Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PureSylk

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:32

Hoe het met pakketjes zit weet ik niet, maar als je gewoon een brief wilt versturen hoef je toch helemaal niets in te vullen? Die kan je immers ook gewoon in de brievenbus gooien.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:38

sharoontje schreef:
Poes; Als er bij ons klanten komen die een brief/pakket willen versturen buiten de EU, worden er altijd bij ons groene douane papiertjes ingevuld :j
Maar dat die man zo moeilijk deed, snap ik niks van, volgens mij verstuurd ieder postserver naar het buitenland?

Ik verstuur wekelijks meerdere brieven naar Amerika (€1,90) en heb nog nooit iets in hoeven vullen...

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:09

Dat van het goed boeren bij plus klopt!
je kunt er op sommige dagen niet normaal rondlopen.....
er lopen ook wel eens mensen rond....
er staat dan een soort stellage met bakken waar je met de tang (die overal keurig en schoon bijhangt) je (al afgebakken) broodjes kunt pakken,maar soms heb je mensen die het met hun handen pakken,toch maar weer terug leggen,iets anders pakken en dat dan ook toch maar weer terug te leggen om het eerste broodje mee te nemen,
Dat ze dan vaak ook nog ondertussen opeten!(staan ook bij dat ze vriendelijk verzocht worden om i.v.m hygiëne een tang te gebruiken)

verder zie je vaak kinderen die van hun ouders alvast een appel uit het schap mogen pakken,
en hem vervolgens opeten
als dit wordt gezien worden ze er ook op aangesproken :D

en ook mensen die afwegen,sticker plakken en vervolgens nog ff extra fruit er in doen zonder dat extra fruit af te rekenen.....

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:39

ik had vandaag een jongen in de winkel die vroeg of we "die ene" kauwgom nog hadden.
Ik net zo droog: nee, maar die andere nog wel.
Waarop hij me echt aankeek van welke andere bedoel je?

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:41

Ja dat afwegen snap ik nooit dat je dat doet...ik bedoel: dat er bij doen..

Vandaag ook wel een droge
4 opgeschoten jochies...vond ze al irritant zodra ze binnenkwamen,maar goed, netjes te woord gestaan natuurlijk.
Een van de jongens kwam vragen of zijn boeken al binnen waren, ik uitgelegd dat die een week voor dat de opleiding begint binnen zijn.
Komt een van die anderen aan: en die van de vavo?
Ik: die komen dan ook binnen
hij: ja, maar ik heb ze niet besteld hahaha
*zucht*
jongen 1: hij is de leukste thuis
Ik: dat kan..
jongen 1: hij is ook de enigste thuis
ik: tja, dan is ie automatisch ook de leukste he.
En ze barsten me toch in lachen uit, alsof ik een raskomiek was..
ik was erg blij toen ze weg waren :P

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:03

Dat met dat extra groente erbij doen; bij ons word dat bij de kassa afgewogen :=

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:34

@pineapple: _O-

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:17

Vjesta; Heb het nog even nagevraagd en het hoeft alleen bij een pakketje. Mijn fout dus, ik haalde even wat door de war.
Bij pakketjes moeten wij het altijd doen.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:25

klant vraagt: Ik wil graag de afdeling fax spreken.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:28

:')
Pineapple; Die van jou is ook geweldig :j

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:51

" Transportbedrijf .... Goedenmiddag "
" zijn jullie open? "
" eeh, ja, anders kan ik de telefoon moeilijk opnemen meneer.."
" dus jullie zijn open?"
" ja meneer " :)

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:13

Die telefoontjes krijg ik standaard op koopzondag

"zijn jullie vandaag open?"
"Ja mevrouw"

pff, anders neem ik de telefoon niet op toch, ik ga niet op mijn vrije zondag voor de lol in het filiaal zitten om telefoontjes op te nemen :')

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:21

Jeszica schreef:

"Ja mevrouw"

pff, anders neem ik de telefoon niet op toch, ik ga niet op mijn vrije zondag voor de lol in het filiaal zitten om telefoontjes op te nemen :')

Wat moeten ze dan zeggen?
"Hallo, met huppeldepup van huppeldepup."
"Ik belde even om te kijken of jullie open zijn vandaag, maar aangezien je opneemt is dat dus zo. Bedankt!"

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:38

Saskiaatje schreef:
Jeszica schreef:

"Ja mevrouw"

Wat moeten ze dan zeggen?
"Hallo, met huppeldepup van huppeldepup."
"Ik belde even om te kijken of jullie open zijn vandaag, maar aangezien je opneemt is dat dus zo. Bedankt!"

Zo zeg ik het ook altijd als ik moet controleren of ze open zijn.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:40

Nou, dat vind ik persoonlijk raarder dan vragen of ze open zijn, aangezien je niet voor niets belt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:44

Ik zou inderdaad wel zeggen: Ah, mooi, jullie zijn dus open, sorry voor het storen :=

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:46

Dan ligt het vast aan mij. :D

Maar als ik een zaak bel met de vraag of ze open zijn (wij nemen wel de telefoon aan, maar zijn dus voor klanten gesloten) en ik krijg als reactie "Ja, anders zou ik de telefoon niet aannemen" zou ik dat echt niet op prijs stellen. :n

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:23

Saskiaatje schreef:

Maar als ik een zaak bel met de vraag of ze open zijn (wij nemen wel de telefoon aan, maar zijn dus voor klanten gesloten) en ik krijg als reactie "Ja, anders zou ik de telefoon niet aannemen" zou ik dat echt niet op prijs stellen. :n

ik zou dat inderdaad ook niet echt leuk vinden, ik begrijp de reactie wel, maar het is niet netjes om dat te zeggen!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:24

Als ik niet zeker weet dat een zaak open is, bel ik altijd met de vraag tot hoelaat ze open zijn. Dan komt het niet zo stom over :')

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:32

Dat met de producten al opeten in de winkel heb ik ook gehad en dan bij de kassa zeggen ze: Ja dit moet ook afgerekend worden *klant houdt papiertje in de lucht* maar heb het al opgegeten!

