Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 23:05

Normaal is bedtijd het hoogtepunt van Jozi zijn dag. Bij mij mag hij namelijk in bed slapen.

Maar hij was net zoomies aan het doen buiten. En express naar hoeken lopen wat niet mag. Moest hem komen halen als een stoute kleuter. :=

Godzijdank had ik me nog niet omgekleed. Want anders had ik met een roze fleece badjas en roze crocs achter een dikke teckel aan moeten rennen. _O-

En dat voor een hond die normaal 2 stappen zet naar het gras, plast en mopperend terug naar binnen loopt.

Maar ben blij dat hij zo vrolijk is! <3

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 23:17

Telpeva schreef:
Ai dat echt overal en nergens steeds vaker opduikt, met de slechtst gegenereerde plaatjes, en teksten en vertalingen die nergens op slaan. Ik snap niet waarom mensen dit zo graag willen...

Ik kan dat ook echt niet begrijpen :n

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 23:18

Sintara schreef:
Marcella schreef:
Dat ik mijn bloemen randje moest afmaaien, want het is onkruid. -O-

Iets is alleen maar onkruid als het ongewenst is, als jij het leuke planten vindt zijn het gewoon planten :D

Helaas als mensen erover klagen dan heb je blijkbaar pech. Stik daar altijd van de insecten en dan maar af en toe een eigen bij.

Juffertje in het groen, vergeet mij nietjes en nog meer zijn volgens een heel hoop mensen onkruid.

Ze weten nog niet dat ik ga bij zaaien goudsbloem en nog wat. O:)

Moska

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 23:26

Ik ben best :o? Vandaag brandnetels aan het trekken geweest, braaf met handschoenen, maar met korte mouwen. Heb de hele middag en avond al last van brandende onderarmen :') Maar de oprit, deel van de tuin en het stuk bij de paarden/stallen, zien er weer toonbaar uit.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 00:40

Volgende keer zorgen dat je smalle weegbree heb. Bladeren kneuzen en dit op de plek van de brandnetel smeren. :j

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 07:41

File voor de verandering

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:19

fohadie schreef:
karuna schreef:
Mwm holter heb ik ook vaker mee rondgehobbeld. Valt mee maar wat onhandig met oa douchen en stortregen buiten moeten zijn. Maar het is idd knopje drukken als je wat voelt. Dan komt er een soort markering in de registratie en dan kijken ze daarna of er dan rare afwijkende dingen te zien zijn. Ik heb ze met en zonder bloeddruk meting erbij gehad. Maar extra diagnoses is altijd prut. Hopelijk is dat niet het geval. Soms zou een eerlijkere verdeling in klachten onder mensen wel fijn zijn. Meerdere mensen een beetje ipv een aantal met meer dingen naast elkaar. -O-

Mocht jij douchen met een holter?! Normaal mag het echt niet nat worden. Ik mag nooit douchen,badderen of in een sauna met het kastje. Ook niet als het voor 3 dagen is. Helaas heb ik wel de dagboekvariant en meestal zet ik er maar in: hele dag klacht A, bij inspaning klacht B. En dan de tijdstippen van inspanning. Bijvoorbeeld: van 12-1230 naar werk gefietst. Heel irritant idd. Knopje zou een stuk makkelijker zijn.

Berdien, wat eng zeg!

Wat laat :+ maar nee dat mag idd niet en met 30 graden plus en veel zweten en paarden moeten doen was dat niet echt fijn.

Au blaren en brandnetels trekken met blote armen is zo pijnlijk :(:)

Die ai ik kom steeds vaker reclames tegen met overduidelijke nep mensen met nep bewegingen en enge ogen en een nep stem die dingen vlak en verkeerd uitspreken. Met 2 m downloads. En reclame van een fit app waarvan je ex na drie weken je terug wil hebben en je buren jaloers worden. Waarbij dan een nep dikkere mevrouw zit te eten en de dunnere ernaast beweegt. Zo vreselijk verkeerd, nep enz. En met al die ai vraag ik me af zeker gezien de vlakke spraak en verkeerde klemtonen. Kunnen vooral jongeren en kinderen hiervan ook beinvloed worden in hun spraakvermogen?

Marcella waarom moet je dat wegmaaien en van wie?

Niobe :(:) rot eind filegevoelig ook. En ja je woonplaats wordt niet fijner met iedereen die maar wat lijkt te doen met afdraaien, oversteken zonder rekening te houden met overig verkeer -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-05-25 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:25

Dat bouwverkeer wat hier elke ochtend door de straat heen rijdt. De ramen trillen er soms van.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 09:51

Weer een vraag van de accountant. Echt wie deze meid heeft opgeleid. En maar facturen sturen voor de steeds dommer wordende vragen. Vervolgens worden wij erop aangekeken als we een meerwerkfactuur krijgen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 10:23

Ik kon vanmorgen daadwerkelijk in m’n roze badjas en roze crocs achter een teckel aan. _O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:02

Collega is niet lekker dus ik heb, aardig als ik ben, aangeboden om haar werk over te nemen zodat zij naar bed kan.

