Elfstedentocht koorts....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Re: Elfstedentocht koorts....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:33

Dat de gemalen weer aan gaan vind ik zo zonde, maar het moet ook wel weer bijna natuurlijk. Had me eigenlijk nog wel verheugt op wat tochtjes.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:59

Als het goed is gaan hier de gemalen nog niet aan. Anders raken de walkanten helemaal geruïneerd, daar zit het ijs nog aan vast. Als dan het waterpeil daalt dan trekt het ijs de kant kapot. Dus ik ga vanavond en morgen nog even weer op de ijzers. Het kan nog net ;)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:26

Schijnt dat de gemalen hier wel aan gaan, helaas, want heb wel enorm genoten de afgelopen week!
Heb in ruim een week 200 km gereden, nu op naar de 200 op een dag;-)
Weet dat dat me met oefenen moet lukken!

Vandaag niet veel geschaatst trouwens (10 km), meer in de koek en zopie kraam gestaan (hoek Bonkevaart / grote wielen). Echt een enorm leuke dag gehad en belangrijkste voor mij is dat ik een handtekening heb op mijn schaatsvaardigheidsverklaring. Zou namelijk graag lid worden van de elfstedenvereniging om ooit eens de echte elfstedentocht te mogen rijden. Wil je rijdend lid worden moet je twee mensen hebben die nu lid zijn jouw verklaring laten tekenen. En tsja, zie dat maar eens te doen, maar goed heb er een dus helemaal toppie. Is iemand die ik heb leren kennen bij de bonkevaert, super dat hij dit wilde doen, misschien gaan we zelfs nog eens samen oefenen!

Hoop nu de volgende te vinden en dan kan ik hem opsturen!
Dus als een van jullie iemand weet die kan en wil tekenen;-)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:41

Ik heb al mensen voor de twee verklaringen, maar ik wil eerst meer trainen en dat er ook een mogelijkheid is dat ik hem uit kan rijden. Als ik maar tot 100 km kom dan heb ik liever mijn startbewijs naar iemand die hem wel uit kan rijden. Dus ik wil eerst flink conditie opbouwen en de langere tochten gaan schaatsen. Wellicht eerst de alternatieve op de Weissensee, want daar kun je gericht naar toe gaan trainen. Als je een lange tocht hebt gereden, kun je dat ook meenemen in je verklaring en vergroot je je kansen :) De echte komt toch meestal 'opeens', al ken ik wel mensen die hem ongetraind gereden hebben. Vrees dat zoiets bij mij niet gaat lukken :')

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:48

@LuvdaTossa:
Top zeg dat je er al twee hebt!
Ben je er al lang mee bezig geweest om mensen te vinden?
En als je nog tips hebt, zijn altijd welkom!

En inderdaad, tochten rijden, afstanden maken is precies wat ik ook doe. En dan opbouwen. Niet alleen nu het "ineens" ijs ligt hoor, maar in de zomer bijvoorbeeld ook op skates. Heb ik altijd al gedaan, alleen pas twee jaar dat ik meer met schaatsen dan met skaten bezig ben.
Mocht het me nu lukken twee mensen te vinden wordt ik komend winterseizoen lid (dus 2012 / 2013). Lukt dat niet voor 31 mei wordt het pas een winter later. En hoewel ik het nu ook al graag wil, is dat zowiezo realistischer, oefen liever wat langer, net zoals jij eigenlijk ook al zegt!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:54

Nee, ik ken meerdere, stuk of zes, mensen in mijn buurt die weten dat ik kan schaatsen. Het zijn ook rijdende leden die al een aantal tochten hebben uitgereden. Als ik jou was zou ik me aansluiten bij een vereniging oid en in contact komen met leden. Of zoek op het nieuws van 1997 of een dorpsgenoot van je het misschien uitgereden heeft en probeer daarmee in contact te komen. Daarnaast wil ik pas die verklaringen gaan opsturen als ik aan kan tonen dat ik max 150km aan kan. Op de Weissensee rij je met chips en krijg je dus een soort van certificaat mee als bewijs dat je ze uitgereden hebt. Dat wil ik eerst kunnen doen en mocht dat lukken dan stuur ik alles op. Ik wacht het rustig af, het zou leuk zijn om het een keer uit te rijden (voor minder doe ik het niet ;)), maar gaat het niet lukken dan geniet ik net zo hard van de wedstrijd en het helpen onderweg van bekende rijders. Ik wil alleen lid zijn met de zekerheid dat ik het zou kunnen, kan het niet dan wordt ik geen lid of wordt ik weer lid af. Er zijn zo 'weinig' plekken en die wil ik niet bezet houden als ik toch weet dat ik het niet kan.

