Rijlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_

Re: Rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:52

Hellingproef doen wij altijd met handrem?!
Is opzich altijd wel te doen.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:28

Paula schreef:
Ik ook zonder inderdaad. Eitje. :j

Als morgen m'n les nog niet grandioos goed gaat word ik echt gek.

Als je je daarop gaat focussen gaat t niet snel grandioos goed.. Gewoon beetje heen buurten met je rijinstructeur, en dan gaat t allemaal vanzelf ;)
(hoop dan dat je een beetje een gezellige hebt ;) )

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:20

zonnebloem18 schreef:
Hoe was het kijken naar je eigen rijstijl eigenlijk gegaan Paula?

Ging eigenlijk wel prima. Hij deed gelukkig niet overdreven, wat ik wel had verwacht. Maar het was inderdaad zoals ik rij, kijk er nu niet anders tegenaan ofzo. Alleen ben mij een ongeluk geschrokken wat hij in die spiegels aan de passagierszijde allemaal ziet. := Echt récht in je ogen van alle kanten, brrr.

Ik hoop dat het morgen eens echt goed gaat omdat het altijd maar zozo gaat. En ik heb gewoon het idee dat mijn rijinstructeur het ook een beetje hopeloos vind worden. :o Niet dat ik totaal niet kan rijden, maar gewoon telkens dezelfde dingen fout. Voor mij is het meer gewoon een rondje rijden dan dat ik echt vooruitgang zie... En in theorie weet ik écht hoe het moet, maar als ik rij komt het er niet zo uit. (en dan zie ik in mijn ooghoeken m'n rijinstructeur weer naar z'n hoofd grijpen := ).

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:24

Hoeveel rijlessen heb je nu gehad, Paula?
Wel confronterend, dat kijken naar je eigen rijstijl. Je valt snel in je 'oude, vertrouwde' patroon, ook al weet je wel dat het in theorie toch iets anders moet.

Moet zeggen dat ik 'm wel knijp voor dinsdag. Ik ben echt een perfectionist, en door het vele rijden weet ik gewoon dat ik het kan, maar als ik zenuwachtig wordt, dan komt er niks meer uit bij mij. :=

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:29

Ik heb nu 12 x 1,5 uur gehad. :o En echt, voor mijn gevoel rij ik nog précies hetzelfde als in les 4/5 ongeveer. (En ik denk dat dat ook echt zo is...)

Ja ik ben ook heel erg perfectionistisch, daarom ben ik er ook constant zo mee bezig en maak ik mij zenuwachtig. Echt heel vervelend. Maar troost je, zelfs als ik in de auto stap ben ik ineens al mijn zenuwen kwijt. Komt dus echt wel goed. :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:31

Nou ja, in vergelijking zijn dat maar 18 lessen van een uur, toch? :+ Volgens mij valt dat nog wel mee, het gemiddelde ligt rond 32 lessen.

Ben erg benieuwd. Wel fijn dat jij zegt dat jouw zenuwen iig weg zijn als je eenmaal in de auto zit. Hopelijk is dat bij mij ook zo.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:37

Ja maarja, heb nog geen 1 bijzondere verrichting geleerd, theorie hoefde ik voorlopig nog niet te doen begreep ik de vorige keer enzovoort. :=
Morgen maar eens aangeven dat ik zelf het gevoel heb dat ik niets vooruit ga. Of nee; morgen ga ik mij nergens druk over maken en alleen goed rijden.

In de auto ben je zo druk met vanalles dat je geen tijd meer hebt om zenuwachtig te zijn. :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:40

Haha, ik vind jouw ava nog steeds zo cool. :D

Vind je je instructeur verder wel prettig? Inderdaad wel apart dat je die bijzondere verrichtingen nog niet hebt gedaan.. Als je een beetje kunt rijden - tenminste, uit jouw verhaal maak ik op dat je best redelijk rijdt - lijkt me dat die bijzondere verrichtingen wel geoefend moeten worden.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:45

Mwah... :o Als ik verhalen hoor over andere instructeurs dan vind ik hem wel een beetje apart. Hij geeft tijdens het rijden erg weinig aanwijzingen (zeker als hij z'n praatuurtje heeft), en dan op het einde ineens waar ik de volgende keer op moet letten. En de ene keer kletst 'ie dus heel gezellig en de andere keer zegt 'ie niets. Als ik gericht ergens naar vraag, dan geeft hij ook wel antwoord hoor, maar ik ben zelf nogal afwachtend en dan vind ik het erg irritant als het allemaal van mij af moet komen.

Haha dankje! :P

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:47

Welcome! Als ik jou was, zou ik hier juist erg onzeker door worden.. := Misschien eens overwegen om een andere rijschool te proberen?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:55

Ja ssst hou op... Als je hoor wat ie over andere leerlingen ook zegt. :o Dan durf ik al helemaal niets meer. Een andere rijschool durf ik écht niet. En ik weet dat als ik er wat van zeg hij zich ook wel aan zou passen, maar dat durf ik al niet eens.

Echt om gek van te worden, en dat geld tikt maar door.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:00

Hmm.. Heb ook niet echt t idee dat het wel echt klikt met jou instructeur paula.. Proeflesje ergens anders nemen?
Gewoon om te kijken of hun fijner, beter zijn.. Het moet niet zo zijn dat je dadelijk 20 'onnodige' lessen hebt gehad, omdat hij gewoon niet goed is.. en dat gaat jou wel geld kosten!

Ik ben altijd gewoon een uur lang aan het ouwehoeren met mijn instructeur, en tijdens het praten geeft hij aanwijzingen en uitleg..
Vind ik erg fijn, zo word autorijden echt snel een automatische piloot..
En ik heb 3 lessen gehad, en wel al 1 bijzondere verrichting, hellingtrekken(is toch ook bijzondere verrichting?)

