Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaaJarig

Re: Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:25

Nou dan ben je al een heel eind in de richting :P !

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:32

_Patriciaa schreef:
Ow dat is echt balen idd! Heb ik ook af en toe, zie ik het gewoon niet/te laat.. :\
Moet zeggen dat ik nu dan zelf de "ingreep" wel uit kan voeren.. vinden degene die achter me rijden alleen niet zo leuk, ineens vol op de rem :')
hoeveel lessen heb je nu gehad dan? zomervakantie duurt namelijk nog wel even

Euh ik geloof dat ik nu 15 of 16 heb gehad. Ik heb een pakket van 35 en krijg er dus volgens haar nog een paar lessen bij als ik zo doorga.

En ik ga ook zeker wel aan de valeriaan ofzoiets mocht ik ooit gaan afrijden. Werd al helemaal gek voor m'n theorie. :D

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:34

ik ben bang dat ik hetzelfde krijg met afrijden als met mn theorie examen :')
van te voren wel kriebels in mn buik maar waren te doen.. en toen ik der zat en we waren bij vraag 5 ofso ineens enorme hartkloppingen en zenuwe door mn lijf :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:38

Haha dan had ik het beter. Ik was vooraf helemaal gestoord en toen ik eenmaal bezig was uiterst geconcentreerd. En toen ik klaar was en weer moest wachten op de uitslag werd ik nogmaals helemaal gek en moest zo nodig plassen van de zenuwen maar durfde niet naar de WC want stel we moesten dan terug komen. :')

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:39

ik zat daar ook in me eigen van wat doe ik nu stom :?
kan er toch niks meer aan veranderen..
en dan de grootste zenuwe had ik achteraf tijdens het wachten op de uitslag :?

maar die hartkloppingen waren wel beangstigend :')

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:56

Nou tijdens mijn theorie was ik VEEEEEL zenuwachtiger dan tijdens mijn TTT. Die vrouw had me ook echt op mijn gemak gesteld, al wist ik al wel dat ik was geslaagd toen ik mijn bijzondere verrichtingen had gedaan, die gingen gewoon ook echt heel erg goed.

Toch ga ik Valeriaan proberen hahahaha, heb mijn moeder al opdracht gegeven om het te gaan halen, kan geen kwaad toch? *gaat even dingen erover opzoeken. :=

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:58

Ik mag maandag weer, mag ik spits gaan rijden.

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:01

ik heb maandag en dinsdag mijn laatste lessen!
allebei om 9 uur :P Hopen dat het rustig is op de snelweg, zal wel niet :') , maar dan kan ik dat nog even oefenen :)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:07

Hoelaat moet je op Patricia?
Ik heb Woensdag (morgen) mijn laatste les, 2 uurtjes en dan wanneer ik er nog behoefte aan heb 2 uur voor mijn afrijden nog een keer, maar in principe nu gewoon ophalen beetje rijden en dan opgaan volgende week. :)

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:08

ik woensdag middag..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:10

Spanneeeeeend!
Ik ochtend, echt een gunstige tijd, om 10 voor 11 en ik heb ook altijd Woensdagmiddag van 10 tot 12 les dus echt super haha.

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:13

ik moet 14.00 net nadat de kids van school gehaald zijn :P
Cbr zit vlakbij mn stageschool, dus weet precies wanneer die kids weg zijn, toch best handig _O-

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:00

haha gewoon expres langzaam/sneller gaan rijden, zodat je de kindjes niet tegen komt haha.

Bij mij is het redelijk rustig op straat, ik ben bang dat ik daarom dus misschien een moeilijke opdracht krijg maar met veel kijken bereik je ook veel! :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:28

Jildau, frustrerend is dat he? :(:)

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:42

Ik ben ook nog steeds elke keer zenuwachtig hoor, de ene keer wel meer dan de andere keer, maar denk dat het altijd wel een beetje zo zal blijven. Tijdens mijn theorie viel het wel mee, toen we aan het wachten waren op de uitslag werd het inderdaad wel steeds erger :+ Bij mijn TTT was ik opzich minder zenuwachtig dan ik had verwacht, helaas greep de examinator al vrij snel in (ging teveel naar links voorsorteren, hij greep het stuur). Raakte daar wel een beetje van slag door, mijn instructeur grijpt meestal niet zo grof in, tenzij dat echt nodig is natuurlijk. Maarja, die examinator zal het ongetwijfeld nodig gevonden hebben... Wat ik wel vervelend vond was dat hij bij de nabespreking een beetje lang door bleef gaan op dingen (terwijl ik al had gezegd dat dat ook de punten zijn die ik in de les te horen krijg), kreeg daardoor het gevoel dat ik het nooit zou leren.

