Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:13

Wat als je zwanger bent en op je uitgerekende datum/gaat bevallen en flink corona hebt? Afgezien dat dat dan een risico vormt voor het zorgpersoneel en die volledig in beschermend pak moeten (wat echt akelig voor hen en voor jou), hoe ga je met dat sprankeltje energie dat je nog hebt nog een baby eruit poepen?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 23:17

_Karlijn schreef:
Wat als je zwanger bent en op je uitgerekende datum/gaat bevallen en flink corona hebt? Afgezien dat dat dan een risico vormt voor het zorgpersoneel en die volledig in beschermend pak moeten (wat echt akelig voor hen en voor jou), hoe ga je met dat sprankeltje energie dat je nog hebt nog een baby eruit poepen?

Wanneer je echt te moe bent of te ziek zal het een keizersnede worden.

Kookaburra

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:21

Ik denk dat als ze moeten kiezen tussen moeder en kind redden of zichzelf in de pakken hijsen... Ik het wel weet ;)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:16

.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:29

Weet iemand hoelang de levertijden zijn bij de Lidl nu met de Corona?Ik wil een skibroek bestellen voor bij de paarden.Niet dat de broek pas over 2 weken komt.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:33

Ik heb een "gevraagd" advertentie op marktplaats geplaatst en krijg echt opvallend veel reacties van mensen die dm'en dat het onderdeel op voorraad is bij Parts NL. Wat is dit? Soort van piramide systeem of denk ik nu te ver en zijn het behulpzame mensen? :+
Het zijn echt een hoop dm's en heb verder nog nooit van die website gehoord.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:42

Balenciaga schreef:
Ik heb een "gevraagd" advertentie op marktplaats geplaatst en krijg echt opvallend veel reacties van mensen die dm'en dat het onderdeel op voorraad is bij Parts NL. Wat is dit? Soort van piramide systeem of denk ik nu te ver en zijn het behulpzame mensen? :+

Ik denk mensen die dat bedrijf heeft ingezet om op deze verkapte manier in de vorm van een 'behulpzaam bericht' reclame te maken in de hoop dat je naar de website gaat en wat koopt? Ik weet dat dat soort dingen veel gebeuren iig, ook in de form van op forums en social media posten over die ene oh zo geweldige website, fake reviews plaatsen etc. allemaal in de hoop mensen te lokken.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:48

Memories schreef:
Balenciaga schreef:

Ik denk mensen die dat bedrijf heeft ingezet om op deze verkapte manier in de vorm van een 'behulpzaam bericht' reclame te maken in de hoop dat je naar de website gaat en wat koopt? Ik weet dat dat soort dingen veel gebeuren iig, ook in de form van op forums en social media posten over die ene oh zo geweldige website, fake reviews plaatsen etc. allemaal in de hoop mensen te lokken.

Hmm, dat verklaart het wel. Had een berichtje teruggestuurd naar iemand met de vraag of ze betaald kregen van Parts NL. Zij beweert van niet maar vind het op de een of andere manier toch "verdacht" ofzo. Het is niet dat het 1 berichtje is of iets :+

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:41

Britta31 schreef:
Weet iemand hoelang de levertijden zijn bij de Lidl nu met de Corona?Ik wil een skibroek bestellen voor bij de paarden.Niet dat de broek pas over 2 weken komt.

Ik had gisteren precies hetzelfde idee, toevallig. Ik heb hem ook besteld, staat nu nog in verwerking. Weet dus niet wanneer hij binnenkomt!
Uiteindelijk ook eentje bij de Scapino besteld. Als die bij jou in de buurt zit: zij hebben ook skibroeken in de aanbieding, die kan je zelfde dag nog ophalen, of ze komen 'm brengen :D

Wanneer ik meer weet over die van de Lidl, laat ik het je weten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:34

Dat wist ik niet van Scapino.Nou ja,ik heb die van de Lidl al besteld en wacht maar af.Ik ben benieuwd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:37

Die scapino broeken zijn wel heel erg fijn en stevig. Hier is er al een 3 jaar in gebruik en nog steeds warm en waterdicht

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:49

Maar dan moet de andere weer terug.Ik ben ook niet zo handig in die dingen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:32

Britta31 schreef:
Maar dan moet de andere weer terug.Ik ben ook niet zo handig in die dingen.

