Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 21:25

C&A !

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 21:43

fjordjes schreef:
Waar kun je betaalbare pakken kopen? (voor mannen)
Ik heb eind september een bruiloft en de dresscode is cocktail attire. Nu draagt mijn man nooit een pak, behalve op z'n bruiloft maar die is niet echt passend voor de dresscode. Maar om nu 300 euro uit te geven aan een pak wat ie nooit meer gaat dragen is ook weer zo wat. Dus waar heb je betaalbare pakken die aan de dresscode voldoet?

H&M misschien? Onze buurman had daar een heel mooi pak gekocht voor op onze bruiloft :D of Vinted idd

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 22:01

Misschien kun je er beter eentje huren? Zou zo even niet weten waar maar denk dat dat best goedkoper zou kunnen zijn.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 23:04

Prairy schreef:
Misschien kun je er beter eentje huren? Zou zo even niet weten waar maar denk dat dat best goedkoper zou kunnen zijn.

Vind ik vooral smokings, en dat is nu juist wat we niet zoeken

Zitten al een paar goede suggesties tussen, moet ook nog eens in een fysieke winkel zijn want hij wil passen en niet online bestellen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 23:26

https://www.google.nl/search?q=cocktail ... nt=gws-wiz .

Hier zit waarschijnlijk wel iets tussen dat geschikt is. Bonprix heb ik wel besteld en dat is niet altijd de beste kwaliteit, maar dat hoeft in jouw geval ook niet denk ik. Het is wel draagbaar wat ik daar gekocht heb.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 23:29

fjordjes schreef:
Prairy schreef:

Vind ik vooral smokings, en dat is nu juist wat we niet zoeken

Zitten al een paar goede suggesties tussen, moet ook nog eens in een fysieke winkel zijn want hij wil passen en niet online bestellen.

Ga voor een huurservice, dan kan je sowieso passen en kiezen

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 00:06

Ga eens kijken bij de kringloop.Daar hangen soms mooie pakken voor weinig.Laats hing er zelfs een mooie trouwjurk.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 03:10

Zara! Heel veel complimenten over gehad maar toch niet duur :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 13:55

Ik vind het lastig.

Ik zoek een bad mengkraan met douchekop. Nu val ik blijkbaar altijd voor de verkeerde dingen want ik vind zwart heel mooi. Maar dat is blijkbaar gevoelig voor kalk?

Waar moet ik op letten als ik zo een ding aanschaf en wat zijn betaalbare opties? Belangrijk is dat de douche een beetje goed is, want we hebben geen aparte douche en het is dus belangrijk dat we goed kunnen douchen in bad.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 15:27

Zwart is inderdaad gevoeliger voor kalk. Maar wel mooier / moderner :)

Wij hebben zo'n set van Grohe. Niet het goedkoopste merk maar niet het allerduurderste. Bevalt ons goed. Mengkraan zou ik persoonlijk niet doen. Thermostaatkraan is wel wat duurder maar zoveel fijner!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 15:34

Ik gok dat ik dan de verkeerde term gebruik, ik wil gewoon een kraan om het bad te vullen en daaraan een douche. :))

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 16:47

Oscar schreef:

Wij hebben zo'n set van Grohe. Niet het goedkoopste merk maar niet het allerduurderste. Bevalt ons goed. Mengkraan zou ik persoonlijk niet doen. Thermostaatkraan is wel wat duurder maar zoveel fijner!

Zijn er nog "gewone" mengkranen in NL? Ja, ze zullen vast te koop zijn, want soms ook handig maar in bad of douche volgens mij nauwelijks.

Vorige week in de B&B in GB hadden ze nog een gewone mengkraan op het bad maar dat is in GB eigenlijk ook niet gebruikelijk; daar werken ze veel met doorstroomverwarmers die je instelt op temp en klaar.

Zwart is niet gevoeliger voor kalk, je ziet het alleen beter omdat kalk wit is.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 23:23

Roosch schreef:
Ik vind het lastig.

Ik zoek een bad mengkraan met douchekop. Nu val ik blijkbaar altijd voor de verkeerde dingen want ik vind zwart heel mooi. Maar dat is blijkbaar gevoelig voor kalk?

Waar moet ik op letten als ik zo een ding aanschaf en wat zijn betaalbare opties? Belangrijk is dat de douche een beetje goed is, want we hebben geen aparte douche en het is dus belangrijk dat we goed kunnen douchen in bad.
Je bedoeld een bad/douche kraan in 1 zoals wij hebben denk ik.
de onderste aansluiting hebben wij een handdouche op aangesloten, en via de "tuit" kunnen we gewoon het bad laten vol lopen. hendel links draaien is wisselen tussen bad vullen of handdouche gebruiken, en rechts is voor water aan zetten en warm/koud regelen.

https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-wonen/kranen/badkranen/aquavive-badmengkraan-irminio-r-zwart/10040588.
Wij hebben deze sinds 2021 probleemloos in gebruik.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 09:26

Ja precies, en dat met een regendoucheachtig systeem. :))

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 11:20

Oscar schreef:

Ik vind het niet mooier.
Zie je een badkamer met zwart, over 10 jaar. "Oh, die heeft ook meegedaan aan de modetrend van toen".

