BaileyMix schreef:Dus jij zegt, volgens de moslims werkt God wel zo en volgens de christenen niet? Oke dan begrijp ik het beter, en wacht ik ff op reactie van Sem want ben hier heel benieuwd naar.
Nog wel één vraag, ik vind dat áls het waar is, áls er een god is, het een beetje gek wat hij doet... Toch? Ik bedoel, mensen min of meer dwingen jou als leider te zien omdat het anders niet goed met ze afloopt. Wie is hij dan om te oordelen over anderen? Mensen die een ander pad bewandelen dan dat dat ze wordt opgedragen moeten maar meteen eeuwig branden? Is dat niet een beetje vergelijkbaar met dictatorschap? Een ziek machtsspelletje?
Niet respectloos bedoeld verder, hoop dat ik je er niet meer voor het hoofd stoot maar hier ben ik écht oprecht benieuwd naar.
Baileymix, er staat
Citaat:
mits je om vergiffenis vraagt en het natuurlijk ook niet steeds weer blijft doen.
Ik denk dat inderdaad iemand die een heel goed leven heeft geleefd, een goed persoon in hart en nieren, maar atheist in hart en nieren niet in de hemel komt. Hoe kun je in de hemel komen als je ontkent wie jou heeft geschapen?
En iemand die ooit iemand heeft vermoord, maar daar OPRECHT spijt van heeft, DAARNA NOOIT MEER HEEFT GEDAAN EN OM VERGIFFENIS VRAAGT VOOR ZIJN DAAD en in hart en nieren in God gelooft misschien wel in de hemel komt. En niet vergiffenis van ik doe ik het daarna vraag ik wel weer om vergiffenis. Dat heeft volgens mij geen waarde. Ik heb ook wel dingen in mijn leven gedaan dat als ik daar achteraf aan denk dat ik daar ZO veel spijt van heb gehad en heb het natuurlijk ook niet meer gedaan. En heb om vergiffenis gevraagd. Ik denk wel dat God dat vergeeft.
Maar then again dat geloof ik, ik ben God niet. Hij weet beter en heeft de oordeelskracht op de Dag des Oordeels.
En oh ja voor de mensen die zeggen dat God niet bestaat omdat er zoveel oorlog is, ziektes etc is op aarde. Hier staat een heel mooi stukje over in de Koran.
Namelijk dat God een opvolger wilde creeren voor op de aarde. Dat de engelen toen tegen Hem zeiden: gaat U iemand op aarde plaatsen die corrupt zijn en bloed vergieten terwijl wij U aanbidden? Toen zei God tegen de engelen: Ik weet wat jullie niet weten...!!
2:30 And your Lord said to the angels: “I am placing a successor on the earth.” They said: “Will You place in it he who would make corruption in it, and spill blood; while we praise by Your glory, and exalt to You?” He said: “I know what you do not know.”