Lidl heeft echt een heel prettig retourbeleid.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 17:41

Stel dat je een enorme maxi-maxi eetbui hebt... wat is dan het maximale dat je op één dag kunt aankomen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 17:50

Wat is sui ya fan voor gerecht?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:13

Citaat:
rijst, ajam pangang, babi pangang en babi pangang spek). €. 13,00.
bij chinees de jasmijn tenminste :')

In voorburg met thuisbezorgd

Citaat:
Siu ya fan met 3 soorten vlees. Spek, cha sieuw en geroosterde eend. € 12,50.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 3pegVaV7ZZ

En een recept dat je net iets anders schrijft :P

Aankomen aan echt vet? Of de vulling van vocht en voedsel dat je aanvult en groot deel ook weer uitscheidt later?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:23

karuna schreef:
Aankomen aan echt vet? Of de vulling van vocht en voedsel dat je aanvult en groot deel ook weer uitscheidt later?

Ja, bedoelde echt vet aankomen. Zeg maar wat je opslaat aan energie.

Meer kilo's op de weegschaal heb je ook al als je een liter water drinkt, dat wisselt sowieso aan vocht/darmvulling.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:58

Ik denk niet dat je daar iets van kunt zeggen, dat verschilt nogal per persoon en wat je precies eet.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:16

7700 kcal is 1 kg vet.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:26

Daar valt weinig over te zeggen denk ik, als je al zwaar overgewicht hebt en 2000 kcal gaat eten val je af, op normaal gewicht zeg maar blijf je op gewicht, maar als je zwaar ondergewicht hebt kom je ervan aan, maar als je ondergewicht hebt is meestal ook je maag minder opgerekt dus kan je fysiek weer minder eten zonder maagpijn dus om dit te gaan uitzoeken wordt heel lastig omdat je met veel factoren te maken hebt, daarnaast heeft ook de een snellere stofwisseling dan de ander en zal dus meer verbranden uit zichzelf

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:28

In een kapsalon zit 1184 kcal aldus Voedingscentrum. Dat is 6,5 kapsalon in 1 dag opeten :')

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:30

Century schreef:
Ik denk niet dat je daar iets van kunt zeggen, dat verschilt nogal per persoon en wat je precies eet.

Divers schreef:
7700 kcal is 1 kg vet.

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik wist hoeveel kcal een kilo vet is... maar vraag me dus echt af, of er een max is wat je per dag op kunt slaan?

In theorie kan ik 7700 kcal 'meer dan wat ik basis nodig heb' eten, maar kom ik dat dan gelijk aan... Of denkt je lijf gewoon 'wij nemen per dag xx extra/overschot op, en de rest gaat er weer uit'?

En Maddy_Padola & dakplaat ook dankjewel!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:47

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar ik geloof dat ik ergens hier op bokt voorbij heb zien komen dat je niet meer dan 500 gram per dag aan kan komen.
Maar ik heb er dus nul wetenschappelijke onderbouwing voor :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:48

Dat bedrijven door de week vroeg beginnen met klussen bij mensen weet ik. Maar is zaterdag om 7.00 uur de nieuwe norm van starten of zo? Ik dacht eerst een priveklusser maar er is gewoon een bedrijf bezig buiten om 7 uur met boren en zagen en dreunen. En dat is niet de eerste keer -O- waarom doen ze dat niet gewoon door de week of beginnen ze later. Niet echt heel sociaal of zo.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:06

En wat vraag je je nu af: of het de nieuwe norm is?
Als iets eenmalig gebeurt is dat nog niet meteen de nieuwe norm, nee. Een eenmalige gebeurtenis en een norm zijn als het ware antoniemen.