Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:50

Collega's onderling is ook geweldig. Hoeveel grapjes wij wel niet hebben uitgehaald.

Werk in een gedeeltelijk zelfbedieningsrestaurant en stond vorig jaar een keer bij het kleine ijsloket. Dit loket is in de gang richting magazijn. Klant kwam, kocht een ijsje en bleef nog even staan. Vanuit het magazijn (echt 4 meter verder) schreeuwde een collega met z'n handen om z'n mond heen "Paulien help ff!" en het klonk alsof hij in een kelder stond.
Dus wat doe ik, ik doe alsof ik de trap af loop (lees: bij elke stap verder door mn knie zakken :))). Klant keek me toch vreemd aan want even later kwam ik "normaal" aanlopen vanuit magazijn :j

Of achter het raam gaan staan, met wijsvinger op het kozijn drukken en dan door je knieën zakken, alsof je met de lift naar beneden gaat. Levert leuke blikken op van de mensen aan de andere kant, want ze kunnen niet helemaal naar binnen kijken door dat raam.

Van sommige klanten weet je gewoon dat ze een grapje kunnen waarderen, het houdt je dag ook leuk. Kreeg laatst de bestelling "1 patatje mayo"
Heb de klant letterlijk 1 frietje gegeven met een drupje mayo er op. Hij kreeg direct daarna de rest van het bakje hoor en hij kon er hartelijk om lachen :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:16

verography schreef:
Daphaan schreef:
Ja, tuurlijk mag je er stampij over maken, maar het punt was dat ik haar gelijk gaf, en haar naar de infobalie stuurde, maar dat ze het BELACHELIJK vond dat ik het niet voor minder aan wilde slaan.

Ze hield de hele rij ermee op, wilde mijn baas zien etc, terwijl ze haar gelijk al had... maar ze kon niet zo goed luisteren dat er bij de infobalie wat aan gedaan kon worden.

Heel herkenbaar, heb 3 jaar bij de AH gezeten waarvan 1 jaar achter de infobalie.

Echt grappige dingen nooit meegemaakt (of wel meegemaakt maar vergeten). Ikzelf had altijd een vervelend tikje als mensen onbeleefd waren.

situatie achter de sigaretten/infobalie. Druk bezig met pauzes opschrijven. iets wat 5 minuten duurt. Moest nog 1 naam opschrijven, neemt nog geen 10 seconden in beslag, hoor ik:
"een marlboro graag"
Schrijf verder de naam op die ik op moest schrijven. richt mij op met mijn meest vriendelijke glimlach.
Ik: "Goedemiddag, zegt u het maar" }>

Konden klanten nooit zo goed waarderen, :Y) .

Verder geen noemenswaardige dingen, behalve collega's onderling :P

En waarom zeg je dan niet 'een momentje alstublieft, ik kom zo bij u'?

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:00

dees_daan schreef:
of mensen die verwachten dat je om 20 voor 6 nog even gaat snijden terwijl we om 6 uur sluiten..

Al is het 1 minuut voor 6,dan nog moet je aan het snijden.Je bent toch tot 6uur open.
Of betekend tot 6 uur open zijn dat je vanaf 20voor 6 niks meer mag kopen???
Dan kan je er ook wel mee stoppen om 20voor 6.Maar ja dan mogen mensen om 20over 5 al niks meer kopen.Dan stop je om 20over 5!!!En dan mogen ze vanaf 5 uur niks meer kopen enz enz enz enz

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:06

wij zijn ook open tot 19 u, ma we sluiten wel tien minuten voor 19.
de mensen in de winkel kunnen nog rondwandelen tot 19 uur, maar worden rond tien voor wel naar de kassa gevraagd
als er mensen kunnen binnenkomen tot 19 uur, is het 19.15 tegen dat iedereen aan de kassa is, tegen dat ze betaald hebben, mijn carte blue, bancontact en kassa zelf afesloten is, is het 19.30, tregen dat de kassa's in de kluis zitten en ik in mijn auto zit is het 19.35 = 35 minuten onbetaald werken (plus mijn 10 minuten dat ik sochtends vroeger start, etc, kom ik aan een uur per dag dat ik voor niks zou overwerken, euh, nah, dank u :D )
dus, tien voor gaan de deuren dicht, worden de mensen aan de kassa gevraagd, tegen rond 3 voor 7 zijn de mensen weg, en tegen 19.05 kan ik ook weg.
(uitzonderingen daargelaten)

indien echt nodig kunnen mensen wel og betalen op een aparte kassa (die de dag erop gesloten wordt) tot 19 u, maar dat wordt maar zelden gedaan