Eerst moet ik nog nieuwe schaatsen/ combi skeelers, want daarmee wil ik wel echt gaan starten. Dan zullen we zien hoever we komen, het moet allemaal naast een fulltime baan dus dat is even afwachten. Al zal ijsvrij wel niet lastig voor mij zijn gezien mijn werkgever een grote schaatssponsor is :D Dat is wel handig :P

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:00

Je hebt helemaal gelijk hoor en mede daarom wil ik nu ook al beginnen met de verklaringen verzamelen. Weet dat dat wel even kost en zelfs al zou het direct lukken dan nog kan en wil ik komend seizoen niet starten, seizoen erna gaat ook niet werken. Neem liever de tijd ervoor en dan goed doen en natuurlijk ondertussen goed oefenen.

Leuk om te lezend dat jij ook op zoek bent naar combi's, zou ik ook graag willen. Heb nu nog losse skeelers / schaatsen. Ben inderdaad nu ook lid van ijsvereniging hier, kan ik overdag niet rijden op een "buitenroute" dan ga ik 's avonds op de ijsbaan aangezien daar verlichting is. Net zoals jij zegt dus bezig mensen te leren kennen, niet alleen van de vereniging, maar ook hier in het dorp zelf. Veel mensen die zelf schaatsen en al zijn ze misschien niet lid, ook zo tips krijgen is natuurlijk welkom. Vindt dat als je zoiets wil kunnen dat je wel moet open staan voor tips etc van buitenaf.
Kijken in het nieuws is een goede, zal ik eens gaan doen, bedankt! Oh ja, ook hier een baan en studie erbij, maar ach als je iets graag wil moet je er iets voor over hebben toch;-)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:05

Ik denk dat je je wel een beetje hebt moeten 'laten zien' bij leden, mijn baas kan zich bv redelijk irriteren aan mensen die een beetje achteloos omgaan met het wel of niet uitrijden en ik denk dat zulke mensen terughoudend zijn met een verklaring afgeven. Maar als ze je fanatiek bezig zien dan zal dat toch wel veranderen. Ik had best wel mijn baas willen vragen voor je, maar durf dat niet omdat hij redelijk moppert op bovengenoemden :D

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:10

Ik vind het erg fijn om zo op de schaats buiten te zijn en straks met die combi's. Zorg er wel voor dat je een combi hebt van een schaatsmerk, daar zijn de buizen beter afgesteld op een schaatser. Op het skeeler gedeelte lever ik liever wat in dan op de schaatsbuizen. Viking heeft er hele mooie tussen zitten. Ik overweeg nu (op aanraden van een elfstedenlid, met startrecht overgins) om de schoenen op maat te laten maken en er losse onderdelen bij te bestellen.

Maar goed, ga eerst nog bijna twee maanden op vakantie en daarna verhuizen en werken, dus ik ga daarna echt aan de slag. Dus nog een beetje op de lange baan gezet en gewoon aan de basisconditie werken. Misschien ook nog wat les op de schaats om de techniek wat aan te scherpen.

Het is natuurlijk altijd afwachten of je ingeloot gaat worden... Wellicht komen er zoveel aanmeldingen dit jaar dat het ook mogelijk is dat ze weer een ledenstop inlassen. Al zullen veel rijders met startrecht hun lidmaatschap gaan opzetten, omdat ze op 'hoge' leeftijd zijn. Alhoewel ik ook oudere mensen nog veel zie schaatsen :) Echt leuk omdat te zien, stellen van 70+ die nog even 100km schaatsen en ook kans maken om een elfstedentocht uit te rijden. Respect hoor!

De personen die voor mij willen tekenen, zullen het ook alleen maar doen als ik kan aantonen dat ik 150 aankan. Dus lekker bezig gaan en dromen erover kun je altijd. Als Fries vind ik dit wel een ultieme droom, de elfstedentocht uitrijden en een kruisje krijgen :D

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:17

@F_Orumster: Toch bedankt hoor;-)

Snap hem wel, degene die nu getekend heeft wilde het ook niet zomaar hoor. Hij weet wat ik afgelopen tijd gereden heb en hebben het over nog veel meer dingen gehad. We hebben het bijvoorbeeld ook gehad over schaatsen met snijdende ijzige tegenwind, wat doe je dan. Snap wel dat mensen die tekenen zeker willen weten dat het niet voor de lol is en je ook in slechte(re) omstandigheden zal rijden. Dat kan tijdens de tocht immers ook gebeuren. Vandaar ook dat ik me goed wil voorberijden en alle tips meer dan welkom zijn! Plus we hebben afgesproken dat ik dus nog eens daarheen ga, ook deze persoon heeft niet zomaar getekend en in mijn ogen is dat volledig terecht. Is niet de bedoeling dat je even leuk het eerste stuk rijdt en wanneer je slecht weer tegen komt of je familie voorbij bent meteen stopt. Dat kan gewoon echt niet.

@LuvdaTossa:
Is inderdaad een droom om het ooit eens te kunnen. En daarom liever nu beginnen en voorbereiden dan meteen denken dat ik na een korte tijd het wel eventjes kan doen. Oefenen, oefenen, oefenen dus.

Heb overigens ook zitten kijken naar Raps sets, daar zit ook wel heel wat moois tussen wat me wel iets lijkt. Sparen dus;-)