Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:34

PSvanLot schreef:
Weet niet of iemand deze al had geplaatst. Maar als Hugo de Jonge van de week een beetje een bijzonder kapsel heeft dan weet je waarom haha.
[ [url=m/SWkbyQ.png]Afbeelding[/url] ]

Dan moeten ze maar inzoomen op zijn schoenen, die zijn altijd heel bijzonder :D

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:38

verootjoo schreef:
Nou prima, als jullie wel druk zijn :)

Ik wist niet dat je je aangevallen voelde :(:)

Prima idd... Wij zijn blij dat we nog kunnen en mogen werken maar die attitude van doe maar kalm aan want iedereen is vrij vind ik storend,privé beginnen mensen steeds meer zo te reageren en naar te handelen waardoor ze het ons steeds meer in het nauw zetten want iedereen heeft toch tijd zat.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:40

Heel offtopic. Maar je komt bij mij uit de buurt PSvanLot :D

Ik heb 8 jaar bij de appie op de woenselse markt gewerkt :D

Fijn dat ze daar afstand hielden. Want is niet de gemakkelijkste buurt :o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:41

Daan13 schreef:
verootjoo schreef:
Nou prima, als jullie wel druk zijn :)

Ik wist niet dat je je aangevallen voelde :(:)

Prima idd... Wij zijn blij dat we nog kunnen en mogen werken maar die attitude van doe maar kalm aan want iedereen is vrij vind ik storend,privé beginnen mensen steeds meer zo te reageren en naar te handelen waardoor ze het ons steeds meer in het nauw zetten want iedereen heeft toch tijd zat.

Jeetje, het zit je echt hoog zeg. Relaxed. Aan stress heeft niemand wat.
Ik heb overigens ook werk zat want ik werk in een revalidatiecentrum en wij maken ons klaar voor de covid-revalidatie.
Maar aan stress, en druk-druk-druk heb je echt niks. Het is niet anders en je móet wel kalm aan doen want je mag toch niet met z’n allen de winkel in.
Goede mindfulness oefening.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:42

Saul schreef:
Heel offtopic. Maar je komt bij mij uit de buurt PSvanLot :D

Ik heb 8 jaar bij de appie op de woenselse markt gewerkt :D

Fijn dat ze daar afstand hielden. Want is niet de gemakkelijkste buurt :o

Wat grappig! Mijn ouders hebben er al ruim 30 jaar een bakkerij+winkel. Het was ook rustig op de markt. Een gedeelte is en eenvoudige buurt, maar wij hebben echt heel veel hele fijne klanten die er heel goed mee omgaan.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:44

Ik ben verder kalm en rustig en neem de tijd om alles te ontsmetten vooral op het werk maar die opmerking vind ik gewoon krom en ondoordacht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:47

PSvanLot schreef:
Weet niet of iemand deze al had geplaatst. Maar als Hugo de Jonge van de week een beetje een bijzonder kapsel heeft dan weet je waarom haha.

Gezien. Beetje jammer dat hij bezig blijft met grappig doen terwijl er bv nog altijd veel mensen in de zorg moeten werken zonder voldoende beschermende middelen.

(En dat zou misschien minder steken als dat niet de tactiek van tijden was, ten opzichte van zorgonderwerpen. Leuke vlogjes, filmpjes en foto's maken, alleen er gebeurt dus niet zoveel concreet.)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:54

Shadow0 schreef:
PSvanLot schreef:

Gezien. Beetje jammer dat hij bezig blijft met grappig doen terwijl er bv nog altijd veel mensen in de zorg moeten werken zonder voldoende beschermende middelen.

(En dat zou misschien minder steken als dat niet de tactiek van tijden was, ten opzichte van zorgonderwerpen. Leuke vlogjes, filmpjes en foto's maken, alleen er gebeurt dus niet zoveel concreet.)

Ik vind als zorgmedewerker Hugo juist een hele betrokken, fijne minister. Ik vind het tof dat hij vlogt en laat zien dat hij op veel plekken in de zorg komt, hij komt als politucus tenminste nog veel in het werkveld.

Maargoed, we weten allemaal dat jij tegen het huidige zorgsysteem bent en daarin dus ook werkelijk alles negatief ziet :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:56

Dus omdat het een dikke ellende is moet die man dit niet doen? Kom nu, enige ontspanning zullen dit soort schaarse momenten bij zijn gezin zijn of dat grapje met de tolk, laat hem , de vorige zit al overwerkt thuis.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:56

Shadow0 schreef:
PSvanLot schreef:

Meen je dit echt serieus? Die man is buiten minister toch ook gewoon een persoon die naar de kapper moet?
Hij is toch geen 24/7 minister?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:57

Dan zit je ook bij mij in de buurt. Ik woon in dezelfde gemeente als Saul, hoewel wel maximaal ver weg van elkaar, de 2 uiterste hoeken. :))

En wij werken ook nog meer dan fulltime op dit moment. En inderdaad, mensen denken dat iedereen nu tijd zat heeft, vandaag op stal inderdaad nog die opmerking gehad, en verbaasd dat we tot 1 uur vannacht aan het werk waren. Komt ook nog bij dat mijn man en ik directe collega's zijn en in hetzelfde team werken, alleen hebben wij een verschillende vrije dag. Nu met het thuiswerken ben je op je vrije dag niet echt vrij.

Saul

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:00

Nee niet helemaal neonlight :D
Scheelt 35km denk ik.

Woenselse markt is meer mijn roots.
Ben de stad ontvlucht :o

Leuk PSvanLot, de bakker langs de appie?

*kruipt terug onder haar meeleessteen*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:01

Saul schreef:
Nee niet helemaal neonlight :D
Scheelt 35km denk ik.

