Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 11:54

Haha, ja := beestje zit ook wel in een rugzak als hij niet wil stappen hoor, maar ik doe dat inderdaad vaker.
Nochtans dat hij wel meteen geïnteresseerd was in mijn kat toen hij ons tegemoet kwam.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 11:59

Ik vind het echt ge-wel-dig dat je je kat bij je had! :') :D Maar ik ben dan ook een crazy cat lady.

Vreemde communicatiestijl van hem, ik zou de bal bij hem laten liggen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:31

AbleToDream schreef:
Kei leuke wandeling van 2uur en vlotte gesprekken die niet stil vielen, bij t afscheid nog gezegd 'dan hoor ik je later nog?' en daar zei hij toch ja op, en sindsdien al twee dagen radiostilte? :') Nog even afwachten of er deze week nog leven in komt, ik hoop van wel want verder hadden we wel wat gedeelde interesses en meningen. Ik begin te denken dat de kat hem misschien wel heeft afschrikt :

Heb jij al gestuurd en heeft hij je genegeerd? Of hebben jullie beiden eigenlijk gewoon niks meer gezegd?

Niet zo onzeker. Iemand wilt last-minute alsnog met je afspreken (als die niet geïnteresseerd was, had die het moment zonder moeite kunnen laten passeren) en gaat dan 2 uur met je wandelen.
Ik weet niet hoor, maar dat vind ik nog best wel een goede basis om verder te kijken en niet zomaar op te geven. Tenzij je zelf natuurlijk niet warm van hem werd, dat kan ook.

Urielle

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:40

Ik snap haar wel. Die last minute, oké, hij had niks verwacht en keek niet vaak op Tinder. Maar achteraf zoek je dan toch nog even contact? 'Hé het was leuk, ik zie het wel/niet zitten om nog een keer af te spreken.' Als er dan ook weer dagen tussen zit, dan is er imo niet bijster veel interesse.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:47

Maar van haar kant uit dan toch ook niet? Er moet altijd iemand de eerste zijn die stuurt na een date en ja, uiteraard is het fijner als jij diegene bent die ontvangt. Dat ga ik niet ontkennen. Dan voel je je gevleid en ben je al wat zekerder van je zaak en eigenlijk voel je je relatief veilig, want de druk valt weg 'oef, hij stuurt'. Als jij diegene bent die als eerste stuurt, stel jij je als eerste kwetsbaar op. Want jij bent dan diegene die verder interesse toont, terwijl de andere partij jou misschien al lang vergeten is en dat is toch een vorm van afwijzing die we willen vermijden. En dus wachten twee personen op een berichtje en laten ze de minieme interesse die er initieel misschien wel was doodbloeden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:25

Ik ben daar ouderwets in, ik vind dat een man daarin de eerste stap moet zetten. Helaas ben ik voortvarend en ongeduldig, dus doe ik het vaak zelf, maar eigenlijk leert de ervaring dat het dan ook nooit wat wordt. Dan is er toch altijd weinig interesse, een ex die weer opduikt, een andere date die leuker is.. Mannen die me echt leuk vonden appten veel en vlot, ook degenen die achteraf bekenden een hekel aan appen te hebben.
Dus eigenlijk kan ik me de moeite besparen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:29

Urielle schreef:
Ik ben daar ouderwets in, ik vind dat een man daarin de eerste stap moet zetten. Helaas ben ik voortvarend en ongeduldig, dus doe ik het vaak zelf, maar eigenlijk leert de ervaring dat het dan ook nooit wat wordt. Dan is er toch altijd weinig interesse, een ex die weer opduikt, een andere date die leuker is.. Mannen die me echt leuk vonden appten veel en vlot, ook degenen die achteraf bekenden een hekel aan appen te hebben.

Misschien denkt hij ook wel zo, alleen dat vrouwen eerst wat moeten sturen.

