Volwassen mannen met jonge meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: Volwassen mannen met jonge meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:09

Karin schreef:
Een kerel van 50 die zijn gezin ineens in de steek laat voor een meid van 18, is dat ook liefde?

Dat is waarschijnlijk een simplificatie van een rammelende huwelijkssituatie.
Verderkan echtscheiding en gezamelijk verantwoordelijkheid voor kinderen ná het huwelijk een voor alle partijen minder slechte keuze zijn dan een rammelend huwelijk voortzetten.

Dat een nieuwe vlam een dergelijk kruitvat kan doen ontsteken is niet vreemd.
Wanneer een huwelijk een kruidvat is, dan zijn daar twee partijen bij betrokken.
Je kan van een falend huwelijk zelden één persoon de 'schuld' geven. Dat is wel erg makkelijk, maar zelden de hele situatie.

Afgelopen jaar is in onze directe kennissenkring een stel 'ineens' uit elkaar. Hij 'is er vandoor met...' maar heeft eigenlijk gewoon een onhoudbare en onomkeerbare situatie opgegeven met als áánleiding...
Aan het onstaan en escaleren van die rammelende huwelijkssituatie zijn beiden in gelijke mate deelgenoot.
De leeftijd van het vlammetje is dan irrelevant.

hc

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:10

Grof? Je vrouw en kinderen in de steek laten voor een tienermeisje, dat vind ik pas grof Bloos

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:11

Volwassenheid en gedrag moeten dan ook niet perse in correlatie liggen. Gedrag heeft teveel beinvloedbare factoren Lachen

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:12

Het klopt dat je allebei moet vechten voor je relatie/huwelijk. Maar zeker een huwelijk is voor mij in de allerletterlijkste vorm voor eeuwig.

En vreemdgaan is nooit of te nimmer te vergoelijken...

kavama

Ik heb ook wel eens gehoord,(tijdens mijn werk hoor ik veel) dat een vrouw al 1 jaar geen sex meer wilde met haar man, tja dat ie dan gaat lopen voor iemand die dat wel wil.
En zo zal die vrouw niet de enige zijn hoor.
Laatst bijgewerkt door kavama op 08-01-09 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

natural_

Tja, normaal is anders.. Voor mij in ieder geval ongeveer net zo onbegrijpelijk als dat mijn overbuurvrouw en man (samen 2 kinderen van toendertijd 11 en 13) gingen scheiden en ZIJ vervolgens bij de overbuurvrouw introk.. Over absurd gesproken?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:13

Om nou direct van 'schuld' te gaan spreken als een huwelijk stukloopt vind ik toch ook wel erg zwartwit. Concluderen dat je niet bij elkaar past, andere verwachtingen hebt van het leven (en van elkaar) kan ook nog hoor, daar kun je heel goed na jaren pas achter komen. Als ik kijk naar de generatie van mijn ouders: vroeger kwam je op je 20e iemand tegen, je trouwde ermee, kreeg kinderen - en waarom? Echt niet altijd omdat die persoon 'de enige echte ware' voor je was. Nee, zekerheid, een gezin stichten, dat was toen 'normaal'. Ik vind het niet zo gek dat mensen dan op een gegeven moment alsnog voor zichzelf kiezen.

Maar sluit dan iig eerst een relatie netjes af voordat je met een ander verder gaat, of dat nou iemand van je eigen leeftijd is of iemand die je dochter (of zoon) had kunnen zijn.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:14

natural_ schreef:
Tja, normaal is anders.. Voor mij in ieder geval ongeveer net zo onbegrijpelijk als dat mijn overbuurvrouw en man (samen 2 kinderen van toendertijd 11 en 13) gingen scheiden en ZIJ vervolgens bij de overbuurvrouw introk.. Over absurd gesproken?

Wat moet ze dan doen na haar scheiding,.. alleen blijven ??
Dat het toevallig een vrouw is,... is dat ook al raar ?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:15

Nou dat voorbeeld vind ik niet zo absurd... Die heeft (misschien onder druk van de omgeving) jarenlang haar lesbische gevoelens in de kast gestopt en is er nu pas voor uit gekomen...

*edit; ik ging er meteen vanuit dat ze lesbisch was... Wie weet was het alleen voor onderdak idd Gestoord

Anoniem

Elke relatie kan stranden maar je kunt het niet goedpraten dat een vijftigjarige kerel daarna toegeeft aan zijn lust om een jonge meid van 18 te versieren Boos!

Karin

kavama schreef:

Natuurlijk, want het is belangrijk wat 'de omgeving' ervan vindt.

Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:16

suleilitha schreef:
Verder zien we dus dat iemand van 50 niet persee volwassen hoeft te zijn Haha!

