Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:45

dat is echt raar, je wilt hem of niet.

je kan er tog best wel er een beetje moeite voor doen? als je zo graag dat mandje wil kopen?

CoSnuf

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:13

Tussen rij ervaring en rij ervaring zit een hoop verschil.

Iemand met 10jaar ervaring kan soms beter rijden als iemand met 20 jaar ervaring.

Dit is ook helemaal niet erg. Maar er is gewoon verschil.

En iemand moet je gewoon even zien rijden. Dus via de mail vertellen hoeveel rij ervaring iemand heeft vind ik altijd al een beetje moeilijk.

Idd niet op in gaan haha.

Stel dat ze echt interesse heeft. En weet dat jij iemand boven de 18 zoekt. Zou ze je moeten overtuigen en vragen om een eventuele ontmoeting zodat jullie 'samen' er uit kunnen komen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:19

Ja precies Gerda! Maar zoals ze het nu stelde hoeft het voor mij niet. :')

Ik heb het wel eens geprobeerd met mijn vorige paardje hoor! Maar heb de ervaring dat het gewoon niet werkt met jonge meiden!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:24

Als iemand voor rijervaring het woordje 'al' zet krijg ik gelijk jeuk :')
Dat vind ik zóó vreselijk. Net alsof je ooit uitgeleerd bent met paardrijden..
Ik zocht voor een paardje op mijn stal een verzorgstertje maar als reacties kreeg ik allemaal e-mails met daarin: ik heb al drie jaar ervaring op de manege. Dat is dus gewoon niks :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:10

Ik laat dat woordje 'al' altijd al wijselijk weg. :P
Heb diverse paarden verzorgd en/of bijgereden, als mij dan werd gevraagd hoeveel ervaring ik had, vertelde ik netjes dat ik meer dan 10 jaar reed en ongeveer op L2 niveau reed, maar het aan de teugel rijden gewoon erg moeilijk vond en geen ambities had om hoger te komen, wel om samen met het paard te leren.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:39

Van de week wilde ik plaatsen dat ik zo blij was dat ik via marktplaats de kast had gevonden die ik zo graag wilde voor alvast ons nieuwe huis! (wij hebben uit de serie het dressoir, maar er is niets meer van te verkrijgen in de winkel helaas).
Foto's waren niet helemaal duidelijk, dus via mail nog een paar andere gevraagd (die waren zo nodig nog onduidelijker, maar vooruit }:0 ) Prijs overeengekomen en we zouden hem dit weekend op gaan halen. Moesten eerst zeker weten of we een busje konden regelen. Maar ineens kregen we geen contact meer...... Ook het adres werd niet gemaild.... Zie ik in de advertentie dat er meer op geboden was (was maar iets, maar toch). Kregen er al een super rot gevoel bij. Normaal zou ik zoiets hebben van bekijk het maar met je zooi, maar ik wilde deze kast zo graag en het is niet zo dat ze er steeds weer op staan. Maar blijven proberen te bellen. Op een gegeven moment kreeg m'n vriend die man aan de telefoon. Ja er was inderdaad nog een gegadigde die hem héél graag wilde hebben.... 'O, u heeft al een busje gehuurd??' Ik ga nog even met m'n vrouw overleggen en dan bel ik terug. NOT Krijgen we even later een mailtje. Ja die andere wilde hem heel erg graag, dus ze kon moeilijk kiezen... :? Uiteindelijk hebben we hem dan toch vandaag opgehaald, voor bijna het dubbele van de afgesproken prijs.............. :x

