Leven op bijstandsniveau, ik ga het doen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:50

Het is wel waar dat een tampon van mindere kwaliteit pluisjes kan achter laten met alle gevolgen van dien..

Buiten dat heb ik het liefste ob, omdat die ook gewoon makkelijk te verwijderen zijn, en niet je hele muts gort droog maken. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:29

Om tamponziekte te vermijden hebben ze net uitgevonden dat een tampon kan lekken, zo zijn ze er zeker van dat vrouwen tijdig wisselen :Y) Iedereen vindt dat vies, dus wanneer het lekt haal je hem zeker weg en eentje die te zwaar is maakt idd je muts gortdroog. Wat dan weer niet aangenaam is om hem weg te halen. Dus pak je maar eentje die wel goed is, en omdat je geen vlekken wil haal je 'm tijdig weg en daarmee voorkom je dan ook de ziekte.

Anoniem

Re: Leven op bijstandsniveau, ik ga het doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:35

Kom ik ongelegen? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:59

Hangt er van af hoe je tegenover dit soort (offtopic) vrouwengeklets staat :P

Dus dames, niet bezuinigen door grotere te nemen "want daar doe ik langer mee", da's alleen maar ongezond. En nefast voor je rekening als je op doktersvisite moet :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:03

Varekaj schreef:
Om tamponziekte te vermijden hebben ze net uitgevonden dat een tampon kan lekken, zo zijn ze er zeker van dat vrouwen tijdig wisselen :Y) Iedereen vindt dat vies, dus wanneer het lekt haal je hem zeker weg en eentje die te zwaar is maakt idd je muts gortdroog. Wat dan weer niet aangenaam is om hem weg te halen. Dus pak je maar eentje die wel goed is, en omdat je geen vlekken wil haal je 'm tijdig weg en daarmee voorkom je dan ook de ziekte.

Ik gebruik de mini maar mijn menstruatie is niet zo hevig..

En no way dat ik met zo'n lap in m'n onderbroek ga lopen, daar irriteer ik me nog meer aan dan zo'n tampon ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:06

Ik vind die lappen viezer, zeker met warm weer. Alsof daar niks in kan zitten broeien... Nee, hier ook eentje die kiest voor tampons. Als je maar de goede maat hebt zit je safe. Doelde meer op meiden die amper menstruatie hebben maar wel een "zware" gebruiken omdat ze dan veel minder moeten wisselen. Daar speel je met je gezondheid.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:08

TSS is niet grappig, maar ook niet merk gebonden ;)
eenmaal gehad ben je er vaak gevoeliger voor. Ondanks dat ik maandverband ook echt geen pretje vind gebruik ik het wel. De tampons alleen als ik tijdens m'n menstruatie ga zwemmen of in bikini ga.

Maandverband bezuinig ik nu ook op. Ik zweerde bij always, totdat ze hun dingen zijn gaan parfumeren :r
Ik ben al gevoeliger voor geurtjes tijdens die dagen, maar ik wordt echt niet goed van die lucht!
mvb van de Aldi en kruidvat eigen merk zijn prima (ongeparfumeerde!) vervangers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:13

@Varekaj: Het kan me niet zo schelen, ik probeer me alleen altijd een beeld te vormen en dat wordt in dit geval toch wel redelijk compleet met alle informatie die hier langs komt. :P

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:27

Varekaj schreef:
Ik vind die lappen viezer, zeker met warm weer. Alsof daar niks in kan zitten broeien... Nee, hier ook eentje die kiest voor tampons. Als je maar de goede maat hebt zit je safe. Doelde meer op meiden die amper menstruatie hebben maar wel een "zware" gebruiken omdat ze dan veel minder moeten wisselen. Daar speel je met je gezondheid.

Bij mij was de mini op de laatste dagen al teveel, dus overgestapt op mooncup. Scheelt me een boel tampons kopen, afval en niks geen irritatie meer.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:34

tamary schreef:
Varekaj schreef:

Bij mij was de mini op de laatste dagen al teveel, dus overgestapt op mooncup. Scheelt me een boel tampons kopen, afval en niks geen irritatie meer.

