Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 17:10

ik ben een weekje in een soort van centerparcs.
Nu heel fijn gezellige rustige week gehad en blijf nog tot zondag.
Is het hier opeens immens druk... Echt niet leuk

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 17:23

saskiaojan schreef:
Vanmiddag met een vriendin afgesproken om samen bij collega/vriendin op visite te gaan die in de ziektewet zit....
Nu is er een ander collegaatje hiervan op de hoogte gekomen, geen idee hoe en wat,maar die wilt ook mee, maar wij hebben niet zoveel zin in haar erbij( ze heeft een beperking, normaal niet erg maar nu hebben we daar even geen zin in, je kunt dan toch minder vrijuit praten)
Maar ze blijft me nu appen hoelaat ik haar kom halen, terwijl ze nooit echt uitgenodigd is, ze heeft zichzelf uitgenodigd.... maar ga zo al weg, eerst naar een andere vriendin, nu erger ik me aan mezelf dat ik dat banketstaaf vind om te zeggen.

Ik weet niet waarom collega in de ziektewet zit? (Gaat mij verder niks aan maar voor je antwoordopties kan t relevant zijn)
Paar opties:
1.‘Hey [X]. Ik snap dat je mee wil, maar ik denk dat het voor collega momenteel even te druk is als we met zijn 3’en komen. Misschien kun je zelf een afspraak maken om een andere dag te komen?’ (Hierbij doe je de aanname dat het te druk is voor collega)
2. ‘Hey [X]. Het gaat voor mij niet lukken om jou op te halen. Als je echt wil zal je zelf moeten komen.’
3. ‘Hey [X]. Vandaag kan dat niet, misschien over een paar weken kunnen we samen nogmaals gaan.’
4. ‘Hey [X]. Ik heb het met collega besproken en het is voor haar nu niet haalbaar, ze had gerekend op alleen ik en andere collega, dus misschien kan je zelf iets met haar afspreken?’ Kan natuurlijk alleen als je het met collega in kwestie bespreekt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 17:29

Ik heb honger...
Vriend zou half 6 thuis zijn maar word nu minimaal half 7.
Maar ik heb honger want we eten friet.
En dan heb ik om 2 uur al honger... En om 3 uur al honger... Gewoon de hele dag en wil geen uur langer wachten -O- |(

:D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 17:41

JudithGigi schreef:
_San87_ schreef:

Maar dat is dus het punt van de meme...

Dan snap ik er helemaal niks meer van :')

Denk ook niet dat je een meme per de moet snappen, vooral omdat die zo snel veranderen qua betekenis.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 18:05

charrr91 schreef:
Dat ik naast het hypermobiliteitssyndroom ook nog waarschijnlijk fibromyalgie heb. Fijne combinatie volgens de fysio. Verklaard wel de onwijze pijn die ik heb. Ben nog herstellende van een burn-out dus dat komt er ook nog bovenop. Mag ik een ander lichaam? :+

Vaak zijn dit losse flodder diagnoses. Als je hier meer over wilt weten, stuur me even een pb.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 18:21

flintstones schreef:
ik ben een weekje in een soort van centerparcs.
Nu heel fijn gezellige rustige week gehad en blijf nog tot zondag.
Is het hier opeens immens druk... Echt niet leuk

Vrijdag is een aankomstdag voor weekendjes..

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 19:29

Dit, gekocht als vliesbehang en zou makkelijk te verwijderen zijn. Niet dus.
Afbeelding

Afbeelding

Bovenlaag laat los, maar de onderlaag blijft plakken. Nu wel erachter gekomen dat als ik die laag nat maak, ik het er dan met wat gepruts het wel af krijg maar het is een hoop extra werk.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 19:34

wyoming schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Bovenlaag laat los, maar de onderlaag blijft plakken. Nu wel erachter gekomen dat als ik die laag nat maak, ik het er dan met wat gepruts het wel af krijg maar het is een hoop extra werk.

Heb je toevallig zo'n drukspuit zoals dit:
https://www.welkoop.nl/tuin/tuingereeds ... NqEALw_wcB

Zo'n ding hielp hier goed tijdens het afhalen van het behang, sprayen, met een plamuurmes behang eraf steken, sprayen, en zo door.
Sponzen kan ook maar sprayen is een stuk makkelijker en sneller imo

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 19:39

Telpeva schreef:
wyoming schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Heb je toevallig zo'n drukspuit zoals dit:
https://www.welkoop.nl/tuin/tuingereeds ... NqEALw_wcB

Zo'n ding hielp hier goed tijdens het afhalen van het behang, sprayen, met een plamuurmes behang eraf steken, sprayen, en zo door.
Sponzen kan ook maar sprayen is een stuk makkelijker en sneller imo