Zou ik graag een kleine aanpassing op willen doen.... "Zich niet per se volwassen hoeft te gedragen hoewel hij wel geacht wordt dat te zijn" Knipoog

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:16

Karin schreef:
Om nou direct van 'schuld' te gaan spreken als een huwelijk stukloopt vind ik toch ook wel erg zwartwit. Concluderen dat je niet bij elkaar past, andere verwachtingen hebt van het leven (en van elkaar) kan ook nog hoor, daar kun je heel goed na jaren pas achter komen. Als ik kijk naar de generatie van mijn ouders: vroeger kwam je op je 20e iemand tegen, je trouwde ermee, kreeg kinderen - en waarom? Echt niet altijd omdat die persoon 'de enige echte ware' voor je was. Nee, zekerheid, een gezin stichten, dat was toen 'normaal'. Ik vind het niet zo gek dat mensen dan op een gegeven moment alsnog voor zichzelf kiezen.

Maar sluit dan iig eerst een relatie netjes af voordat je met een ander verder gaat, of dat nou iemand van je eigen leeftijd is of iemand die je dochter (of zoon) had kunnen zijn.

Ik denk niet dat er iemand in dit topic is die niet eens iets heeft gedaan en later dacht,.. ooh dat had ik beter anders kunnen doen.
Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen,.. of zoiets.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:17

suleilitha schreef:
Elke relatie kan stranden maar je kunt het niet goedpraten dat een vijftigjarige kerel daarna toegeeft aan zijn lust om een jonge meid van 18 te versieren Boos!

Een meid van 18 is voor de wet volwassen. En als die vijftigjarige kerel zijn vorige relatie eerst heeft afgesloten en er daarna met een 18-jarige vandoor gaat... Tja, mijn keus zou het niet zijn Clown maar ik ga daar ook geen negatief oordeel over geven.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:18

Karin schreef:
kavama schreef:

Natuurlijk, want het is belangrijk wat 'de omgeving' ervan vindt.

Rolleyes

Jaah want daar zijn wij errug goed in, vertellen hoe de ander het moet doen, weten precies wat fout en goed is,... als het om een ander gaat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:19

ik vind gewoonweg dat je als volwassen man met je tengels van kinderen af moet blijven........... en alles onder de .pak' m beet, 18 zijn voor mij nog kinderen.........

het moet allemaal gewoon in verhouding zijn

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:20

Onder de 18 idd. Vanaf 18 moeten ze wat mij betreft zelf weten wat ze doen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:20

Het is toch wel zuur als je als 50-jarige vrouw afgedankt wordt voor een 18-jarige, al dan niet met de zorg voor je kinderen en als het tegenzit ook nog eens afhankelijk van de bijstand en de alimentatie terwijl hij de grootste vrijheid geniet met zijn nieuwe jonge vlam... Ik denk dat het niet zo gek is als zo iemand dan een 'zuurpruim' wordt...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:21

Karin schreef:
suleilitha schreef:

Een meid van 18 is voor de wet volwassen. En als die vijftigjarige kerel zijn vorige relatie eerst heeft afgesloten en er daarna met een 18-jarige vandoor gaat... Tja, mijn keus zou het niet zijn Clown maar ik ga daar ook geen negatief oordeel over geven.

ik zal als mamma zijnde niet echt staan te juichen vrees ik Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:22

Klopt, leuk is het niet. Maar dat is het ook niet als je kerel ervandoor gaat met iemand van zijn (of jouw) eigen leeftijd.

Cheetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:22

Ik vind het eacht niet goed en smerig ook.

Ik ken ook een meisje uit mijn buurt, zij is 14 en gaat met een man van 29. Ik vind dat zo smerig!
Wij zeggen er vaak wat van maar ze trekt er zich niks van aan..

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:23

En wat vinden jullie eigenlijk van andersom
oudere meiden met jonge mannen ook dit gebeurd heel veel !! blijkbaar zijn er jongens die daarop G**len

Zelf heb ik bijna een vriend die is 1 jaar jonger ik ben 19 hij is 18
Dit is echt omdat ik gewoonweg met oudere mannen niet kan vinden ze zijn dan alweer te volwassen sommige dan blijkbaar Bloos
en dat past niet bij mij Haha!

overigens vind ik oudere mannen met jonge vrouwen niet echt wat.. ligt wel hoeveel leeftijds verschil ik vind 7 of 8 jaar wel de max.. als je jong bent lijkt dit altijd zoveel erger dan als je ouder bent..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:23

ik ben niet van de jongere mannen Lachen Lachen

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:25

KiWiKo schreef:
ik ben niet van de jongere mannen Lachen Lachen

maar vind je dat dit kan ??
ook op oudere leeftijd ?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:26

Ik denk daar hetzelfde over als bij oudere man/jongere vrouw, ze moeten het zelf weten Lachen Ik persoonlijk heb liever een oudere gozer dan een jongere denk ik, ik vind leeftijdsgenoten al snel kinderachtig en jongens van mijn leeftijd hebben soms nog zo'n babyface Huilen van het lachen