alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 18:25

Herfstblad schreef:
Ik fantaseer wel eens over een paar dagen naar de Veluwe! En eigelijk ook wel in de wat koudere maanden. En dan vooral lekker wandelen, een heerlijk weg-lees boek mee en dan rustig opstaan. Heerlijk ontbijten in het hotel, boekje erbij. Vervolgens vanaf het hotel een heerlijke wandeling kunnen maken van z'n 10/15 km. Bij terugkomst lekker onder de warme douche of welness met sauna en lekker de rest van de dag ik het boek met een lekkere thee of chocolade melk. Heerlijk! Doe het nooit haha

Ik hou echt van de Veluwe , ik ga ook liever alleen zodat ik ongestoord op zoek kan naar 'wilde' dieren zonder dat iemand om mij heen zit te zeuren dat het niet leuk is. Het voelt eigenlijk net als thuis waar ik alleen woon maar dan even een andere omgeving.

En ik had best aanspraak. Mensen waren toch wel benieuwd wat een jong iemand als ik daar alleen deed. Echt hele leuke gesprekken gehad.

F_T

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 18:36

Alleen heb je structureel echt meer aanspraak dan als koppel.

(Ben 16 jaar 'samen' geweest, en inmiddels ruim 10 jaar goeddeels single, dus ken het echt alletwee goed)

Als ik nu geen zin heb in gesprekken moet ik dat echt best duidelijk laten zien, geen oogcontact, korte antwoorden en snel afwenden. Anders blijven de gesprekken komen Blijkbaar heb ik het soort uitstraling dat maakt dat mensen snel tegen me beginnen te kleppen. :')

Soms vind ik dat leuk, soms heb ik er geen bal zin in :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 18:54

Al zijn dat soort spontane gesprekken vaak wel het leukste.

Echter trek ik blijkbaar ook mensen aan die graag even hun hart willen luchten en er komen dan best weleens heftige onderwerpen voorbij, inclusief zelfmoord etc -O- daar zit ik dan niet perse op te wachten.. ben geen psychiater :+
Maar er komen ook hele leuke en lieve dingen voorbij zoals plannen voor huwelijksaanzoeken, kinderen die op komst zijn of na lange tijd weer eens op bezoek komen.. heb het allemaal meegemaakt :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 21:10

Vientje schreef:
.dus heb ik aan die reis nog een vakantie in Nieuw-Zeeland in mijn eentje aan geplakt- om maar even makkelijk te beginnen haha :))

Ha, dat klinkt wel erg gaaf! En op zich is het deels makkelijk: ze spreken Engels.

Het links rijden kan ik niet beoordelen, maar je hebt de tijd dus neem de tijd.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 22:08

Vientje: in hostels en airbnb kan je meestal lekker zelf koken of meekoken vaak dus je hoeft niet telkens uit eten!

Ik kap praatjes echt vaak af. Ja kan leuk zijn maar als ik 8 hostels doe op 25 dagen is het standaard riedeltje gewoon tijds verspilling. Het is maar net hoe ik erin zit die dag en voel me er ook totaal niet schuldig om.

Denk om dit jaar mss weer alleen naar Kruger te gaan. Das echt 20 dagen genieten geweest vorig jaar. Of mss toch elders naartoe maar neig naar Kruger.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 12:40

Wow wat tof al die verre reizen. Ik ben nog nooit buiten Europa geweest. Alleen maar ook niet in gezelschap.

Laatste tijd begint dat wel beetje te kriebelen dus wellicht in de toekomst.

Ik reis dan meestal ook via hostels en een top uitvinding is noisecanceling oortjes. Geeft vaak ook wel signaal af dat je even niet gestoord wil worden. Wat ook top is is als hostels gordijntje bij de bedden hebben.

Ik heb solo door Denemarken, Noorwegen, Zweden, Duitsland en Zwitserland gereisd.
Ierland met 2 vriendinnen maar airbnb, hostels of via booking.com was altijd goed te doen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 12:42

Het wordt curacao maar een kennis gaat mee met haar zoon, dus niet alleen :D
Ik wil nog een keer heel graag naar mauritius, dat maar eens goed plannen, niemand om mij heen heeft het budget voor zo'n reis.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 14:26

Zonnetje81 schreef:
Ik wil nog een keer heel graag naar mauritius, dat maar eens goed plannen, niemand om mij heen heeft het budget voor zo'n reis.

