[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 09:17

Heb je daar niks van gezegd dan? Mij interesseert het op dat moment echt niet wat de ouders denken als ze zich niet gedragen, dan zeg ik er wat van. My house, my rules.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:10

Ik heb denk ik geluk met vrienden met rustige kinderen :D !
Het 1-jarige zoontje van een vriendin die laatst hier was was alleen een beetje met de onderzetters aan het spelen. Maar geen gegooi ofzo, dus daar kan ik prima mee leven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:35

Ja dan nog wel. Tot de 2,5 gaat het wel.
Op jengelen na.
Maar dan daarna kunnen ze goed rennen en springen. Die vieze handen zitten overal aan. En de snater overal tussendoor.

Vorige week zei een kennis ook nog.
Zo blij dat die van ons zo rustig zijn. Er komt er hier soms 1 spelen die is zo druk.

Het enige wat ik dacht rustig? 1 nog erger.
Dat is nog erger dan hel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 18:08

Deze geniale zet kwam ik tegen en ik moest gelijk aan dit topic denken. Een restaurant eigenaar in New York vraagt 50 euro toeslag per kind, voor onopgevoed rondrennende kinderen _O- Geweldig vind ik het en ik denk jullie ook

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/16966 ... e-kinderen

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 19:31

pien_2010 schreef:
Deze geniale zet kwam ik tegen en ik moest gelijk aan dit topic denken. Een restaurant eigenaar in New York vraagt 50 euro toeslag per kind, voor onopgevoed rondrennende kinderen _O- Geweldig vind ik het en ik denk jullie ook

Die staat al op de vorige pagina. :+

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 19:40

Prairy schreef:
Heb je daar niks van gezegd dan? Mij interesseert het op dat moment echt niet wat de ouders denken als ze zich niet gedragen, dan zeg ik er wat van. My house, my rules.

Mm, ik heb het aan mijn vriend overgelaten, het was zijn vriend :')
En als die er dan niks van zegt, mag hij daarna de zetel en ramen schoonmaken haha.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 19:41

fohadie schreef:
pien_2010 schreef:

Die staat al op de vorige pagina. :+

Neem me niet kwalijk. Gaat weer terug onder de leesmeesteen. Sorry,overheen gelezen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 00:05

Geeft toch helemaal niet, Pien! Het is idd een grappig bericht.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 00:32

En je kunt gewoon meekletsen hoor, geen stenen nodig

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 00:34

Precies! En excuses zijn al helemaal niet nodig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 00:41

DuoPenotti schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7501124 ... -niet-heen

Geweldig.
Restaurant eigenaar rekent 50 dolar boete als het kruis gespuis zich niet gedraagd.

En dan is er nog zo'n dutsel die vond dat haar kinderen het goed deden. -O-

Fantastisch plan! Dat mogen ze van mij overal invoeren! _/-\o_

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 16:39

Jullie zijn lief. Bedankt.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 17:25

Hier ook laatst een baby en een van 2,5 jaar. Kind zat overal aan en heeft wel 30 keer alle lampen aan en uit gedaan. Vader liep erachteraan met niet doen, niet doen. Maar jeetje.

En toen moesten ze allebei nog een schone luier :r

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 17:33

Luxorvalkje schreef:
Hier ook laatst een baby en een van 2,5 jaar. Kind zat overal aan en heeft wel 30 keer alle lampen aan en uit gedaan. Vader liep erachteraan met niet doen, niet doen. Maar jeetje.

Tengeltje pakken NIET. DOENN.

Vorige week was ik bij een toneelvoorstelling (van een professioneel gezelschap dat ik sinds jaar en dag volg) op een school in Groningen. Ik helemaal blij dat er ook in Nederland een voorstelling was dus hop, die kant op. Ik raakte aan de praat met de licht/geluidsman. Hij komt uit Duitsland, de meeste acteurs uit het VK (ook iemand uit Ierland, maar in elk geval hebben ze allemaal in Engeland hun opleiding gedaan). En daar kreeg ik te horen dat Nederland het vervelendste land is om in op te treden. Vanwege de jeugd.
Nou ga ik al jaren en jaren elk jaar naar een voorstelling van hun ergens in provincie Utrecht, dat is in de openlucht en aan het einde van de zomer. Die locatie is berucht onder de acteurs en "nog erger dan Stockholm".
Vond 't best genant om te horen dat Nederlandse kinderen zo bekend staan. Maar aan de andere kant klopt 't dus wel dat wij ze irritant vinden.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 19:38

Luxorvalkje schreef:

Ooh, hier afgelopen week ook. "Heb je gepoept?" Kind zei "neeeeh". Ja daag, ruiken jullie dat niet ofzo? Ik viel zowat omver haha. Godzijdank zijn ze dat wel in de gang gaan doen, omdat het echt ontzettend stonk :')