Wij hadden idd ook zo'n goedkoop ding van de action.
Werkte super

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 19:55

TessaxQuincy schreef:

Ah nee, ik dacht haar al te zien op een nieuws scherm op de weg die ik normaal altijd neem. Had al een vermoeden, maar ik had gehoopt dat er anders nieuws was ;(

Hutcherson

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 21:10

Wyoming, inderdaad natsprayen, even in laten trekken en met je steekmes erlangs. Ohja, zet wel je raam open want je haar schiet na 1,5 dag nog spontaan in de krul anders. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 22:12

Vuurwerk
Schiet je fikken eraf eikels. Het is september en buitengebied..

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 22:20

Professor Mc Gonagall is overleden, vandaag precies een jaar na Dumbledore.
Jeugd helden, ik heb de boeken van boor naar achteren gelezen en ook de films vind ik nog steeds erg mooi.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 22:29

Ik ben nu al weer helemaal klaar met de nattigheid en kortere dagen.

Uitgegleden un de blub |o

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 23:26

Na een vermoeiende week nog voetbalwedstrijd van mijn zoon. Avond in de regen en kou was echt niet wat op mijn lijstje stond als aangenaam, ontspannen etc.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 23:35

Vorig jaar een week lang crosshindernissen gesprongen. Dus je zou zeggen dat ik best mee kan komen als we in een gewone manegeles op het einde eens een sprongetje gaan maken. Het ging voor geen meter. Ik zat zelfs een keer compleet achter de beweging :evaw:

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 08:30

Buurman die eerst klaagde over een ander die met deuren smeet, en nu hetzelfde doet op zaterdag morgen 06:00, en dan niet meer in slaap komen. Kat op mijn favoriete kleed uit Schotland gekotst die moeilijk wasbaar is vanwege wol en ook nog bovenbuur die nu muziek wil draaien dat iedereen mee kan genieten….. mijn humeur is niet vrolijk Vannochtend…..

Dit is op vrije dag, altijd fijn…

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 09:01

Ineke2 schreef:
Minder subtiel zijn, dat kun jij wel :j

Ik wil curry maken vanavond. Serieus een heel schap met currypasta over datum. En niet een beetje, nee houdbaar tot april van dit jaar…
Heb het maar wel even gemeld aan een medewerker.

Het vullen in supermarkten is tegenwoordig echt waardeloos (mijn ergernis). Van de week nog een heel schap met 'verse' guacamole die bijna een week over datum waren. Een oudere werknemer erop gewezen en die reageerde er nogal laks op. Het interesseert medewerkers schijnbaar ook niet meer. En dan het vullen op zich: geen FIFO, alleen het voorste bakje, potje, blikje of doosje naar voren halen en de rest achterin het schap laten. Kan me nog herinneren dat ik vroeger als bijbaantje in de supermarkt werkte en dat de bedrijfsleider van een enorm vriendelijke man in een rol van een man met een 'verbale zweep' veranderde richting de betreffende medewerker als het niet goed stond. En niemand die daardoor een gekrenkt zieltje had (tegenwoordig moet men de jeugd pamperen), maar het werk vervolgens goed deed. De bedrijfsleider kon daarna ook weer heel gemakkelijk terugdraaien naar zijn eigen, toffe karakter. Veel van die man geleerd! :j

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 09:02

Mo_86 schreef:
De auto is het zeker nog meer dan waard, ook is het absoluut onmogelijk voor dat geld een vergelijkbare auto te kopen. Ik snap wel heel goed de afweging hoor en onze vorige auto zou bij dit bedrag absoluut weg zijn gegaan. Deze is een bijzondere uitvoering met heel veel opties dus dan is het ogen dicht en betalen haha. Dan kan ie hopelijk nog heel veel jaren mee. Deze auto’s staan er ook om bekend redelijk onverwoestbaar te zijn dus hopelijk hebben we nog even :D

En om on topic te blijven: ik ga de deur uit, regen dus waterdichte jas aan. Is het vies warm buiten. Zweet me kapot nu het droog is met m’n jas. Maar het is tenminste wel droog

Een Volvo? :D

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 09:04

Shenavallie schreef:
Ineke2 schreef:
Minder subtiel zijn, dat kun jij wel :j

Ik wil curry maken vanavond. Serieus een heel schap met currypasta over datum. En niet een beetje, nee houdbaar tot april van dit jaar…
Heb het maar wel even gemeld aan een medewerker.

