Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:21

Oh, die had ik niet begrepen sorry.
Ik snap het opzich wel. Laaggeschoolde mensen zijn er in Nederland genoeg en vaak nog werkloos ook. PVV vertelde wel in het debat oorlogsvluchtelingen in te willen laten.

Daphna

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:29

In het partij programma staat dat Nederland uit de Europese Unie ''heilstaat'' moet stappen, moslims moet weren, en ook Poolse en Roemeense gastarbeiders moet weren. Het generaal pardon, voor oorlogsvluchtelingen moet ook afgeschaft worden. Het woord vluchtelingen komt overigens helemaal niet voor in het partij programma, afgewezen = wegwezen wel.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:32

Dat is wel hetgeen wat wordt gezegd door Wilders ja. Het punt omtrent de Polen en Roemenen wist ik niet, eveneens vreemd dat het punt oorlogsvluchtelingen er niet in staat.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:33

Wat wel opmerkelijk is dat de Grieken die practisch de EU ten gronden helpen, wel welkom zijn :P

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:33

Oamaru schreef:
SP. :j Naar mijn mening het beste als je een arm studentje bent.

Maar ben ik dan de enige die niet alleen naar zichzelf kijkt? Ik ben ook een arm studentje maar ik stem geen SP omdat die het van de rijken plukt. Ik ben namelijk van mening dat de meeste rijke mensen dat ook verdient hebben. Als jij 10 jaar studeert voor een hele goede baan dan vind ik het vrij logisch dat je meer gaat verdienen dan wat ik waarschijnlijk ga verdienen, omdat ik niet zolang studeren wil. En als jij een eigen bedrijf hebt opgestart wat je zo goed hebt gedaan dat je daar rijk mee wordt, heb je dat ook verdient vind ik. En ik vind niet dat je het die mensen maar af moet pakken om gelijkheid te krijgen ofzo, ik ben echt niet van het communisme.

En ik ga er misschien wel op achteruit als ik VVD stem, maar ik denk dat het totaalplaatje er beter van wordt. Ik denk absoluut niet alleen aan mijn eigen en ik heb het idee dat de meeste mensen dat wel doen.

Oke Liek_ dan is het goed, vond het alleen raar overkomen. :)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:34

Ik vind uit de EU stappen nog best wel verstandig, die EU nekt Nederland. Als Duitsland ermee stopt, lijkt het mij een goed idee dat Nederland met Duitsland mee gaat.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:37

De EU was goed toen het alleen nog uit de rijke landen bestond, Italië erbij was al geen goed idee en nu met al die landen als Polen en Griekenland is het al helemaal niks.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:39

Jildau schreef:
Maar ben ik dan de enige die niet alleen naar zichzelf kijkt? Ik ben ook een arm studentje maar ik stem geen SP omdat die het van de rijken plukt. Ik ben namelijk van mening dat de meeste rijke mensen dat ook verdient hebben. Als jij 10 jaar studeert voor een hele goede baan dan vind ik het vrij logisch dat je meer gaat verdienen dan wat ik waarschijnlijk ga verdienen, omdat ik niet zolang studeren wil. En als jij een eigen bedrijf hebt opgestart wat je zo goed hebt gedaan dat je daar rijk mee wordt, heb je dat ook verdient vind ik. En ik vind niet dat je het die mensen maar af moet pakken om gelijkheid te krijgen ofzo, ik ben echt niet van het communisme.

Mee eens :j Mensen die lang studeren en hard werken mogen van mij bakken met geld verdienen, mensen die niet lang willen studeren of niet veel willen werken die moeten daar de (financiele) gevolgen ook van merken en accepteren.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:40

Jildau schreef:
Oamaru schreef:

En ik ga er misschien wel op achteruit als ik VVD stem, maar ik denk dat het totaalplaatje er beter van wordt. Ik denk absoluut niet alleen aan mijn eigen en ik heb het idee dat de meeste mensen dat wel doen.

