Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 09:55

Ik vind dat ook echt sneu, na zolang covid weten we toch dat dit niet de oplossing is…

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 09:56

Mja misschien is het ook wel gewoon verstandig, dat je als er in een huis iets heerst, dat je dan even geen bezoekers binnen gaat halen en zij zelf ook even thuis blijven?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 09:59

Als er noro heerste op een afdeling werd ook de hele afdeling op slot gegooid

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:02

robert45 schreef:
ik dacht dat we ziekenhuisopnames willen voorkomen?

Mijn hemel, hoe verworden dingen.

Het antwoord is ´NEE!´

Als maart vorig jaar het de huidige besmetting/opnames had betroffen, dan was er alleen wat aan voorlichtingscampagnes geweest.
Het, de ziekenhuisopnames, is nu met Covid19 fors minder dan B.C. met griep :roll:

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:03

pmarena schreef:
Mja misschien is het ook wel gewoon verstandig, dat je als er in een huis iets heerst, dat je dan even geen bezoekers binnen gaat halen en zij zelf ook even thuis blijven?

Maar als dat even om de haverklap wordt en dan steeds een week of 2 weken!? Juist voor ouderen is dat lastig. Je kunt iemand die dementerend is niet uitleggen dat er geen familie mag komen en dat ze niet van hun kamer meer mogen afkomen. Veel mensen hebben moeite met communiceren als verzorgende heel de dag mondkapjes dragen. Ik heb een cliënt van 87 die echt niet wilt dat ik een mondkapje draag. Die geeft zo duidelijk aan gewoon bezoek en gezelligheid te willen. De dagen duren zo lang, ze mist haar overleden echtgenoot en als ze zou komen te overlijden heeft ze daar helemaal vrede mee.

En zelf ook. Ik kan niet telkens mezelf ziek melden als ik verkouden ben. Wij mogen gewoon doorwerken, zolang we maar geen koorts hebben en negatief getest zijn. Ik kan me ook niet telkens bij mijn baas aankomen dat ik vrij wil omdat mijn dochter verkouden is en ik haar thuis houd. En dan nergens naar toe mogen, maar wel opa en oma in huis halen als oppas is ook krom natuurlijk.
Het is praktisch gewoon niet te doen om bij ieder klachtje jezelf op te sluiten. Dat hebben we nooit gedaan.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:04

Laatst bijgewerkt door Daks op 03-11-21 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:04

purny schreef:

Noro zijn kortdurende periodes waarin het opsteekt en waarvan ouderen ernstig ziek worden. Als ouderen door de vaccinaties niet zo ziek worden dan ben ik ook niet voor alles dichtgooien, zeker omdat dit voorlopig maat blijft duren.

Het probleem is wel zorgmedewerkers. Hoe laat je die veilig werken als covid (beheerst) door mag sudderen op afdelingen? Die hebben ook nog een eigen leven natuurlijk en constant je diensten in beschermende kleding werken is ook niet fijn.
Weer zo'n moeilijk dilemma.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:11

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2021D09750

Ondanks alles blijf ik het bizar vinden dat het hier dus gewoon toch heen gaat met die QR code en de optie voor 2g om deze te krijgen.
Ik heb geen vertrouwen in het kabinet.
En dit is dus 1 van de redenen dat ik al die wetswijzigingen enzo maar doodeng vind. Want die gasten doen waar ze zin in hebben zelfs tegen hun eigen beloftes in.
Zelfs het OMT zegt dat die QR code weinig toevoegt qua besmettingen terugbrengen.
Maar ons werk hangt er straks wel vanaf. Onze inkomsten! Ons leven!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:14

Daks schreef:
https://www.rtvzaanstreek.nl/vier-artse ... em?1180539

Mooie oproep van 4 artsen.
Eerlijk geschreven stuk en ik ben blij te lezen dat er heel veel van dit soort oproepen verschijnen

Wát een antivax wappies :+
Als ze nog zouden werken moesten ze gelijk ontslagen worden ;)
Gelijk ontvolgen op Facebook _O- _O-
...en jou zet ik onder de foeiknop want van anders denken wil ik niets weten :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:14

purny schreef:

Brr Noro... Met mijn emetofobie echt een van de ergste dingen die ik kan bedenken. Als Noro de pandemie was, dan was ik allang op de maan gaan wonen. Maar ik zou het dus ook wel heel fijn vinden als mensen niet 's nachts nog ziek zijn en overgeven en de volgende dag of die dag erna alweer mensen ontvangen of naar buiten gaan. Hou even rekening met je eigen besmettelijkheid... En Noro is daarin nog veel erger dan corona.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:17

Wat staat er in de link met de oproep?
Noro brrr ziekenhuis in de regio is daar nu zoet mee -O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:20

Needje schreef:
Maar ons werk hangt er straks wel vanaf. Onze inkomsten! Ons leven!

Het is niet verplicht om je te vaccineren hoor. Je moet alleen de consequenties accepteren :P

Al met al een triest voorbeeld van hoe de massa zich laat manipuleren en voor het voorgehouden non-doel vrijheidsbeperkende maatregelen zelfs wíl.

Trieste conclusie Needje. In feite is er geen sámenleving meer. Het sámen is dat de meerderheid de rest defacto verplicht zich bij hun geloof aan te passen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:30

De Tweede Kamer debatteert vanmiddag opnieuw over de aanpak van het coronavirus. Bij1 kondigt nu alvast aan met een motie van wantrouwen te komen tegen Rutte en De Jonge. Volgens fractievoorzitter Sylvana Simons heeft het kabinet de volksgezondheid bewust onvoldoende beschermd, met onnodig veel slachtoffers tot gevolg.

Ad.nl

Ik geef haar wel een beetje gelijk. Het kabinet is wederom weer te laat geweest met ingrijpen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:33

Nu weer Noro-paniek?

Het is de oorzaak van pakweg de helft van alle buikloop. Gezonde mensen zijn er vlot weer vanaf.

Ja, handen wassen en al is een goede gewoonte. Idem met symptomen bij kwestbaren vandaan blijven.

Maar mijn hemel zeg :roll:
Moeten we allemaal als kasplantjes gaan leven om risiscogroepen te beschermen? In quarantaine werken en de economie op gang houden. In quarantaine met pensioen. En dan? Een spuitje?

Ben je bang, wil je minder risico? Ga toch gewoon gezónd leven; dat is de grootste risicoverlager :)*

Leven houdt risico in. Lééf; la vida es bella; geniet ervan *\%/*
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 03-11-21 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:35

Ik ben ook benieuwd hoe deze regels worden vertaald naar ruitersportverenigingen, daar is niet altijd iemand aanwezig om een QR-code te scannen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:37

Deze maatregelen van nu zijn een tussenstap, een soort smeermiddel. Want niemand verwacht toch echt dat dit resultaat gaat geven in de aankomende week toch? Volgende week vrijdag is er weer een meetmoment en daar zullen de aantallen alleen maar opgelopen zijn en dus volgen er nieuwe maatregelen. En die zullen ingrijpender zijn gok ik zomaar.
Dit was gewoon een handige tussenstap om niet meteen iedereen op de kast te jagen.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:45

Suzanne F. schreef:
Deze maatregelen van nu zijn een tussenstap, een soort smeermiddel. Want niemand verwacht toch echt dat dit resultaat gaat geven in de aankomende week toch? Volgende week vrijdag is er weer een meetmoment en daar zullen de aantallen alleen maar opgelopen zijn en dus volgen er nieuwe maatregelen. En die zullen ingrijpender zijn gok ik zomaar.
Dit was gewoon een handige tussenstap om niet meteen iedereen op de kast te jagen.

Dit denk ik ook. Met het gegeven wat ik eerder postte maar geen reactie op kreeg. Naar mijn weten 5 dagen incubatietijd, maatregelen gaan 6 november in. Komt op 11 november dan wat nog besmettingen kunnen zijn van voor de maatregelen. Hoe kunnen ze dan 12 november opnieuw gaan kijken? Ik begrijp hier de reden niet van

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:46

robert45 schreef:
De doden en opnames zit juist in de hoge leeftijden. Kan het zijn dat daarvan de werking van de vaccins terugloopt? Indien dat het geval is waarom dan nog 4 weken wachten met een 3e prik..

