Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 22:56

Hij zal wel denken, hallo, mijn ogen zijn hier hoor, hierboven #himtoo

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 23:09

F_Orumster schreef:

Ik checkte eerst de schoenen en toen ging ik hem roepen. Hij zal wel eerst gedacht hebben wat voor een raar mens loopt mij te roepen…

Maar eerlijk? Hij is echt wel een stuk…. :o :D

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 23:12

Shadow0 schreef:
Het aantal besmettingen stijgt. En het aantal opnames trouwens ook.

Ik hoop dat jij begrijpt dat als dat zo is het kabinet geen versoepeling door gaat voeren en deze aankondigingen doet? Mag aannemen dat je ook snapt dat nieuwe maatregelen terug in voeren een hoop mensen boos maakt en niet zomaar een optie is? Dat is ook al een tijdje terug door het OMT gezegd dat elke versoepeling nu lastig is terug te draaien omdat mensen snakken naar vrijheid

Daarnaast moet je naar een weekgemiddelde kijken en die is nog steeds dalend.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 00:17

Welk ziekenhuis doe jij eigenlijk vrijwilligerswerk? Ben nieuwsgierig omdat het geloof ik mijn regio is. Mag ook via pb als je het niet openbaar wil hebben. :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 07:32

RIVM: 'Ziet er niet naar uit dat deze winter weer strenge maatregelen nodig zijn' - https://nos.nl/l/2382740

Zouden we ondanks enkele negatieve ideeën en berichten de pandemie onder controle heben?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 07:55

Sizzle schreef:
Goed nieuws, er zijn eerste aanwijzingen dat het doormaken van covid een jarenlange tot levenslange immuun herinnering kan zijn.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-01442-9

Hoopvol dit !

Alleen ken ik in de praktijk 2 mensen die 2 keer covid gehad hebben het afgelopen jaar. Beide keren toch best ziek van geweest.
Voor hun vaccinatie antistoffen laten testen en 0.0 als resultaat. Bummer :+
1 van beide ook nog slecht geweest van het vaccin ook.
Lijkt wel slecht karma ofzo :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 07:58

purny schreef:
F_Orumster schreef:

Ik checkte eerst de schoenen en toen ging ik hem roepen. Hij zal wel eerst gedacht hebben wat voor een raar mens loopt mij te roepen…

Maar eerlijk? Hij is echt wel een stuk…. :o :D

_O-
Wat riep je? “Hee Hugo!” :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:23

Nee ik bleef netjes en zei: meneer de jonge.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:30

Leuk Purny!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:46

Weet iemand hoe ze de kleurcode van een bepaald land bepalen, mbt het reisadvies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:47

Tiggs schreef:
Weet iemand hoe ze de kleurcode van een bepaald land bepalen, mbt het reisadvies?

Ik hoorde gisteren dat ze naar de vaccinaties kijken.. Maar of dat echt zo is?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:59

Olympia schreef:
Ik hoop dat jij begrijpt dat als dat zo is het kabinet geen versoepeling door gaat voeren en deze aankondigingen doet?

En dat weten we omdat het kabinet altijd heel verstandig versoepelingen doorvoert en er nog niks mis gegaan is deze pandemie?

Citaat:
Mag aannemen dat je ook snapt dat nieuwe maatregelen terug in voeren een hoop mensen boos maakt en niet zomaar een optie is? Dat is ook al een tijdje terug door het OMT gezegd dat elke versoepeling nu lastig is terug te draaien omdat mensen snakken naar vrijheid

Klopt. Dat hadden we kunnen winnen met een doordachter beleid, meer daadwerkelijk indammen en het niet bagatelliseren of negeren van gevolgen.

Toevoeging: nota bene het AD komt met een tamelijk zinvolle waarschuwing: https://www.ad.nl/home/virusexperts-waa ... ~a17cf74b/

Citaat:
Daarnaast moet je naar een weekgemiddelde kijken en die is nog steeds dalend.

Klopt - het laatste weekgemiddelde is alweer 5 dagen oud. Ben heel benieuwd of het aankomende weekgemiddelde ook dalend is... en of die plotseling vervroegde persconferentie niet vervroegd is omdat 'ie anders tegelijk komt met nieuwe, weer oplopende cijfers.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:03

Gaat weer lekker hier bij ons in BE :') Het is ook altijd alles of niks.

