Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:42

Dat is ook naief...alsof de meeste mensen vastzitten omdat ze iemand vermoord hebben die aan hun kind gezeten heeft....Lusitana gaf het al aan wb Portugal, het gros van moorden wordt gepleegd in de relatiesfeer. Ik denk dat dat voor de VS ook geldt, kijken of ik daar iets over terug kan vinden. En Tivoli: je spreekt jezelf tegen, je hebt altijd een reden om iemand te vermoorden, maar eigenlijk is er nooit een goede reden voor moord? Wat bedoel je nu eigenlijk?

Het is de ver van je bed show, dus kan je het makkelijk goedpraten? Een paar jaar geleden werd de moeder van een kennis van mij vermist. Haar man werd direct als verdachte beschouwd, maar hij wilde niet praten en het kon hem allemaal niets schelen, ook al had hij 3 kinderen die hem dagelijks vroegen waar ze was. Pas na de uitzending van Peter R de Vries werd duidelijk dat hij haar welbewust had omgebracht en vervolgens had begraven onder zijn slaapkamerraam, onder een een laag beton. Die man zit nu een straf uit van ongeveer 12 jaar (12 jaar! ;( ) omdat niet bewezen kon worden dat hij haar met voorbedachte rade had vermoord. Zouden jullie zo'n man ook zo graag willen schrijven? Omdat hij sielugh opgesloten zit en 'vast wel een reden had' om zijn vrouw te wurgen?

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:44

Mindim schreef:
jongens jongens, waar ligt jullie moraal!!!
Citaat:
Moord oke........... maar niks met kinderen e.d.

Moord oke??? Dat vind je niet zo erg? Hemel meid.
@meetje 22, waarom wil hij dat je zowel mooi van binnen als buiten bent? Je vat het wel icht op allemaal, want bovenstaande reactie was ook al van jou!
Het is idd heel manipulerend Amethyst.

SBI heeft met kindermisbruik (sexueel te maken)en wat voor kerel is het die kleine kinderen van straat rooft, volgende keer trakteert hij niet alleen op speelgoed of de macdonalds.
@Eponastable, kinderontvoering en misbruik is idd ook al strafbaar! En tuurlijk ga je daarvoor de bak in, wat denk jij dan!
@Nobel1, kind vond speelgoed waarschijnlijk niet erg nee, maar wat als deze man er iets voor terug wil, is kind dan nog zo blij?

De reacties die ik vooral op de laatste bladzijde lees zijn echt te erg, moord oke, kindermisbruik ooh mwaah. Als je met een gevangene wilt schrijven, wordt dan eerst maar es volwassen. En nee voor een meisje van 15 is het al helemaal niets.

Pardon? jij hoeft mij niet te vertellen in welke wereld we leven.
Als jij denkt dat moord iets is wat zelden voorkomt ben je erg naief.
En nee mij intereseert het niet zo zeer waarom ze iemand vermoord hebben.
Er zijn 1001 redenen om iemand te vermoorden.
Er zijn ook 1002 redenen om het niet te doen maar daar hebben zij niet veel meer aan.
Je kan het toch niet terug draaien,je kan er wel van leren.
In iedereen zit wel een moordenaar.
Hoe vaak heb jij stiekem wel niet met de gedachte gespeeld van oeh als ik de kans kreeg...............
Er zijn genoeg mensen op deze wereld die ik graag een koppie kleiner zou willen maken.
Het doen is een ander iets.
Daarentegen vind ik kindermishandeling/sexueel misbruik ervan iets heel en heel anders.
Dan heb je het over zodanig verknipte mensen dat ze in mijn ogen het leven niet waard zijn.
Die gun ik nog geen zuurstof in de longen,laat staan een geschreven brief.
Daarnaast is het zeker niet aan jou te bepalen of ik ergens licht over denk of niet !!!!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:46

Ik ben het met _Tivoli_ en Storm76 eens.
Zoiets kan je overkomen, maar ik ben van mening dat misbruik van kinderen of sexdelicten je niet zomaar overkomen.
Ik zal nooit van mezelf zeggen dat ik niet in staat ben om te moorden, want ik vrees dat ik dat wel ben.
Maar ik zou nooit iets met kinderen of dieren kunnen doen.
Ook een sexdelict zou ik nooit kunnen doen.

Misschien vinden anderen het schokkend wat ik nu vertel, maar ik ken mezelf en ben eerlijk

@pinuts: Ja, ik zou inderdaad wel willen schrijven met een man die een vrouw vermoord heeft, maar dus niet met eentje die een vrouw verkracht heeft.

Ik ben in met het grootste gedeelte van meetje_22 ook heel erg eens.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:50

Storm76 schreef:
Juist Tivoli,
in ieder mens schuild een moordenaar, het is alleen de hoop dat niemand je ooit zover krijgt om die eruit te laten komen.

