Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:44

kun je j net zo goed afvragen waarom drugs en al die oliebol zo belangrijk is :+

Anoniem

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:45

ja idd, ik snap er niks van, ik vind het ook een soort gebrek in je opvoeding

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:47

Cinnepin schreef:
ja idd, ik snap er niks van, ik vind het ook een soort gebrek in je opvoeding

Nu ik jou toevallig voorbij zie komen, je hebt zelf toch ook wel geblowd/spacecake gegeten? Kan me nog herinneren dat je dat eens postte. Is ook drugs :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:53

klopt en ik doe t ook nie meer. En heb misschien 3 keer geblowd in mn hele leven en 1 keer spacecake gegeten. Maar ik bedoelde meer op illegale drugs ;) Ik blow of iets nooit meer, ik drink niet eens meer. Vind mijn leven daar iets te belangrijk voor. Ik blijf liever bij mn volle verstand. :)
Maar mensen die een keer iets uitrpoberen ( zoals ik deed ) vind ik iets anders dan mensen die constant gebruiken om b.v langer te kunnen feesten of hun problemen te kunnen onderdrukken

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:55

Cinnepin schreef:
klopt en ik doe t ook nie meer. En heb misschien 3 keer geblowd in mn hele leven en 1 keer spacecake gegeten. Maar ik bedoelde meer op illegale drugs ;) Ik blow of iets nooit meer, ik drink niet eens meer. Vind mijn leven daar iets te belangrijk voor. Ik blijf liever bij mn volle verstand. :)
Maar mensen die een keer iets uitrpoberen ( zoals ik deed ) vind ik iets anders dan mensen die constant gebruiken om b.v langer te kunnen feesten of hun problemen te kunnen onderdrukken

Ah zo. Ja zo denk ik er ook over.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:03

Piaffe123 schreef:
Nee Dhani, niet voor de trein springen, bezorg je de bestuurder een hardaanval en de reizigers vertraging.
Jezelf verzuipen in zee met een briefje voor de na bestaande is beter, hoeven ze ook niet te zoeken.

Maar zie dat deze discussie nog steeds loopt, grappig al die verschillende meningen.

ohw ja :D

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:05

Cinnepin schreef:
haha jah idd voor een paar uurtjes langer doorgaan je lichaam verklooien is idd een goeie keus :+ waarom is uitgaan en lang feesten zo belangrijk?

Wat een domme vraag :x
Ieder zijn eigen hobbies toch.. ik ga jou toch ook niet vragen waarom paardrijden zo belangrijk is :x
En diegene die denken dat de drugs ervoor is om een paar uurtjes langer door te gaan... WRONG!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:11

dat is nou appels met peren vergelijken :z

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:23

Hahaha elke vergelijking is volgens jullie appels met peren!

lekker makkelijk antwoord als je niets beter weet :Z

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:26

Die laatste zin kun je beter zelf ten harte nemen

Paardrijden is gezond, drugs niet B-)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:30

Wel appart die drugsgebruikers die er oh zoveel verstand van denken te hebben spreken elkaar weer tegen :roll:
Een andere drugsgebruiker kwam er hier namenlijk mee dat het is om langer door te gaan op feesten.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:39

suus_ schreef:

Het ging niet over drugs, de vraag was: "waarom is uitgaan en feesten zo belangrijk???????"

dat is hetzelfde als dat ik vraag: "waarom is paardrijden zo belangrijk????"

als je die vergelijking niet ziet dan ben je gewoon dom, klaar

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:19

En dan nog. Uitgaan en feesten word nogal geassocieerd met drank en soms ook drugs omdat dat 9 van de 10 keer gebruikt word.

Maarja, steek jij je kop maar lekker in het zand. Errug openminded

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:07

Wat een discussie zeg, echt moeilijk he, iemand in z'n waarde laten :Z
Leven en laten leven: mensen die drugs gebruiken zijn niet stoerder dan anderen, maar vinden (de meesten dan) daarin iets dat je kunt vergelijken met de kers op de taart en genieten daarvan, het heeft dan ook een toegevoegde waarde voor hen. Mensen die geen drugs gebruiken zijn verstandig en hebben dat kersje blijkbaar niet nodig. Maar dat betekent niet dat niet-gebruikers allemaal saai zijn, of gebruikers allemaal dom, kansloos, en junk. Oogkleppen op geldt voor beide kanten. Ik vind het weer heel erg typisch hoe men hier over elkaar praat, en eigenlijk te zielig voor woorden.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:21

Daar sluit ik me bij aan!

