OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:03

Ik ga morgen maar op goed geluk naar een ophaal punt.. en dan maar hopen dat er een weekendabbo voor me klaar ligt.
Kwam er namelijk gister achter dat er een tijdelijk 'weekabbo' op mn kaart staat.. Wss omdat ik een halfjaar geleden (toen ik mn chipkaart ook kreeg) een week ov had >;)
Maar daar kan ik helemaal niks mee.. en op de site van de ib-groep staat dat je je tijdelijke abbo niet kunt veranderen -O-

imd

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:34

En die pop-up heb ik dus ook niet gekregen, aangezien ik een pop-up blocker heb. Zoals velen met mij. Bedankt voor het plaatsen van deze informatie!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:45

Geen dank :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:18

Hebben er ook mensen hier gehad toen ze account wouden aanmaken op ovchipkaart.nl dat gezegd werd dat hun kaartnummer niet klopte?
Dat zegt ie namelijk bij mij..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:22

Dat is vreemd Sann. Zou ik toch even achteraan gaan als ik jou was.
Je voert wel het goede nummer in?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:29

Ja.. Heb het net nog keer geprobeerd. Achter elkaar, dan met spatie ertussen dan met streepje ertussen. Maar elke keer doet ie het niet...
Misschien omdat ik mijn ov chipkaartkaart echt al ongeveer jaar hier heb liggen?

Naja.. neem oude ov wel gewoon mee morgen. Dan zou het wel goed komen. Ga dan maar langs zo'n punt om het te vragen.
Maar dacht misschien is er tijdelijk wat met de site ofzo...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:31

Gewoon achter elkaar. Mijn chipkaart heb ik ook al een hele tijd maar die doet 't wel gewoon.
Klopt je combinatie van chipkaartnummer en adres wel? Ik ben namelijk laatst verhuisd en toen ik die kaart kreeg woonde ik nog ergens anders.
Misschien morgen je ovchipkaart eens voor een NS-ticketmachine houden? Kijken of 'ie 't wel doet.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:38

Dat zou idd goed kunnen, dat dat het is. Ik ben namelijk van Groningen verhuist naar hier. Maar ik heb mijn adres nog niet eens ingevuld, hij zegt gelijk al dat het nummer niet correct is.

Jaa, moet morgen met trein en bus. Dus genoeg om het te proberen :)

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:40

Wonder boven wonder...is het me gelukt!
Ik heb een abbo op mijn oude ov chip geladen (er stond een joche van gvu bij dat apparaat om te helpen, hij wist niet eens hoe het met de trein moest) en saldo erop gezet.
Alleen weet ik nog niet hoe je kan zien hoeveel je reis gaat kosten.

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:59

bij mij klopt mijn nummer ook niet met mijn gegevens geeft hij aan, snap er helemaal niets van! Ben half jaar geleden verhuist en heb alles keurig doorgegeven dus zou het gewoon moeten doen, morgen toch maar met de trein en bus naar maastricht, we zien wel hoe het gaat!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:00

Jaa, dat heb ik denk ik ook. Heb het ook doorgegeven..
Naja, we zien morgen idd wel. Neem oude ov kaart wel mee en dan wachten we wel af :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:04

even een vraagje.. ik moet mijn abbonement ophalen tussen 22 januari en begin februari ( word geadviseerd).. maar kan ik dan morgen ermee reizen?:S snap dr weinig van

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:07

kan iemand mij vertellen waar dit staat aangegeven?:

Citaat:
Een beperkte groep studenten zal desondanks nog zonder (tijdelijke) SOVC zitten, in dit geval zal de student zijn papieren OV van 2009 moeten kunnen tonen, kan de student dit niet dan moet de vervoerder de procedure van het niet in bezit zijn van een geldig vervoerbewijs volgen.
Vanaf 1 februari 2010 moeten alle studenten beschikken over een SOVC.

ik geloof jullie direct hoor. maar weet niet of de conducteur/buschauffeur dat doet.
Dus wil concreets iets zien wat ik kan uitprinten van de site ofzo zodat ik dat kan laten zien
(ja, ik heb de chipkaart nog steeds niet... hopelijk volgende week, maar moet maandag al reizen)

pinuts schreef:
even een vraagje.. ik moet mijn abbonement ophalen tussen 22 januari en begin februari ( word geadviseerd).. maar kan ik dan morgen ermee reizen?:S snap dr weinig van

je hebt een tijdelijk abonnement waar je mee kan reizen
vanaf 22 januari kun je er dus een vast abonnement opzetten

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:08

Ik snap er nu echt helemaal niets meer van hoor.