Ik vind het heel goed dan mensen schrijven met mensen die in de gevangenis zitten, je moet het doen omdat je wilt helpen en niet verwachten dat je er zelf beter van zult worden.

Sommige dingen doe je nu eenmaal voor een ander, zonder er zelf beter van te worden en zonder altijd maar te veroordelen. Dát hebben anderen namelijk al over hen gedaan.

Niet in ieder mens ben ik zeker niet mee eens. En dat zeggen de proeven ook zelfs in gecreerde omstandigheden zoals die van milgram.
Gelukkig maar anders was het niet zo best.
Maar goed ben er ook raar in hoor, ik kan over de goorste moorden leren en lezen mbt enz, maar wanneer het om kindermisbruik ga kan ik dat niet. Sjah geen idee hoe het komt is vrij fout maar persoonlijke keuze het ene kan ik van me afzetten het andere niet

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:53

Mindim, interessant om jouw ervaringen te lezen...
Ik zie dat inmiddels veel mensen een brief/mail hebben geschreven, ik vraag me serieus af of veel mensen niet te licht denken over dit contact...
Zéker gezien hoeveel jonge meiden hier ook reageren met o leuk dat zou ik ook wel willen... Overleg dit met je ouders, denk er 100x over na...
Ik snap best dat mensen met gedetineerden willen schrijven ( al zal ik zelf met een heel groot aantal mensen vanwege hun delict al niet willen schrijven) maar het is geen penvriendinnetje die je uitkiest als je 12 bent..
Er zit allerlei gespuis tussen, ook onschuldigen idd, maar zéker ook een helehoop gekken, die ge-wel-dig kunnen manipuleren.. Daar is als volwassene met een hoop levenservaring al nauwelijks doorheen te prikken, kun je nagaan hoe dat voor een 15 jarige zou lopen

Ik ga als ik van de week tijd heb ook eens die site helemaal uitpluizen, vind het allemaal wél erg interessant
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 13-01-09 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:59

Meetje22 schreef:
Moord oke........... maar niks met kinderen e.d. :(

Meetje, je beticht iemand anders van naïviteit....lees je eigen zin hierboven nog eens terug alsjeblieft......

de pot verwijt de ketel...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:00

Klopt, er zitten ook een hoop gekkken tussen.
Iemand het boekje Proefverlof wel eens gelezen?
Sommigen zijn echt niet zo dom als ze lijken en zijn te slim....

Maar daarom kijk ik ook gericht naar de geschreven verhaaltjes bij de personen.

Ann_moi

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:05

Ik heb er een poos over nagedacht en heb besloten nog maar niet te schrijven,, ik vind mezelf toch wel te jong en wil toch nog maar 2 jaar wachten, zodat ik zelf ook sterk in mn schoenen sta. Ik heb echt respect voor de mensen die schrijven.. :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:07

er zullen vast wel een paar "zielige" tussen zitten, met een verhaal waarbij je denkt van joh.. zit je daarom levenslang vast?? Mjah ik geloof niet dat dat de meerderheid is. Over het algemeen praat je met zieke mensen..
myfairytale: ik vind t echt raar dat je wel met een man wil schrijven die bij wijze van spreken een vrouw 10 jaar gevangen heeft gehouden in zijn kelder, en elke dag met een mes bewerkt heeft tot de dood eraan toe (langzame marteling met moord uiteindelijk) maar niet wil schrijven met een man die een vrouw 1x heeft verkracht, terwijl ze bijv zo stom was om met hem mee te gaan naar zijn huis.. (mjah jouwn keuze hoor, ik vind t alleen vreemd weetje:) )

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:09

@pinuts: laten we maar even verder gaan per pb, om wel on-topic te blijven.
Maar helaas is dat dus niet te zien of het inderdaad martelen en vermoorden was, of alleen snel een pistoolschot, bij wijze van.
Maar voor verkrachting hoef je zeer zeker niet met iemand mee naar huis!

Misschien heb ik wel een afwijkende geest/gedachtengang. :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:10

Katiavl, en toch denk ik echt dat er in ieder mens een moordenaar schuild, ook al heeft Milgram bewezen dat het niet zo is (ik ken dit niet), sommige situaties kún je gewoonweg niet nabootsen, zoals deze;
Stel je voor dat je erachter komt dat je 10 jarige dochter op de meeste gruwelijke manier verkracht en vermoord is, jij weet wie het gedaan heeft en je komt oog in oog met hem te staan, jij zit in een SUV en hij niet... knappe moeder die zichzelf in de hand houdt. Ik zou het niet kunnen, zeker weten, ik zou dwars over hem heen rijden... en weer terug....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:12