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:41

SuperRupsje schreef:
Wat een discussie zeg, echt moeilijk he, iemand in z'n waarde laten :Z
Leven en laten leven: mensen die drugs gebruiken zijn niet stoerder dan anderen, maar vinden (de meesten dan) daarin iets dat je kunt vergelijken met de kers op de taart en genieten daarvan, het heeft dan ook een toegevoegde waarde voor hen. Mensen die geen drugs gebruiken zijn verstandig en hebben dat kersje blijkbaar niet nodig. Maar dat betekent niet dat niet-gebruikers allemaal saai zijn, of gebruikers allemaal dom, kansloos, en junk. Oogkleppen op geldt voor beide kanten. Ik vind het weer heel erg typisch hoe men hier over elkaar praat, en eigenlijk te zielig voor woorden.

Helemaal mee eens!

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:02

suus_ schreef:

Paardrijden is anders een van de gevaarlijkste sporten ;)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:10

Wrs bedoelt ze paardrijden als zijnde een vorm van sport!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:19

Moelie schreef:
Hallo,

Ik vraag mij af hoe jullie denken over drugsgebruik?
Ik ga regelmatig naar Hardcorefeesten en ik denk dat wel 9 van de 10 mensen drugs gebruikt. Ik zie ook wel op elk feest iemand die word afgevoerd door de EHBO. Laatst nog op Ground Zero toen we de parkeerplaats opreden (het feest was toen nog maar 2u bezig) zag ik een meisje dat op de brancare lag.
Ook op Zomerfeesten zie ik mensen welles helemaal vd kaart af.
Ik geef eerlijk toe dat ik ook welles een pil pak op een feest, maar ik ken mijn grenzen. Ook doe ik het niet op elk feest, heel af en toe maar.
Maar ik weet van mezelf dat ik NOOIT, maar dan ook nooit teveel zou pakken. Ik pak er altijd maar een klein stukje van en dat vind ik genoeg.
Vooral toen ik 17 was en voor het eerst naar feesten ging deed ik het op elk bijna feest.. maar nu ik al langer naar feesten ga en ouder word doe ik het nog maar heel af en toe want zo leuk vind ik het ook niet meer.
Wel blow ik af en toe ook mee als vrienden van me zitten te blowen, dat komt dan zo eens in de 2 weken voor dat ik welles een paar heisjes neem.

Nou vraag ik me dus eigenlijk af hoe jullie over drugsgebruik denken? Gaat er iemand van jullie ook welles naar feesten waar je veel mensen ziet die drugs ophebben?

Ik ken een jongen van feesten, en soms is ie echt heel aardig en enthousiast.. maar als die (teveel) drugs opheeft kan die in een keer heel anders zijn en dan lijkt het net of die me haast niet kent. Daar heb ik een hekel aan.
Drugsgebruiken, prima moet je zelf weten. Maar ik kan er dan niet tegen als mensen ineens het tegenovergestelde zijn van normaal. Dat vind ik dan zo jammer. Ook als ik mensen zie die zich enorm misdragen als ze drugs ophebben, en dat hoeft dan niet altijd persé aan de drugs te liggen, maar ik denk dat dat wel de grootste oorzaak is. Alhoewel ik mensen zich vaker zie misdragen als ze alcohol ophebben!!

Maargoed, mijn vraag is dus hoe jullie erover denken? En wie heeft ook welles drugs geprobeert (als je het teminste durft te vertellen, haha).

Groetjes Moelie

Meid blijf van die troep af!!!!
Ieder pilletje en blowtje is er eentje teveel!Nu zul je het niet merken maar als je ouder word zul je er vast een nasleep van hebben.
Bovendien vind ik drugsgebruik echt NERGENS op slaan!!!Net als roken of alcoholmisbruik!
Een pure geld,tijd en levensverspilling.
Ik denk als men met het idee loopt om drugs te gaan gebruiken dat men es heel snel naar een psychiater moet kneuren want dan functioneer je niet naar behoren.Effe je leven onder de loep laten nemen!
Mensen die het lopen aan te prijzen en het een ander op lopen te dringen moesten ze keihard maar dan ook echt keihard afstraffen!!!
Ik heb echt 0,0 medelijden met een drugs of alcohol gebruiker!En die op een brancard afgevoerd worden door drugs of alcohol gebruik die kunnen wat mij betreft niet hard genoeg op hun smoel gaan!

Dus ts als je lekker uit je dak wil gaan op een feest dan doe het gewoon,zonder al die maffe rotzooi.
Wees een grote meid!

