Werk in een gedeeltelijk zelfbedieningsrestaurant en stond vorig jaar een keer bij het kleine ijsloket. Dit loket is in de gang richting magazijn. Klant kwam, kocht een ijsje en bleef nog even staan. Vanuit het magazijn (echt 4 meter verder) schreeuwde een collega met z'n handen om z'n mond heen "Paulien help ff!" en het klonk alsof hij in een kelder stond.
Dus wat doe ik, ik doe alsof ik de trap af loop (lees: bij elke stap verder door mn knie zakken

Of achter het raam gaan staan, met wijsvinger op het kozijn drukken en dan door je knieën zakken, alsof je met de lift naar beneden gaat. Levert leuke blikken op van de mensen aan de andere kant, want ze kunnen niet helemaal naar binnen kijken door dat raam.
Van sommige klanten weet je gewoon dat ze een grapje kunnen waarderen, het houdt je dag ook leuk. Kreeg laatst de bestelling "1 patatje mayo"
Heb de klant letterlijk 1 frietje gegeven met een drupje mayo er op. Hij kreeg direct daarna de rest van het bakje hoor en hij kon er hartelijk om lachen