Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:00

:j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:05

ja maar echt... ik vier dus mn verjaardag niet, ik vind de dag niet uitkomen, of ik vind een andere dag leuker of weet ik veel... Dus ergens in een andere maand op een andere dag als er iets leuks is kan ik zomaar zeggen 'oh we vieren mn verjaardag!' :')
maarrrr omdat k het dus niet echt bijhou, heb ik wel eens een probleem als iemand vraagt 'hoe oud ben je?'.. want ik hou dat dus niet bij :') en dan sta je soms wel een beetje voor gek hoor... "ehhh 44.. oh nee dat was ik al.. eh.. 48.. nee, sjees dat klinkt echt te oud hoor.. 45 weet ik zeker, dat ben ik niet dat heb ik gevierd.. poedersuiker, geboren in 1974 en dan jarig in die maand en het is nu deze maand dus dan ben ik 46! " -> andere persoon is al weggelopen.. :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:17

Oh, dat heb ik ook, ik zeg altijd maar: ik ben van 19.., reken zelf maar uit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:19

Dat is heel normaal boven de 40. Toch?

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:40

De kritiek in het debat was ook niet mals voor onze regering /ministers ..
Zowat iedereen heeft al eens in quarantaine gezeten en/of positief getest := ..nu ligt de coronapremier op ic ondertussen ..maar wel een feestje gegeven met 500 partijleden 3 weken terug ...indoor zonder afstand onderling en maar speechen ,lachen en zingen
Hoe wil je dan een volk alle neuzen 1 kant op laten kijken ?? Ze "verplichten " thuiswerk ..maar deden zelf alles live terwijl al die vergaderingen best via zoom hadden kunnen gebeuren ...feestjesn,meetings en recepties die ik heb voorbij zien komen zonder de corona maatregelen te respecteren ..en nu is de horeca dicht maar de eet en drank gelegenheden in het parlement zijn gewoon open en toegankelijk >;)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:51

Ik vind verjaardagen ook dikke onzin, maar voor kinderen is dat wel echt heel anders. Dat kan dan ook niet even 'een jaartje later'. Ik zou nog steeds geen verjaardag met meer dan één gezin aan bezoek doen nu, maar iets doen voor ze is wel fijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:52

Lolaliza schreef:
Zowat iedereen heeft al eens in quarantaine gezeten en/of positief getest := ..nu ligt de coronapremier op ic ondertussen ..maar wel een feestje gegeven met 500 partijleden 3 weken terug ...indoor zonder afstand onderling en maar speechen ,lachen en zingen
Hoe wil je dan een volk alle neuzen 1 kant op laten kijken ?? Ze "verplichten " thuiswerk ..maar deden zelf alles live terwijl al die vergaderingen best via zoom hadden kunnen gebeuren ...feestjesn,meetings en recepties die ik heb voorbij zien komen zonder de corona maatregelen te respecteren ..en nu is de horeca dicht maar de eet en drank gelegenheden in het parlement zijn gewoon open en toegankelijk >;)

Dit ja. Ik hoop dat nu toch de ogen opengaan nu Wilmès in een zorgelijke situatie zit.

Ook die Luc Gala is redelijk uitgespuwd door zijn eigen ziekenhuis om zijn domme uitspraken. Werd ook eens tijd.
Zoals in de debatten ook vaak gezegd wordt, je moet in crisis gewoon éénheid van commando hebben en dat lijkt een wel bijzonder moeilijke oefening te zijn :7

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:52

Lolaliza schreef:

:roll: En dat heeft niet geleid tot enorme discussies, kamervragen, afzettingspogingen?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:31

De horeca is dicht, maar er zijn nog steeds gelegenheden waar ze wel de zaal openstellen voor recepties/ceremonies. Er wordt dus alleen geen eten en drinken geserveerd. Sta je wel met 30 man in een zaal.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:36

Huertecilla schreef:
Een ´verjaardag´ is niets meer of minder dan iets wat we zelf verzonnen hebben. Het ís geen speciale dag doch we hebben er wel een excuus door om een speciale dag te máken.

Juist nu is dat imo nodig, fijn. Geen feest met verplaatsingen en teveel contacten; in de bubbel kan je er ook een speciale dag van maken.
Juist NIET overslaan dus.
Extra persoonlijke aandacht, details, sta vroeg op en verras met lekker ontbijt op bed, bak een taart of bereid eten voor buiten de routine, verzin wat: Het is gewoon een _/-\o_ reden voor een ´kleurrijker´ dag om te onthouden in het trieste grijs van Covid19 beperkingen.

Ohhh zeker...maar dit doen we elk jaar al.

Maar eens in de zoveel tijd echt een goed feestje. Iedereen uitnodigen. Voor mijn man en z’n vrienden een aanleiding om in hun eigen bandje te spelen. Dansen, eten en feestvieren.

Heerlijk.