Oke Liek_ dan is het goed, vond het alleen raar overkomen. :)

Communisme??? Deze top inkomens, zijn maar zelden van ondernemers hoor. Wat denk je van de Bonussen van een paar ton, die boven salarissen op komen. Lijkt me niets communistisch aan dat daar over belast mag worden. Ondernemers klimaat wordt juist flink gestimuleerd door de SP. De rijken betalen maar 1,2% belasting over hen eigendom, terwijl de ondernemer, en de arbeider, en de mens in loondienst tot wel 52% betaald.. Wat versta jij onder communisme?

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 00:29

Renske_ schreef:
Precies en dat is wat me in Wilders aanspreekt!
Meer dan een Rutte van de VVD waarop ik volgens stemwijzer moet stemmen(met 1 puntje meer dan de PVV dus naja ik zie wl wat ik ga kiezen)

Ik vind het heel vreemd dat mensen zo op de stemwijzer afgaan. Je kan naar mijn idee beter de standpunten van een aantal partijen lezen, want over het algemeen hebben mensen toch al wel een bepaalde richting. Links/rechts/progressief/conservatief/confessioneel en alles wat naast deze richtingen nog bestaat. Het is echt niet heel veel moeite om standpunten te lezen en voor mijn part lees je in het begin alleen de algemene standpunten, maar als mensen zich nu eens meer zouden verdiepen in standpunten dan in een stemwijzer denk ik dat a] de algemene kennis van stemrechtige mensen vooruit en van iedereen die nog niet stemrechtig is maar zich wel in politiek interesseert en b] dan gaat de politiek er toch anders uitzien.

veerlee65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 00:38

helemaal mee eens, stemwijzers zeggen allemaal iets anders

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 00:43

Plus dat stemwijzers zo doorzichtig als de pest zijn. Bij enorm veel stellingen weet je toch al in welk voor- en nadeel ze bij welke partij zijn. Niet echt bruikbaar in mijn ogen en niet betrouwbaar. Een stemwijzer zal heus wel een soort van richting opwijzen, maar daar kan je toch zelf ook wel opkomen zónder zo'n stemwijzer te maken?

Vandaag kwam ik uit bij de PvdD, daarna CU [welke twee ik nóóit van m'n leven zal stemmen] en toen D66, waar mijn stem dan wel naar toe gaat.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 04:14

Daphna schreef:
Even een paar punten uit Wilders partij programma:

*knip*

He eindelijk, kiezen voor democratisering, daar kan ik me wel in vinden, dat lucht op, staat er toch iets zinvols.

Wel een beetje jammer dat hij niet begint bij zijn eigen partij. De PVV is op dit moment namelijk de enige partij in de Tweede Kamer waar je geen lid van kunt worden en waarbij je als aanhanger dus op geen enkele manier zeggenschap hebt over de koers die de partij vaart.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:30

Jildau schreef:
Oamaru schreef:

Natuurlijk denk je ook aan jezelf: je bent slim genoeg om te snappen dat lenen om te studeren vervelend is, maar in de tijd nog te behappen qua kosten. Hard studeren, een goede baan krijgen maar vervolgens door de SP fiscaal uitgekleed worden duurt de rest van je leven.....

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:45

Ik vind het nogal schrikbarend hoeveel mensen PVV gaan stemmen. := Logisch dat ze hoog in je lijst komen te staan bij stemwijzer (bij mij ook). Ze roepen precies wat iedereen wil horen, maar hoe ze 't gaan waar maken? :n

Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik ga stemmen, maar PvdA komt wel telkens bovenaan mijn lijst (alleen het veranderen van standpunten staat me niet aan).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 09:11

Denk dat het toch de SP wordt. :j

Liek_ schreef:
Denk dat merendeel wat hier PVV aangeeft het programma niet eens gelezen heeft. Je lacht je dood als je dat doet namelijk, en volgens mij stemt geen enkele weldenkende ziel nog PVV als dat gelezen is.