Wat een gek ding! lijkt me toch wat eng om te gaan gebruiken, maa het scheelt waarschijnlijk aanzienlijk in de kosten!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:27

Anoniem schreef:
Kom ik ongelegen? :+

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:39

Omdat het ook onder geld besparen valt: ik ga verhuizen. Mijn huur wordt berekend op mijn loon van 3 jaar terug. In 2010 werkte ik 3/5, dus ik heb nu een erg lage huur. In 2011 ben ik echter weer voltijds gaan werken, dus loon lag ook een stuk hoger. Mijn huur zou vanaf 1/1/2014 zo maar even met 300€ omhoog kunnen gaan. Ik krijg de nieuwe huurprijs echter pas vanaf de laatste week van december per brief toegestuurd. Bellen heeft geen zin, ze weigeren om het telefonisch door te geven. Dit vind ik best veel, zeker voor het oude huis waar ik in zit. Baalde er van en vertelde het aan vriendlief. Die stelde voor dat het dan misschien het goede moment was om in zijn huis in te trekken. Dat stond sowieso op de planning binnen dit en volgend jaar, maar die huurverhoging is eigenlijk gewoon een goed duwtje in de rug. Hij heft liever dat we dan samenwonen, omdat ik dan ook fiks kan gaan sparen :)

Kom ik eindelijk ook een keer van dat "bijstandsniveau" af, want door te gaan samenwonen groeit mijn privébudget naast afhouding van de vaste koste met zo'n €500/maand. Bij mijn vriend hoeft er immers geen huur meer betaald te worden, hij heeft een koopwoning. Kan ik lekker veel spullen op internet gooien en ga ook een rommelmarktje doen :) Mijn spaarrekening zal blij zijn na jaren magerte!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 11:11

Wat een huurstijging zeg, dat zou toch niet moeten kunnen := Samenwonen scheelt inderdaad zeker :j

Voor de mensen die met een minimum moeten leven, lukt het om nog wat te sparen? Hoe doen jullie dit?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:35

Gefeliciteerd Varekaj, wat leuk om te horen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:20

Mijn loon is toen gewoon flink gestegen, en vergeleken met wat ik nu dus betaal is het inderdaad een fiks verschil, dus dat mag gewoon omdat het dan nog steeds rond 1/3 van mijn inkomen ligt.
Ironie is dat ik in 2011 met mijn toen nieuwe voltijdse loon naar de bank ben gestapt voor een lening, maar ik kreeg er geen omdat ik volgens hen max. 400/maand kon missen. En daar red je het hier simpelweg niet mee. Ik betaalde alleen toen wel 550/maand aan huur...
De huurprijs die ik nu wss zou moeten ophoesten ligt rond de €600 à €650 (betaal nu bijna €400). Voor dit huis is dat gewoon te veel, ik zet in de winter amper de verwarming aan omdat het huis toch bijna geen warmte vasthoudt. Paar jaar terug was de verwarming stuk, toen heb ik op een donderdagavond met -10 buiten moeten horen van de verhuurmaatschappij "ja mevrouw, pas dinsdagmiddag is er iemand vrij, veel plezier nog". Ze gaven dat weekend geen dagtemperatuur boven -3 en ik had toen ook nog enkel glas + mijn warm water ging ook via die ketel.
Moet er niet bijzeggen dat ik toen even lichtjes pissig was.

Vandaar het besluit dat ik voor dus €600 huur + vaste kosten beter bij mijn vriend in kan trekken :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:30

Leuk dat je gaat intrekken bij je vriend Varekaj!

Bezuinigen jullie ook op de verwarming? Ik zou het liefst nu al beginnen met de verwarming aan doen iedere dag! Nu woon ik nog bij mijn ouders, maar ik wil wat meer gaan opletten hoeveel water en stroom ik gebruik, voor hun portemonnee.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:33

Ik heb vorig jaar een electrische deken gekregen van mijn vader, ik heb bekken en rug problemen dus dat is heel fijn om op te gaan liggen ipv je slaapkamer warm stoken swinters.

ik trek ook liever een trui aan als het even kan en laat de verwarming dan langer uitstaan tot het echt koud wordt binnen.

ik heb geen thermostaat hier, ik moet nog de verwarming zelf regelen met knoppen, vreselijk irritant, heb daarom wel een digitale thermometer staan zodat ik het in de gaten kan houden. Anders blijf ik stoken in de winter :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:34