En bij ons wordt het fruit idd ook gewogen aan de kassa :)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:45

Dat deed mijn vader ook weleens :o Had hij een pakje Vifit, dronk hem leeg in de winkel en zette het lege pakje op de lopende band. Kassiere keek heel verbaasd en zei meneer deze is leeg, ja zegtie weet ik ik heb het net leeggedronken, maar het is wel zo netjes om even te betalen toch? :o

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:21

Saskiaatje schreef:

Zo reageer ik natuurlijk niet richting de mogelijke klant aan de telefoon, altijd netjes "Ja wij zijn open mevr/meneer" ;) Maar ik denk het wel en met collega's is het ook standaard op zondag "neem jij ff de telefoon op met dat we open zijn?"..

Ik vind het overigens fijner als ze zeggen "Oh jullie zijn dus open! Bedankt!". Ik vind het echt een hele nutteloze vraag, zeker omdat ie iedere koopzondag weer terug komt.. Terwijl het centrum al jaren (vanaf dat ik een ukkie was;)) de eerste zondag van de maand open is.

*ik vraag me ook altijd stiekem af hoeveel mensen er bellen op een gewone zondag ;)*

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:30

Jolandaa schreef:
Dat met dat extra groente erbij doen; bij ons word dat bij de kassa afgewogen :=

Tsja,boerendorp,dus daar wordt vertrouwd op eerlijkheid van mensen,
wij hebben hier ook vaak een kraampje met zakjes walnoten voor 50 cent aan de weg staan,
(eigen boom,er komen om de 2 jaar zo ongeveer 5 kratten af :))
en die betalen áltijd!
en mensen uit grote steden staan heel raar te kijken dat dat hier zo kan :D

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:31

ik werk bij de jumbo naja en daar geld dus de regel; 4e wachtende klant in de rij krijgt zijn/haar boodschappen gratis..
nou meestal als er 2 in de rij staan doen we er al een kassa bij (bv op een avond)
krijg je vaak van die opmerkingen zoals; nou er is nog lang geen 4e wachtende in rij of zoiets van, ik was bijna 4e wachtende hoor!
meestal reageer ik hier niet eens meer op maar dan denk ik gewoon, wees blij dat je naar een anderre kassa mag zodat je sneller klaar bent, maarja sommige mensen..

& vandaag zo'n rare opmerking,, ik ging karren binnenhalen zegt een man zo tegen mij;
heb je ook een grote bezem? dus ik echt zo, huh wat moet ie nou met een bezem. dus vraag een beetje raar, een bezem??
zegt ie; jaaa om die grote wolk weg te vegen! (het begon namelijk net een beetje te regenen) }:0

maar echt, wat jullie hier allemaal mee maken, ben blij dat 't bij ons niet zo erg is, of iig dat ik me het zo even niet kan herinneren :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:41

Mijn geduld werd gisteren weer zoooooo op de proef gesteld. Werd gebeld door een meneer, blijkbaar een hele goede klant en als hij in de winkel zou zijn zou ik hem DIRECT herkennen (lijkt me sterk, want ik herken geen gezichten...), maar hij had problemen met zijn been en blahblahblah. Na ongeveer 10 minuten kwam hij dan tot de kern van het verhaal, hij had naar de winkel gebeld om iets te bestellen en thuis te laten sturen, had een man aan de lijn gehad, vast een tijdelijke kracht (en werken bij ons geen mannen en al helemaal geen tijdelijke krachten..) en die hield er totaal eigen prijzen op na. Want in het gidsje had hij een boek gezien, niet voor 22,49, zoals aangeslagen, maar voor 14,99! En normaal was hij niet zo zeurderig, maar dit was wel een heel groot verschil.
Nou, die gids lag ook voor mijn neus, maar ik kwam geen andere prijs als 22,49 tegen en na 4x vragen waar die 14,99 dan stond, wist ik nog steeds niets.. Hij bleef alleen herhalen dat hij dan een andere gids had als ons misschien, met andere prijzen.
Uiteindelijk bleek dat hij de prijs van het andere boek op die pagina had aangezien voor de prijs van dit boek (en neem me niet kwalijk, maar daar moet je echt heel veel moeite voor doen, om je daar in te vergissen :S). Ik was ondertussen al echt 20 minuten verder, en begon het een beetje moe te worden. Toen kwam er nog een hoop gedoe, omdat hij dan probeerde toch die korting te krijgen ("ja, en nu vind u zeker dat ik gewoon niet moet zeuren en deze acceptgiro moet betalen, ondanks dat ik een hele goede klant ben en vaak heel veel extra dingen mee neem uit de winkel?"), terwijl ik wettelijk gewoon die korting niet mag geven.
Uiteindelijk werd meneer boos en kreeg ik te horen dat als de fulltime krachten er waren, het wel had gemogen.

Nadat hij had opgehangen was ik toch wel benieuwd wie die tijdelijke, mannelijke kracht dan wel niet was, dus ben aan collega's gaan vragen wie voor deze man de bestelling had gemaakt. Bleek het een van onze fulltimers te zijn :P