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:01

wat zegt hij dan over andere leerlingen? :S

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:02

Paula schreef:
Ja ssst hou op... Als je hoor wat ie over andere leerlingen ook zegt. :o Dan durf ik al helemaal niets meer. Een andere rijschool durf ik écht niet. En ik weet dat als ik er wat van zeg hij zich ook wel aan zou passen, maar dat durf ik al niet eens.

Echt om gek van te worden, en dat geld tikt maar door.

Nou, ik zou het wel weten als ik jou was! Alleen maar profiteren van jou, lekker geld in het laatje. Zoiets tikt lekker aan voor die rijschool.
Heb niet het idee dat deze instructeur jou verder helpt/wilt helpen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:16

Ik denk dat hij ook wel een 'plan' heeft, waarbij ik dit eerst goed moet kunnen voordat we aan het volgende beginnen. Ik denk er nog wel even over na, wacht morgen maar weer af. Zal morgen toch maar aangeven dat ik zelf het idee heb dat ik niets leer, misschien komt hij wel met een verrassend antwoord. Want het is volgens mij geen type die mij aan het lijntje houdt om zijn eigen portemonnee te spekken. Mijn broer heeft ook zonder problemen bij hem gelest (maar die kon het dan ook goed geloof ik).

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:21

Zou het niet al te lang meer aanzien, zou zonde zijn als je straks onnodig heel veel geld kwijt bent. Had je broer dezelfde instructeur of dezelfde rijschool? Want er werken meestal meerdere instructeurs bij dezelfde rijschool natuurlijk :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:23

Het is een eenmans, dus dezelfde instructeur. :j

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:24

Ah oké.. Ben wel benieuwd naar de ervaringen over het algemeen. Is er op internet niet iets over te vinden?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:24

En ik ben eindelijk 18 :D!
eind juni begin ik met lessen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:37

Nee op internet is er niets over hem te vinden. Alleen een hoog slagingspercentage bij het CBR. Les ook bij hem omdat mijn broer zo'n schik met hem had en hem dus aanraadde.
Wat gewoon het probleem is, wat ik hier nu allemaal zeg zou ik tegen hém moeten zeggen en niet hier. Maar daar ben ik dus weer niet assertief genoeg voor. Want ik weet ook wel; hij vreet mij dan echt niet op. Het enige wat ik echt een probleem dus vind is dat ik voor mijn gevoel bijna niets leer. Dus dat moet ik morgen gewoon zeggen, volgens mij is het probleem dan ook zo opgelost.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:43

Jeetje dat is wel vervelend Paula.. ik zou het hem inderdaad wel gewoon zeggen.
Hoe moeilijk dat dan ook is.. ben zelf ook geen held. :))
Misschien heeft hij het zelf wel niet eens in de gaten.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:48

Pasamba schreef:
Jeetje dat is wel vervelend Paula.. ik zou het hem inderdaad wel gewoon zeggen.
Hoe moeilijk dat dan ook is.. ben zelf ook geen held. :))
Misschien heeft hij het zelf wel niet eens in de gaten.

Dat weet ik wel bijna zeker. Ook door zijn reacties die hij vaakt geeft en zijn verhalen over andere leerlingen. Ik maak volgens mij van een mug een olifant en durf dan weer niets te zeggen. Soms krijg ik ook gewoon het idee of hij mij uittest. Zoals pas, toen ik 10 minuten te vroeg thuis was. Toen zei ik heel sarcastisch voordat we de dam inreden en ik eigenlijk rechtdoor wilde; 'Oh ik dacht dat we nog een rondje gingen, het is nog zo vroeg'. Daarna ben ik nooit meer te vroeg thuis gebracht. :))

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:41

Probeer er gewoon eens over te praten. Hij eet je echt, echt, écht niet op en als het niets oplost of verbetert, kun je altijd zo ergens anders een proefritje proberen.
Ik weet wel dat het makkelijker klinkt dan het is, ik kan zelf dat soort dingen ook weken uit blijven stellen. Als je het dan eenmaal doet, blijkt echter dat het er tegen op hikken en er over piekeren veel rottiger was dan het gewoon doen. :P

Ik ben zelf niet zo'n kletskop en zeker als ik iemand pas ken, ben ik nogal terughoudend. Zeker als ik bezig ben en nadenk, zeg ik niet zoveel. :P Mijn instructeur praat af en toe honderduit en zegt soms ook een tijdje helemaal niets, ik vind het allebei prima, maar ik ben altijd een beetje bang dat hij die stiltes vervelend vindt.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:36

Het rijden ging fantastisch :D !
Het blijkt dus inderdaad dat hij vind dat ik eerst de basis bijna perfect moet doen, en dan van daaruit verder. Vandaag ook met zijdelings verplaatsen en inhalen bezig geweest, en daarna komen de bijzondere verrichtingen. Komt allemaal wel goed dus. Vandaag hield 'ie ook z'n mond, en dat scheelde al een heleboel. Kon ik mij eindelijk echt concentreren.
Moest de volgende keer alleen wat minder taai in de auto zitten, hij vond me nogal sloom. Tsja, daar kan ik weinig aan veranderen en voor m'n gevoel ging het prima dus ik vind het goed. Kon alleen echt m'n armen níet meer aan het stuur houden op een gegeven moment, en m'n koppeling ingeduwd. Zette 'm bij het stoplicht telkens maar in z'n vrij.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:27

Ik heb over 15 minuutjes weer 2 uur les dus ik zit al helemaal klaar :+