Ik houd van klassiek Chrome, met een mooie vormgeving (en de bewering "mooi" is totaal smaak/persoon gevoelig). Ik houd ook niet van die "mooie" industriële deuren van zwart metaal.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 12:04

Zoiets zei m'n vent ook, maar ik heb altijd al een voorliefde gehad voor een zwart witte inrichting. :D maar dan niet in de industriële hoek maar meer de klassieke hoek zeg maar. Maakt mij dat een trendsetter? 8-)

Ik ben verder ook niet zo modegevoelig, dus dat scheelt. Heb een mooie op m'n verlanglijstje gezet, misschien dat ik met black friday in een klap een goede slag kan slaan. Weet iemand dat? Doen dit soort dingen (douchekop, douchewand) etc mee met black friday? Ik heb nu een lijstje gemaakt met alles wat ik graag wil en de nu geldende prijzen erbij, dus ik zou vrij makkelijk moeten kunnen inschatten of het een goede aanbieding is. :))

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 13:46

Roosch schreef:
Zoiets zei m'n vent ook, maar ik heb altijd al een voorliefde gehad voor een zwart witte inrichting. :D maar dan niet in de industriële hoek maar meer de klassieke hoek zeg maar. Maakt mij dat een trendsetter? 8-)

Ik ben verder ook niet zo modegevoelig, dus dat scheelt. Heb een mooie op m'n verlanglijstje gezet, misschien dat ik met black friday in een klap een goede slag kan slaan. Weet iemand dat? Doen dit soort dingen (douchekop, douchewand) etc mee met black friday? Ik heb nu een lijstje gemaakt met alles wat ik graag wil en de nu geldende prijzen erbij, dus ik zou vrij makkelijk moeten kunnen inschatten of het een goede aanbieding is. :))

Oh dat is wel een hele slimme... wij gaan flink verbouwen, 2 badkamers en 2 toiletten die moeten worden gedaan. Eens kijken of er rond die tijd kortingsacties zijn idd. De aannemer heeft toch pas tijd in het nieuwe jaar...

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 21:20

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 08:17

Lizz schreef:
Je zoekt zoiets als dit?
https://www.sanitairwinkel.nl/p/7790551 ... gIAYvD_BwE

Of zonder regendouche?

En veel sanitairwinkels doen mee met black friday.
Je kan ook ibood in de gaten houden, die heeft dit ook weleens. Hebben wij hem namelijk vandaan :D

Maar niet raar opkijken wanneer sommige bedrijven moeiteloos betere prijzen aanbieden.

Ik kan via-via bij bepaalde groothandels kopen, maar voor een aantal zaken ga ik naar de winkel omdat zij betere condities hebben bij die groothandel en mij een lagere prijs bieden dan ik bij de groothandel betaal!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 08:32

Zoiets inderdaad. Ik neig naar toch een regendouche, voor m'n vriend hoeft het niet. Die heeft liever een gewone waarop verschillende standen zitten. Dus op zich ben ik bereid om daarop te schipperen.

Ibood is wel een goede tip, daar ook ooit een geweldige powerbank vandaan gehaald. :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:41

Heb je ervaring met een regendouche Roosch?
Want dat leek mij ook geweldig. Maar ik heb in mijn nieuwe huis bewust gekozen voor een normale douche omdat ik regendouches dus waardeloos vind bij het uitspoelen van mijn (behoorlijke) bos haar.

En tip: als je weet wat je wil, Google op de EAN nummers.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:48

En hoe spoel je dan down under goed af?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:50

Ja, we hebben nu ook een regendouche, maar áls ik hem aanzet dan is het meer om even te ontspannen ipv functioneel mijn eveneens lange bos haar uit te spoelen. :') Maar als ik even eerlijk nadenk gebruik ik de regendouchefunctie ook niet bar veel en gebruik ik dus de reguliere douchekop.

Ook goeie tip qua dat nummer, genoteerd. :))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:51

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 12:28

Britta31 schreef:
En hoe spoel je dan down under goed af?

Gewoon met de hand of met de losse douchekop.

Ik vind de regendouche wel heel fijn en kan er ook prima mijn haar mee uitspoelen, maar ik heb geen gigantische bos.

Het ligt ook aan je CV hoeveel water(druk) eruit komt, niet alleen aan de douche.