Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:07

@ Annelien92; ik heb je verhaal even gelezen en schrok er wel even van,wat heftig allemaal... :(:)
Maar ben erg blij voor je dat je nu weer wat opgeknapt bent.
En inderdaad, dat opschrijven wat je zei dat deed ik in mijn verleden ook wel, maar dat was ook een opdracht van mijn psycholoog, waar ik op dat moment bij liep,maar bleef dat nog een tijdje doen, omdat 't toch wel oplucht,even lekker van je af kan schrijven.
Ben wel benieuwd of 't helemaal gaat lukken met je boek,zou 't wel graag willen lezen dan.

Ikzelf ben vanmorgen weer naar de huisarts geweest,voor de zoveelste keer voor mijn maagklachten.
Zit al een tijd met een zere maag , moeilijk diep kunnen inademen, en net 't gevoel een brok in mijn keel te hebben, om dan ineens misselijk te worden,bleh... de 1 zegt dat is allemaal spanning, om vervolgens van een ander te horen dat kan wel een maagzweer zijn,of iets met je slokdarm.Maar nu heb ik de ha gevraagd voor een bewijsbrief voor het ziekenhuis.dat vond ie wel goed, dus even wachten wanneer die binnen is...

Morgen is/was mijn vader jarig, pfff zou wel een moeilijke dag worden...
Ga zowieso even met mijn moeder naar het kerkhof, en haar de rest van de dag steunen...

Annelien92

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:24

@Durante
ken dat probleem bij artsen ondertussen maar al te goed, voet bij stuk houden, dan horen ze je uiteindelijk wel, bij mij was het iets te laat, er is nu niks meer aan mijn situatie te veranderen. Andere tip, misschien niet helemaal zoals t hoort, maar heeft bij mij in t begin ook gewerkt. wachten tot de huisartsen kliniek dicht is en naar de HAP gaan, zijn ze toch meestal wat serieuzer.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:03

Annelien92 schreef:
@Durante
ken dat probleem bij artsen ondertussen maar al te goed, voet bij stuk houden, dan horen ze je uiteindelijk wel, bij mij was het iets te laat, er is nu niks meer aan mijn situatie te veranderen. Andere tip, misschien niet helemaal zoals t hoort, maar heeft bij mij in t begin ook gewerkt. wachten tot de huisartsen kliniek dicht is en naar de HAP gaan, zijn ze toch meestal wat serieuzer.

Heb ondertussen een slokdarmslikfoto laten maken in 't ziekenhuis, en krijg maandag of dinsdag de uitslag.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:16

Vorige week was mijn vader dus eigelijk jarig.Ben met mijn moeder naar 't kerkhof geweest.Had een hart gemaakt van ijzerdraad met coniferen eromheen en wat opgeleukt met allerlei dingetjes; denne appelstjes en gedroogde bloemen, en die heb ik op het graf neergezet.Mijn vader vond 't altijd leuk als ik iets zelf gemaakt had voor hem...Verder s'avonds even bij mijn moeder op visite geweest, en samen met mijn broer en aanhang een bos bloemen voor haar gekocht.
Mijn moeder had van (jacht)vrienden van mijn vader een heel mooi fotoboek gekregen(laten maken bij de hema ofzo) van mijn vader en zijn (jacht)vrienden,echt heel erg mooi....was wel even emotioneel om te zien, en dan denk je kon mijn vader dit maar zien ;(
Appart hoor, ben je eigelijk op verjaardag terwijl de echte jarige er niet bij zit...

En nu naar de kerst...aan de ene kant mag dat van mij wel overgeslagen worden, maar aan de andere kant...heb wel gewoon ons huis in de kerstsfeer gezet, kerstboompje dit en dingetje dat,maar of ik er echt van kan genieten, kweetnie...
Maargoed, m'n pap zei steeds van jullie gaan gewoon verder met alles en zorg goed voorelkaar, en daar denk ik dan ook aan, en dan zeg ik ; ja pa ,je hebt helemaal gelijk dat moet ook ;)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:13

Over 3 dagen is het weer al 2 jaar geleden dat mijn vader is overleden. Bizar dat de tijd zo snel gaat, het lijkt nog steeds of het gisteren was. Best weer wel een moeilijke tijd.

Annelien, ik ga je topic even lezen..