Dat had ik ook. Ik lag echt dubbel. _O- Ik dacht kom, ik ga het toch eens lezen, wie weet hebben ze nog best goede punten. Nou, de inleiding alleen al... nee, op zoiets zou ik nooit kunnen stemmen. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:08

Ik ben aan het twijfelen geslagen, niet omdat ik geen PVV meer wil gaan stemmen, maar ik zit steeds vaker met VVD in mijn hoofd.. Hmmz..

Ik zag van de week Rutte op TV en ik vind die man zó symphatiek en zijn plannen nog niet eens zo gek.. Ik ga er nog maar 2 nachtjes over slapen denk ik! _O-

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:41

Dat heb ik ook Tallie1979. Ik moet er ook maar eens over denken..

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 10:47

Gelukkig is het zo dat we zelf mogen weten wat we stemmen . ;)
Ik ben een van de pvv stemmers, want ik ben de andere partijen gewoon meer dan beu.
Die hebben hun kans bij mij gehad, ze hebben de afgelopen jaren ook niet veel goeds gebarcht hier vind ik dan he.
dus ik heb besloten om gewoon radicaal om te slaan met mn stem :D
Omdat ik zoiets heb van wilders blijft voor een groot gedeelte uit mn portomonnee. ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:50

Daphna schreef:
Communisme??? Deze top inkomens, zijn maar zelden van ondernemers hoor. Wat denk je van de Bonussen van een paar ton, die boven salarissen op komen. Lijkt me niets communistisch aan dat daar over belast mag worden. Ondernemers klimaat wordt juist flink gestimuleerd door de SP. De rijken betalen maar 1,2% belasting over hen eigendom, terwijl de ondernemer, en de arbeider, en de mens in loondienst tot wel 52% betaald.. Wat versta jij onder communisme?

Dat zijn 2 verschillende dingen, ook de normale arbeider betaald ook gewoon 1,2% vermogensbelasting.
De ene is nl vermogensbelasting en de andere is inkomensbelasting (die de rijkere ook "gewoon" betalen).

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:51

Daphna schreef:

Onder communisme versta ik dat de inkomens gelijk worden getrokken, dat je plukt van de rijken om zo het verschil tussen arm en rijk minder groot te maken. Je hebt bijvoorbeeld een chirurg en een verpleegster, en de chirurg verdient een stuk meer wat ik ook logisch vind. De SP plukt een heleboel van de chirurg om de armen mee te betalen en uiteindelijk houd de chirurg niet eens zoveel meer over dan de verpleegster. Nou is dit een erg overdreven voorbeeld maar dat versta ik onder communisme en daar ben ik het absoluut niet mee eens. En ik vind dat met procenten ook vrij logisch. Stel wij betalen over 2000 euro loon, 200 euro aan zorg. Dan betaal je 10 procent. Maar ik vind dat rijke mensen niet ook 10 procent over hun loon moeten betalen. Want stel zij verdienen 8000 per maand en dan is 10 procent al 800 euro. Dat zou toch niet eerlijk zijn? Dan zouden de rijken constant meer moeten betalen om armen van te 'onderhouden'.. En nee dit zeg ik niet allemaal omdat ik zelf rijk ben of mijn ouders want dat zijn we absoluut niet, mijn ouders zijn gewone arbeiders die hard werken voor hun geld en weinig overhouden en ik ben een arm studentje. ;)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:52

saffire schreef:
Omdat ik zoiets heb van wilders blijft voor een groot gedeelte uit mn portomonnee. ;)

Ja maar dat er bezuinigd moet worden is een feit, en dat is nooit leuk want daar ga je altijd op achteruit. En ik vraag me af waar Wilders op bezuinigen gaat en al het geld weg gaat halen om zijn plannen door te voeren..