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:07

Wij moeten ook gewoon snijden tot 8... 't Is wel zonde als mensen dan om 7:55 hele bestellingen doen, word ik wel een tikkeltje geirriteerd van. Maar oké, niks laten merken en doorgaan :+

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:10

Sorry,wij hebben een eigen zaak.Wij doen zo veel in onze eigen tijd.Wij zijn er een uur van te voren en een uur daarna,so what!
Ik vind het persoonlijk een verkeerde instelling.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:15

Hier sluiten wij ook pas als er geen klanten meer zijn. Of dit nou netjes 20.00u is of een uur later. :)

Ik vind hier ook opmerkingen tussen staan die niet echt klantvriendelijk zijn :=

Zitten ook erg goede dingen bij hoor! :))

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:16

Victory2000 schreef:
Sorry,wij hebben een eigen zaak.Wij doen zo veel in onze eigen tijd.Wij zijn er een uur van te voren en een uur daarna,so what!

een eigen zaak is ook weer anders dan gewoon werken in een winkel
ik kom ook 10 minuten vroeger om alles voor te bereiden (moet trouwens dringend vertrekken :D)
blijf ook gerust een uur langer indien nodig, maar niet onbetaald, en niet als het niet perse nodig is.
ik krijg op het einde van de maand gewoon mijn loon, en ik doe mijn werk, niks meer en niks minder.
ik heb ook nog mijn prive leven

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:59

Wat een geweldige dingen komen hier voorbij!

Heb ook jaren bij de appie gewerkt, en echt een hoop meegemaakt!

1 die ik altijd nog heb onthouden was de vrouw die op zoek was naar sjiehie teeks (even hoe ze het uitsprak)
Euhhh mevrouw wat bedoeld u precies?
Nou, net wat ik zeg! Sjiehie teeks!
Zou u misschien kunnen omschrijven wat u nodig hebt dan?
Ja nou gewoon die grote paddestoel dingen!
Ohhhh u bedoeld shii takes :+
Voordat ik daar achter was zeg... pffffffffff.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:06

Je hebt ook altijd van die mensen die denken dat ze lollig zijn.

:Wilt u de bon mee ?
Klant: néé ik krijg het toch niet terug van de belasting. Of een andere variant is: nee kan het toch niet ruilen

En een lol dat ze om zich zelf hebben .Van zulke reactie's word je ook een beetje flauw.Hoe vaak je dit wel niet te horen krijgt..

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:09

netam12 schreef:
Je hebt ook altijd van die mensen die denken dat ze lollig zijn.

:Wilt u de bon mee ?
Klant: néé ik krijg het toch niet terug van de belasting. Of een andere variant is: nee kan het toch niet ruilen

En een lol dat ze om zich zelf hebben .Van zulke reactie's word je ook een beetje flauw.Hoe vaak je dit wel niet te horen krijgt..

Oh ja inderdaad. :') Die zijn ook altijd erg vervelend.

Of dat ze gepast betalen en dan zeggen; ''laat de rest maar zitten''
En dan heel hard lachen om zichzelf.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:35

muppetmayo schreef:
Wat een geweldige dingen komen hier voorbij!

Heb ook jaren bij de appie gewerkt, en echt een hoop meegemaakt!

1 die ik altijd nog heb onthouden was de vrouw die op zoek was naar sjiehie teeks (even hoe ze het uitsprak)
Euhhh mevrouw wat bedoeld u precies?
Nou, net wat ik zeg! Sjiehie teeks!
Zou u misschien kunnen omschrijven wat u nodig hebt dan?
Ja nou gewoon die grote paddestoel dingen!
Ohhhh u bedoeld shii takes :+
Voordat ik daar achter was zeg... pffffffffff.

Hoe spreek je het wél uit dan? :P

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:07

Gewoon sjie taake volgens mij :+
Maar ze sprak het zo vreemd uit dat er gewoon echt niet te volgen was wat ze bedoelde ;)

Ook wel hele lieve klanten gehad hoor! Heel veel zelfs.
Ook bij bouwmaat waar ik een tijd gewerkt heb.
Zelfs ooit nog eens een mini cooper op schaal gehad :) Hij wist dat ik helemaal gek was van mini's. Hadden toen een actie waarbij je bij 2 slijpschijven een modelauto uit mocht zoeken. Heeft ie speciaal voor mij 2 schijven gekocht, en de mini aan mij gegeven. Omdat hij wist dat ik ze zo gaaf vond.
Wel eerst aan mn baas gevraagd of ik hem wel mocht aannemen natuurlijk.
Was echt een schat van een man, nooit boos, altijd vrolijk, had altijd alle tijd.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:17

Klant: "Wilt u een tasje?"
"Ja als je er 1 hebt, graag."