Maar als dat niet kan dan doen we het gewoon anders en het grote feestje als het wel weer kan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:39

Wanneer COVID foetsie is gaan wij gewoon een knalfeest houden, gewoon om alle feestjes die niet doorgingen te vieren. Je geeft nu toch minder geld uit, wij tenminste, dus gaat gewoon in potje.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:24

Ik lees net op nu.nl dat er zeven grote snelteststraten ingericht gaan worden, de komende weken. Op zo'n locatie kunnen dan 5.000 mensen per dag getest worden.. (das veul zeg). Eind november op 80.000 test per dag.. dat is op 17mljn mensen eigenlijk ook weer niet heel veel.. (stel dat je een keer iedereen zou willen testen..).. maar sneltesten, das wel top.

Overigens ben ik eigenlijk sinds het begin verbaast dat er op 17mljn mensen maar relatief weinig IC bedden zijn, en dat altijd uit kon.. Dan zijn er op zich niet heel veel mensen tegelijk ernstig ziek..?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:29

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:39

Jemig er lijkt gewoon geen enkele rem te zitten op het aantal besmettingen. -O- Zou er ergens iets onbekends zitten kwa besmettingsplek of zo?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:43

Denk dat het een combi is (zeg ik als notale n00b :') )
- contactonderzoek niet goed op orde, dus veel positieve mensen wandelen nog nietsvermoedend rond
- mensen blijven niet thuis
- scholen zijn nog open
- jongeren hoeven geen afstand meer te houden
- pretparken en musea zijn nog open
- het wij-gevoel is vrijwel verdwenen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:43

Met 80.000 test heb je al 10 dagen nodig om alleen de mensen in Amsterdam te testen..stel dat je de haarden wilt afsluiten.. hoeveel dagen heb je dan nog alleen voor ZuidHolland.. daar wonen er 3+ miljoen ofzo?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:48

Ja als mensen zichzélf nou even af zouden sluiten... maar nee

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:51

Cer schreef:
Ik lees net op nu.nl dat er zeven grote snelteststraten ingericht gaan worden, de komende weken. Op zo'n locatie kunnen dan 5.000 mensen per dag getest worden.. (das veul zeg). Eind november op 80.000 test per dag.. dat is op 17mljn mensen eigenlijk ook weer niet heel veel.. (stel dat je een keer iedereen zou willen testen..).. maar sneltesten, das wel top.

Overigens ben ik eigenlijk sinds het begin verbaast dat er op 17mljn mensen maar relatief weinig IC bedden zijn, en dat altijd uit kon.. Dan zijn er op zich niet heel veel mensen tegelijk ernstig ziek..?

Klopt, de IC bedden worden erg efficient gebruikt. Ook kan je in ernstig ziek enigzins studeren omdat veel mensen vanuit een operatie naar de IC moeten. Ook ligt er normaal gezien een gedeelte leeg dus er is wel een klein buffertje.
Maar geloof dat je in nederland ook minder snel op de IC komt dan wellicht in andere landen, heeft ook te maken met dat er veel gekeken wordt of behandeling nog wel zin vol is en nog wel wat andere factoren.

Maar dat is dus allemaal beetje cultuur afhankelijk dus ook

En het is natuurlijk ook een economische afweging
Laatst bijgewerkt door Pabie op 22-10-20 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:52

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:53

Dit zijn grootste gedeelte nog besmettingen van voor de strengere maatregelen, we gaan de komende twee dagen de 10000 nog wel aantikken maar dan moet het zakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:56

Lees ik het nu goed dat er wel een afname in de ziekenhuisopnames en de IC opnames is? Dus minder mensen opgenomen in ziekenhuis én op de IC?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:00

Loretta schreef:
9.283 nieuwe besmettingen vandaag. Wederom een fikse stijging.

https://allecijfers.nl/nieuws/statistie ... n-covid19/

Mijn hemel, dat is de helft van Spanje met 47 miljoen inwoners.

De cijfers van gisteren hier hebben wederom tot verscherpen van de regels geleid. Hier in Andalucía is er nog geen algemene sluiting van de horeca, wel nu de maskerplicht ook aan tafels. Alleen wegklappen voor de daadwerkelijke slok/hap.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:02

Vraagje, het is toch aan de andere kant positief dat als de besmettingen hoger liggen en de ic in tegen stelling tot nu toe positief “rustiger” blijft.

Of loopt die nu ook fors op?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:05

Huertecilla schreef:
Loretta schreef:
9.283 nieuwe besmettingen vandaag. Wederom een fikse stijging.

https://allecijfers.nl/nieuws/statistie ... n-covid19/

De cijfers van gisteren hier hebben wederom tot verscherpen van de regels geleid. Hier in Andalucía is er nog geen algemene sluiting van de horeca, wel nu de maskerplicht ook aan tafels. Alleen wegklappen voor de daadwerkelijke slok/hap.

Nou, dat zal goed helpen zeg.... :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:21

Bloodymary schreef:
Huertecilla schreef:

Nou, dat zal goed helpen zeg.... :')

Zijn maskers al verplicht in NL? Helpt!

Ja, maskerplicht aan tafels zal zéker effect hebben. Nu zit iedereen zonder masker aan de tafel binnen, het overgrote deel van de tijd te praten. Alle tijd dat de maskers wél op zijn, gaan er minder deeltjes het restaurant in.
Al zoú het marginaal zijn; marginaal net wel of marginaal net niet over de grens voor de gezondheidszorg is een groot verschil.

Heel Galicia net terug naar fase 2 voor minimaal 14 dagen.