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 10:56

Ik heb even het programma van wilders opgezocht.
Hij wil vooral meer blauw op str• 900 miljoen extra voor politie
• Politieagenten weg achter het bureau en de straat op
• Agenten moeten minstens 80 procent van hun werktijd zichtbaar op straat zijn
• Geen versnippering, maar één nationale politie
• Einde bonnenquota bij de politie
• Ministerie van Veiligheid
• Invoeren van hoge minimumstraffen en hogere maximumstraffen
• Minimum prostitutieleeftijd naar 21 jaar
• Preventief fouilleren in het hele land
• Etnische registratie van iedereen. Inclusief vermelding ‘Antilliaan’
• Geen alcohol achter het stuur
• Na drie zware geweldsmisdrijven levenslang; three strikes you’re out
• Geen taakstraffen
• Geen TBS
• Geen vervroegde invrijheidstelling bij goed gedrag
• Bezuinigen op de reclassering
• Afschaffen verjaring van gewelds- en zedenmisdrijven
• Heropvoedingskampen
• Versobering gevangenissen
• Geen coffeeshops in een straal van 1 kilometer rond scholen
• Kraken verbieden
• Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen direct uit Nederland verwijderen
• Nederlandse nationaliteit van criminelen met een dubbele nationaliteit intrekken
• Criminele Antillianen sturen we terug
• Verlagen strafrechtelijke meerderjarigheidsgrens van 18 naar 16 jaar
• Omkering bewijslast bij noodweer in eigen woning/bedrijf
• Falende leden van zittende en staande magistratuur weg
En vooral: 10.000 politieagenten erbij
kijk daar vind ik me dus wel in he.

en hier nog een paar dingen

• De hypotheekrenteaftrek blijft 100 procent gehandhaafd
• Stoppen re-integratie, het werkt niet en kost miljarden
• Bestrijding fraude en bedrog, bij fraude vervalt het recht op een uitkering
• Geen toegang van Roemenen en Bulgaren tot de Nederlandse arbeidsmarkt,
terugdraaien toegang Polen
• Ontslagrecht niet versoepelen
• Geen ‘positieve’ discriminatie
• Verblijf arbeidsimmigranten koppelen aan contractduur (dus geen bijstand voor
gastarbeiders)
• Intrekken uitkering bij geweld tegen personeel sociale dienst
• Kinderbijslag en kindgebonden budget maximaal voor 2 kinderen
• Geen uitkeringen voor boerkadraagsters of mensen die slecht Nederlands spreken
• Acceptatieplicht arbeid koppelen aan ontvangen bijstand
• Schrappen langdurigheidstoeslag
• Afschaffen UWV/CWI, taken gaan naar gemeente
• Stopzetten alle kinderbijslag naar het buitenland
• Geen enkele uitkering naar het buitenland – uitzondering: AOW
• Bij fraude kinderbijslag vervalt het recht hierop
• Te allen tijde terugvorderen van onterecht uitgekeerde uitkeringsgelden, met rente
• Vreemdelingen met een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd geen recht meer op
bijstand
• Eén keer gebruik maken van schuldhulpsanering is het maximum
• Verplichte budgetcursus voor personen in de schuldhulpsanering, uiteraard op eigen
kosten
• Controle op tweede huizen in Marokko en Turkije
En vooral: de AOW blijft op 65 jaar, geen dag later

is dit nu zo erg op te stemmen ??

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:58

[/quote]
Mee eens :j Mensen die lang studeren en hard werken mogen van mij bakken met geld verdienen, mensen die niet lang willen studeren of niet veel willen werken die moeten daar de (financiele) gevolgen ook van merken en accepteren.[/quote]

Ai jammer dat ik wel heel hard werk in mijn bedrijf en geen bakken met geld verdien :D
Studeren heb ik door omstandigheden niet kunnen doen.

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om PVV te stemmen.
Wilders wil je toch echt niet als MP zien bij bv Obama op bezoek.
Uit de kieswijzer kwam ik op TON maar daar moet ik ook nog even hard over na denken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:04

@Kohtje
Je stemt toch niet op iemand om zijn uiterlijk??