Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:44

Bij mij was dit de beste foto :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wel jammer dat je max 2 jaar terug kan kijken. Heb volgens mij nog een foto gehad die het nog beter deed. Maar daar kom ik denk ik niet meer achter :/

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 23:30

Dit is mijn ‘beste’ foto. Ook een simpele telefoonfoto van een hele tijd terug, maar zie dat dit vooral door de hashtags kwam :wow: Wel apart he, want ik gebruikte echt een heeeel lange tijd steeds ongeveer dezelfde hashtags; alleen als er echt iets ‘speciaals’/anders op de foto te zien was kwam er eens een andere hashtag bij. Nu gebruik ik al een tijdje geen hashtags meer, misschien toch maar weer gaan doen dan? :+ :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit filmpje is de ‘beste’. Ook super simpel: telefoon filmpje van 10seconden ofzo. Wel heel schattig want de paarden komen me tegemoet gerend <3 maar verder niks bijzonders :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trouwens; als ik bij de statistieken van ‘alles’ kijk is het weer anders. Hij neemt namelijk de zogenaamde carrousselberichten niet mee als je alleen selecteert op foto of video. Dat zijn dus die waar je meerdere foto’s/filmpjes in 1 post hebt staan. Dan staat die foto nog wel steeds op nummer 1, maar dit filmpje op 4. Op 2 staan longeerfilmpjes waarbij Luna in de eerste hard gaat racen, maar verder ook niks bijzonders. Op nummer 3 staat een filmpje dat ze kreupel loopt na een inenting :=

Wel grappig om te zien zo allemaal!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 00:55

Bij mij is het dit:
Afbeelding
Afbeelding

nenahdm

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 02:09

Deze ging heel goed bij mij :=
Laten we de gedetailleerde tekeningen maar vallen, voortaan doe ik alleen schetsen :')
Afbeelding
Afbeelding

Ik zit overigens bijna aan 10K *\o/*

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 07:31

Afbeelding
Afbeelding

Bij mij deze, eigenlijk een hele eenvoudige foto :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:51

Ik ben er sinds een paar dagen achter dat hashtags werken.. :P
Insta is nog niet echt mn ding zegmaar..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:00

Ik ben erg zoekende in de hashtags, ik wil geen commerciële grote hashtags zoals #instagood enzo. :+

Moet er nog eens naar kijken.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:12

Ik vertik ook om hashtags te gebruiken die niet van toepassing zijn haha

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:51

Ik ook. Ik zoek vaak wel via van die websites naar bruikbare hashtags, en dan vervang ik al die nietszeggende

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:22

Ik probeer ze wel te koppelen aan het onderwerp van de afbeelding/foto. Maar in mijn geval is dat nogal een heeel ruim begrip. aangezien t gaat om de webshop :P

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:32

Mijn persoonlijke instagram is vooral stormchasen.. als ik dan een selfie post oid dan durf ik wel eens dezelfde hashtags te gebruiken, ben een beetje lui geworden op dat vlak :')

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:42

wilmatj schreef:
even een vraagje,

Ik krijg de laatste tijd wel eens berichtjes van 'beginnend' fotograven. Ik denk zelf dat het kinderen zijn, maar weet dat niet zeker aangezien het niet in hun bio staat.

Maar hun vragen dan eerst of ik interesse heb in een fotoshoot en als ik dan reageer met; ja wat zoek je voor modellen of iets dergelijks, krijg ik eerst het kost natuurlijk wel geld. of ik krijg dat na een heel gesprek.

Wat vinden jullie daar nu van? Ik snap dat je voor een fotograaf moet betalen, maar zij benaderen mij.. -O-

Gewoon op de voorhand zeggen: lijkt me leuk, maar jij benadert mij dus ik wil er geen kosten aan hebben gezien ik de modellen verschaf.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:35

KimD schreef:
Ik ben erg zoekende in de hashtags, ik wil geen commerciële grote hashtags zoals #instagood enzo. :+

Moet er nog eens naar kijken.

Instagram heeft nu ook zo'n 'Stay at Home' sticker bij stories, en dan wordt je story ge'highlight' oid. Die sticker zie ik nu overal en nergens langskomen, en vaak heeft het niets te maken met het onderwerp. :Y) Heb daar een beetje hetzelfde gevoel bij als hashtags al #instagood zoals je aanhaalt!

Hoe komen jullie eigenlijk aan die statistieken? -O-

Ik blijf echt hangen rond 200 volgers... Ik had me voorgenomen om niet te kijken naar volgers en likes, maar ik ben bvb een nieuwe account gaan volgen, en op een maand zit zij aan 800 volgers. Imo een beetje dezelfde content, HTK content over haar 2 honden. Wel een leuk account, daar niet van! Maar dan denk ik wel, doe ik nu wat verkeerd?

Heb wat bandanas besteld, wil graag wat meer leuke foto's nemen en ik vind het met accessoires vaak nét wat leuker. Brengt ook wat kleur!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:42

Statistieken krijg je bij een 'zakelijk account' vind het wel geinig om te bekijken.

Ja sommige accounts vliegen echt de lucht in terwijl de content 'gewoon' leuk is. Geen idee, misschien zijn ze gewoon heel actief. Ik merk wel als ik eens een kwartiertje ga liken en commenten dat me dat ook wel veel oplevert. Maar dat is wel iets waar ik echt even zin in moet hebben. Zou dat niet snel dagelijks gaan doen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:21

Ik gebruik wel hashtags en eigenlijk altijd dezelfde. Maar die zijn imo van toepassing op het onderwerp

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:11

Ik heb ook wel een reeks hashtags in mijn notities die ik copy paste die altijd van toepassing zijn en dan zet ik soms nog wat bij gelijk blossoms ofzoiets

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:28

Hier nog iemand met maar 200 subs in 2 jaar met honderden, zo niet duizenden uren werk erop. Erg demoraliserend, maar ik geef niet op!

Mijn favoriete artist heeft over dit onderwerp ook een video gepost, zelfs als je fotografeert is dit zeker een interessante video! https://www.youtube.com/watch?v=_QK2nCe-0ls

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:36

Leuk topic! Ik heb een account voor mijn (toch wel iets uit de hand gelopen :D) hobby fotografie, te vinden onder de naam: juliadaillyfotografie
Ik haal, ondanks veel hashtags, praktisch nooit zulke cijfers als hierboven. Dit gebeurt alleen wanneer ik een fotoshoot heb met mensen met veel volgers die mij noemen in hun story of verhaal. Kennelijk gebruik ik toch niet de goede hashtags, of mijn foto's zijn gewoon niet mooi, dat kan natuurlijk ook. :') Hoe meer foto's ik post, hoe minder volgers ook. Herkent iemand dit?

Mijn beste score is op onderstaande foto:

Afbeelding

Afbeelding

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:48

Ik ben je gaan volgen! Supergave foto’s, mooi account!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:49

jep, ik ook!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:53

Ahh vind ik leuk! Thanks! Ik ga jullie ook volgen! :)

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:12

Ik ben je ook gaan volgen, het kan ook aan het tijdstip of moment van posten liggen. Soms is het gewoon niet voorspelbaar hoe het werk.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:20

Wow, hoe komt men hier aan die 10.000/ 132.000 bereik! *\o/* **\O/** <<)

Lesje insta? :D :o :Y)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:43

Haha ja, dat soort dingen vraag ik me ook altijd af :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:49

Granoek schreef:
jep, ik ook!

Ik ook! Prachtig foto's!