Het vullen in supermarkten is tegenwoordig echt waardeloos (mijn ergernis). Van de week nog een heel schap met 'verse' guacamole die bijna een week over datum waren. Een oudere werknemer erop gewezen en die reageerde er nogal laks op. Het interesseert medewerkers schijnbaar ook niet meer. En dan het vullen op zich: geen FIFO, alleen het voorste bakje, potje, blikje of doosje naar voren halen en de rest achterin het schap laten. Kan me nog herinneren dat ik vroeger als bijbaantje in de supermarkt werkte en dat de bedrijfsleider van een enorm vriendelijke man in een rol van een man met een 'verbale zweep' veranderde richting de betreffende medewerker als het niet goed stond. En niemand die daardoor een gekrenkt zieltje had (tegenwoordig moet men de jeugd pamperen), maar het werk vervolgens goed deed. De bedrijfsleider kon daarna ook weer heel gemakkelijk terugdraaien naar zijn eigen, toffe karakter. Veel van die man geleerd! :j

Hier werkte ik bij een supermarkt waar de teamleiders er echt wel fel op konden zijn dat je fifo vulde, maar alsnog boeide het die jongere vullers niet. Als er een opmerking over kwam rolden ze gewoon met hun ogen en gingen ze net zo hard verder met niet-fifo vullen.
Eindresultaat was ik als cassiere die vulploeg stond, want ik vulde fifo en was sneller dan sommige vullers

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 09:06

JudithGigi schreef:
Update: de kapster wilde niet knippen zoals ik het wilde :(

Wie betaald, bepaald toch ?[/quote]
Ja, maar als iemand zegt dat het niet uit gaat zien moet je aardig zeker van je mening zijn om toch door te zetten. Dat was ik niet :')[/quote]

Oke nu ben ik heeeel benieuwd wat je bedacht had. :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 09:13

Dan zou ik zo'n persoon er per direct uit knikkeren. Niet luisteren of gevraagd werk afleveren is wat mij betreft exit. Vaak moet je dat soort jongelui uit elkaar halen en beide op een andere afdeling inzetten. Dan kunnen ze elkaar ook niet opstoken. En de bedrijfsleider moet vaker op de vloer te vinden zijn in plaats van op kantoor. Dat deed onze bedrijfsleider ook en dat werkte het beste.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 09:40

Ik had dat van de week. Ik trof in een vak een afbakbrood ruim een maand overdatum en een andere metdikke schimmel :r mijn oude supermarkt hart kromp in elkaar -O- de bedrijfsleider geroepen (nou ja de oudst verantwoordelijke 25 misschien?) die reageerde lauw en merkte droog en lachend op ja je zult ook vast producten van een jaar over datum aantreffen :oo %) -:(- als je dat zo zeker weet trek je je winkel toch overhoop. Bah

Nog steeds na zoveel jaren niet meer werken. Ik spiegel automatisch :)) check of de vakken schoon zijn en op overdatum spul en schimmel. Mijn laatste werk was Edah verkoopkantoor. Waar de groepsmanagers wekelijks de winkels checkten en waar vanuit het hoofdkantoor mysteryshoppers werden rondgestuurd voor een kwaliteitscheck. Het lijkt erop of dat niet meer zo is. -O-

alles wordt door elkaar gekwakt. Overal zoveel over datum, ook elders vaak schimmel, kapot of veel te oud. Maar ik moet zeggen een piepjong duidelijke nieuwe vakkenvuller schrok wel van mijn opmerkingen. En hoewel de "baas" het onzin vond heeft deze jongen zich gestort op datum checks. *\o/* msschien nog iemand die het zich wel aantrok. Ik had nog aangeboden af en toe vrijwillig een uurtje te komen checken. Dat red ik nog net. Maar nope niet nodig :n

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 09:47

Kookaburra schreef:
Vorig jaar een week lang crosshindernissen gesprongen. Dus je zou zeggen dat ik best mee kan komen als we in een gewone manegeles op het einde eens een sprongetje gaan maken. Het ging voor geen meter. Ik zat zelfs een keer compleet achter de beweging :evaw:

Dat is doodnormaal hoor! Als je een jaar lang niet hebt gesprongen moet je weer in het ritme komen en de beste ruiter zit wel eens achter de beweging. Ik heb vroeger met lessen en oefenparcours 1,30 gesprongen, maar vervolgens na paar maanden niks kon ik met een laag steiltje al de mist in gaan :') Als je het elke week of om de week doet blijft het makkelijker dan 1 keer in de zoveel tijd. Daarom gaat zo'n week goed, je blijft in het ritme.

Maak je niet druk, het is echt! normaal!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 11:32

Volgens mij kan je een melding maken bij de NVWA voor dingen als over datum of beschimmelde producten, maar pin me er niet op vast