OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissie

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:41

Ja, ik kan er wel een heel verhaal bij gaan zetten maar dat heeft toch geen toegevoegde waarde aan het antwoord. :P

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:45

Ik weet wat ik moet weten maar ik ben wel nieuwsgierig naar je inside information 8-)

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:48

Ik heb twee jaar geleden mijn reisproduct er opgezet en hij staat er nog steeds op en afgelopen week deed de conducteur niet moeilijk dus ga ik er vanuit dat het niet hoeft. :D

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:52

oke :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:56

furious schreef:
Quilfa schreef:
Bij sommige mensen schijnt hun OV het al te doen, ookal zijn ze nieuwe student en zou het vanaf 1 september in gaan, iemand hier enig idee van?
Dus of je er nu al mee kan reizen of nog niet..
Want sommige mensen die ik ken is de school al van begonnen en kan me niet voorstellen dat ze dan de volle mep moeten gaan betalen..

Ja je moet dan wel de volle mep betalen.

dat vond ik ook zo raar, heb echt pas laat alles geregeld, maar kon gewoon maandag m'n ov al gebruiken :) en dan zijn er die 't niet tot 1 september hebben.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:42

Even een nuttige toevoeging in dit topic voor mensen die een kapotte OV chipkaart hebben of weten dat hun ov chipkaart het snel gaat begeven:

Al weken zat er een barst in mijn kaart maar hij werkte prima. Een nieuwe kaart aanvragen stond op mijn to-do-list maar aangezien ik dagelijks mijn ov chipkaart gebruik heb ik dat lang uitgesteld. Tot hij vandaag echt scheurde en niet meer werkte.

Optie die je dan hebt is de procedure volgen die opwww.ov-chipkaart.nl te vinden is. Helaas kan dit laatste wéken duren ben ik achter na heeeeeel veel fora te hebben gelezen. Sommige mensen blijken binnen 3 dagen een tijdelijke kaart te krijgen, sommige krijgen deze niet en zitten 5 weken zonder reisproduct met alle financiële gevolgen van dien.

Gelukkig had ik thuis nog een persoonlijke ov chipkaart liggen (waar ooit een voordeel uren abbo van de ns op stond) en nu kan ik vrij makkelijk via http://www.studentenreisproduct.nl mijn reisproduct overzetten (http://www.studentenreisproduct.nl ==> studentenreisproduct ==> koppelen ==> aanvraag doen ==> mailtje binnenkrijgen ==> aanvraag doen met wachtwoord van mailtje ==> scan nieuwe kaart+scan paspoort toevoegen ==> Klaaaar!) naar deze kaart. Volgens de telefoniste staat die bestelling na een paar werkdagen erop. Heel stuk beter dan dus weken lang geen ovchipkaart.

Dus, mocht je al een zwakke ovchipkaart hebben, bestel alvast een nieuwe persoonlijke ovchipkaart. Kost geloof ik 7.50 maar dat is meestal helemaal niks vergeleken met de kosten die je anders maakt.

Ik denk zelfs dat als je hem breekt en vervolgens een persoonlijke ov chipkaart aanvraagt (1 a 2 weken) dat je dan in sommige gevallen nog sneller klaar ben aangezien het bij DUO een behoorlijke rotzooi is wat betreft de OV chipkaarten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:50

wat een pokkeding, heenreis betaalde ik 1.32 met de bus, terug reis was het 1.70, exact hetzelfde stukje :+ snap jij het of snap ik het

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:55

? :')

das echt raar :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:18

Ik ga wss binnekort voor 1 dag naar Antwerpen voor een shoot, maar ik krijg ongelooflijk dure tickets te zien :? Naar Bergen op Zoom is het 19,80 retour en naar Antwerpen is het opeens 82,00 retour, er moet toch wel een goedkopere manier zijn om te reizen :?

edit: Zie dat Roosendaal naar Antwerpen 14,70 is voor retour :+
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 05-09-11 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:25

Is er niet ergens een actie voor een dagkaart? En dat je vanaf Nl tot Antwerpen nog een loskaartje?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:26

nou ik heb een voordeeluren abbo in NL, dus dat is niet het probleem, tot de grens is het voor mij dus ongeveer 20 euro... Maar er moet toch wel iets goedkopers zijn om over de grens te komen :? ik vind 82 euro belachelijk veel, je moet via NS highspeed

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:43

Mischien dat het hier al staat hoor maar ik kan het zo 1 2 3 niet vinden :o

Mijn studiefinanciering gaat in op 1okt, maar ik moet vanaf woensdag naar school. Nou zou ik een weekabbonement(studentenreisproduct) krijgen maar die gaat natuurlijk pas in tegelijk met de studiefinanciering.
Hoe moet ik nu met de bus? Gewoon los geld er op zetten? En gaat hij dan wel op 1okt automatisch over op het abbonement of maakt hij eerst het overige saldo op?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:52