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 12:24

Klinkt als een moeilijke maar mooie dag durante.. Kerst is ook altijd lastig, maar ook heel mooi omdat je dan juist even extra aan hem denkt, stiekem is hij er zelf ook gewoon bij!
Heb je ondertussen al uitslag van de slokdarmfoto's?

Wietsje92 heel veel sterkte vandaag..

Annelien, wat goed dat je alles op aan het schrijven bent. Lijkt me heftig om alles straks bij no kidding weer naar boven te halen en te vertellen... Hebben wij zelf laatst ook moeten doen (niet voor no kidding maar ergens anders voor), was toen echt een paar dagen van slag.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:37

Wietsje92 schreef:
Over 3 dagen is het weer al 2 jaar geleden dat mijn vader is overleden. Bizar dat de tijd zo snel gaat, het lijkt nog steeds of het gisteren was. Best weer wel een moeilijke tijd.

Annelien, ik ga je topic even lezen..

Kan me voorstellen dat 't lijkt alsof het gisteren was, een jaar is ook zo weer voorbij....voor mij gaat 't ook allemaal zo snel, soms een beetje te snel, het leven gaat gewoon weer door, alsof er niks gebeurd is voor sommige mensen.
Laatst liep ik met wat bekenden over straat en hoorde ik achteraf dat ik wat afwezig was die middag.Ja hallo denk ik dan, ik kan nog niet altijd vrolijk zijn hoor...Vraag dan op dat moment toen ik wat afwezig was, wat er aan de hand is ofzo...

Heb je nog wat bijzonders gedaan vandaag met je fam. Wietsje92 ,of ga je vanavond nog wat doen?
Ik wil je in ider geval nog even heel veel sterkte wensen voor de avond :(:)
Laatst bijgewerkt door Durante op 23-12-14 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:48

DaniqueHorse schreef:
Klinkt als een moeilijke maar mooie dag durante.. Kerst is ook altijd lastig, maar ook heel mooi omdat je dan juist even extra aan hem denkt, stiekem is hij er zelf ook gewoon bij!
Heb je ondertussen al uitslag van de slokdarmfoto's?

Wietsje92 heel veel sterkte vandaag..

Annelien, wat goed dat je alles op aan het schrijven bent. Lijkt me heftig om alles straks bij no kidding weer naar boven te halen en te vertellen... Hebben wij zelf laatst ook moeten doen (niet voor no kidding maar ergens anders voor), was toen echt een paar dagen van slag.

Mijn vader is er gewoon bij hoor in mijn gedachten :j

Ik heb vanmiddag de uitslag gekregen.
Blijkt last te hebben van reflux, betekend dat je eten omhoog komt ofzo.
Ben er (nog)niet zo bekend mee, zal even gaan googlen van hoe en wat, en wat je wel kan eten en niet.
Het kán weer overgaan, maar moet rekening houden met eten; geen jus en vet eten,geen chocola. (waar ik anders zo gek op ben, heb nog 2 chocoladeletters liggen, en nog een chocoladesinterklaas,maar die zal ik even uit het zicht leggen zodat ik er niet telkens tegenaankijk :o ,elke keer die verleiding van zal ik een stukje proberen?)
Moet een dubbele dosis pillen slikken waarvan ik eerst 2 per dag van nodig had, en mocht 't over 2 weken nog zo voelen dan moet ik contact opnemen met mijn huisarts voor verdere onderzoek, dan gaan ze met zo'n cameraatje in je maag.Lijkt me niks, en hoop ook dat dat niet nodig is.
Maargoed, alles beter dan dit, want mis het paardrijden en hardlopen toch wel....

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:42

Kom dit topic nu pas tegen. Ook ik heb nog maar 1 ouder.
Mijn vader is op 10 maart 1999 overleden aan een hersentumor. Ik en mijn broer waren toen 9 en mijn beide zussen waren toen 12 jaar.
Mijn moeder heeft nooit een nieuwe partner gehad, druk genoeg met het opvoeden van 4 jonge kinderen in haar eentje.
Zo af en toe mis ik hem verschrikkelijk. Ik vraag me af hoe het leven zou zijn met onze vader, hoe had alles gelopen en wat had er allemaal anders geweest. Vorig jaar is m'n zus getrouwd en wat had het mooi geweest als hij daar bij zou zijn geweest.
Ik heb immens veel respect voor onze moeder, wat een krachtige en fantastische vrouw is het toch ook. Het zal nooit makkelijk zijn geweest zonder haar man.