Vandaag smsje: babysit valt uit door operatie, of wij dan die datum willen komen babysitten. Willen is een groot woord, maar ach, ik zal het wel doen. Nu al discussie met mijn vriend wie die luier dan gaat verschonen. We zijn het eens geworden: het zal teamwork worden, in de hoop dat dat het snelste zal gaan. Wish us luck - wij hebben beide nog nooit een luier van dichtbij gezien, laat staan een kind daar moeten in mikken :')

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 19:46

Mijn broer ging op letterlijk (echt letterlijk, niet overdreven) 15 cm afstand van mijn gezicht checken of z'n anderhalfjarige een nieuwe luier moest. 15 CM (ik zat met mijn hoofd tegen de rugleuning van de bank waar hij zijn kind op legde).

Hoe kun je zó'n blinde vlek hebben, dat je niet inziet dat niet iedereen de kinderschijt van jouw kind op 15 cm afstand van hun gezicht wil hebben!?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 19:51

VuurVleugels schreef:
Hoe kun je zó'n blinde vlek hebben, dat je niet inziet dat niet iedereen de kinderschijt van jouw kind op 15 cm afstand van hun gezicht wil hebben!?

Ik zou nu natuurlijk een heel gevatte opmerking kunnen maken over wat voor materiaal die blinde vlek dan veroorzaakt. Maar heb toch besloten om dat niet te doen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:55

Gisteren hadden wij verjaardag van mijn vriend.
S middags was iedereen al langs geweest behalve mijn zwager en 18 jarige zoon omdat de zoon een uit wedstrijd had en ze daarom pas om 8 uur bij ons konden zijn. Helemaal prima.

Ik had van alles lekkers op tafel staan en zo had ik ook een schaal met stokbrood en toastjes.
Die zet ik op tafel. Die jongen trekt die naar zich toe. Met zijn armen er helemaal omheen zoals een zwerver zijn enige maal in een week moet verdedigen en dan zijn gsm vasthoudend aan de achterkant van de schaal.
Mijn zwager zei nog denk dat dat voor ons allemaal is. Maar kreeg geen reactie.
En liet het er toen bij.

Ik heb ook niks gezegd. Wij hadden al genoeg gesnoept in de middag en mijn zwager had pech zo.

Vervolgens werd die hele schaal leeg gevreten en midden in een gesprek zei die kwal:duurt het gesprek nog lang want wil wel naar huis...
Echt zeg....
Niet normaal meer...

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:03

Belachelijk asociaal, en er wordt gewoon niet meer op ingegrepen inderdaad. Ik had het vroeger echt niet hoeven proberen. Wij zien het in de collegezalen ook, de eerste- en tweedejaars van nu zijn echt onbeschrijflijk asociaal en onbeleefd. Zakken chips opentrekken in college, luid praten met elkaar door de docent heen, zelf bepalen dat deadlines verschoven worden en "krijgen we nog pauze of nie!?" als het college ze te lang duurt. Corona isolatie + ongecorrigeerde Vlindertjes/Stormpjes, en je krijgt dit...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:06

We hadden het niet hoeven proberen idd. Maar het was niet eens in ons opgekomen!
Niet eens toen we 5 waren. Laat staan als jong volwasse.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:15

Wat ongelofelijk onbeschoft DP :oo !

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 17:13

Ik meld mij hier ook. Inmiddels 31 jaar, en mijn partner en ik zijn ook hard aan het werk om te voorkomen dat we kinderen krijgen. Beide vinden het leven veel te goed zo, en zijn er nog tal van redenen om geen kinderen te krijgen.

Wel lees ik bij velen van jullie ook veel irritatie aan kinderen uberhaupt. Ik heb nu 2 neefjes en een nicht. Ook sommige vrienden van ons hebben kinderen. Daar kan ik leuk mee omgaan en vind het dan oprecht ook gezellig. Maar ik ben altijd blij als ik ze weer kan "teruggeven" en lekker naar huis kan. Naar onze 2 katten kinderen.

Sommige ergernissen van kinderen in het openbaar herken ik dan weer wel :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 18:07

Mijn algemene irritatie betreft vooral Nederlandse kinderen :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 18:13

Welkom Hanneke!

Mijn nichtje had ik ook meer mee dan met een gemiddeld ander kind.
Maar wel pas vanaf dat ze een beetje kon communiceren

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 18:51

Mijn jongste neefje had ik meteen wat mee toen hij geboren werd. De oudste is ook een leuk joch. Maar bij de tweede voelde ik meteen dat hij bij mij hoorde. Dat hij familie is.