Storm op komst

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:58

Hier is er nog wel code rood, maar de wind is al een heel stuk minder.
Heb wel een filmpje van de ravage in het dorp, maar door de zon net niet super te zien allemaal.

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:59

Yunomi schreef:
Hier een grote eik rakelings langs ons huis gevallen vanmorgen, de auto staat er helaas wel onder. En de dakgoot is beschadigd, ook zijn er flink wat dakpannen af gevlogen ... 8)7 Gelukkig hadden we net 2 minuten voordat de boom uit de grond werd gerukt de andere auto een stuk verplaatst.

Zijn op de straat zo´n 5 bomen met wortels en al uit de grond gerukt ..

aaww , Dat is zo niet leuk -O- :(:)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:00

Het is hier echt vreselijk.. van vrienden de een de boerderij aan gort.. de ander een boom op t huis :( afschuwelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:00

Ik ben vooral heel benieuwd hoe het nu in mijn "hometown" is, klein dorpje boven in de provincie groningen, waar mn ouders, broer en opa wonen

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:01

Op onze oprit zijn 3 bomen omgewaaid, ik moest mn tentamen maken maar ik kan onmogelijk op de openbare weg komen dus dan moet ik mn tentamen maar tijdens de herkansingen maken...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:02

hier is de appelboom ook gesneuveld :(

Stinkmodder

Annett1990 schreef:
Echt bijzonder dat er hier dichtbij zoveel gebeurd maar ik krijg er helemaal niks van mee want hier in de straat gebeurd niks. Gelukkig maar daar niet van maar ik heb geen idee hoe erg het verder buiten is.. zit nogsteeds lekker warm in mn pyjama ding xD

Had ik ook! Maar ik ging net de hond uitlaten en toen dacht ik 'oeps'. Ligt een dikke boom in het water (Hoornsediep), waaide net voor ons een tak op een auto (licht kapot en bumper beschadigd), fietspad is vrijwel onbegaanbaar door de hoeveelheid takken, etc. Hondje waaide bijna om, haha! :D

Mijn ouders wonen op het Friese platteland. Daar is de schutting plat, dakgoten er af, dakpannen eraf, glazen plaat uit de tafel gewaaid... Vriendlief is naar zijn ouders toe om te helpen. Hij is de omgevallen bomen van de weg aan het halen met zijn pa :+

SAKKIA schreef:
Hier zijn 3 jongens heel leuk bezig met van die grote blauwe IKEA tassen en een skateboard :j Ze gaan best hard :+

Haha, geweldig!

Lindor92

__Lauraa schreef:
Op onze oprit zijn 3 bomen omgewaaid, ik moest mn tentamen maken maar ik kan onmogelijk op de openbare weg komen dus dan moet ik mn tentamen maar tijdens de herkansingen maken...

Jij ook tentamen Sociologie denk ik?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:03

hier is ook duidelijk te merken dat het wat afzwakt. durf straks haast niet naar stal te gaan. ben echt benieuwd naar de ravage..

Lies_Miek

Het is inderdaad fikse storm, ik mocht net pas na twee uur mijn huis/flat weer in hier in Zwolle. Dak waaide er voor onze neus af en de hele straat is afgezet omdat er nog steeds dakleer loskomt.
Flinke stukken op straat en ze gaan over poosje tegels op de overige stukken dakleer leggen. Vind gewoon stukjes dak terug op het balkon :P

Vientje

Ik ben erg benieuwd of het stalletje van mien peerd nog overeind staat....het rammelt altijd fiks als het waait := Nog niks gehoord van stal, maar dat kan ook zijn omdat ze met mn en macht de boel aan het vasttimmeren zijn natuurlijk :\

Lijkt vooralsnog niet minder te worden, kan zelf willen gaan checken maar zit echt vast op mijn werk. Om nou 16km naar huis (of 21km naar stal) af te gaan leggen met de benenwagen is ook niet wat in dit weer :+

Anoniem

Ik blijf braaf binnen,geen idee of er schade is alles ziet er nog goed uit vanaf het raam... Alleen de schutting buigt mega door

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:04

Marnixx

Kreeg net een NL-Alert Advies om binnen te blijven en alleen 112 te bellen bij spoed.

karuna
Drukke kabouter

Hier wordt het langzaam aan ietsje rustiger. Manlief is veilig thuis, maar heeft geluk gehad met zijn omweg. De weg die hij normaal rijdt 2 meldingen rond de tijd dat hij er zou langskomen wegens bomen op de weg.

Erg van de schoolkinderen, lijkt me best eng voor ze.

Siepie

LiiNd_Y schreef:
__Lauraa schreef:

Jij ook tentamen Sociologie denk ik?

Jup..

Siepie

Re: Storm op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:05

We hebben contact gehad met windesheim maar ze kunnen em niet afzeggen want dat is te kortdag maar ze gaan wel overleggen of er een inhaalmoment komt.

Kirsha

ingedebruijn schreef:
Het is hier echt vreselijk.. van vrienden de een de boerderij aan gort.. de ander een boom op t huis :( afschuwelijk!

Bij een van mijn huisgenoten is net naast zijn hutje een boom omgevallen. Nét niet door het raam heen.

Krijg net bericht van een andere huisgenoot, die was met de trein onderweg van Limburg naar Friesland. Staat nu vast in Deventer. Kan geen kant meer op -O-

Ik heb wel het idee dat het iets rustiger wordt.

Lindor92

Voor mij is het de 3e kans, dus ik moet gewoon. Mijn vader brengt mij zo naar Zwolle

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:06

Ik moest voor mijn werk met de auto richting de Afsluitdijk.
Jemig :')
Zag een man op de dijk lopen, heel gaaf maar als je naar beneden kukelt...
Oude vrouw hield zich vast aan een lantaarnpaal op een punt waar zo'n 'windturbine' ontstaat.
Ik vind het wel wat hebben... Alleen de schade die het veroorzaakt is zo zonde.

HorseTimeXL

ja dat zal wel.. die zal het druk hebben. hier in Kampen valt het mee. op 112Kampen staan slechts 3meldingen. de mensen in het Westen hebben het zwaarder te verduren!

Siepie

LiiNd_Y schreef:
Voor mij is het de 3e kans, dus ik moet gewoon. Mijn vader brengt mij zo naar Zwolle

Voor mij de eerste dus ik kan em wel gewoon missen :j
Maar ik heb mn slb'er wel een mail gestuurd

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:07

Wij mogen hier de school niet meer verlaten, zitten nu de opgesloten in de Euroborg, Groningen.

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:07

Hier in vierpolders is de storm voorbij, nu alleen nog wat wind, dus de paardjes in de wei gezet want die stonden al te trappelen van ongeduld

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:08

__Sannne schreef:
Wij mogen hier de school niet meer verlaten, zitten nu de opgesloten in de Euroborg, Groningen.

Dan zit je of op het Noorderpoort of op het Alfa-college :+

Wij (Alfa-college) hebben laten omroepen dat de mensen het pand niet mogen verlaten.