[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:33

MarcoBorsato schreef:
Kijk dan niet :') ik vind zo'n doek megaonhandig, ik heb voedingsjurkjes dus het is een flapje openklappen en klaar. Je ziet niks en als er toch mensen zijn die zich storen is dat niet mijn probleem.

Maar bij voedingskleding zit alles gewoon normaal bedekt, komt alleen de tepel vrij en zie je daadwerkelijk niets door de baby ervoor.
Die half ontkleedde moekes met de tetten helemaal uit het shirt gehengeld is wel een ander gezicht.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:34

Hilli schreef:
Ja ze deed dat ook thuis. Maar het was voor mij meer het idee.

Tja, ik krijg er ook een naar plaatsvervangend kippenvel van als iemand koud douched :')
Gewoon niet zelf doen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:39

Ja maar goed het gaat hier over ergernissen van mensen zonder over mensen mét kinderen. Dan is dit dus een prachtig onderwerp waar ieder lekker over mag ‘klagen’ zoals hij dat wil lijkt me.

Hilli

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:40

Maar als je alleen maar 'informatie' wil zenden ben je op een discussieforum misschien ook niet op de juiste plek... ;-)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:41

Sizzle schreef:
Hilli schreef:
Ja ze deed dat ook thuis. Maar het was voor mij meer het idee.

Tja, ik krijg er ook een naar plaatsvervangend kippenvel van als iemand koud douched :')
Gewoon niet zelf doen.

Touché :)) (enneh... goeie tip!)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:58

Anoniem schreef:
MarcoBorsato schreef:
Kijk dan niet :') ik vind zo'n doek megaonhandig, ik heb voedingsjurkjes dus het is een flapje openklappen en klaar. Je ziet niks en als er toch mensen zijn die zich storen is dat niet mijn probleem.

Maar bij voedingskleding zit alles gewoon normaal bedekt, komt alleen de tepel vrij en zie je daadwerkelijk niets door de baby ervoor.
Die half ontkleedde moekes met de tetten helemaal uit het shirt gehengeld is wel een ander gezicht.

En dan met bijpassende kleuter aanhangend. Brrr. Ik snap jou.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:59

xApple schreef:
Ja maar goed het gaat hier over ergernissen van mensen zonder over mensen mét kinderen. Dan is dit dus een prachtig onderwerp waar ieder lekker over mag ‘klagen’ zoals hij dat wil lijkt me.

Nou dan heb ik je zojuist weer een goede aanleideng tot klagen gegeven }>

Ik snap het punt echt wel hoor, helaas ben ik ook niet altijd even ruimdenkend als ik zou willen als het om voedende kleuters gaan. Echter gaat het een beetje ver om iemand iets te ‚verbieden‘ enkel omdat dat ik een beeldenker ben :P

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:03

Sommige dingen horen gewoon niet in 't openbaar thuis. Elkaar vol op de bek pakken niet en voor melkkoe spelen evenmin. Als mannen wild staan te plassen denk ik ook vaak, kan dat nu niet achter 'n bosje ipv recht naast de auto en vol in het zicht van voorbijgangers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:04

MarcoBorsato schreef:
En dan met bijpassende kleuter aanhangend. Brrr. Ik snap jou.

Je weet wel, zo een plakkerige met snotneus, kwijl en niet een beetje huilen om iets, maar dat mekkerende dreinen waar je vooral géén nee of mag niet tegen moet zeggen omdat dat slecht is voor het zelfvertrouwen en de ontwikkeling. :+ die.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:11

elnienjo schreef:
Sommige dingen horen gewoon niet in 't openbaar thuis. Elkaar vol op de bek pakken niet en voor melkkoe spelen evenmin. Als mannen wild staan te plassen denk ik ook vaak, kan dat nu niet achter 'n bosje ipv recht naast de auto en vol in het zicht van voorbijgangers.