Dat vraag ik me dus ook af. Ik zou er vandaag geld opzetten maar hij deed gewoon helemaal niks in dat apparaat. Kan ik nu zo'n tijdelijke abo gaan afsluiten tot 1 oktober? Of is m'n kaart nu al defect :')

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:25

ik ben gisteren geweest!
je moet je pas erin doen: dan saldo opwaarderen(oid) en dan je pinpas erin en alles verschijnt opt scherm. Hij wou mijn pinpas de 1e 5x niet pakken maar daarna gelukkig wel!
Ik heb er eerst maar 20 euro opgezet

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:14

Het heeft mij toentertijd iets van 3 pogingen los van elkaar gekost om het studenten abonnement er op te zetten. Dus heb aardig wat tijd besteed aan dat apparaat en maar foutmeldingen geven. Dus niet opgeven na 1 keer.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:57

lifaya schreef:
nou ik heb een voordeeluren abbo in NL, dus dat is niet het probleem, tot de grens is het voor mij dus ongeveer 20 euro... Maar er moet toch wel iets goedkopers zijn om over de grens te komen :? ik vind 82 euro belachelijk veel, je moet via NS highspeed

Het kaartje van 82 euro is denk ik met een hogesnelheidstrein zoals de Thalys. Een normaal retour naar Antwerpen is een stuk goedkoper. Vanaf Rotterdam was het ongeveer 30-35 euro retour. Dit is dan wel met een 'normale' trein, maar zo heel veel langer doet hij er niet over volgens mij.
Ik zou zeggen, ga eens langs een internationaal loket op het station en laat je daar informeren. Ook op het station in de kaartautomaat kun je de tarieven vinden voor internationale reizen, maar dan moet je zelf gaan puzzelen wat het goedkoopste is.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:22

Vandaag had ik met klasgenoten een discussie, moet je nu wel of niet inchecken met je studenten ov-kaart.
De ene zei van niet en de ander en ik zeiden van wel. De conducteur flipte laatst omdat iemand niet had ingechecked. Dus moet het nu wel of niet?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:28

Ik heb het vandaag ook gehoord van sommigen dat een aantal studenten een boete kregen omdat ze niet ingecheckt waren. Maar ik zat om 18.00 in de trein terug naar huis, was niet ingecheckt werd gecontroleerd en er werd niks gezegd dus ik weet het ook niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:31

ik heb me in de 4 jaa dat ik een studentenkaart had niet ingecheckt :') en ik reisde 5 x in de week minimaal met de trein :P

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:55

Zo te horen heeft iedereen al een kaart, ik heb voor 2 van de 4 kinderen (12 en 15 jaar) een kaart nodig, maar krijg de foto er maar niet op. Ben een hele zondagmiddag en maandagochtend bezig geweest, erg leuk al die foto's maar elke foto mankeert wel iets aan. Te groot, te klein, niet de juiste kwaliteit, niet het juiste formaat. Maandag gebeld met klantenservice. Kan ik een papieren versie voor pasfoto halen uit Assen of Zwolle. Dat is beide een half uur rijden enkele reis met de auto @#$%.
Ik ben nu al gefrusteerd en heb nog niet eens een kaartaanvraag kunnen doen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:39

melkbus schreef:
Zo te horen heeft iedereen al een kaart, ik heb voor 2 van de 4 kinderen (12 en 15 jaar) een kaart nodig, maar krijg de foto er maar niet op. Ben een hele zondagmiddag en maandagochtend bezig geweest, erg leuk al die foto's maar elke foto mankeert wel iets aan. Te groot, te klein, niet de juiste kwaliteit, niet het juiste formaat. Maandag gebeld met klantenservice. Kan ik een papieren versie voor pasfoto halen uit Assen of Zwolle. Dat is beide een half uur rijden enkele reis met de auto @#$%.
Ik ben nu al gefrusteerd en heb nog niet eens een kaartaanvraag kunnen doen.

Ja dat heb ik ook gehad bij het aanvragen van een kaart. Een ramp en ineens had ik een goede foto := Volgens mij had ik die bewerkt in paint (qua grote).

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:53

Er is trouwens ook wat veranderd met de 40% kortings kaarten, tussen half 4 en half 7 zijn ze niet geldig ... :+ Voor mij is er dan geen voordeel meer uit te halen! Wat een gedoe allemaal met die pokke NS ^)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:53

@lifaya dat was in 4 jaar dus dat is niet meer nu. Er gaan verhalen de rondte dat het NU wel moet. Er hebben mensen ook een boete gekregen omdat ze niet waren ingecheckt.
Maar gister was ik ook niet ingecheckt en de conducteur zei er niks van!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:54

is dat dit jaar ingegaan ofzo? gezien ik vorig schooljaar gewoon nog reisde :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:54

Flying_Angel, mijn vriend reist naar mij met studenten OV, hij checkt nooit in en heeft er nog nooit trammelant mee gehad?