Ik heb op 17 september vorig jaar een tattoo laten zetten ter nagedachtenis aan mijn vader, zijn handtekening met een pauwen veer.
Volgend jaar laat ik het woord "familie" zetten in het Thai.

Afbeelding

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:56

Gaaf! Ik ga er ook een laten zetten ter nagedachtenis aan mijn ouders. Ook een veer, die doorloopt vanaf mijn schouder tot mijn nek. Geen namen, wel de tekst "Never gone, never far. In my heart is where you are"

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 22:21

Iedereen trouwens extra sterkte en dikke knuffel met de komende feestdagen. :(:)
Ik blijf het rot vinden!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:10

Hee wat een mooi idee die handtekening.
Voor iedereen inderdaad sterkte voor de komende dagen. Het is moeilijk, maar ze zijn er niet, maar ze zijn er wel.. in je hart!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:38

Hoe ging de kerst bij iedereen?

Hier hebben we er, zoals elk jaar, het beste van geprobeerd te maken en het was gezellig. Maar toch is het gemis op zulke familiedagen extra groot..

Mooi idee die tattoo met handtekening en veer, BelleTessa. Even nieuwsgierig, zijn jullie met twee tweelingen thuis? Of begrijp ik hem verkeerd? :)

Ik heb ook een tattoo ter nagedachtenis aan mijn moeder, een ankertje wat aan een kettinkje zit dat ik ooit van haar heb gekregen en daarbij de tekst "It's ok love", de titel van mijn mama-liedje. Die tattoo was voor mij letterlijk "het een plekje geven", ben er nog altijd heel blij mee.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:45

Ja klopt, we zijn met twee tweelingen :)

Hier kerst zoals altijd gehad. Ik heb weinig tot geen herinneringen aan m'n vader dus ook geen herinneringen aan kerst, dus het is voor mij zoals het altijd geweest is.
Soms wel jammer, zou graag meer willen herinneren van hem en hoe het toen was, maar het maakt sommige situaties wel makkelijker.

Klinkt als een leuke tattoo! Fijn he, dat het een plekje geeft.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:52

ik heb nog niemand verloren maar wil hier toch iedereen sterkte wensen :(:)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 14:37

Opzich best wel fijne kerst gehad. Ik merk wel dat het elk jaar makkelijker gaat voor mijn gevoel. tuurlijk mis je hem en is er wel een beetje verdriet, of naja je voelt het iig. maar de rauwheid is er wel een beetje af. ik kan nu wel weer intens genieten van alles met kerst en het was ook gewoon reuze gezellig. :D

Ik hoop hie dat iedeeen ook genoten heeft van de kerst ondanks alles.! :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:57

Wij hebben ook een "goede" kerst gehad hoor. Mijn dochtertje is 2e kerstdag 12 geworden en dit is de 2e kerst zonder oma. Uiteraard wel even een knuf en een snik dat ze oma (de laatste van de opa's en oma's) miste maar ondanks dat toch gezellig geweest. Het is ook niet erg om even verdrietig te zijn, teken dat ze nog heel dichtbij en niet vergeten is vind ik.

Wouterwesley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:46

Hoi alemaal,

Na het overlijden van me vader vorige week zondag 21-12-2014 en de crematie gisteren ben ik op bokt op zoek gegaan naar iets waar even van me af kon schrijven en hier te recht gekomen!

Even over me zelf.
Ben melissa en 20 jaar.
Gescheiden ouders
En sinds een week me vader verloren.

Mijn vader leerde na de relatie met me moeder een nieuwe vrouw kennen die hem blind maakte wat een heks was dat! Hij kwam voor de keuze te staan kies ik voor me liefde voor me vrouw of me kinderen en familie. In deze keuze koos hij voor zijn vrouw. Me zusje van 3 jaar jonger is altijd trouw blijven gaan maar ik heb hem die keuze nooit vergeven.(ondertussen was deze relatie gebroken en de band met de rest van de fam herenigd)maar ik hielt me poot stijf hij had me te veel pijn gedaan dit alles vergaf ik het hem niet maar toch bleef het me vader. Maar goed komen hoefde van mij niet! Tot 3 weken geleden jij was al 10 jaar ziek dat weten we alemaal. Maat begin deze maand was goed mis de kanker had nu ook je hoofd berijkt! 8 nieuwe tumoren ze konden niets meer voor je beteken.toen me zusje dat zij heb ik toch met veel pijn de stap gezet en contact gezocht. Wat was dat fijn. Helaas konden we niet lang van elkaar genieten. Je had alles al geregeld en je laatste wens was uitgekomen je haf mij nog gezien wat was dat zwaar om te horen maar het was goed jij koos hier voor en daar was die zondag 21-12-2014 om half 1 stapte jij in bij zijn van ons die je lief waren uit het leven

Maar wennen doet het nooit...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:16

Heel veel sterkte en wat fijn dat je toch die stap heb genomen.. beter laat dan nooit.