Hoop niet dat ik bij mijn examen dezelfde krijg, want hij zei dat hij niet wilde dat we terug kwamen voordat we allebei het gevoel hebben dat ik het kan halen, dus als ik dezelfde krijg voel ik denk ik nog een extra druk om me te bewijzen (hoewel hij waarschijnlijk al lang vergeten is dat hij dat heeft gezegd, maarja :+ ).

@ Jildau: ik had ook een pakket van 35 lessen en zit daar nu ook al overheen (terwijl ik me in het begin nog afvroeg wat er zou gebeuren als ik minder lessen nodig zou hebben }:0 ). Tja, het is niet anders... Ik had gehoopt mijn rijbewijs voor december wel te hebben, maarja, het is me allemaal best tegen gevallen.

Oh en nog over de vraag of we van plan zijn meerdere rijbewijzen te halen; ik wil misschien ooit nog wel mijn E (maar ligt er natuurlijk ook aan in hoeverre ik met paarden bezig blijf), maar ik wil sowieso eerst meer "gewone" ervaring opdoen en me helemaal zeker voelen in het verkeer.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:13

Waaaah mijn rijles ging super goed vandaag. :D :D :D
Ben er zo blij mee, aangezien het mijn laatste rijles was. ;) Ze vroeg wat ik allemaal nog wilde oefenen, ik zei dus moeilijke situaties waarin ik goed moet scannen, zoals kruispunten/voorrangswegen etc. Dat hebben we dus de hele les gedaan, de ene moeilijke situatie na de andere opgezocht, maar het ging supersuper! :)

Ze zei ook; Nou als jij volgende week niet meer slaagt moet er wel iets heel raars gebeuren, want het ging echt heel erg goed.
Ik dus helemaal blij, al blijft een examen dus altijd wel een momentopname maar het gaat me lukken ik voel het. :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:18

Dat geeft vast een supergevoel! Mooi hoor! :D

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:23

Mowaoh; mooi dat het zo goed ging! Ik kom ook net terug van rijles, meneer heeft mij gewoon m'n bed uit gekickt (had verkeerd gekeken).. Dus kon me geestelijk niet helemaal voorbereiden, haha, maar goed.. Ging inderdaad ook erg lekker! Vandaag voor 't eerst de snelweg op geweest (heb nu nog 5 lessen van 2x 50 min) maar volgens mij heeft hij meer stress als ik bij de 120 :P.. Maar hij begon in eens heel blij te doen over dat ik zo goed kon rijden en echt een goede chauffeuse kon worden en blablabla en dat ik het echt in me had.. Beetje bochtjes achteruit oefenen enzo, heb echt het idee dat ik nu pas echt rijles heb, de vorige lessen was meer alleen dom in de rondte rijden .. Maar goed, we zien het wel.. 19 maart afrijden :)

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:25

Peelie schreef:
Ja erg goed... Hij word enorm. Hij gedraagt zich nu ook, nu hij afgespeend is. Ik ben verlieft op hem :D

Pff als ik jullie hoor over drukte enzo krijg ik al jeukende handen :P vind er niks aan :P

Ik ben echt benieuwd hoe hij vrijdag zal gaan, aalgezien ik alleen maar in de polder heb gereden. Dat gaat hardstikke goed.
Schakelen gaat goed, terug schakelen gaat redelijk. Ik vind het alleen heeeel lastig om een vaste snelheid aan te houden, maar dat is oefening baardkunst :P Dat komt wel goed.