Vind dat zo ouderwets. Ga je dan ook thuis zitten en de was opvouwen terwijl de man werkt? En moet de kerel dan ook de eerste date betalen? :7

Snap dat echt niet meer dat vrouwen zichzelf zo niet-gelijkwaardig zien in 2020.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:32

Urielle schreef:

Maar dan vind je de man in kwestie toch zelf ook niet zo leuk?
Allez, ik kan me echt niet voorstellen dat als je echt een enorme klik voelt met iemand en het gevoel hebt van 'deze wil ik en wel nu' dat je dat laat gaan omdat hij niet als eerste stuurt. :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:57

Oh ik zet rustig de eerste stap. Vindt ie me dan te voortvarend, is het toch mijn type niet.

Ik app nu al echt een aantal weken, denk een goeie maand met iemand. Leuke vent, woont ook echt niet ver weg maar ja iets met gebroken ribben. Gister appte ik dat ook, dat ik echt normaal gesproken allang een boswandeling voorgesteld zou hebben maar ja, ik ben nu al blij als ik zonder pijnkreten van de bank naar de wc kan :D

Ook nog iets moois, ik heb mijn whatsapp foto veranderd. Voor het eerst in al die jaren want altijd de neus van mijn paard erop. Maar....ik kreeg commentaar omdat ik mijn telefoon ook regelmatig zakelijk gebruik en mensen echt zoiets hadden van huh wat is dit. Dus ik een nette foto van mezelf erop.

Krijg ik ineens een app van een tindermatch van meer dan een jaar geleden dat ik er supergoed uitzag, gave foto etc. Ja leuk, maar het was toen niets en nu zal dat niet anders zijn hahaha. Nog los van het feit dat ik Roermond of all places dus echt niet zie zitten......uurtje in de auto vind ik niks mis mee maar daar ligt wel ongeveer de grens

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:33

Imaginaerum schreef:
Ik vind het echt ge-wel-dig dat je je kat bij je had! :') :D Maar ik ben dan ook een crazy cat lady.

Vreemde communicatiestijl van hem, ik zou de bal bij hem laten liggen.

Haha, dankje :') Ja nu kan hij niet zeggen dat hij van niets wist in het begin natuurlijk, hahaha!

Gini schreef:
Heb jij al gestuurd en heeft hij je genegeerd? Of hebben jullie beiden eigenlijk gewoon niks meer gezegd?

Niet zo onzeker. Iemand wilt last-minute alsnog met je afspreken (als die niet geïnteresseerd was, had die het moment zonder moeite kunnen laten passeren) en gaat dan 2 uur met je wandelen.
Ik weet niet hoor, maar dat vind ik nog best wel een goede basis om verder te kijken en niet zomaar op te geven. Tenzij je zelf natuurlijk niet warm van hem werd, dat kan ook.

Ik heb zelf de avond van de date hem nog een berichtje gelaten dat ik het fijn vond dat hij wel nog tot daar was gereden en ik mij geamuseerd had.

Normaal ben ik meer een terughoudend en afwachtend persoon maar al vanaf dat het matchte op de app heb ik mijn stoute schoenen aan getrokken en als eerste gestuurd :o , hij maakte ook na bijna twee weken appen niet meteen aanstalten om iets vast te leggen dus dan heb ik opnieuw het voortouw genomen een beetje uit mijn comfortzone maar ik was er wel blij mee dat ik het heb gedaan. Daarnet stuurde hij net nog terug op mijn laatste bericht dat hij het ook fijn vond en hij vroeg ook naar de kat dus ik denk dat het wel goed zit :D

Maar even serieus, is het iets eigen van mannen dat ze heel laat reageren of bestaat hiervoor een handleiding die je moet volgen met hoeveel dagen je moet wachten voor je stuurt :') ? Want dan heb ik die nog niet gelezen vrees ik.

Ik wil nu wel eens afwachten of er van zijn kant nu eens initiatief komt voor misschien een volgende afspraak.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 01:42

Ik hou op een gegeven moment de regel aan dat als ik merk dat ale contact van mij uit komt, 2 weken wachten totdat hij als eerste reageert. Als hij geen interesse heeft, zal hij ook geen berichtje doen in die tijd.