Oh zoenen doe ik ook.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:19

Ik moet ineens aan een collega denken die altijd half uitflipte als je zei dat je naar de WC ging. Dat vond ze extreem ongepast omdat ze zich geen voorstelling wilde maken dat mensen naar de wc gingen.
Dan kreeg je hele bijzondere zinnen als:
Ja ik kom zo naar de vergadering, eerst nog .....ehhhh.. iets later :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:54

In de horeca moesten we zeggen 'ik ga telefoneren' :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:11

Naar het hokje zei een klasgenoot altijd

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:38

Was vandaag in Auschwitz... In notabene een stilte ruimte / oude gaskamer was een kind constant aan het gillen. Man man man dan blijf je toch buiten. :n

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:50

In het godganse Kaapverdië, een van de minst bezochte eilanden (Fogo), één Nederlands gezin met 4 'kinderen'. Alles mag. Moeder zegt nergens niks van. Vader zit er bij alsof hij a la minute in de auto kan stappen en naar het vliegveld rijden om naar huis te gaan. Kinderen gillen, rennen, klieren op de bank naast de tafel, steken hun tong met half verteerd voedsel uit... Kan allemaal maar zo. |o

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:34

Ik ben weer tante geworden en nog altijd kom ik niet verder dan ‘verfrommeld rozijntje’ bij het zien van de foto’s. Mijn kraamcadeau is gelukkig goedgekeurd door de dames met kinderen op het werk, die kregen spontaan lactatieverschijnselen dus ik kan veilig op kraamvisite en de familie gelukkig maken.

Ik heb wel de aankomende tijd veel dienst ben ik bang... heel veel dienst. ‘Het was heel leuk, maar ik moet nu toch echt naar het werk...’. Love My job! Niemand die het ooit controleert of het ook echt zo is en ondertussen heeft iedereen bewondering voor het feit dat ik zo begaan ben met mijn werk. }:)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:25

Haha kraamvisite ik ga zo laat mogelijk en het liefst als baby op bed ligt kom je mooi weg met
Ff in de wieg/ box kijken. Muisjes op de beschuit op eten. En wat bij kletsen.

Alleen soms ff voor de foto op de arm maar snel weer na ma voor de kwijl kost of andere viezigheid

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:27

Gelukkig hoef ik zeer weinig op kraamvisite maar als ik dan ga wordt er niks vastgehouden. Snap ook dat rondgeven van een baby niet zo. Laat die kleine toch lekker bij mama die eerste dagen en geef het wat rust ipv 20 man er fotos voor IG mee te laten maken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:45

Hilli schreef:
Ik heb een vriendin die de oudste tot 4 borstvoeding heeft gegeven. Dat gaf hier toch ook wel een brrrr-gevoel, ondanks dat zij + kindje er wel heel blij mee waren.

Huh met 4 nog? :oo
Ik wil niet eens weten hoe dat eruit ziet.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 00:14

Uitgerekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 00:49

Mars schreef:
Gelukkig hoef ik zeer weinig op kraamvisite maar als ik dan ga wordt er niks vastgehouden. Snap ook dat rondgeven van een baby niet zo. Laat die kleine toch lekker bij mama die eerste dagen en geef het wat rust ipv 20 man er fotos voor IG mee te laten maken.

Joh, je wilt niet weten hoe kwaad de meesten wel niet waren dat ze niet mochten komen de eerste week. En als ze dan kwamen maximum een half uur. Want ja, een kind is toch publiek bezit, niet? :+ Heb mijn schoonouders zelfs nog buiten gezet.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 01:09

Britta31 schreef:
Uitgerekt.

Ja maar ook gewoon het beeld erbij..
Toen ik 4 was was ik al gewoon een naar schoolgaand meisje met een eigen willetje. Gaat toch niet een kleuter aan een tiet zetten? :+ Ik vind dat echt heel raar.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:41

Nooooo die laatste! Ik heb niet verder gelezen dan de kop :r

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:01

Jo, weer bedankt voor de waarschuwing :+

Note to self: eerst wachten op reacties voor je de links bekijkt :P