Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
haflingertje schreef:Vanmorgen de bus volgeladen met alle verzamelde spullen voor de manege voor mensen met een beperking in Sittard.
De site van deze geweldige manege: http://www.rsvg.nl/
We kwamen de kantine binnen en laura verwachte ons al.
Laura is al jaren vrijwilligster binnen deze manege.
We kregen een uitgebreide rondleiding.
Er was een les bezig en natuurlijk hebben we even gekeken, heerlijk al die kinderen met een glimlach op hun gezicht, even vergeten en puur genieten![]()
Onder het genot van een kopje thee vertelde Laura over de manege, hoe ze alles daar geleerd had wat met paarden te maken heeft en hoe ontzettend leuk het is om dit vrijwilligers werk te doen.
Carla de voorzitster kwam erbij en ze waren natuurlijk ontzettend benieuwd naar alle spullen!
Laura nodigde ons uit om na het uitpakken van de spullen nog even te kijken naar de voltigeles.. Natuurlijk zouden we nog even blijven!
Het hele team werd opgetrommeld om alle dozen uit de auto te halen, en gelijk uitzoeken van de spullen!
Een groot deel konden ze gelijk heel goed gebruiken en verdween de zadelkamer in!
Het enhousiasme was ontzettend groot en het was genieten om te zien hoe blij ze waren met alle spullen!
Als bedankje kregen we een prachtige bos tulpen en een doosje Merci!
Dus dames die bijgedragen hebben zijn welkom om hier een kopje thee en een chocolaatje te komen halen![]()
De voltige les was geweldig om te zien! Een van de dames stond zelfs voor de eerste keer rechtop de rug van het paard!
Wat was het een bijzondere dag!
Ik wil ook graag dit doel zeker weer aandragen voor de volgende inzamelings actie want wat kunnen ze het goed gebruiken!!
Deze manege is helemaal afhankelijk van giften en donaties!
Ze zijn druk aan het sparen voor een nieuwe Voltigeersingel!! De oude is echt aan vervanging toe!
Ook dekens hebben ze hard nodig!!
Namens deze manege heel erg bedankt voor alle inzet aan iedereen die hieraan heeft deelgenomen!!!!
Zooist bedankt voor het opzetten van deze actie!!! Dit is echt super!!![]()
(Ik heb toestemming om de foto's te gebruiken)
landvrouw schreef:Hoi allemaal,
Ik ben laura, van de manege waar jullie spulletjes terecht zijn gekomen. we hebben nog eens goed gekeken en boi, wat een mooie spullen!!!!!!
Wij, van de manege, voelen ons zooo vereerd dat we uitgekozen zijn!
We hebben al een paar dingen meteen in gebruik genomen, het mooi orange halster.. (staat tipo,eerste foto) erg mooi!
De zwarte longeerlijn (voltigeren) vind ik erg fijn, we hebben al een paar teugels in gebruik, dekjes bewaren we nog even voor als we in de zomer gaan uitrijden, de zwepen staan in de bak, valt meteen op welke de nieuwe zijn (deze zijn wel nog heel!!)
We zijn er superduper blij mee!!!!
Heel Heel Erg bedankt,, iedereen!!!
aquatje schreef:Zoals beloofd zou ik nog een verslag geven van onze 2e handsmarkt vandaag.
...........................................................HET WAS TOP!!!!!......................................................
Óm 8 uur vanmorgen zijn we begonnen met alles klaar te zetten. Het leek wel kerst, heerlijk om al die spullen uit dozen en tassen te halen
Om half elf zijn we begonnenen met de verkoop en de mensen stonden al te dringen voor hun inkopen en dat is tot half 4 door gegaan.
Ben totaal versleten (loop ook nog met een blaasontsteking), maar het was het allemaal waard, we hebben in totaal
........................................................875 EURO opgehaald.......................................................
namens mij en alle manegepaarden die hierdoor van hun welverdiende pensioen kunnen genieten BEDANKT.
Helaas was de batterij van mijn fototoestel leeg, maar ik heb foto's gemaakt met mijn mobiel. Deze zal ik morgen nog even plaatsen. Ben nu eerst aan een douchje toe en dan heerlijk naar bed.
aquatje schreef:
Zoals beloofd hierbij nog de foto's van gisteren.
Op de onderste foto zie je een rek staan hieraan hangen sleutelhangers met foto's van al onze manegepaarden en -pony's Deze hebben we ook verkocht en dat slaat super aan. Misschien een tip voor een ander??
Nogmaals iedereen super bedankt enne hopelijk mogen wij ons in oktober weer aanmeldenvoor deze geweldige actie
ammie2009 schreef:ohw my god!!
zooist is net langs geweest met 10 zakken en een doos.. alles ligt nu in de kamer gesorteerd en gaat in dozen.
heb al foto's gemaakt maar kan ze nog niet erop zetten.
ontzettend bedankt zooist echt respect voor je hoor.
jammer dat je niet kon blijven.
binnenkort foto's als ze bij mijn schoonmoeder aangekomen zijn.
dikke kus voor jou zooist en natuurlijk voor alle mensen waarvan we de spulletjes hebben gekregen.
ammie2009 schreef:hey zooist en de rest van de bokt familie die ons zeer goed geholpen hebben met de spullentjes verzamelen voor mijn schoonmoeder en haar paarden/pony's.