Is haar werk de vertaling van een handleiding voor een of andere kippenslachtmachine. En ik ben vegetariër. FML :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:27

Hahahaaha dat is echt een fml gevalletje :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:54

MarlindeRooz schreef:
Ik kon vanmorgen daadwerkelijk in m’n roze badjas en roze crocs achter een teckel aan. _O-

Ik had dit willen zien

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:28

Halve hartverzakking hier. Ik ben rustig koffie aan het zetten... Hoor ik buiten ineens een metalige klap gevolgd door geschreeuw. "Ships, ongeluk op de weg voor mijn huis!".

Dus ik ren naar het raam... En gelukkig was er niets aan de hand. Stom toeval dat de gemeente net nu bezig was met groenonderhoud en de klep van hun pick-up dichtgooit (de klap) en fietsende jeugd die precies daarna naar elkaar schreeuwen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:55

Storing bij abn. Kan niet internet bankieren, geen betalingen doen en zie ook dat sommige niet kunnen pinnen. Ik moet boodschappen doen, maar geen zin om daar te staan en niet te kunnen betalen.
Erge is ook dat pinapparaat volgens de meldingen aangeeft dat je limiet bereikt is, zelfs als je nog niet gepind hebt :+ Ik schaam me altijd dood als pin het niet doet. Controleer ook 100 keer of ik voldoende saldo heb en dan heb je zo iets stoms.

Stomme digitale wereld...

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:23

"Ik heb chatGPT geraadpleegd en die zegt-" ah ja, werelds meest correcte zoekmachine, die denkt dat 3,11 een hoger getal is dan 3,9, omdat 11 een hoger getal is dan 9 +:)+
Jongens, gebruik gewoon google..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:25

denisesilver schreef:
"Ik heb chatGPT geraadpleegd en die zegt-" ah ja, werelds meest correcte zoekmachine, die denkt dat 3,11 een hoger getal is dan 3,9, omdat 11 een hoger getal is dan 9 +:)+
Jongens, gebruik gewoon google..

Of denk zelf na *\o/*

Ik snap die ergernis zo goed. Stel je vragen gewoon aan google, beter voor t milieu ook.

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:25

Polarize schreef:
Hoe kom je van spierpijn af...2 dagen parcourshulp en ik kan amper nog dingen optillen :') straks maar even goed warm douchen om alles te ontspannen en met voltaren smeren. Ik kan niet eens rijden vanavond door mn spierpijn :+

Beetje laat maar bij mij hielp het echt om de warme douche af te wisselen met koud. Mijn rug was ook zwaar overbelast na het plaatsen van houten hekken met zware planken van 5 meter.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wisselbad

Ik ben een opper koukleum maar het was echt een verademing voor mijn rug.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:26

Wat is chatgp.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:29

Marcella schreef:
Wat is chatgp.

dat heb ik chat ChatGPT even gevraagd :P

Citaat:
ChatGPT is een AI-chatbot ontwikkeld door OpenAI. Het is gebaseerd op een taalmodel (zoals GPT-4) dat getraind is om menselijke taal te begrijpen en te genereren. Je kunt ChatGPT gebruiken om:

Vragen te stellen (bijv. over wetenschap, geschiedenis, technologie)

Teksten te laten schrijven (zoals e-mails, verslagen, samenvattingen)

Ideeën te laten genereren (zoals voor verhalen, projecten, recepten)

Code te laten schrijven of uitleggen

Vertalingen of grammaticale hulp te krijgen

Het werkt door op basis van je invoer (je vraag of tekst) een zo relevant en nuttig mogelijk antwoord te geven, gebaseerd op patronen uit enorme hoeveelheden tekst waarmee het model is getraind.

Heb je iets specifieks wat je met ChatGPT wilt doen?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:30

M'n concentratie vermogen is niet aanwezig! Zie de tijd voorbij gaan maar komt echt niks uit m'n handen..

Wat zou het fijn zijn als met een boek onder je kussen slapen echt zou werken met leren. Dan was ik nu gelijk een dutje gaan doen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:31

_O-

Nooit gebruikt en dus niet van plan. _O-

Wordt te oud. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:59

Bij mij op het werk gebruikt een deskundige chatgpt voor het vormen van doelen. ik doe er niet aan heb een opleiding gedaan om er zelf over na te denken.
En helemaal een deskundige verwacht ik wel van dat doelen maken toch echt zelf wel kan :+

Tevens vind ik het geen veilig systeem om bepaalde informatie in te delen. En vraag ik mij ook af of dit wel mag of compleet in strijd is met de privacy wet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:01

Zebrastreep schreef:
Bij mij op het werk gebruikt een deskundige chatgpt voor het vormen van doelen. ik doe er niet aan heb een opleiding gedaan om er zelf over na te denken.
En helemaal een deskundige verwacht ik wel van dat doelen maken toch echt zelf wel kan :+

Tevens vind ik het geen veilig systeem om bepaalde informatie in te delen. En vraag ik mij ook af of dit wel mag of compleet in strijd is met de privacy wet.

Wij mogen alleen onze eigen Copilot gebruiken voor bedrijfsgerelateerde vragen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:28

ING app doet het niet.

En mijn veulen heeft zoals verwacht te weinig antistoffen. Nu wordt het wel een heel duur grapje omdat hij plasma toegediend moet krijgen.

Natuurlijk heb ik er rekening mee gehouden, maar de afgelopen tijd is het echt rekening na rekening.

En morgen moet mijn auto ook nog naar de garage :+