Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinootje

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:45

Zit nu in 2e klas, 64 zitplaatsen en treinstel 7458. :p succes!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:54

Een DDM'etje? :P

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:22

Geen idee :P

Tjee die conductrice in sprinter ??-Rhenen (ben in Utrecht ingestapt) was volgens mij niet echt met goede been uit bed gestapt.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:20

Ik heb vandaag weer getreind, sinds dik een week. Heerlijk weer. :D
Was nog een aanrijding tussen Zoetermeer-Gouda vanochtend, gelukkig ging m'n treintje wel naar Utrecht.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:45

MoonChloe schreef:
Tjee die conductrice in sprinter ??-Rhenen (ben in Utrecht ingestapt) was volgens mij niet echt met goede been uit bed gestapt.

Pas maar op, straks is het een van onze dames :D

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:49

Narya schreef:
MoonChloe schreef:

Haha ja dat zou een grap wezen! :P

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:01

Jeej ik mag vrijdag weer :)

Godzijdank van Den Bosch naar V'daal, hoef ik niet helemaal vanuit belgie. Want treinen zijn echt leuk hoor, maar die internationale brussel-amsterdam is toch echt een ramp...

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:02

vivalavida_ schreef:
Narya schreef:

Haha ja dat zou een grap wezen! :P

Ja, zoiets had mijn zus laatst meegemaakt!!
Bleek dat ze aan het praten was met 1 jongen en toen bleken dat ze allebei uit 't Gooi komen en toen vroeg die jongen of mijn zus op die school had gezeten. Was ook zo (hij zat zelf niet daarop) en of zij van ene meneer *** les had gekregen. Zegt mijn zus; GELUKKIG NIET!! Bleek dat die man/docent de vader van die jongen zijn... *oeps! ;)

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:35

Haha, dat kan toch gebeuren? Maar dan lijkt me het algemeen bekend dat die leraar niet echt super was. Had ik ook, zat bij zoon van m'n wiskundeleraar die ik in de 1e klas had gehad in de klas. Die wist ook al alles wat we van z'n vader als wiskundeleraar vonden. Maar privè was ie natuurlijk wel anders, al is dat voor scholier best moeilijk om te zien.

Ben maandag toch geschrokken, trein moest een noodstop maken. Waarom weet ik niet, maar daar schrik je toch van. Was niks aan de hand gelukkig. Dus ze riepen dat ook om.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:12

Pinootje, oeps, best lu.llig. :P

Vandaag prima getreind, alles op tijd en lekker rustig. :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:50

Narya schreef:
MoonChloe schreef:

Nou dan weet zij meteen dat ik het niet zo leuk vond :+
Ik kan namelijk zo slecht tegen chagrijnige conducteurs.. Heb het iets te vaak meegemaakt.
Ze worden namelijk vaak chagrijnig van mij omdat zij niet weten dat ik doof ben, als ik slaap hoor ik hun echt niet.. (ook niet als ik wakker ben haha..) Soms zeg ik wel, sorry ben doof, zijn ze vaak meteen minder pissed. (maar echt, dat ik excuses maak omdat ik doof ben.... dat snap ik soms niet)

pemanima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:56

Weet niet of het hier thuis hoort, maar ik ben een drama als het om treinen gaat en nou moet ik van Groningen naar Rotterdam, het havenziekenhuis, kan ik dan het beste met de trein naar rotterdamblaak of toch de metro? En mag ik in de metro met mijn treinkaartje? of heb ik een strippenkaart nodig.
Alvast bedankt.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:00

Je hebt vanaf vandaag in de metro een OV-chipkaart nodig. Als je die niet hebt zou ik dus voor de trein gaan, tenzij je een dag-chipkaart koopt.

@ MoonCloe: Maar zij zien toch aan de buitenkant ook niet dat je dood bent, of bedoel je de reactie ongeacht ze het weten ja of nee.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:06

Pfff heb het weer overleefd. Vanochtend was het op Schiphol al zootje, stoptrein naar Schiphol ging goed. Vervolgens stond er een vertraagde trein op spoor waar ook de trein naar Eindhoven moest komen. Nou die ging ook, toen kwam de trein naar Eindhoven, helaas maar 2 stukken koploper, was een beetje kort treintje met redelijk veel mensen, omdat andere treinen niet reden. Nou ja, 5 min vertraging vanaf Schiphol, dat is nog niet zo erg. Totdat we nog voor de brug stonden, vlak voor Utrecht, we hebben over dat laatste stuk een half uur gedaan, vooral stil gestaan, volgens mij ging die trein van rood sein naar rood sein.
Bleek ook nog eens dat de trein naar Nijmegen ging ipv Eindhoven, zoals ze op Schiphol aangaven, gelukkig hoefde ik niet verder dan Utrecht.
Terug wilde ik de trein van 13.28 hebben, maar ja, die reed niet. Gelukkig mocht de trein naar Alkmaar op Duivendrecht stoppen, en was dat het advies voor Schiphol. Komen we op Duivendrecht roepen ze in die trein om dat reisadvies voor Schiphol gewijzigd is, je moet via Amsterdam CS (dus nog in die trein blijven zitten). Ik eigenwijs toch uitgestapt, ik moet tenslotte de stoptrein naar Leiden hebben, die ook op duivendrecht komt, maar niet op Amsterdam CS. Eerst zou ie niet rijden, uiteindelijk kwam ie toch wel :D
Ik hoop dat ze de 'logistieke' problemen opgelost krijgen vandaag en dat het morgen goed gaat.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:32