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:43

Kentaro schreef:
Van de week wilde ik plaatsen dat ik zo blij was dat ik via marktplaats de kast had gevonden die ik zo graag wilde voor alvast ons nieuwe huis! (wij hebben uit de serie het dressoir, maar er is niets meer van te verkrijgen in de winkel helaas).
Foto's waren niet helemaal duidelijk, dus via mail nog een paar andere gevraagd (die waren zo nodig nog onduidelijker, maar vooruit }:0 ) Prijs overeengekomen en we zouden hem dit weekend op gaan halen. Moesten eerst zeker weten of we een busje konden regelen. Maar ineens kregen we geen contact meer...... Ook het adres werd niet gemaild.... Zie ik in de advertentie dat er meer op geboden was (was maar iets, maar toch). Kregen er al een super rot gevoel bij. Normaal zou ik zoiets hebben van bekijk het maar met je zooi, maar ik wilde deze kast zo graag en het is niet zo dat ze er steeds weer op staan. Maar blijven proberen te bellen. Op een gegeven moment kreeg m'n vriend die man aan de telefoon. Ja er was inderdaad nog een gegadigde die hem héél graag wilde hebben.... 'O, u heeft al een busje gehuurd??' Ik ga nog even met m'n vrouw overleggen en dan bel ik terug. NOT Krijgen we even later een mailtje. Ja die andere wilde hem heel erg graag, dus ze kon moeilijk kiezen... :? Uiteindelijk hebben we hem dan toch vandaag opgehaald, voor bijna het dubbele van de afgesproken prijs.............. :x

Oei oei dat krijg je als er meer kapers op de kust zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:53

baal er alleen van dat ze akkoord was gegaan met mijn bod, we al afgesproken hadden om hem op te halen, en dan ineens zo gaat doen!
We hebben zelf al meerdere malen gehad met dingen die wij zelf op marktplaats hebben staan, dat er nadat ik ergens mee akkoord was gegaan, er een aardig hoger bod kwam. Tuurlijk baal ik er dan van, maar ik ben wel zo van verkocht is verkocht!
Een ander heeft daar helaas dus gewoon schijt aan...

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:20

Wat ook nog wel's voorkomt (maar nooit te achterhalen is) :roll:
Dat de kopers bv hun buren/vrienden/familie hoger laten bieden dan de hoogste bieder in de hoop dat die net weer iets hoger gaat....

Blijft akelig stil op m'n imitatie wii mp :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:44

Op zich heb ik daar dan weer geen moeite mee.... Blijkbaar doen ze het artikel toch niet weg voor hetgeen jij geboden hebt, dus dan is het aan jou om wel of niet hoger te bieden. Tuurlijk zou aanbieder ook een mailtje kunnen sturen met ik wil er dat en dat voor hebben, maar dat stelt ook weer niet iedereen op prijs... Ik had dat een keer en kreeg een reactie terug 'Als ik er meer voor over had, had ik wel meer geboden!'....

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:50

Kentaro schreef:
Op zich heb ik daar dan weer geen moeite mee.... Blijkbaar doen ze het artikel toch niet weg voor hetgeen jij geboden hebt, dus dan is het aan jou om wel of niet hoger te bieden. Tuurlijk zou aanbieder ook een mailtje kunnen sturen met ik wil er dat en dat voor hebben, maar dat stelt ook weer niet iedereen op prijs... Ik had dat een keer en kreeg een reactie terug 'Als ik er meer voor over had, had ik wel meer geboden!'....

ik stuur altijd een mailtje terug als ik er meer voor wil hebben.
en heb ook wel eens zo een meiltje gahad heb toen vriendelijk gezegt: prima, dan wens ik u nog veel susses met het zoeken.
en houd het voor ond gewoon op. kreeg ik een mailterug dat ze mij minimum bedrag toch wou geven. :+
helaas had ik een bod naar vraagprijs gekregen en was daar mee akoord gegaan. dus hield het voor hun alsnog op :o
boos dat ze was want ik was nog met hun in onderhandeling :Y)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:08

Héél herkenbaar :D
En het blijft wel duidelijk, wat voor de een wel geldt, geldt voor de ander weer niet...
Ik heb laatst voor iemand ruim een maand iets vast gehouden. Moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt in geloofde dat het ook echt door zou gaan. Maar ze maakte keurig op de afgesproken datum het geld over!!
Terwijl het helaas vaker voorkomt dat je het voor niets vast houdt... Een tijdje terug voor iemand iets bijna anderhalve maand vastgehouden. (meneer woonde nogal uit de buurt, maar wilde het wel graag ophalen wanneer hij enigszins in de buurt was) Wordt ineens het bod weg gehaald... :( Niet eens de moeite willen nemen om even een mailtje te sturen.. :r

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:14

Krijg ik net een reactie op mijn advertentie voor een ponysulky met de zin:
Past de sulky ook achter (grote) shetlanders... (Ong. 1 meter en 95 cm?)