Als hij wel interesse heeft zal hij als eerste berichten.

Tovaita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:46

Als er twijfel is klopt er iets niet. Bij iets dat klikt en bij jou past, loopt het vanzelf.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:59

daffodil schreef:
Oh ik zet rustig de eerste stap. Vindt ie me dan te voortvarend, is het toch mijn type niet.

Ik app nu al echt een aantal weken, denk een goeie maand met iemand. Leuke vent, woont ook echt niet ver weg maar ja iets met gebroken ribben. Gister appte ik dat ook, dat ik echt normaal gesproken allang een boswandeling voorgesteld zou hebben maar ja, ik ben nu al blij als ik zonder pijnkreten van de bank naar de wc kan :D

Ook nog iets moois, ik heb mijn whatsapp foto veranderd. Voor het eerst in al die jaren want altijd de neus van mijn paard erop. Maar....ik kreeg commentaar omdat ik mijn telefoon ook regelmatig zakelijk gebruik en mensen echt zoiets hadden van huh wat is dit. Dus ik een nette foto van mezelf erop.

Krijg ik ineens een app van een tindermatch van meer dan een jaar geleden dat ik er supergoed uitzag, gave foto etc. Ja leuk, maar het was toen niets en nu zal dat niet anders zijn hahaha. Nog los van het feit dat ik Roermond of all places dus echt niet zie zitten......uurtje in de auto vind ik niks mis mee maar daar ligt wel ongeveer de grens

Dat heb ik ook wel gehad, heel apart :D die oude matches reageerde ook opeens na 1-1,5 jaar. Niet vervelend maar wie checkt nou geregeld zijn oude contacten op whapp?

Wel vervelend vond ik een reactie op mijn werkprofiel foto. Geen gekke foto maar ik kreeg van een onbekende collega opeens de opmerking dat hij niet wist dat hij zo'n mooie collega had... Voelde toch een beetje awkward en onprofessioneel ook al was het niet schunnig oid.

Die kat wandel actie vind ik ook geweldig trouwens! Die van mij laat zich er denk ik niet voor lenen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:22

AbleToDream schreef:
Gini schreef:

Ik heb zelf de avond van de date hem nog een berichtje gelaten dat ik het fijn vond dat hij wel nog tot daar was gereden en ik mij geamuseerd had.

Normaal ben ik meer een terughoudend en afwachtend persoon maar al vanaf dat het matchte op de app heb ik mijn stoute schoenen aan getrokken en als eerste gestuurd :o , hij maakte ook na bijna twee weken appen niet meteen aanstalten om iets vast te leggen dus dan heb ik opnieuw het voortouw genomen een beetje uit mijn comfortzone maar ik was er wel blij mee dat ik het heb gedaan. Daarnet stuurde hij net nog terug op mijn laatste bericht dat hij het ook fijn vond en hij vroeg ook naar de kat dus ik denk dat het wel goed zit :D

Maar even serieus, is het iets eigen van mannen dat ze heel laat reageren of bestaat hiervoor een handleiding die je moet volgen met hoeveel dagen je moet wachten voor je stuurt :') ? Want dan heb ik die nog niet gelezen vrees ik.

Ik wil nu wel eens afwachten of er van zijn kant nu eens initiatief komt voor misschien een volgende afspraak.

Ik denk niet dat het typisch mannen is. Ik zou me ook niet vast gaan houden aan regeltjes van: "nu moet hij eerst" en "hij moet antwoorden binnen x dagen". Dat zijn regeltjes die je voor jezelf verzint, waarvan de andere niet op de hoogte is en dus onmogelijk aan kan voldoen. In het ergste geval loop je een leuke relatie mis omdat hij toen daar op die ene maandagavond niet als eerste stuurde. Dat zou zonde zijn.

