Zonnetje81 schreef:Hoezo?Indiana79 schreef:Hij komt uit Aghanistan, misschien dat het daarmee te maken heeft dat de tekst anders is.
Meen je dit serieus allemaal?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Indiana79 schreef:Ja, dat meen ik serieus. Ja, hij woont al heel lang in Nederland ondertussen. Maar toch.
Maar is dat erg dan dat ik met iemand uit Afghanistan chat? Dat maakt toch niet uit, of?
Benzz schreef:Benzz schreef:Google translate kan ook nog, krijg van de vluchteling die ik begeleid ook altijd van die berichten zoals deze, waarbij je denkt: Wat zal hij bedoelen. Gelukkig hebben we daar wel onwijs lol over.
Ja hij schrijft het in het arabisch en dat wordt vertaald naar NL. Ik schrijf in NL en dat wordt vertaald naar arabisch. Voor de 3 maanden dat hij in NL is spreekt hij al best een aardig woordje NL, waardoor hij zelf ook kan zeggen dat hij het totaal anders bedoeld.
Suzanne F. schreef:Afghanistan ligt niet in (Noord) Afrika...Hm nee maar je kan al wel van tevoren duidelijk zijn over wat je zoekt en waar je op valt. Als je in je profiel zet; alleen blond haar en blauwe ogen. Ben je dan meteen rascistisch? En niet alleen qua uiterlijk trouwens maar het is ook vaak zo dat (Noord) Afrikaanse landen er andere normen en waarden op na houden. Volgens mij niks mis mee als je aangeeft dat je dit op voorhand al niet ziet zitten.
Indiana79 schreef:Ik had hem er wel een bericht over gestuurd dat ik de afstand wel een lastig iets vind. Etc. Hij schreef wel echt een mooi bericht terug. Dit schreef hij:
Ik denk dat het geen kwaad kan als wij elkaars waarden en grenzen respecteren , ik denk dat jij een heel slim en diepgaand mens ben misschien kunnen we elkaar aanvullen op bepaalde gebieden en een leuke vriendschap tegenmoet gaan, bij mij ben je welkom ik denk niet zo zeer snel aan problemen of slechte uitkomsten maar in oplossingen en kansen mocht je echt geïnteresseerd zijn op dat vlak van intellect en diepgang elkaar te leren kennen dan ben je heel welkom en zo niet dan respecteer en bedank ik je voor je tijd en moeite en denkwerk .