Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lolaliza schreef:De kritiek in het debat was ook niet mals voor onze regering /ministers ..
Zowat iedereen heeft al eens in quarantaine gezeten en/of positief getest..nu ligt de coronapremier op ic ondertussen ..maar wel een feestje gegeven met 500 partijleden 3 weken terug ...indoor zonder afstand onderling en maar speechen ,lachen en zingen
Hoe wil je dan een volk alle neuzen 1 kant op laten kijken ?? Ze "verplichten " thuiswerk ..maar deden zelf alles live terwijl al die vergaderingen best via zoom hadden kunnen gebeuren ...feestjesn,meetings en recepties die ik heb voorbij zien komen zonder de corona maatregelen te respecteren ..en nu is de horeca dicht maar de eet en drank gelegenheden in het parlement zijn gewoon open en toegankelijk
Lolaliza schreef:De kritiek in het debat was ook niet mals voor onze regering /ministers ..
Zowat iedereen heeft al eens in quarantaine gezeten en/of positief getest..nu ligt de coronapremier op ic ondertussen ..maar wel een feestje gegeven met 500 partijleden 3 weken terug ...indoor zonder afstand onderling en maar speechen ,lachen en zingen
Hoe wil je dan een volk alle neuzen 1 kant op laten kijken ?? Ze "verplichten " thuiswerk ..maar deden zelf alles live terwijl al die vergaderingen best via zoom hadden kunnen gebeuren ...feestjesn,meetings en recepties die ik heb voorbij zien komen zonder de corona maatregelen te respecteren ..en nu is de horeca dicht maar de eet en drank gelegenheden in het parlement zijn gewoon open en toegankelijk
Huertecilla schreef:Een ´verjaardag´ is niets meer of minder dan iets wat we zelf verzonnen hebben. Het ís geen speciale dag doch we hebben er wel een excuus door om een speciale dag te máken.
Juist nu is dat imo nodig, fijn. Geen feest met verplaatsingen en teveel contacten; in de bubbel kan je er ook een speciale dag van maken.
Juist NIET overslaan dus.
Extra persoonlijke aandacht, details, sta vroeg op en verras met lekker ontbijt op bed, bak een taart of bereid eten voor buiten de routine, verzin wat: Het is gewoon eenreden voor een ´kleurrijker´ dag om te onthouden in het trieste grijs van Covid19 beperkingen.
Cer schreef:Ik lees net op nu.nl dat er zeven grote snelteststraten ingericht gaan worden, de komende weken. Op zo'n locatie kunnen dan 5.000 mensen per dag getest worden.. (das veul zeg). Eind november op 80.000 test per dag.. dat is op 17mljn mensen eigenlijk ook weer niet heel veel.. (stel dat je een keer iedereen zou willen testen..).. maar sneltesten, das wel top.
Overigens ben ik eigenlijk sinds het begin verbaast dat er op 17mljn mensen maar relatief weinig IC bedden zijn, en dat altijd uit kon.. Dan zijn er op zich niet heel veel mensen tegelijk ernstig ziek..?
Loretta schreef:9.283 nieuwe besmettingen vandaag. Wederom een fikse stijging.
https://allecijfers.nl/nieuws/statistie ... n-covid19/
Huertecilla schreef:Loretta schreef:9.283 nieuwe besmettingen vandaag. Wederom een fikse stijging.
https://allecijfers.nl/nieuws/statistie ... n-covid19/
Mijn hemel, dat is de helft van Spanje met 47 miljoen inwoners.
De cijfers van gisteren hier hebben wederom tot verscherpen van de regels geleid. Hier in Andalucía is er nog geen algemene sluiting van de horeca, wel nu de maskerplicht ook aan tafels. Alleen wegklappen voor de daadwerkelijke slok/hap.
Bloodymary schreef:Huertecilla schreef:
Mijn hemel, dat is de helft van Spanje met 47 miljoen inwoners.
De cijfers van gisteren hier hebben wederom tot verscherpen van de regels geleid. Hier in Andalucía is er nog geen algemene sluiting van de horeca, wel nu de maskerplicht ook aan tafels. Alleen wegklappen voor de daadwerkelijke slok/hap.
Nou, dat zal goed helpen zeg....