Maar goed, ik blijf erbij, ook deze mensen hebben recht op schrijven, ongeacht wat ze gedaan hebben, het is aan de schrijfster of je kunt en wilt schrijven met zoiemand. Maar dat recht hebben ze wel, het blijven mensen ongeacht hun (soms gruwelijke) daden.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:15

Gulpje schreef:
Dat is ook naief...alsof de meeste mensen vastzitten omdat ze iemand vermoord hebben die aan hun kind gezeten heeft....Lusitana gaf het al aan wb Portugal, het gros van moorden wordt gepleegd in de relatiesfeer. Ik denk dat dat voor de VS ook geldt, kijken of ik daar iets over terug kan vinden. En Tivoli: je spreekt jezelf tegen, je hebt altijd een reden om iemand te vermoorden, maar eigenlijk is er nooit een goede reden voor moord? Wat bedoel je nu eigenlijk?

Nee,ik ben daar niet naief in,maar bedankt.
Het voorbeeld dat ik noemde,is maar 1 van de vele scenraio's waardoor je tot een moord gedreven zou kunnen worden.
Het is het voorbeeld dat ik gebruikte voor mijn partner,omdat hij zich er in kan inleven: hij is een man met een dochter.
Maar er zijn talloze voorbeelden van mensen die vast zitten voor moord,die opzich geen slechte mensen zijn.
Dit voorbeeld was er maar 1,maar dat betekend niet dat ik denk dat de hele gevangenis vol zit met vaders van misbruikte kinderen hoor :=

En ik spreek mezelf niet tegen door te zeggen 'je hebt een reden om iemand te vermoorden,maar er bestaat geen goede reden of excuus.'
Dat is gewoon precies zoals het er staat:
Je kan honderden redenen voor een moord bedenken, maar in the end blijft het altijd fout...ookal heb je het gevoel van 'opgeruimd staat netjes' bij een omgebrachte kinderverkrachter... Voor de wet blijft het fout.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:16

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:27

Ik hou dit topic even in de gaten..

Voor de mensen die schrijven; hoelang zijn jullie brieven/emails?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:28

Ik ben nu aan het kijken bij mensen die nog nooit een brief hebben gekregen. Het valt op dat dat vooral minder knappe mensen zijn, kiest iedereen op uiterlijk ofzo?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:38

Wat mij opviel bij de mensen die nog nooit post gehad hebben. Ok, ze zijn vaak minder knap, maar de verhaaltjes die ze er in zetten zijn ook niet echt uitnodigend vind ik...

Verder lijkt het me goed om het nu vooral er bij te houden of je wel of niet contact met iemand zoekt.. We kunnen verwijzen naar meningen die gegeven zijn, maar die zijn inmiddels al vaker gegeven dus dat lijkt me inmiddels wel duidelijk :) Maar zo denk ik er over ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:56

Flew schreef:
Ik ben nu aan het kijken bij mensen die nog nooit een brief hebben gekregen. Het valt op dat dat vooral minder knappe mensen zijn, kiest iedereen op uiterlijk ofzo?

Meestal wel ja zo is het leven nu eenmaal, en een zachtere foto is ook zoveel uitnodigend dan een harde zeker als het om een crimineel gaat. En logisch ook! Die mannen met hun spieren, en vrouwen met weinig kleding skip ik ook

Sommige verhalen zijn inderdaad := maar sommige daartussen zijn ook gewoontjes

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:00

Ik ging ook even kijken naar de gasten die nog geen post hadden ontvangen, vond ze niet echt superlelijk ofzo, maar zag er al 1 bij zitten die vastzit voor dierenmishandeling. Daar zou ik zowiezo niet naar schrijven, net zoals iemand die zit voor moord, verkrachting en dat soort dingen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:01

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:11

Precies, foto kan nog zo leuk zijn maar bij sommige kijk je dan naar wat ze uitgevreten hebben en dan denk je >;) :n dan klik ik ze eigenlijk gelijk weer weg.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:15

Hee ik had net een idee.. Is het miss handig om toch op elke pagina het lijstje even te herhalen? Scheelt een hele hoop zoeken ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:18

En misschien lijstje met verklaringen, sinds ze elke keer opnieuw gesteld worden

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:22

Lijkt me een goed idee! En dan even erbij in de openingspost ofzo. Dat het niet uitnodigend is om 37 pagina's door te lezen snap ik, maar sommige vragen komen wel heel notoir terug.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:26

En veel antwoorden kloppen nog niet eens ook :+ Zo zag ik staan: Capital Murder -> moord voor geld. Uhm, niet echt :+
Capital murder is moord op:
* Een wetshandhaver IN FUNCTIE
* Iemand, voor, na of tijdens een kidnapping
* Moord met persoonlijk gewin
* Iemand terwijl je al levenslang hebt voor moord (in de gevangenis dus
* Iemand voor, tijdens of nadat je iemand verkracht
* Op een naast familielid zoals vader, moeder of kind