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:26

funnyhorses schreef:
Ieder pilletje en blowtje is er eentje teveel!Nu zul je het niet merken maar als je ouder word zul je er vast een nasleep van hebben.
Bovendien vind ik drugsgebruik echt NERGENS op slaan!!!Net als roken of alcoholmisbruik!
Ik denk als men met het idee loopt om drugs te gaan gebruiken dat men es heel snel naar een psychiater moet kneuren want dan functioneer je niet naar behoren.Effe je leven onder de loep laten nemen!
Mensen die het lopen aan te prijzen en het een ander op lopen te dringen moesten ze keihard maar dan ook echt keihard afstraffen!!!
Ik heb echt 0,0 medelijden met een drugs of alcohol gebruiker!En die op een brancard afgevoerd worden door drugs of alcohol gebruik die kunnen wat mij betreft niet hard genoeg op hun smoel gaan!

Dus ts als je lekker uit je dak wil gaan op een feest dan doe het gewoon,zonder al die maffe rotzooi.
Wees een grote meid!

En waar baseer je dit op?

Overigens vind ik zelf dat matig drugsgebruik geen kwaad kan, zolang je er bewust mee bezig bent en op de hoogte bent van de werking van de drugs. Aan drugs kleeft zo'n negatief stigma, maar dat komt door de mensen die er misbruik van maken; mensen die het combineren met (teveel) alcohol, mensen die een overdosis nemen of mensen die elke week wat nemen en geen feestje meer zonder kunnen. Overigens heeft dat laatste niet eens zoveel zin, aangezien je dan een soort resistentie opbouwt (elke keer meer nodig hebben). Ik vind drugs soms best fascinerend, bizar toch, dat je je door een bepaalde stof compleet anders kunt voelen en dingen beleeft die je normaal niet beleeft. Zolang je maar weet wat de gevolgen zijn.
Laatst bijgewerkt door pqwe33 op 27-07-09 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:27

Yeyo schreef:
Wrs bedoelt ze paardrijden als zijnde een vorm van sport!

Ja dat snap ik, maar ik wilde alleen verduidelijke dat paardrijden ook niet risicoloos, evenals het hele leven overigens ;)

funnyhorses schreef:

Wees een grote meid!

Is het echt nodig om zo heftig te reageren en zoveel uitroeptekens te gebruiken? Beetje gefrustreerd? Afkickverschijnselen van het een of andere? Of je laatste afspraak bij de psych gemist?
Laatst bijgewerkt door SuperRupsje op 27-07-09 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:30

Precies, als je geen risico's wil nemen dan moet je thuis in bed blijven! Alhoewel...stel dat je door je bed zakt, of het plafond komt naar beneden :+

Funnyhorses, ik vind je behoorlijk kort door de bocht hoor.
Waarom zou je niet functioneren als je af en toe VERANTWOORD voor de lol drugs gebruikt?
Erg kortzichtige mening naar mijn idee.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:38

Of je valt van de trap ..

Ik bedoelde het idd als sportzijnde :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:46

Yeyo schreef:
Precies, als je geen risico's wil nemen dan moet je thuis in bed blijven! Alhoewel...stel dat je door je bed zakt, of het plafond komt naar beneden :+

Funnyhorses, ik vind je behoorlijk kort door de bocht hoor.
Waarom zou je niet functioneren als je af en toe VERANTWOORD voor de lol drugs gebruikt?
Erg kortzichtige mening naar mijn idee.

Als ik door mijn bed zak is dat misschien omdat ik te hard gesext heb en/of omdat ik weiger een nieuw bed te kopen. Als mijn plafond naar beneden komt, komt dat waarschijnlijk omdat er geen onderhoud aan mijn huis is gedaan. Beide gevallen MIJN schuld dus.

Maar ik zou er toch ernstig veel moeite mee hebben aangereden te worden doordat IEMAND ANDERS onder de drugs zit en meent dat ie nog verantwoord op de weg kan rijden.

Stel je de reakties eens voor:
Paard overleden en bestuurder zwaargewond door auto-ongeluk. Veroorzaker bleek onder invloed van drugs te zijn.

Nou, dan moet je bokt eens horen. Dan kan het ineens NIET.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:14

Pff ik durf bijna geen reactie te geven in dit topic. :=

Ik heb wel eens geblowd. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik vond het niks aan dus heb het ook niet meer gedaan.
Een paar mensen die ik ken gaan wel eens naar hardcorefeesten, en ja; het is algemeen bekend dat daar redelijk veel gebruikt wordt. Ook deze kennissen hebben eens een pilletje op, omdat ze dat leuk vinden. Ik laat ze gewoon in hun waarde, als hun eens een pilletje willen slikken moeten ze dat zelf doen, zo lang ze mij er niet mee lastig vallen. :)

Wie weet slik ik in de toekomst ook eens een pilletje om te proberen, ik kan niet in de toekomst kijken, maar ben verstandig genoeg om keuzes voor mezelf te maken en de gevolgen ervan te overzien! ;)