Die hebben hem ook als eerste gehad dus hoogste tijd voor een derde

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:50

Needje schreef:
Ik heb geen vertrouwen in het kabinet.

"Gelukkig" hebben we officieel geeneens een kabinet momenteel -O-

Maar da's een andere discussie.

De oudere doelgroep heeft veelal al begin vorig jaar een prik gehad. Dus die zijn straks al een jaar verder. Als de werking max een jaar is, dan is het logisch dat ook die aantallen oplopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:52

Tussenstap om alvast maar wat te doen is het meest logisch :j

HC: je hebt helemaal gelijk :j Alleen geldt dat allemaal wat mij betreft alleen maar in een scenario waar de ziekenhuizen het nog aan kunnen. Op het moment dat ziekenhuizen overspoeld dreigen te worden MOET je iets doen om die druk snel te verlagen.

Blijven zoeken naar andere / betere opties is wel nodig daarbij :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:52

Huertecilla schreef:
Nu weer Noro-paniek?

Het is de oorzaak van pakweg de helft van alle buikloop. Gezonde mensen zijn er vlot weer vanaf.

Ja, handen wassen en al is een goede gewoonte. Idem met symptomen bij kwestbaren vandaan blijven.

Maar mijn hemel zeg :roll:
Moeten we allemaal als kasplantjes gaan leven om risiscogroepen te beschermen? In quarantaine werken en de economie op gang houden. In quarantaine met pensioen. En dan? Een spuitje?

Ben je bang, wil je minder risico? Ga toch gewoon gezónd leven; dat is de grootste risicoverlager :)*

Leven houdt risico in. Lééf; la vida es bella; geniet ervan *\%/*

Lekker gevoelig ben jij ook altijd :')

Nee niemand is dat aan het roepen. Punt was: zou wel iets normaler mogen worden om niet iedereen in je omgeving aan te willen steken als je echt ziek bent.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:05

Alle( te late) afgekondigde maatregelen ten spijt, de komende week zullen de cijfers van ziekenhuizen gewoon oplopen en flink ook. Op dit moment liggen er 246 op de ic en 1034 op de verpleegafdeling. En dat worden er alleen maar meer wanneer de besmettingen op dit niveau blijven. Regering gebruikt allerlei lapmiddeltjes maar had beter voor een korte totale lockdown kunnen kiezen van twee weken. En dan een echte lockdown zodat over twee weken de besmettingen fiks gezakt zijn en dan gerichte maatregelen er achter aan, zoals heel veel testen( op heel veel plekken bvb apotheken) goed contact onderzoek en verstandig versoepelen. Want ze sorteren nu al voor op nog strengere regels maar dat is veel te laat. Over andere week liggen er nog veel meer mensen in het ziekenhuis.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:11

Ik weet zeker dat wanneer het kabinet eerder had ingegrepen dat er nu een stuk minder of in ieder geval minder mensen in het ziekenhuis lagen.
En ze hadden het zien aankomen gezien de eerdere golven

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:14

dat betwijfel ik Purny
Ik ben bang dat er weinig mensen de regels echt goed gaan volgen.
De gevaccineerde zeggen, zak er maar in ben niet voor niets gevaccineerd.
Een groot deel van de niet gevaccineerde vond corona en de maatregelen al nooit voor hen gelden.

En er waren al te weinig bedden, dat zijn er nu nog minder dus we zijn gewoon weer de l.l.
3e prik hadden ze wel eerder moeten gaan geven aan oudere en zwakkere.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:17

purny schreef:
Ik weet zeker dat wanneer het kabinet eerder had ingegrepen dat er nu een stuk minder of in ieder geval minder mensen in het ziekenhuis lagen.
En ze hadden het zien aankomen gezien de eerdere golven

Maar denk je ook niet dat de kritiek dan veel groter was geweest? Ze krijgen nu al van alles te horen omdat mensen het zat zijn. Laat staan als de cijfers 'beter' waren.

(eens dat het kabinet eerder had moeten ingrijpen hoor, maar gok dat dat zo voor zijn eigen problemen had gezorgd)

En ben ook bang dat mensen zich er niet aan gaan houden. Zou het niet gek vinden als er volgende week inderdaad strengere maatregelen worden gedeeld.