Mixje90 schreef:Ik snap gewoon niet hoe je kunt geloven in al die toeval. Natuurlijke selectie heeft geen bewustzijn! Een vliegtuig is eitje op evolutieschaal, maar een mens heeft een bewustzijn en denkt na. Mutaties hebben dat niet.
Maar hoe moeilijk is het nou om je voor te stellen dat iemand die een mutatie krijgt waardoor die niet kan ademen, nooit de geboorte zal overleven en dus nooit nakomelingen krijgt? En hoe moeilijk is het, in het verlengde daarvan, om je voor te stellen dat iemand die harder kan rennen en dus minder snel door een leeuw gegrepen wordt, een grotere kans heeft op nakomelingen dan iemand die eerder opgegeten wordt?
Snap je hoe een mutatie tot stand komt, hoe DNA werkt en wat DNA voor je lijf betekent? Ik denk dat als je dat niet snapt, dat je dan ook niet begrijpt wat wij met 'toeval' bedoelen. Natuurlijke selectie is
geen toeval, en het krijgen van een mutatie is ook geen toeval want dat gebeurt nou eenmaal. Wat wel toeval is, is de plek waar die mutatie in het DNA aangebracht wordt en op welk eiwit het effect heeft (als dat uberhaupt zo is). De verandering aan het eiwit bepaalt wat en of er iets verandert aan het organisme. Gunstige mutatie = meer nakomelingen -> nakomelingen hebben 'm ook, en zo wordt hij in de populatie geïntroduceerd.
Wat ik dan al helemáál niet snap: je zegt dat je in evolutie 'in beperkte vorm' gelooft. Hoe werkt dat volgens jou dan wel, dat je daar in gelooft?
Ik weet eigenlijk niet meer waarom ik op je reageer.

Het is net alsof je niks leest van wat hier gezegd wordt, of wil je het gewoon niet goed lezen..? Ik kan hier nu wel weer gaan uitleggen waarom en hoe vliegen tot stand is gekomen (tip: het is niet een of ander beest geweest dat opeens opsteeg), maar dat zou dan de vierde keer zijn van een soortgelijke uitleg.

Edit: wat hierboven staat, dus.