Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:53

Zonnetje81 schreef:
Indiana79 schreef:
Hij komt uit Aghanistan, misschien dat het daarmee te maken heeft dat de tekst anders is.

Meen je dit serieus allemaal?
Hoezo?

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:59

Ja, dat meen ik serieus. Ja, hij woont al heel lang in Nederland ondertussen. Maar toch.
Maar is dat erg dan dat ik met iemand uit Afghanistan chat? Dat maakt toch niet uit, of?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 21:11

Indiana79 schreef:
Ja, dat meen ik serieus. Ja, hij woont al heel lang in Nederland ondertussen. Maar toch.
Maar is dat erg dan dat ik met iemand uit Afghanistan chat? Dat maakt toch niet uit, of?

Het klinkt gewoon allemaal heel vreemd en zeker als hij al lang in nederland is. Dus dat je dit als een serieuze optie ziet vind ik zeer apart ja.

Ailill

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 21:13

Serieus?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:34

Benzz schreef:
Benzz schreef:
Google translate kan ook nog, krijg van de vluchteling die ik begeleid ook altijd van die berichten zoals deze, waarbij je denkt: Wat zal hij bedoelen. Gelukkig hebben we daar wel onwijs lol over.

Ja hij schrijft het in het arabisch en dat wordt vertaald naar NL. Ik schrijf in NL en dat wordt vertaald naar arabisch. Voor de 3 maanden dat hij in NL is spreekt hij al best een aardig woordje NL, waardoor hij zelf ook kan zeggen dat hij het totaal anders bedoeld.

Is toch gewoon logisch dan? Ze schrijven en praten ook met meer uitdrukking/verhaal vertellend.
Ik merk dat ook bij mijn Arabische collega's.

Ik zou daarvoor niet argwanend zijn, meestal genoeg andere rode vlaggen om op te letten :o

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:37

Wat een oordeel toch weer.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 00:24

Zoooo schaamteloos racisme hier :oo
Lekker boeiend wat zijn afkomst is. Helemaal als iemand die er niks mee te maken heeft om daar een conclusie uit te trekken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 00:35

Ik kan me best voorstellen dat berichten anders overkomen of gek klinken als het letterlijk vertaald is vanuit een andere taal. Gewoon omdat de zinsopbouw anders is.
Ik bedoel, kijk hoe nederlanders het engels kunnen verknallen, gewoon omdat er woord voor woord wordt vertaald en vervolgens niet wordt gekeken naar engelse zinsopbouw.
Make that the cat wise iemand?

Verder vind ik het niet ok om iemand af te wijzen op diens afkomst. Zelf kan je er ook niks aan doen waar je geboren bent en met welke normen en waardes je bent opgevoed.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 09:12

Hm nee maar je kan al wel van tevoren duidelijk zijn over wat je zoekt en waar je op valt. Als je in je profiel zet; alleen blond haar en blauwe ogen. Ben je dan meteen rascistisch? En niet alleen qua uiterlijk trouwens maar het is ook vaak zo dat (Noord) Afrikaanse landen er andere normen en waarden op na houden. Volgens mij niks mis mee als je aangeeft dat je dit op voorhand al niet ziet zitten.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 09:25

Suzanne F. schreef:
Hm nee maar je kan al wel van tevoren duidelijk zijn over wat je zoekt en waar je op valt. Als je in je profiel zet; alleen blond haar en blauwe ogen. Ben je dan meteen rascistisch? En niet alleen qua uiterlijk trouwens maar het is ook vaak zo dat (Noord) Afrikaanse landen er andere normen en waarden op na houden. Volgens mij niks mis mee als je aangeeft dat je dit op voorhand al niet ziet zitten.
Afghanistan ligt niet in (Noord) Afrika... :+
En bovenstaande is verder niet relevant in deze situatie. Zij heeft hem gematcht en zal dus niet (alleen) op blond haar en blauwe ogen vallen, daar ging het ook helemaal niet om.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 09:28

Wat ik wel een ding vind is dat hij aangeeft dat ze naar hem kan komen en dus het halve land door mag om hem te leren kennen. Als dat zijn instelling is, cultureel of anderszins kon hij van mij een eind gaan fietsen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 10:02

Het gaat niet om zn afkomst en daarbij stelt ze zelf hier een vraag en plaatst ze zijn bericht.