Zon grote shet wil ik ook wel! :')
Hoe kan ik hier serieus op antwoorden? Mag ik dan eerst een foto zien van u 1.95m hoge shet? :')

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:19

Om heel heerlijk te zijn kun dat je dat op twee manieren lezen.
Zoals jij het nu bedoelt of gewoon dat ie eentje van 1 meter heeft en eentje van 95 cm.
Ik vindt het sneu dat je hier niet eens normaal op kan terug reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:21

Zoals liesjecryos hem leest lees ik hem inderdaad ook.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:21

Ik denk dat ze 2 shetlanders bedoelen ;) 1 van 1m en 1 van 95 cm :)

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:28

ow nou ik begrijp hier toch echt 1.95 uit, aangezien er in de atvertentie staat dat de sulky nu op 1.10 gesteld staat, en ook kleiner gemaakt kan worden.

Tuurlijk kan ik hier normaal op reageren, maar was gwn benieuwd naar reacties, aangezien ik er echt 1.95 uit lees.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:29

Maar zo had ik hem idd nog niet bekeken, dus zal antworden dat dat idd mogelijk is.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:31

Toen ik het las was het niet eens in me opgekomen dat het ook om 1 shet van 1.95m kan gaan, duidelijk dat het er 2 zijn lijkt me? :)

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:32

Ik lees ook dat het om 2 shetlanders gaat. Ook omdat er staat: 'Past de sulky ook achter (grote) shetlanders'

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:33

Marktplaats blijft raar.. Ik bied netjes de vraagprijs op een paar trainingsringen ( foto van een site plaatje). Krijg ik een mail terug is goed waar kan ik het heen sturen? Waarop ik vraag of ze echt nog wel in bruikbare staat zijn en of zij evt een foto voor mij wilt maken zodat ik ze toch kan zien aangezien ze er wel €40,00 voor wilde hebben.. Krijg ik een mail... Je wilt ze of je wilt ze niet...
st!k er maar in denk ik dan..

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:44

ik zou niet gauw iets laten opssturen hou daar niet van dan maar een stuk ervoor rijden of dan maar niet.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:51

@gerda20(ik heb hem op minimaal €80,-

Jij dan als ik vragen mag.....)

Oja, van de week kreeg ik een mail... Voor €50,- incl. neem ik hem. Denk jij daar maar eens goed over na.
Hier heb ik niet over na hoeven denken haha[/quote]

hihi idd dit is de zelfde ik heb er staan bieden vanaf 90 euro..
Laatst bijgewerkt door ship op 11-12-11 19:53, in het totaal 2 keer bewerkt

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:52

sommige mensen zijn gewoon niet wijs hahaha daar moet je maar vanuit gaan.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:54

WhySoWhite schreef:
Marktplaats blijft raar.. Ik bied netjes de vraagprijs op een paar trainingsringen ( foto van een site plaatje). Krijg ik een mail terug is goed waar kan ik het heen sturen? Waarop ik vraag of ze echt nog wel in bruikbare staat zijn en of zij evt een foto voor mij wilt maken zodat ik ze toch kan zien aangezien ze er wel €40,00 voor wilde hebben.. Krijg ik een mail... Je wilt ze of je wilt ze niet...
st!k er maar in denk ik dan..

Tja, helemaal netjes is die reactie niet, maar aan de andere kant, waarom eerst bieden als je eigenlijk meer info wilt hebben. Stuur dan gewoon vooraf een mailtje dat je interesse hebt, maar wel graag eerst een eigen foto wil zien. :)