Ik ben echt sago begonnen vamorgen, want er stond vanmorgen een trein in de brand ofzo op schiphol, dus ik moest weer terug over voorhout naar AM cs, want er was geen sneltrein, toen weer de sprinter maar die reed weg voordat wij de trap op waren richting duivendrecht. De stoptrein erna had vertraging....schoot dus lekker op :S

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:53

Was niet alleen een zooitje op Schiphol vandaag. Vanochtend is er iemand hier onder de trein gekomen, dus geen treinverkeer. Toen moest ik keihard terug naar huis rennen om de auto, naar het volgende intercity station waar wel een trein was. Toen ik eenmaal daar was, ging het wel redelijk voorspoediger. Terugweg was vervelender, met vertraging, bevoren autoruiten en een voorganger die 30 reed naast een ononderbroken streep :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:31

Lekker getreind ... ik ben blij dat ik vandaag gewoon thuis mocht blijven :P

Afgelopen maandag was het treinverkeer ontregeld bij Utrecht... door een bom uit WOII! Dat is weer eens wat anders :P

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 09:22

Wat een lekker gedoe weer met de treinen!

Ik mag vanavond weer, dus hopen dat het voorspoedig gaat :j.

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 09:37

Wat een ellende lees ik allemaal weer! :oo Ik moet vanavond vanuit Tilburg naar Haarlem, dus hoop dat ik nu eens een keertje géén pech heb! :=

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:41

Iemand enig idee wat er aan de hand was/is tussen Tilburg en Breda?

Mijn trein werd gewoon opgeheven in Den Bosch, zat net zo lekker }:0
Niemand wist wat er aan de hand was, en het enige wat ik nu lees is iets over herstelwerkzaamheden.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:31

zap schreef:
Lekker getreind ... ik ben blij dat ik vandaag gewoon thuis mocht blijven :P

Afgelopen maandag was het treinverkeer ontregeld bij Utrecht... door een bom uit WOII! Dat is weer eens wat anders :P

Ik blij dat ik maandag vrij was :D Daar heb ik geen last van gehad.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:39

Vanavond wel raar zeg, alle treinen hadden zo'n beetje of 20 of 10 minuten vertraging. Voor mij was het allemaal wel fijn, kon hierdoor een trein halen die ik anders niet had gehaald :).

Alleen wat een irritant mens zeg in de trein, ging helemaal moeilijk doen omdat de trein ff moest stilstaan omdat ie niet verder kon rijden ivm vol perron. Heel scala aan scheldwoorden gehoord. Als ze nou een aansluiting moest hebben, nee hoor werd gewoon opgehaald door dr ik denk vriend of zo... Tsjonge zeg, gewoon rustig blijven blijkt ook niet meer te kunnen...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:17

Voor de Amsterdam-reizigers onder ons, vraagje:
Ik moet morgen naar Amsterdam Osdorp, vanuit Utrecht.

Nu zijn er 2 opties:
Amsterdam Zuid, metro en tram naar Osdorp, via Lelylaan.
Amsterdam Schiphol, bus naar Osdorp.
Qua tijd scheelt het 10 minuten, dus dat is niet noemenswaardig.

Wat is volgens jullie het fijnst? Er rekening mee houdend dat ik niet dol ben op enorme drukte in het OV, zeker niet in A'dam. :=

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:23

Intercity Utrecht- Schiphol is als ik hem heb, altijd wel te doen, altijd wel een zitplaats, die stopt ook op zuid, dus dat is dezelfde trein. Ik zit alleen in de metro als de NS problemen heeft, dus daar kan ik je niet mee helpen, bus zou ik ook niet weten, ik weer niet waar Osdorp precies ligt, maar Schiphol lig in principe nog buiten Amsterdam, in Haarlemmermeer, weet niet hoe de bus rijdt en hoe druk het op de bruggen over de ringvaart is, dat willen nog wel eens knelpunten zijn.

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:25

Ik ga iedere dag met de trein na school. En 9 van de 10 keer heeft de trein smorgens verdraging en gelukkig vanmorgen niet.
Vandaag had ik geluk dat de trein van 5 uur wat later vertrok kon nog net mee :) de conducteur was zo beleefd om even te wachten. Moest wel als eerste de ov laten zien maar dat had ik er graag voor over :+ :)