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:59

Starkte in deze tijd

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:35

Hallo allemaal,

@Wouterwesley; nog gecondoleerd met het overlijden van je vader. Ik wens je hierbij heel veel sterkte toe voor nu en de komende tijd :(:)
Maar mooi dat je die stap hebt genomen, en zo toch nog afscheid hebt kunnen nemen.

Wat fijn dat iedereen toch nog een fijne kerst heeft gehad.

Wij hebben ook best een fijne kerst gehad.We zijn 1e kerstdag naar de kerk geweest(alhoewel ik geen geloof heb)gewoon omdat daar allemaal bekenden waren uit het dorp,die mijn vader ook weer goed kenden, en de sfeer eromheen,en dat had wel iets...En natuurlijk nog even langs mijn vaders graf geweest.
S'avonds naar mijn schoonmoeder en lekker gegeten, en 2e kerstdag naar mijn moeder,ook weer lekker gegeten, samen met de broer van mijn moeder,die anders ook alleen zit, klein cluppie,maar wel gezellig.

Ik moet zeggen dat ik nu meer moeite heb met oud en nieuw dan met kerst.
Denk steeds van we gaan een nieuw jaar in en laten een jaar achter ons, een jaar waarin mijn vader stierf, en m'n welshpony ook, en dan voel ik mij heel rot,wij gaan gewoon weer verder, waarom ik wel en hun niet..??
Ik irriteer me best aan dat geknal vandaag, en zie tegen de lange avond op vanaaf,maarja...
Probeer m'n best maar even te doen en lief te zijn voor mijn vriend hihi, en natuurlijk voor m'n moeder.
Aan de andere kant ben ik ook blij dat 't straks weer gewone dagen zijn...

Ik wil iedereen alvast een heel fijne jaarwisseling wensen.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:43

Ik zie dit topic nu pas.

Ik ben op 8 jarige leeftijd (nu 18) mijn vader verloren. Ik heb het hier af en toe nog steeds moeilijk mee, en praat er dan ook niet over tenzij het aan me gevraagd wordt. Hij had een hartstilstand en zag het voor me gebeuren. Dat moment zie ik nog steeds voor me. Het is af en toe best moeilijk, maar het leven gaat door.

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:10

Ik voel me zo machteloos, leeg, gefrustreerd..
Vandaag was er weer een rechtszitting met betrekking tot de oplichter waar we mee te maken hebben gehad (neparts Fred B.), hij loopt nu weer rond zonder enkelband en mag alles.. Echt ik ben zo boos. Voelt alsof het allemaal niet serieus wordt genomen, die smerige zaakjes van hem. ;(
Wat moet je tegenwoordig allemaal doen om in de cel terecht te komen joh..

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:53

Pff hier een ongelooflijke dip. Ik mis mijn ouders zo verschrikkelijk |( Het enige wat ik de afgelopen dagen doe, is wenen.
Het is een drukke periode, en kan echt een hart onder de riem gebruiken. Maar natuurlijk, gaat niet. Ik vind het echt verschrikkelijk. Ik ben echt zo jaloers op al die studenten die tijdens de examens van mama/papa een 'succes' berichtje krijgen voor hun examen |( ;(
Nou dacht ik dat mijn oma nog eens bellen me deugd zou doen, zij kan me meestal toch wat opbeuren.. maar zij heeft helaas Alzheimer en ze had zo'n slechte dag vandaag, ze wist amper wie ik was. Heb echt het gevoel dat ik helemaal alleen over blijf. Ik vind het verschrikkelijk. :'(

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:59

Ja zulke momenten en gedachtes zijn niet gaaf.. Als je wil wil ik je best een berichtje sturen als je exames heb of iets. Maar ja das niet echt he.

Post over die "arts"" lijkt me inderdaad erg moeilijk, net zoiets als Jomanda ofzo??