Iedereen is anders in sturen. Je hebt er die ganse verhalen ophangen via de app en je hebt er die alleen het hoogstnodige zeggen en voor de rest liever in persoon babbelen. Je hebt er die meteen de startblokken uitschieten en je hebt de diesels die wat tijd nodig hebben om helemaal enthousiast te geraken. Nu, hier is uiteraard wel een grens aan. Als je al een week lang een monoloog aan het voeren bent en onbeantwoorde berichten hebt gestuurd, dan ga ik niet zeggen "jawel, is normaal, houd vol." :D

Maar in het kort: als jij op dit moment geïnteresseerd bent in deze jongen, hem beter wilt leren kennen en graag nog eens met hem op date wilt gaan, laat je niet tegenhouden door ongeschreven regels en wees dan niet bang om morgen of overmorgen alsnog diegene te zijn die een tweede date voorstelt. Als het uiteindelijk toch niks blijkt te zijn (langs zijn of jouw kant) kom je er snel genoeg achter.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:35

Nou ja, het moet wel van twee kanten komen, toch?
Ik merk dat ik het zelf wel lastig vind. Ik maak me er druk om dat ik niets hoor van iemand nu ik ervoor heb gekozen om ook eens de bal bij deze andere persoon te leggen, maar wanneer maak je er een punt van?

En als je er geen punt van maakt, dan ga je toch eigenlijk akkoord met deze gebrekkige vorm van communicatie? Straks ben je getrouwd met zo iemand wiens kamerplant actiever communiceert dan hijzelf? :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:48

How, ik heb het over een tweede date, niet over trouwen. :D
Tot nu toe komt het van twee kanten en zegt AbleToDream eigenlijk alleen maar hoe leuk de gesprekken wel niet zijn.

Hij uit zich momenteel niet als een leiderstype, dat is waar.
Ofwel knap je daar volledig op af en dan laat je het gaan en sluit je het af.
Ofwel is je interesse toch wel een beetje gewekt, wil je de persoon toch nog beter leren kennen voordat je een beslissing neemt, maar dan moet je die ongeschreven regeltjes van wie wat wanneer moet sturen en binnen hoeveel tijd loslaten. Allez, moet, niks moet, puur mijn mening. :o

(en ook dan ben je nog niet meteen aan het trouwen, je kan een tweede keer op date gaan en misschien een derde, kijken hoe de communicatie evolueert en dan bepalen of je oké bent met de communicatie of beslissen dat het toch niet je meug is).

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 16:32

Dat trouwen was een grapje. :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 16:48

Zitten jullie niet ook allemaal op Tinder om te trouwen? -O-

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:23

Als meerjarenplan :D

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:46

Urielle schreef:

Uiteraard! En het opbouwen van een mannenharem *\o/*. Alleen jammer dat ik er nog geen een geschikte voor heb gevonden...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:54

Nee om te trouwen kijk ik married at first sight australia hahahaha, prachtig programma!

Van een collega zo'n bericht zou ik ook wat vreemd vinden trouwens.

En wandelen met je kat, das toch prachtig. Ik zou mijn achterlijke hond niet mee durven nemen hoor de eerste keer afspreken. Schaam me soms dood voor m hahaha.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:56

Rytir schreef:
Urielle schreef:

Uiteraard! En het opbouwen van een mannenharem *\o/*. Alleen jammer dat ik er nog geen een geschikte voor heb gevonden...
:')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 18:09

Rytir schreef:
Urielle schreef:

Dan ben je te kieskeurig :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:48

Ze maken het soms ook wel moeilijk hoor.
Vent van mijn leeftijd, zag er goed uit, zegt LAT-relatie te zoeken : Je ziet er van je foto's echt hot uit! En volgens mij zijn je lippen echt lekker !
Dude, zoek je nou een relatie of een ONS?
Een relatie! :j Niks eenmaligs!

Moet je dan niet weten wat voor persoon er achter die lekkere lippen zit? >;) _O- _O- _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:52

Maar het is bizar, als ik vraag wat ze zoeken is het vaak: toch wel een vaste relatie, maar wat fun zou ik ook niet afslaan. Euhm, ja, oke , prima, maar met welke reden heb je mij geliked, voor die vaste relatie of voor de fun?