Ik zou nog evne laten weten als alles aangekomen was, nou bij deze.
na alles schoongemaakt te hebben wat nog schoon moest hebben we de auto afgeladen en zijn we naar zeeland gegaan.
Me schoonmoeder kreeg tranen in haar ogen omdat ze niet kon voorstellen dat er zoveel mensen zoveel spullen bij elkaar gekregen hebben.
De pony's dragen de halsters en de oude halsters en troep heeft ze moeten weggooien van ons.
De winterdekens hebben we in de kast gelegd voor het volgende seizoen en de kleinste pony little heeft nu ook eindelijk een dekentje om.
Nu me schoonmoeder wat geld over eeft omdat ze dankzij jullie allemaal de spullen heeft gekregen, kon ze voor een aantal medicatie halen gelijk voor 3 maanden, dat heeft ze ook gedaan.
Nogmaals allemaal super bedankt.
Foto's kon ik niet maken omdat de camera kapot is, maar zal proberen zo snel mogelijk iets te regelen zodat jullie even een idee hebben om welke paardjes het gaan.
Ik probeer in mijn profiel nog even wat foto's te plaatsen van de Pony's allemaal.
gohya schreef:Ik heb mijn spullen voor onze stichting "Second Chance" opgehaald vanmorgen bij het KHNS. WOW wat een hoop spullen! werd er gewoon helemaal stil en verlegen van.Echt iedereen en vooral Marlene Kei bedankt!!! Ik zal foto's maken van de pony's met dekens en ander spul op.Voor isabel [ex-bloedtappertje] zit er een super leuk hoofdstelletje bij mét bitje en schattige rose peesjes.Ook de longeersingel komt goed van pas,die had ik nog geen een.Mijn 2de paasdag was in 1 woord GEWELDIG.
Nogmaals iedereen die mee heb gedaan SUPER bedankt!
[foto's gaan zeker volgen met verslagje].
liezzie schreef:ook ik heb mijn spulletjes ontvangen voor de open dag! Mijn hemel! Wat veel! Er past niks meer bij! (foto's volgen) De hond zat op de voorstoel heel beteuterd te kijken want zij zit altijd op de achterbank, maar dat paste niet meer! Echt grandioos!
Iedereen heel erg bedankt!
leanneXXnona schreef:nou we hebben de dekens opgehaald bij koudbloedkim.
bleek dat er ook halsters en touwen bij zaten.
we zijn er echt super blij mee![]()
het staat allemaal nog in de auto omdat hij de mooiste spullen nog even wil bewaren voor volgende winter.
hij gaat morgen alles uitzoeken.
ook de 2 leren halster zijn super mooi en stevig.
echt super bedankt allemaal
gohya schreef:Ik zal er zijn 2de paasdag op het KNHS.
Ik heb alleen maar pony's staan in de opvang,D en E pony's.
Nu heb ik er een A welshje bij die van alles mankeerd,ze komt van een bloed tapperij af en zit vol met abcessen.Ze word kaal,heeft een vreselijk lelijke vacht,ik wil haar scheren maar heb [nog] geen waterdichte deken voor haar.Dus mocht iemand een warme waterdichte deken hebben in de maat 135 of klein vallende 145?Ook ander spul in deze A pony maat is welkom.
gohya schreef:Ik heb de deken vandaag ontvangen, WOW wat een gave deken!
Nu gauw Isabel helemaal scheren en de warme deken erop.
Iedereen kei bedankt voor de deken,we zijn er super blij mee.
Morgen ga ik de deken op isabel passen en foto's maken zodat iedereen op bokt kan zien wat voor een mooie deken we hebben gekregen v.d. bokkers.Ga ik ook foto's maken van andere spullen die we gekregen hebben met de pony's.En een verslag uiteraard.
gohya schreef:Hier alvast 2 foto's van Isabel met haar nieuwe deken,hij past perfect!
Ik hoop haar deze week te laten scheren en uiteraard komen ook daar foto's van.
Word vervolgd.
macholoverr schreef:Ik ben Yvonne voor zie ik....
Helaas heeft Isabel Ergniste koliek gekregen vandaag...
Oorzaak? We hebben geen idee!
Dieren arts geweest & we hebben haar een half uur de kans gegeven om bij te komen.
Helaas wauw Isabel maar wauw haar lichaam niet meer.
Zodoende hebben we besloten haar te laten gaan.
R.I.P Lieve Isabel...
Is maar mij heel moeilijk om hier over te praten namelijk!
gohya schreef:ISABEL.
Nooit meer je lieve hinnikje op de wei,
nooit meer de lekkere tic-tac snoepjes van mij.
Altijd liep je achter me aan,
altijd wilde je erbij staan.
Altijd was je vrolijk en blij,
stond je te wachten op mij.
Nooit meer dat lieve koppie van jou,
die oogjes,zo trouw.
Isabel ik hou van jou!
Eén ding moet je weten,
Isabel jou zal ik nooit vergeten.
Isabel voor altijd in slaap.
http://i44.tinypic.com/r7lif8.jpg