Veel voorkomend, maar als ik geen tasje zou hebben zou ik het niet vragen :') Ik weet wel dat ze het goed bedoelen, maar ze zeggen het verkeerd :P

Klant:"Hebben jullie parasolvoeten?"
"Nee mevrouw, die hebben wij hier niet aangezien wij maar een klein assortiment hebben."
Klant: "Ja maar *ander filiaal* heeft ze wel!"

Klant: "Mevrouw!!! Kan ik deze afrekenen in *ander filiaal* want daar hebben ze dit niet en hier kan ik mijn tegoedbon niet gebruiken..."

:')

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:18

Victory2000 schreef:

Nou inderdaad. Soms vind ik het zo jammer hoe betaald personeel zijn werk doet.
Langs onze winkel zit een kruidvat en daar gaat de deur al dicht, 15 minuten voor sluitingstijd, dan mag je er dus al niet meer in. Echt té aso vind ik dat.
Tot 18.00 uur open is tot 18.00 uur open.
En ja wij blijven ook niet drie uur langer open, je moet natuurlijk wel een grens trekken.
Maar een half uurtje, echt geen probleem. Wij hebben vaak genoeg dat er om 5 voor 6 nog iemand binnen komt en een half uur rond blijft snuffelen. Dan maak ik de kas alvast op, zet alles binnen etc, zodat we wel meteen weg kunnen als deze klant klaar is. Maar 20 minuten voor sluitingstijd geen werk meer willen doen omdat het bijna sluitingstijd is? Kan écht niet!

Ik merk de laatste tijd heel veel dat winkelpersoneel het niet zo belangrijk vind, als ze maar op tijd weg zijn.
Laatst was ik bij een winkel en het was 5 voor 6. Komt er zo'n meisje van een jaar of 16 naar me toe 'Ja uh, je moet ff af gaan rekenen want we willen naar huis' %)

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:21

Wij sluiten om 6 uur, maar mensen schijnen dat heel moeilijk te kunnen onthouden...

Er kwam gisteren voor vijven nog een meneer ben: "Zijn jullie nog open?"
Wij, de receptionistes/kassieres, waren nog volop bezig, en ik stond bij het poortje om mensen te begroeten + eventueel helpen, en ik kon het stiekem toch niet laten om 'Nee :D ' te zeggen...
Niet helemaal correct, maar vond het toch wel grappig, iedereen was druk, en bovendien staat het op de ingang. Meteen daarna wel gezegd dat we tot 6 open zijn. :)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:23

Als ze mij betalen tot half 7 wil ik ook best tot half 7 blijven hoor, maar elke minuut na sluitingstijd (en elke minuut voor openingstijd ook trouwens) krijgen wij niet uitbetaald. De kassa is tot 6 uur open.
Als alle klanten weg zijn hebben we nog voor zo'n 20 tot 25 minuten werkzaamheden, onbetaald! En dat met een minimumloon, daar wordt je niet blij van, als we nou een salaris hadden dat zoiets toelaat, maar een uur onbetaald werken vind ik eigenlijk van de gekken. Als je een eigen zaak heb is dat iets waar je zelf voor in staat en je zelf je geldzaken regelt. Ik (en anderen) zijn maar afhankelijk en het staat bovendien niet in mijn contract dat ik een uur (3 kwartier) onbetaald werk moet verrichten..

Dat neemt niet weg dat wij vanaf half 6 niet klantvriendelijk meer zijn, maar de boel moet ook dicht :) Als wij om 7 uur niet weg zijn, worden we door de alarmcentrale gebeld :)
Laatst bijgewerkt door Muisbal op 28-06-09 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:33

Victory2000 schreef:

Ik ben ook elke dag 30 min van te voren aanwezig, en minimaal half uur na sluit ook nog
Ik sluit de deuren pas om 1800, maar om 18.05 kloppen vaak nog mensen aan of ze nog wat mogen kopen. Moet ik dan de deuren weer openen??
Sorry, maar ik werk dus minimaal een uur per dag onbetaald, als problemen zijn vaak nog langer, ik werk vaak 6 dagen per week, dat komt dus neer op 3 volle dagen onbetaald werken per maand
Vind ik wel genoeg.....
Als je eigen zaak hebt, en langer open blijft omdat je dan meer omzet hebt, krijg je dus automatisch ook meer betaald. Als je in loondienst bent dus niet, en dat vind ik wel degelijk een verschil

deur 15, min van te voren sluiten vind ik ook belachelijk en sta ik absoluut niet toe in mijn winkel. We waarschuwen we klanten die 5 minuten voor sluit binnenkomen dat we zo gaan sluiten.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:57

Bij ons in de CAO staat dus dat iedereen een (betaald!!) afwerkkwartiertje had. Echter is ons verteld dat in de CAO staat dat iedereen een ONBETAALD afwerkkwartiertje heeft. Wij zijn al die jaren voor de gek gehouden en zelfs nu ze het ons willen uitbetalen, krijgen we het nog niet! Vind ik echt aso, ik werk toch? Dan wil ik wel betaald krijgen, helemaal als ze het voor zichzelf (leidinggevende) wel opschrijven.

Overigens kunnen wij het niet zo doen als hierboven eens geschreven is. Alvast alles opruimen, zodat iedereen snel weg kan na de laatste klant. Wij mogen nl pas de kassa's + cashboksen + pinautomaat afsluiten en eruit halen als alle klaten weg zijn en de deur dicht is. Dat is een hoop werk, waar je best mee bezig bent, want alles moet ook in de kluis en deze mag pas open als de deur dicht is.

Als ze willen dat we de klanten na sluitingstijd helpen, dan moeten ze ons daar ook voor betalen. Dat vind ik niet meer dan logisch. Vroeger hadden we een prikklok en was er nooit dit gezeik. Je kreeg wat je had gewerkt, nu niet meer :n.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:05

Dat is het verschil Lynn_Nikita. Sluitingstijd is sluitingstijd, na sluitingstijd ben je dicht en hebben de klanten pech. Maar voor sluitingstijd ben je open, en toch hebben sommige klanten dan alsnog "pech" aso vind ik dat. Alsof je niet in 10 minuten naar de kasa kunt ofzo :?

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:07

om 10 voor word er om geroepen dat het bijna 8 (of 9) uur is, dan zijn de deuren nog open.. om 8 (of 9e uur) gaan de deuren dicht, blijft er 1 kassa open, en overhetalgemeen ben ik de gene die het rondje door de winkel loopt, OOK ben IK degene die die dag al vanaf 11uur agter de kassa zit, en tot 8uur moet, dus om 8uur ben ik ERG blij als ik dan naar huis ga, loop de winkelin, naar de klant en vraag dan netjes.. "goedenavond, wij willen gaan sluiten, zou u misschien naar de kassa willen gaan?? als u nog iets moet hebben, help ik even snel met zoeken!" dan zijn er altijd nog klanten die er geen "respect" voor hebben, en door lopen.. dan zeg ik meestal,"mevrouw (of meneer) zou ik u nogmaal mogen verzoeken om naar de kassa te gaan? wand wij zouden ook erg graag naar huis willen!"

ik bedoel, ik heb gedult, maar eens houd dat bij mij ook op.. maar wij gaan NOOIT eerder dicht dan de echte sluitings tijd.. ;) maar ik ga id ook niet onbetaald werken... doe al meer dan zat onbetaald...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:16

Ik snap best dat als je werknemer bent dat 18.00 sluiten ook 18.00 uur is. Maar 18.00 is geen 17.40 zoals ik hierboven las.
Ik heb ook eens in een winkel als personeel gewerkt en daar werd toch echt van mij verwacht dat ik 's ochtends minimaal 15 minuten van te voren aanwezig was en na sluitingstijd bleef tot iedereen klaar was. En ja dat was ook als er om 6 uur nog een klant binnen kwam, dan hielp je die gewoon.
Ik heb er nooit een probleem van gemaakt.
Dat kwartiertje extra, wat is dat nou???

Maarja, misschien ben ik daar dan makkelijk in ofzo....
Ik heb een tijdje 110 uur in de week gewerkt voor een salarisje van 300 euro per maand. Nou voor dat salaris wat je in een winkel krijgt (moet toch wel minimaal zon 1000 euro per maand zijn denk ik zo) voor 40 uur, zou ik er persoonlijk écht geen probleem van maken om 10 minuutjes te moeten wachten....