Kijken vergeet ik af en toe een beetje of ik kijk te lang in mijn spiegels en vergeet de weg :+ hahahah. Sturen gaat ook redelijk soepel, nu nog het vertouwen zien te vinden in mijn eigen kunnen :P

Daar heb ik de cruise control voor :+ Maar ik snap je probleem! Ik heb dat ook vaak hoor.. vooral als er overal heuveltjes etc. in de weg zitten

Ik heb vandaag ook een fijne les gehad, ik mocht ookhelemaal zelf bepalen waar ik allemaal naartoe wilde dus ik reed maar wat, had géén idee waar ik heen ging :+

Ik wilde eerst eigenlijk ook geen TTT doen, maar nu zei mijn instructrice dat ik de TTT voor inkoopprijs mocht doen omdat ze zo graag wil dat ik m haal.. Nu zit ik wel heel erg te twijfelen wat ik doe :o

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:28

Mijn les van net ging ook wel goed, de beste tot nu toe voor mijn gevoel :D Hij zei meteen al dat we lastige routes gingen doen. O.a. een fietser die (ergens waar het niet mocht) naast me kwam terwijl ik rechtsaf moest, die had ik goed gezien. En later kwamen er auto's van rechts en stond ik ook netjes op tijd stil dus daar was hij wel blij mee, vooral omdat het natuurlijk 9 van de 10 keer niet gebeurt dat er net een auto aankomt (in een woonwijk, kleine straatjes). Nog wel een paar keer in de verkeerde versnelling en 1 keer kwam ik te hard op een kruispunt met slecht zich af. Maar mijn instructeur vroeg zelfs nog wat ik de afgelopen week had gedaan, of ik bij een therapeut was geweest :+ (grapje hoor), hij vond dus ook dat het goed ging. Ga in ieder geval volgende week wel even 2 keer in de week lessen en daarna denk ik ook, want zo goed als vandaag gaat het nooit :+
Laatst bijgewerkt door Pluutje op 10-03-10 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:30

Kitty__ schreef:
Daar heb ik de cruise control voor :+ Maar ik snap je probleem! Ik heb dat ook vaak hoor.. vooral als er overal heuveltjes etc. in de weg zitten

Die heeft mijn leswagen niet :+ Beetje jammer..

Ik heb vanmiddag nog 1 les van 1.5 u en morgen om 8 uur nog 1 van 1.5 uur en dan om 9.50 examen doen!!!!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:31

@Mandyy; Ja ik voel me nu ook super, ik was me namelijk een beetje aan het druk maken voor volgende week. :o Maandag en Dinsdag moeten namelijk vriendinnen van me op, dus ik al helemaal horrorscenes bedenken over stel dat hun slagen en ik niet balblabla... Maar na vandaag heb ik er volle vertrouwen in, komt helemaal goed. :D

@Moreill: Wow, doe jij een snelcursus dan? Want aangezien je vandaag pas de snelweg op ging en nog 5 lessen hebt voor 19 maart? Fijn dat je rijles goed ging, geeft toch weer zelfvertrouwen!

@Kitty; Ik zou het wel doen, ik vond de TTT erg fijn voor mijn zelfreflectie (sjeez wat een woord :+ ). :) Want zo hoor je van een examinator wat je nog moet oefenen, en je weet al een beetje hoe het examen gaat enzo. En natuurlijk is een vrijstelling altijd mooi meegenomen! :D

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:31

Jolienn schreef:
Kitty__ schreef:

Die heeft mijn leswagen niet :+ Beetje jammer..

Ik heb vanmiddag nog 1 les van 1.5 u en morgen om 8 uur nog 1 van 1.5 uur en dan om 9.50 examen doen!!!!

Alvast super veel succes!!!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:32

@Pluutje; Misschien heb je nu het licht wel gezien? :D Want jij was het toch die het gevoel had dat ze vast liep? :(:)

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:37

Mowoah schreef:
@Pluutje; Misschien heb je nu het licht wel gezien? :D Want jij was het toch die het gevoel had dat ze vast liep? :(:)

Ja hoop het echt! :D Ik had (en heb, alleen nu even niet haha, maar het komt vast wel weer terug) het gevoel dat ik het nooit zal leren.

Wel grappig dat de les vandaag bij iedereen goed is gegaan, misschien komt het door het zonnetje? 8-)