Kreeg een paar weken terug een brief dat ik mijn ov-chip moest activeren bij zo'n aparaat.
Ik vandaag erachter gekomen dat ik hem nog moest gaan activeren. Op naar Rotterdam bij zo'n aparaat maar er staat niets over activeren. Wel kon ik informatie bekijken op mijn chip dattie geldig is tot 2014.
Ben ik nou zo blond offe :?

Pinuts, als je hem pas 22 januari kan ophalen. Dan kan je er morgen niet mee reizen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:12

Ze heeft de kaart wel Nassie, ze kan morgen dus gewoon reizen met het tijdelijke product wat er op staat.
Die is er namelijk opgezet omdat niet iedereen zijn/haar kaart al kan activeren.

@Nessa, die informatie is van maaike5581, zij werkt bij de NS.
Neem aan dat ze het dus wel weet :j

Edit: typo.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:15

@ Korleon: Als het niet klopt met je gegevens, je oude adres invoeren. Heb ik ook gedaan. Daarna kun je het weer veranderen.

@ Pinuts: Er staat een tijdelijk product op je chipkaart waar je mee kunt reizen ja.

@ Nassie: Bij wat voor apparaat ben je geweest? Een gele paal? Ik gok namelijk dat je niet bij een gele paal bent geweest.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:16

Tara_ Nee zo'n roze aparaat stond er alleen?

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:16

Heb mijn oude adres geprobeert, werkt ook niet...

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 18:17

Nessa schreef:
kan iemand mij vertellen waar dit staat aangegeven?:

Citaat:
Een beperkte groep studenten zal desondanks nog zonder (tijdelijke) SOVC zitten, in dit geval zal de student zijn papieren OV van 2009 moeten kunnen tonen, kan de student dit niet dan moet de vervoerder de procedure van het niet in bezit zijn van een geldig vervoerbewijs volgen.
Vanaf 1 februari 2010 moeten alle studenten beschikken over een SOVC.

ik geloof jullie direct hoor. maar weet niet of de conducteur/buschauffeur dat doet.
Dus wil concreets iets zien wat ik kan uitprinten van de site ofzo zodat ik dat kan laten zien
(ja, ik heb de chipkaart nog steeds niet... hopelijk volgende week, maar moet maandag al reizen)

Maar die is niet meer geldig toch?
Moet je niet gewoon een kaartje kopen of strippenkaart ofzo?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:18

die roze palen zijn voor het in en uitchecken, maar niet om je kaart te activeren.
bij onze c1000 hebben ze zo'n gele paal

@Marjo: heb je het quote stukje wel gelezen van mij? daar wordt gezegd dat je in januari nog met je OV van 2009 kunt reizen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:19

er staat nu dus een tijdelijk product op mijn kaart, moet ik dat ook activeren? Of staat dat er nu al op??.. Ik haat die kaart trouwens, je hebt gewoon kans dat je erdoor treinen mist, en boetes krijgt..

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:20

Nee zo'n roze paal, je kon opladen, je gegevens bekijken ect.
Maar ik ben even heen en weer door de poortjes gegaan en hij deed het wel gewoon.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:23

@ Nassie: Even op www.ov-chipkaart.nl kijken waar die gele palen bij jou in de buurt staan. Daar kan je je product ophalen.

@ Korleon: Dan weet ik 't ook niet meer...

@ Marjo_x: Papieren ov is nog tot 31 januari geldig.

@ Pinuts: Tijdelijk product staat er automatisch op. Je moet wel voor 31 januari je echte product erop zetten bij zo'n gele paal.
Waarom zou je treinen missen en boetes krijgen?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:25

Heb ik al gedaan, maar de site geeft niets gevonden aan..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:26

Dan moet je op die link klikken die erbij staat. Daar staat dat je daar moet klikken als het normale zoekdingetje het niet doet.