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:21

tja het sluitingstijd verhaal..
op mijn werk sluit ik ook altijd eerder.. maar bij ons ligt het iets anders..
ik werk dan bijv op zaterdag en zondag (dit weekend alleen niet ^^) van 1 tot 5 in de kantine/restaurant van een verzorgingstehuis(Sta daar dan ook in mn eentje).. smiddags kunnen mensen die op bezoek komen dan nog een drankje bestellen..
officieel is de sluitingstijd van die katine 17.00 uur. maar mijn werktijden zijn ook TOT 17.00 uur, en ik word geacht om om 17.00 ook naar huis te gaan het is niet de bedoeling dat je gaat overwerken. als ik om 17.00 naar huis wil moet ik dus minstens om 16.30 al alles dichtgooien omdat ik nog moet opruimen en schoonmaken en als er mensen blijven bestellen kom ik daar niet aan toe.
gewoon niet erg handig bedacht, ze hadden of de sluitingstijd om 16.30 moeten doen of de werktijden tot 17.30.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:32

prom schreef:
om 10 voor word er om geroepen dat het bijna 8 (of 9) uur is, dan zijn de deuren nog open.. om 8 (of 9e uur) gaan de deuren dicht, blijft er 1 kassa open, en overhetalgemeen ben ik de gene die het rondje door de winkel loopt, OOK ben IK degene die die dag al vanaf 11uur agter de kassa zit, en tot 8uur moet, dus om 8uur ben ik ERG blij als ik dan naar huis ga, loop de winkelin, naar de klant en vraag dan netjes.. "goedenavond, wij willen gaan sluiten, zou u misschien naar de kassa willen gaan?? als u nog iets moet hebben, help ik even snel met zoeken!" dan zijn er altijd nog klanten die er geen "respect" voor hebben, en door lopen.. dan zeg ik meestal,"mevrouw (of meneer) zou ik u nogmaal mogen verzoeken om naar de kassa te gaan? wand wij zouden ook erg graag naar huis willen!"

ik bedoel, ik heb gedult, maar eens houd dat bij mij ook op.. maar wij gaan NOOIT eerder dicht dan de echte sluitings tijd.. ;) maar ik ga id ook niet onbetaald werken... doe al meer dan zat onbetaald...

Bij ons gaat het precies hetzelfde :j . Iedereen mag tot 8 (of 9) uur binnen komen, maar we gaan ze wel 5 voor alvast richting de kassa roepen en na 9 (of 8) uur kom je gewoon niet meer binnen. Dat verhaal van ... ik heb alleen maar dit of dat nodig kennen we al langer dan vandaag :j

Ik irriteer me mateloos aan de reacties van: wat is nu een kwartiertje?? Als je dat vind, waarom is het dan zoveel moeite dat kwartiertje ook uit te betalen. Het maakt niet uit hoeveel iemand verdiend, het gaat gewoon om het principe. Er wordt van mij verwacht dat ik bepaalde werkzaamheden doe, prima, maar dan verwacht ik ook iets terug. En wat is nu een kwartiertje..... ik zal je zeggen, als je elke avond werkt en je moet ruim van te voren aanwezig zijn en elke avond een kwartier (onbetaald) blijven, dan loopt dat heeeeeel snel op. Makkelijk verdiend voor de baas ;) . Als iemand 5 avonden in de week werkt, dan loopt dat al op naar 10 uur onbetaald...... grapje zeker ;)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:33

Nathalie schreef:
Dat kwartiertje extra, wat is dat nou???

Maarja, misschien ben ik daar dan makkelijk in ofzo....
Ik heb een tijdje 110 uur in de week gewerkt voor een salarisje van 300 euro per maand. Nou voor dat salaris wat je in een winkel krijgt (moet toch wel minimaal zon 1000 euro per maand zijn denk ik zo) voor 40 uur, zou ik er persoonlijk écht geen probleem van maken om 10 minuutjes te moeten wachten....

Als ik een kalendermaand 40 uur per week werk, ben ik nog geen 700 euro verder. (18 jaar) Dan doe ik staand / lopend werk, dus niet 'relaxt' achter een bureau zittend. Op een dag willen gemiddeld 4 mensen op het zelfde moment iets van mij.
Wat dat kwartiertje (3 kwartier) nou extra is? Een steek na een dag hard werken voor een laag salaris.
Als ik op mezelf zou wonen en 40 uur zou werken, volgens mij is dat vrij lastig in de randstad met die leuke huren etc :)

Oh ja, dit ging trouwens om uitspraken, niet om salaris perikelen :o :D