Al hebben ze wel budget. Mijn ervaring is dat ze allemaal achteraf steeds roepen Ohh geweldig ik had mee moeten gaan. En als je ze dan de volgende keer uitnodigt gaan ze er niet op in.. en herhaal

Die gordijntjes in hostels zijn inderdaad geweldig. En noise cancelling heb laatst ook ontdekt bij oortjes die ik te leen had van een vriend omdat mediamarkt er na een reparatie 7 (!!!) weken over deed om de mijne terug te sturen. Nu ben ik dus helaas om en wil ik eigenlijk ook noise cancelling. Waar ik van baal want dat kost weer geld
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 27-01-26 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 14:27

Dorine92 schreef:
Zonnetje81 schreef:

Al hebben ze wel budget. Mijn ervaring is dat ze allemaal achteraf steeds roepen Ohh geweldig ik had mee moeten gaan. En als je ze dan de volgende keer uitnodigt gaan ze er niet op in.. en herhaal

Precies ook dat!

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 14:46

Eloya schreef:
Wow wat tof al die verre reizen. Ik ben nog nooit buiten Europa geweest. Alleen maar ook niet in gezelschap.

Laatste tijd begint dat wel beetje te kriebelen dus wellicht in de toekomst.

Ik reis dan meestal ook via hostels en een top uitvinding is noisecanceling oortjes. Geeft vaak ook wel signaal af dat je even niet gestoord wil worden. Wat ook top is is als hostels gordijntje bij de bedden hebben.

Ik heb solo door Denemarken, Noorwegen, Zweden, Duitsland en Zwitserland gereisd.
Ierland met 2 vriendinnen maar airbnb, hostels of via booking.com was altijd goed te doen.

Afgelopen 4 jaar bijna 80.000 kilometer in 12 landen met oude camper.

'gewoon' alleen.

Heerlijk vind ik het :D

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 18:14

Ik dacht ineens ik heb wel zin om naar de bioscoop te gaan in mijn eentje. Maar nog nooit gedaan. Maar nu is er een leuke film;avatar om 19u. Dus als ik wil moet ik snel zijn. Of is het een te druk tijdstip op zondag avond 19u om voor het eerst alleen te gaan? Zouden jullie in je eigen woon plaats gaan? Ook nog niks gegeten qua avond eten. Is sushi meenemen sociaal toegestaan? Haha..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 18:17

Gaan!! Die film is fantastisch!! En gewoon wat in je tas stoppen om te eten en drinken. :=

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 18:18

Go.

Je merkt vanzelf wat je wel en niet bevalt, lekker die film pakken en straks hier jubelen hoe heerlijk het is om met niemand rekening te hoeven houden :D

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 18:29

Haha ik denk dat ik liever overdag ga in mijn eentje. Dat lijkt mij veel leuker en rustiger. Ik denk dat er bij deze film best wel wat bezoekers zijn. Misschien volgend weekend haha.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 18:53

Alleen naar de film is leuk!
Moet ik ook weer eens doen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 19:04

Ik ga dus wel af en toe alleen naar de film. Moest ik ook ff aan wennen en ja met 2 vind ik leuker maar alleen ga ik ook. Gewoon in een volle bios.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 19:11

Omg ik ben er gewoon! Bevalt goed tot nu toe. Was beetje rennen en vliegen ivm laat beslissen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 19:16

Veel plezier :D

Maak alleen niet de fout die ik ooit heb gemaakt. Alleen naar de film. Weten dat je alleen thuiskomt, de auto stond in een parkeergarage en dan naar een late horrorfilm gaan. Dat was eh wat minder succesvol na afloop zeg maar _O- := :x