En zijn bericht zijn een hoop woorden over intellect en nog meer van dat alles, wat er niet toe doet etc. Daar krijg ik instant kriebels van. Als ie een man was dan kwam ie naar haar toe.

Als ze zelf niet twijfelde hoefde ze het hier niet te vragen. En al zou een Nederlander met zo’n bericht komen zou ik afhaken.

Ik ben hier te nuchter voor en val inderdaad alleen op oer nederlands maar dat is tegenwoordig rascisme :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 10:23

Wat een onzin dat, dat racisme is dat zegt niemand. Het gaat meer om de opmerking “meen je dit serieus?” wat wel degelijk suggereert dat je iemand met die afkomst dus al ziet als niet serieus.

Ik zou idd wel of int midden afspreken of hem naar jou laten komen Indiana. Ik zou me als ik jou was wel afvragen idd of je het wil maar aan de ene kant koffie drinken kan geen kwaad :)
Wil hij persee dat je naar hem toe gaat?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 11:05

Ik bedoelde het meer dat ik denk dat het een catfish is ofzoiets. En daar zijn legio voorbeelden van. Op je hoede zijn is niks mis mee. Ik vind het allemaal red flags.

En die heb ik ook zat onder de 'gewone boeren hollander' getroffen.

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 11:56

We leven in het jaar 2000, waarom moet een man persé naar een vrouw toekomen? Wat een onzin.

Indiana79, doe waar je jezelf goed bij voelt, vind je de afstand te ver dan niet doen. Denk je dat het wat kan worden, dan gewoon gaan. Word het niks ben je een ervaring rijker en kan je dat weer gebruiken voor een evt volgende...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 11:58

Zou gewoon in t midden afspreken de eerste keer. Beide moeite en beide op neutraal terrein.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 12:01

Indiana79 schreef:
Ik had hem er wel een bericht over gestuurd dat ik de afstand wel een lastig iets vind. Etc. Hij schreef wel echt een mooi bericht terug. Dit schreef hij:
Ik denk dat het geen kwaad kan als wij elkaars waarden en grenzen respecteren , ik denk dat jij een heel slim en diepgaand mens ben misschien kunnen we elkaar aanvullen op bepaalde gebieden en een leuke vriendschap tegenmoet gaan, bij mij ben je welkom ik denk niet zo zeer snel aan problemen of slechte uitkomsten maar in oplossingen en kansen mocht je echt geïnteresseerd zijn op dat vlak van intellect en diepgang elkaar te leren kennen dan ben je heel welkom en zo niet dan respecteer en bedank ik je voor je tijd en moeite en denkwerk .

Met de afstand kan het een paar kanten op.
Je gaat daarheen, kijken is het niks dan weet je dat.
Je gaat daarheen, kijken en is het leuk dan kan het ingewikkeld worden maar misschien ook niet.

Ik zou gewoon afhaken van welke man dan ook op zo'n bericht als hierboven.
Maar dat is ieder voor zich. Jij vindt het een mooi bericht.