Ik probeer te bezuinigen door ze wel aan te zetten, maar een paar graden lager dan normaal. En wanneer ik niet thuis ben of ga slapen gaat ze uit. Bij een echt koude winter draai ik gewoon de knoppen per ruimte op de warmte die ik wil. 's Avonds voor ik ga slapen draai ik alles uit behalve die in de badkamer. Rond 5u springt de verwarming aan, als ik dan om 5u30 uit bed rol is het daar toch een tikje warmer dan de rest van het huis. Ben een onmens als ik moet wakker worden en me klaarmaken in kou.
Ben ik klaar, dan gaat de verwarming algemeen uit.
's Avonds zet ik enkel de verwarming in de woonkamer aan en de badkamer en slaapkamer op half. Kruip ik in bed, dan gaat die in de woonkamer uit, de badkamer gaat volledig en die in de slaapkamer ook uit.
Mijn badkamer is best klein en ik ben nooit meer dan 5u bezig in mijn woonkamer, dus dat bespaart best een hoop ja :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:35

Geryon schreef:
Leuk dat je gaat intrekken bij je vriend Varekaj!

Bezuinigen jullie ook op de verwarming? Ik zou het liefst nu al beginnen met de verwarming aan doen iedere dag! Nu woon ik nog bij mijn ouders, maar ik wil wat meer gaan opletten hoeveel water en stroom ik gebruik, voor hun portemonnee.

Alleen in de gang/douche (deur open naar de douche). Voor de rest een fijne trui en mijn woondeken. Nu lig ik sowieso graag onder dekens dus tjaah.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:08

Leuk topic, besef dat het voor sommige mensen harde realiteit is en ik vind het dan ook eigenlijk belachelijk van mezelf dat ik niet kan sparen met de bedragen die ik verdien, dus ga mezelf voor het laatste kwartaal van het jaar ook maar eens verplichten om met vijftig euro in de week toe te komen. Ben ook zo iemand die niet nadenkt maar gewoon de pincode even intoetst en hupsakee.... ik heb weer wat ik graag wil.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:10

Hier doe ik dat ook inderdaad horsey! pinnen en alleen dat bedrag heb ik en klaar...Is het op jammer dan (of het is iets wat me zoontje echt nodig heeft!) maar verder red ik het wel. Dankzij dat rustig aan doen kan ik ons toch een weekje vakantie geven na een hele moeilijke zware tijd er even tussenuit en me mams en broer gaan ook mee dus heerlijk met ze 4tjes. Juist in deze tijd vind ik leer je met geld omgaan...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:11

Fijn dat je dan eigenlijk "terugbetaald" wordt doordat je toch dat soort extraatjes kan doen! Veel plezier!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:25

Ik lees al heel lang mee en kom toch maar eens meeposten, ik leer hier ontzettend veel. Ik ben studente en werk naast mijn studie. Ik zou in principe ruim toe moeten kunnen van mijn geld, maar doordat ik een paard heb en les heb kan ik toch 100 euro per maand niet meer sparen die ik vroeger wel opzij kon leggen. Omdat ik toch echt wil blijven sparen doe ik mijn best om op andere dingen te bezuinigen. Elke maand heb ik 250 euro waarvan ik alles betaal: boodschappen, benzine, onvoorziene kosten, etc etc. Het doel is om hiervan dus zo min mogelijk uit te geven zodat ik de rest ervan opzij kan leggen.

Het meeste bespaar ik op het korten in leuke uitjes en hobbymatige dingen, en het zo goedkoop mogelijk boodschappen doen en koken.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:56

Ik lees ook al een tijdje mee. Ik ben ook zo iemand die geld heeft dus het uitgeeft. Veel terrasjes, uit, ergens lunchen etc. etc. etc. Daarnaast gooi ik veel eten weg altijd... Ben nu al een tijdje begonnen met geen eten meer weggooien (oei, en wat haat ik het soms om 2 keer hetzelfde te eten in een week...) Daarnaast ben ik mijn vriezertje wat meer gaan gebruiken (hij is maar klein, maar beter 3 paprika's voor € 1,09 kopen dan 1 voor 99 cent) maar ik moet er dan wel rekening mee houden dat ik het ingevroren spul op enigszins korte termijn weer gebruik, anders kan het alsnog de kliko in.
Ik heb mijn budget wel iets hoger gesteld dan die van jullie, woon op een eiland, boodschappen zijn duurder en ik hou wel van lekker eten. Desalniettemin wil ik er wel bewuster mee omgaan en niet lukraak geld pinnen en uitgeven. Nu nog een doel vinden waarvoor ik ga sparen met het overgebleven geld.
Mijn vraag eigenlijk: Weten jullie of er ook toevallig een goede android app is om uitgaven bij te houden?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 18:19

Goede vraag! Ik zie in de playstore op 'huishoudboekje' wel wat voorbij komen!