Citaat:
Kussen, knuffelen, of zelfs op straat een wildvreemde aanklampen: vanaf 9 juni kan het weer, zo blijkt uit een ontwerp van ministerieel besluit van minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V). Dat schrijven Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen, De Standaard en Het Belang van Limburg zaterdag. Die versoepeling werd echter nooit expliciet aangekondigd. De experts schrikken. "Wij hebben dit nooit geadviseerd", zegt infectiologe Vlieghe.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:26

Tiggs schreef:

Gisteren hoorde ik, dat dit is n.a.v. het aantal besmettingen onder teruggekeerde reizigers.

Ik lees nu weer berichten op SM, dat vliegen straks verboden wordt voor gevaccineerden ivm op het hoge risico op trombose!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:34

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:48

Tiggs schreef:

Ik denk dat bijna niemand iets begrijpt van de NL kleurcodes aangezien er binnen Europa bijna geen landen zijn die er slechter voor staan. Heel veel landen zijn gewoon weer open voor toeristen mits getest. Het kan echter zijn dat NL voor specifieke landen nog op ‚de lijst‘ staat vanwege de hoge cijfers, dus wellicht is het daar op gebaseerd?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:14

1976 kan over een half uur een afspraak maken!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:28

Dat onzinverhaal over niet vliegen voor gevaccineerden is al gedebunked en verwijderd van de Wappie-bron.

Die kleurcodes werken per land, waarbij voor eilandengroepen (geïsoleerd) uitzonderingen worden gemaakt. Zo zijn hier Mallorca en Ibiza geel en het platteland van Spanje oranje, ondanks dat de meest toeristische gebieden als de Costa Blanca en Murcia ver onder de eisen voor heel zitten. Wij lijden onder de hogere cijfers van andere delen op het vasteland.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:59

Sizzle schreef:
Tiggs schreef:

Ik denk dat bijna niemand iets begrijpt van de NL kleurcodes aangezien er binnen Europa bijna geen landen zijn die er slechter voor staan. Heel veel landen zijn gewoon weer open voor toeristen mits getest. Het kan echter zijn dat NL voor specifieke landen nog op ‚de lijst‘ staat vanwege de hoge cijfers, dus wellicht is het daar op gebaseerd?

@Sizzle,
Jij hebt best vaak kritiek op Nederland, maar als ik bijgaande link lees, haal ik daar helemaal niet uit, dat we het zo slecht doen.
Zeker niet als.je de dichtbevolktheid en het klimaat meerekent.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 12:23

Ik heb eigenlijk niet perse kritiek, ik vind dat NL het goed aangepakt heeft, maar de cijfers zijn/waren gewoon echt hoog en zijn pas net aan het kelderen.
Dat was ook te verwachten kwa klimaat, was vorig jaar ook zo.

Voor een dichtbevolkt land vind ik zeker wel dat het goed gaat maar dat neemt niet weg dat het veel is en de druk op de zorg erg hoog.
Bij ons staat NL daarom ook gewoon domweg nog als risicoland (2x zoveel gevallen en 2x zoveel opnames) dus nog altijd met verplichte quarantaine. Daar baal ik uiteraard van.

In de Europese top 10 staat NL op nr 3, dat is een feit, geen mening. Ik ga er vanuit dat dit eind juni weer helemaal rechtgetrokken is en wij ook weer normaal schoonouders kunnen bezoeken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 12:41

Gelukkig gaat het nu de goede kant op, zeker als ze in dit tempo kunnen blijven vaccineren

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 12:46

bigone schreef:
1976 kan over een half uur een afspraak maken!

:oo

Bijna maar nog niet helemaal. *\o/*

Zal maandag wel 1977 aan de beurt zijn, want op zondag gebeurt hier niks. :')
Laatst bijgewerkt door Marcella op 29-05-21 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 12:48

Electra, Ja, ik denk dat het nu hard zal gaan met stabiliseren. Ik heb mijn eerste ook al binnen en mijn man is al klaar, dus voor juli komt dat in iedergeval bij ons wel weer goed met familie bezoek. Mijn ouders komen gelijk begin zomervakantie (3 juli) bij ons langs denk ik.

Ik blijf me nog wel nog steeds afvragen of het niet beter gegaan was als er niet die gekke buiten max 2 regel geweest was. Mijn gevoel is nog steeds wel dat men mensen in feite naar binnen gedwongen heeft.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 12:48

Zo dat gaat echt rap zeg met vaccineren. Mijn man is van 78, die is ook al lekker bijna aan de beurt. Dan zijn we beide gevaccineerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 12:51

Ooh dan ben ik misschien volgende week al wel aan de beurt, 1983 :j