Je vraagt op bokt een advies maar niemand kan het voor je invullen.
De een vindt een halfuur al te ver weg en de ander vindt 300 km totaal geen probleem.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 12:15

T valt ook niet mee om het "goed" te doen :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 12:31

Precies dat.
Wat voor de 1 goed voelt, krijgt de ander de kriebels van. Feit dat hier wordt gevraagd om een mening, geeft eigelijk al aan dat er twijfels zijn? En tja. Die twijfels kunnen weggenomen worden of juist erkend.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 22:21

Hij wil ook wel naar mij toe komen hoor, of ergens halverwege afspreken de eerst keer. Ik val meestal niet op blonde mannen, dus voor mij zeker geen probleem dat hij uit Afghanistan komt. Mijn vraag hier betrof eigenlijk mijn eerste vraag wat jullie ervaringen zijn met daten met iemand die ver bij je vandaan woont.
Fijn dat jullie hier op gereageerd hebben, ik laat het even bezinken en maak dan een beslissing of ik een keer met hem zal afspreken.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 22:39

Ik heb inmiddels een serieuze relatie met iemand die 2-3 uur verderop woont. Als het klikt dan klikt het, en ja die afstand is wellicht een nadeel maar het meer dan dwars waard als je er beiden voor gaat. Het kan allemaal zo erg zijn als dat je het zelf maakt. Ik zou het zo weer doen in ieder geval.

Mijn vriend komt het ene weekend deze kant op, en ik ga het andere weekend naar hem. Soms wisselt het weleens als iemand jarig is, of er een event in de buurt van hem is bijvoorbeeld maar dat is voor ons beiden niet erg.

En gewoon een vraag stellen hier heeft niks met twijfels te maken. Wat een onzin. Sommige mensen proberen je echt meer aan te praten dat nodig is... :+

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 12:18

Hier al 9 maand een relatie met iemand die ook 1u ver woont (in nederland is dat misschien wel net dichtbij voor jullie, maar in belgië is dat wat het halve land doorkruisen xp ) Maar wij wisselen ook af, ene weekend naar hier, andere weekend ga ik naar hem toe. Soms afhangkelijk van de plannen die gemaakt zijn ook.

Maar ik durf tijdend de week ook wel eens na mijn werk naar hem rijden (en omgekeerd doet hij dit ook) en dan vertrek ik de dag erna gewoon van daar naar mijn werk, is een beetje langer rijden wel maar voorlopig loopt dat nog steeds vlotjes, gewoon goed communiceren.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 12:24

Mijn ervaring is dat iemand die qua km niet ver weg woont in belgie wel qua tijd ver kan wonen.
Ik woon niet ver van de belgische grens maar 70 km belgie in of 70 km nederland in rijden is in nederland minder erg. Dus ik denk dat het andersom is, in nederland rijdt je meer km in minder tijd dan in belgie.

Of bedoel je dat het allemaal binnendoor wegen zijn een uur lang? Dat het een hoop gedoe is?

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 12:49

Neen gelukkig niet binnendoor, oef dat zou een hel zijn :') , ik kan recht op recht rijden zonder veel om te hoeven rijden, maar wel 86km per rit, voornamelijk autostrade of hoofdbanen. Enkel wel vaak veel file op de banen die ik moet rijden, dus vaak wordt die rit van idealiter 1u, 1,5u of soms 2u als je veel pech hebt.

Mijn vriend heeft wel een auto van zijn werk, dus die komt al eens vaker dan mijn kant op zodat ik geen naft moet opdoen om wat kosten te sparen ook.
En gelukkig rijdt ie graag met de auto ook.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 12:54

Tja, ik heb altijd gezegd dat ik nooit een relatie wilde met iemand die verder weg woont, want wat heb je er dan aan? Ik heb kinderen dus kan om het weekend weg. Dan zijn ze bij hun vader.

Wilde überhaupt geen relatie meer maar dat laat ik ff in het midden :Y)

Nu dus toch een jaar een relatie wat eigelijk een sekspartner zou worden. Maarja. Gevoelens..

Alles is mogelijk. Ook wanneer je eerst zei iets absoluut niet te willen. Maar om dat nou op te zoeken? Nee. En om dit te voorkomen had ik mijn Max afstand op Tinder op 40km staan. Wilde niet langer dan 30 minuten rijden. Genoeg leuke mensen in de buurt.

En als dan toch die ene komt? Kun je altijd verder kijken.