief aan de andere kant van de wereld woonde...

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:41

Welkom nieuwe gezellig dat jullie mee kletsen

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:11

baszo17 schreef:
pfft wat ver allemaal!!

dik dik dik jaloers zit ik hier :+ . Ik woon in België en mijn vriend in Groningen. Om en bij de 4 en half uur in de trein.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:40

FNews schreef:
baszo17 schreef:
pfft wat ver allemaal!!

Whaaa mijn vriend had een erasmus van 3 maand in belgie. Is er nu 3 weken weer.hij zat in brussel.

dik dik dik jaloers zit ik hier :+ . Ik woon in België en mijn vriend in Groningen. Om en bij de 4 en half uur in de trein.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:43

Baszo17, haha erg toevallig. Zal ik het nog beter maken? Ik ben in een deelgemeente van Brussel geboren en heb er 2 jaar gewoond ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:58

Wat doen jullie in de avonden als afleiding als je je vriend mis :7 Ik mis hem te vaak op een dag als ik hem lang niet kan zien :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:17

19 uur met de bus voor ons en een vlucht van anderhalf uur :') Dat vind ik al heel erg meevallen haha, dus ik ben jaloers!

Gewoon je eigen ding doen? Wij whatsappen het grootste deel van de dag, nu is hij in Berlijn en heeft hij alleen WiFi in z'n hostel, dus zodra hij daar weg gaat ga ik gewoon leren of zo, tv kijken.. Gewoon wat ik normaal ook zou doen dus :+ Komt nu juist wel goed uit omdat ik dinsdag tentamen heb.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:23

FNews schreef:
Baszo17, haha erg toevallig. Zal ik het nog beter maken? Ik ben in een deelgemeente van Brussel geboren en heb er 2 jaar gewoond ;)

Haha das toevallig!! Ik vind brussel niet zo leuk. Hij zat daar en ik zat hem hier te missen als een klein jongetje whaha nu zit.mn vriend op kamers in groningen. Een stuk makkelijker want kan ook bellen enzo. Naar t buitenland is dat meteen zo duur. Verder skypen we veel.

ik ga altijd wat doen als ik.mn vriend mis. Naar mn paarden oid. Als ik maar afleidingheb... hahah

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:26

baszo17 schreef:
FNews schreef:

Haha das toevallig!! Ik vind brussel niet zo leuk. Hij zat daar en ik zat hem hier te missen als een klein jongetje whaha nu zit.mn vriend op kamers in groningen. Een stuk makkelijker want kan ook bellen enzo. Naar t buitenland is dat meteen zo duur. Verder skypen we veel.

ik ga altijd wat doen als ik.mn vriend mis. Naar mn paarden oid. Als ik maar afleidingheb... hahah

Dat naar het buitenland bellen prijzig is hoef je mij niet te vertellen. Weet ik alles van ;)

Wij zittten ook vaak te appen, teminste als hij niet aan het werk is. Hij draait ploegendiensten -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:31

De goede afleiding vinden in de avond/nacht vind ik vaak lastig :x
Hou niet van de nachten alleen zijn..

Skype is inderdaad handig voor relatie over de grens.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:32

Wij skypen bijna elke avond. Ook is ie in groningen. Dan cammen we zo 2 uur. Gauw slapen voor de dag erna haha maar dat heb ij er zeker voor over

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:35

Skype is allemaal mooi en wel maar op mn laptop werkt het niet en op mn mobiel loopt het steeds vast als de camera aanstaat -O-

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:37

Het loopt bij mij alleen vast bij t opstarten op mn mobiel. Als ie eenmaal loopt doet ie. Laptop werkt uitstekend bij mij. :D