Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
robert45 schreef:ik dacht dat we ziekenhuisopnames willen voorkomen?
pmarena schreef:Mja misschien is het ook wel gewoon verstandig, dat je als er in een huis iets heerst, dat je dan even geen bezoekers binnen gaat halen en zij zelf ook even thuis blijven?
purny schreef:Als er noro heerste op een afdeling werd ook de hele afdeling op slot gegooid
Daks schreef:https://www.rtvzaanstreek.nl/vier-artse ... em?1180539
Mooie oproep van 4 artsen.
Eerlijk geschreven stuk en ik ben blij te lezen dat er heel veel van dit soort oproepen verschijnen
purny schreef:Als er noro heerste op een afdeling werd ook de hele afdeling op slot gegooid
Needje schreef:Maar ons werk hangt er straks wel vanaf. Onze inkomsten! Ons leven!
Suzanne F. schreef:Deze maatregelen van nu zijn een tussenstap, een soort smeermiddel. Want niemand verwacht toch echt dat dit resultaat gaat geven in de aankomende week toch? Volgende week vrijdag is er weer een meetmoment en daar zullen de aantallen alleen maar opgelopen zijn en dus volgen er nieuwe maatregelen. En die zullen ingrijpender zijn gok ik zomaar.
Dit was gewoon een handige tussenstap om niet meteen iedereen op de kast te jagen.
Needje schreef:Ik heb geen vertrouwen in het kabinet.
Huertecilla schreef:Nu weer Noro-paniek?
Het is de oorzaak van pakweg de helft van alle buikloop. Gezonde mensen zijn er vlot weer vanaf.
Ja, handen wassen en al is een goede gewoonte. Idem met symptomen bij kwestbaren vandaan blijven.
Maar mijn hemel zeg![]()
Moeten we allemaal als kasplantjes gaan leven om risiscogroepen te beschermen? In quarantaine werken en de economie op gang houden. In quarantaine met pensioen. En dan? Een spuitje?
Ben je bang, wil je minder risico? Ga toch gewoon gezónd leven; dat is de grootste risicoverlager![]()
Leven houdt risico in. Lééf; la vida es bella; geniet ervan
purny schreef:Ik weet zeker dat wanneer het kabinet eerder had ingegrepen dat er nu een stuk minder of in ieder geval minder mensen in het ziekenhuis lagen.
En ze hadden het zien aankomen gezien de eerdere golven