Woenselse markt is meer mijn roots.
Ben de stad ontvlucht :o

Leuk PSvanLot, de bakker langs de appie?

*kruipt terug onder haar meeleessteen*

nee, niet aan de woenselse markt, net erbuiten in het verlengde.
Wij wonen er zelf ook niet, meer dorps haha

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:02

Haha. Zelfde gedachte dus :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:03

Saul schreef:
Haha. Zelfde gedachte dus :D

Ook nooit bij gewoond. Wij in dorp opgegroeid en ouders altijd op en neer gegaan.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:05

Hugo de Jonge deed dit o.a. naar aanleiding van een interview gisteren, waarbij de verslaggever verschillende bewindslieden vroeg naar het kapselprobleem. Hij vertelde dat het helemaal vastgeplakt zat met gel, maar dat hij het maar eens zo ging proberen vandaag en maandag het resultaat zou laten zien. Ik vind het echt superleuk dat hij zo zijn menselijke kant ook laat zien. Trouwens, hij heeft humor, sowieso.

Ha, ik verzorg me graag goed, maar make up doe ik sowieso nooit op dagen dat ik de deur niet uitga en niemand verwacht.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:10

Volgens mij een kilometer of 12. Ben vandaag nog richting jou gereden, moest naar de Boerenbond En daarna bij de visboer langs voor kibbeling. Is mijn oom, heeft nog maar de helft van zijn klanten, want alle Belgen vallen af en hij staat in allerlei grensgemeentes.
Boerenbond was een afrader. Gelukkig was ik goed voorbereid, maar kar of mand verplicht maar geen schoonmaakmiddelen en ook niemand die de karretjes schoon maakt. Gelukkig heb ik wel doekjes in mijn tas zitten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:12

ruitje schreef:
Maargoed, we weten allemaal dat jij tegen het huidige zorgsysteem bent en daarin dus ook werkelijk alles negatief ziet :)

Nee hoor, ik laat me graag overtuigen van het tegendeel. Wat vind jij positieve beleidsveranderingen die hij heeft doorgevoerd?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:14

Rutte zocht een kapper met armen van 2 meter en als hij die niet kon vinden, kon hij altijd nog coupe Grapperhaus doen, zei hij gisteren (bron: filmpje op twitter)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:16

Ja dat de Belgen de grens niet over mogen is hier goed te merken.
Bij de plus is niks te doen.

Daar trouwens ook bagger geregeld hoor.
Qua schoonmaken/afstand houden/veiligheid.

Ik blijf veilig thuis :o
Noem me een watje. Maar ik zie momenteel alleen mn vriend.

Alleen noodzakelijke afspraken in het ziekenhuis ga ik heen.

Haha Morrie.
Kan er wel om lachen. Houdt het een beetje luchtig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:26

Ik zat er na de Jumbo gisteren aan te denken om inderdaad naar die Plus te gaan, omdat 95% van hun klanten niet meer komt.
En ik blijf voornamelijk thuis, op de wekelijkse boodschappen na, een dit was een uitzondering eigenlijk. Helemaal thuis blijven doe ik niet, bezorging komt hier alleen van de AH en ik laat die zeldzame sloten liever open voor mensen die geen keuze hebben. O wacht, heb ook nog mijn dagelijkse boswandeling met de hond. :)

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:29

Lidl had gisteren zelfs een winkelbediende in de "hal" staan die het inkomend en uitgaande klanten aan het regelen was.

Verplicht kar schoonmaken voordat je je boodschappen ging doen.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:33

Sterkte Rien & Lau! Wat verschrikkelijk om dit nu mee te moeten maken!

Weer heftige beelden uit Ecuador, bron is geenstijl, je hoeft het niet te geloven, ik hoop alleen dat mensen hun ogen niet sluiten voor de mogelijke rampzalige gebeurtenissen uit andere landen in deze wereld. Dit keer zijn deze beelden ook van het nieuws zelf geloof ik.

Edit: de beelden kunnen schokkend zijn
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-04-20 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:37

Shadow0 schreef:
ruitje schreef:

Nee hoor, ik laat me graag overtuigen van het tegendeel. Wat vind jij positieve beleidsveranderingen die hij heeft doorgevoerd?

Shadow, ik heb al in meerdere topics met jou gezeten over de zorg. In al die topics komt jouw mening naar voren. En als ik mijn mening geef neem je die niet serieus want medewerkers in de zorg kunnen niet reflecteren en tegen kritiek :+ .

Vervolgens is mijn wedervraag altijd waar jij in de zorg gewerkt of waar jij je kennis vandaan heb en die negeer jij altijd.

Dus doe nou niet of je je graag wil laten overtuigen, want dat wil je helemaal niet :')

Over Hugo zijn manier van werken en wat hij dus wel bereikt met zijn 'grapjes en vlogjes' :

https://www.trouw.nl/nieuws/hugo-de-jon ... ~b1a0c255/

En vanaf nu ga je op Foei, want anders ben ik dit hele topic alleen maar bezig met jou vertellen hoe het er echt aan toe gaat in de zorg, wat jij niet geloofd, mij frustreerd en dat ben ik liever voor :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:38

Hier ontzettend goed geregeld in de Jumbo. Boel op zijn kop gezet om looprichting ruim te houden waar kan. In en uit ook
Met een groot scherm bij de ingang. Schone karren. Heel blij mee. En dan nog neem ik hand gel mee.

Mijn man kreeg een reactie dat zijn haar zo goed zat. Beeldbellen. Verbaast vroeg of hij naar de kapper was geweest, ja kapper de vrouw al jaren. Skills ontwikkeld bij mijn Maltezer vroeger. :P

Heb het kort even gekeken begin avond over Ecuador, heel heftig ;(