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 19:28

Hier al de hele winter alleen in de tuin aan het werk. Was vandaag planten uitgraven bij iemand die net zo gepassioneerd is over eetbare tuinen als ik, en dan merk je wel dat het eigenlijk ook leuk is om zo'n hobby te delen. Maarja, aangezien er hier zover ik weet geen mensen in de omgeving zijn die hetzelfde doen als ik, ga ik lekker in mijn eentje door. Alleen doen is nog altijd leuker dan helemaal niet doen :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 21:36

karuna schreef:

Maak alleen niet de fout die ik ooit heb gemaakt. Alleen naar de film. Weten dat je alleen thuiskomt, de auto stond in een parkeergarage en dan naar een late horrorfilm gaan. Dat was eh wat minder succesvol na afloop zeg maar _O- := :x

Hahaha dit klinkt als iets wat ik zelf ook kan doen _O-

Ik wil heel graag naar twee thrillers, maar geen vrienden in de buurt die daar ook heen willen. Misschien dat ik er overdag heen ga.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 21:38

kosseh schreef:
karuna schreef:

Hahaha dit klinkt als iets wat ik zelf ook kan doen _O-

Ik wil heel graag naar twee thrillers, maar geen vrienden in de buurt die daar ook heen willen. Misschien dat ik er overdag heen ga.

Welke wil je zien?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 22:08

Zonnetje81 ik wil graag naar Dead of winter, Send Help en eigenlijk ook nog naar Mercy :D

Heel soms lukt het om een vriendin (met wie ik samen een pathe abbo heb) mee te krijgen naar dat soort films. Zij is alleen meer baan de romantische commedies, niet echt een match dus haha. Maar wel altijd gezellig als we samen gaan.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 22:42

Oke, ik zit weer in de auto (even ontdooien.) Ik vond het heerlijk om alleen te gaan! Ik had lekkere warme chocolademelk en wat lekkers gekocht. Je kiest dan toch echt waar je zelf zin in hebt. Met anderen is het toch meer oh jij kiest alleen drinken, laat ik dat ook maar doen. En tijdens de film voelde ik mij ook totaal niet opgelaten. Alleen wel ervoor, tijdens de pauze en bij de afloop. Waarschijnlijk voelde ik het zelf gewoon en was niemand die er naar keek, maar het voelde net alsof er een groot uithang bord boven mij stak met de tekst "zij is alleen" en ik moet toegeven ik zag verder ook niemand alleen. Ik denk als je in een grotere stad woont dit soort dingen normaler zijn. Hier in Drenthe zijn dingen nog niet zo hip. Maar ik wel en ik heb een heerlijke avond gehad! Nu lekker naar huis en op bed!

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 22:49

Zie!

Súper.

En naarmate je vaker alleen op pad gaat worden die 'ongemakkelijke gedachten' ook minder.
Écht.

Wat kan het anderen schelen of jij toevallig wacht op een vriendin die even naar de wc is of dat je echt alleen bent?

En wat kan t jou schelen wat die anderen denken ;)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 22:57

Herfstblad schreef:
Oke, ik zit weer in de auto (even ontdooien.) Ik vond het heerlijk om alleen te gaan! Ik had lekkere warme chocolademelk en wat lekkers gekocht. Je kiest dan toch echt waar je zelf zin in hebt. Met anderen is het toch meer oh jij kiest alleen drinken, laat ik dat ook maar doen. En tijdens de film voelde ik mij ook totaal niet opgelaten. Alleen wel ervoor, tijdens de pauze en bij de afloop. Waarschijnlijk voelde ik het zelf gewoon en was niemand die er naar keek, maar het voelde net alsof er een groot uithang bord boven mij stak met de tekst "zij is alleen" en ik moet toegeven ik zag verder ook niemand alleen. Ik denk als je in een grotere stad woont dit soort dingen normaler zijn. Hier in Drenthe zijn dingen nog niet zo hip. Maar ik wel en ik heb een heerlijke avond gehad! Nu lekker naar huis en op bed!

Klinkt als een goede ervaring! Wat fijn!

Sinds ik er meer op ben gaan letten zie ik steeds meer mensen alleen gaan. Aan het begin lijkt/voelt het als of je zelf de enige bent.